Niet zeker over oprechtheid van vriendin..

29-02-2012 14:48 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Ik had deze post al geplaatst in het (not) that into you topic, maar daar wordt volgens mij niet echt meer gereageerd, en mijn verhaal past achteraf gezien eigenlijk ook niet in dat topic, want ik ben een man, en waar dit over gaat is een vrouw... Vandaar een eigen topic...



Waarom op dit forum? Hier zijn voornamelijk vrouwen, wellicht dat jullie mij een ander inzicht kunnen verschaffen dan mijn vrienden, met wie ik het ook al over dit probleem heb gehad..





Rond deze tijd van het jaar boeken veel mensen hun zomervakantie. Zo begon ik daar laatst ook over tegen mijn vriendin. In woorden zegt ze steeds '' ja, leuk, moeten we doen'', maar als het dan wat concreter wordt, als ik bijvoorbeeld zeg kom we gaan er even voor zitten, en vanmiddag boeken, of even langs het reisbureau, dan krabbelt ze telkens terug....



Ze weet nog niet hoe het zit met werk, probeert het uit te stellen door te zeggen dat het misschien veel handiger is om pas in de herfst-of kerstvakantie te gaan...



Dit duurt nu al zo'n 2 maanden, en ik vind het maar vreemd. Als stelletje zou je toch juist dat soort dingen leuk moeten vinden, om een vakantie uit te zoeken bijvoorbeeld, en heel veel zin in moeten hebben?



In woorden zegt ze wel dat het haar heel leuk lijkt, maar als ik concreet word, dan gaat ze vaag doen. Zo heeft ze na 2 maanden nog altijd niet op haar werk gevraagd wanneer ze vrij kan krijgen, terwijl ze al 8 maanden lang geen enkele vakantiedag heeft opgenomen, dus dat zou toch sowiezo moeten kunnen...



Ook was het laatst op een zondag dat ze niet af wilde spreken, terwijl we elkaar al een week niet hadden gezien. Ik vroeg of er iets achter zat, maar '' nee hoor, gewoon een dagje voor mezelf''... Toch heb ik steeds vaker het gevoel dat ze iets anders denkt als dat ze zegt..



Waarom maak ik me zo druk? In het verleden heb ik al eens eerder meegemaakt dat niet alles is hoe mensen zeggen dat het is. In mijn vorige relatie zei mijn vriendin in woorden ook altijd dat het perfect was, dat ik het helemaal voor haar was. Aan haar gedrag dacht ik echter wat anders te merken..



En na een tijdje bleek dat ik gelijk had : Ze maakte het uit, en achteraf was niets aan onze relatie goed..Dat wil ik niet nog een keertje meemaken!



Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:alfa-man schreef op 29 februari 2012 @ 15:03:

Ik zou even geen initiatief meer tonen. Jij hebt je best gedaan en zij houdt je af. Als je blijft pushen dan zal dat averechts werken. Laat haar nu maar haar best gaan doen voor jou. Doet ze dat niet, dan weet je genoeg lijkt mij.



Pff lastig... Heel lastig om duidelijkheid te krijgen van iemand die zo onduidelijk doet..



Sowieso praat ze niet makkelijk over haar gevoelens, ik een stuk makkelijker..

Haar onbegrip irriteert me ook. Zij doet vaag, wordt niet concreet, en ondertussen moet ik het maar gewoon slikken en ''me niet zo druk maken''... pff
Ik zie diverse speculaties mbt last van heimwee, vliegangst etc..



Dan had ze dat toch gewoon gezegd??? TO komt (vooralsnog ..) niet over als een heel overheersende man tegen wie je dat soort dingen niet kunt zeggen..



Ik zou er wel klaar mee zijn en mijn eigen plan trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lyncy schreef op 29 februari 2012 @ 15:05:

Wij kunnen niet voor jouw vriendin gaan praten, weten ook niet wat er in haar hoofd omgaat.

Het zou kunnen dat ze inderdaad niet meer zo 'in to you' is, maar dat ze het ook niet direct uit wil maken. Geen oude schoenen weggooien...sorry maar die meiden zijn er.



Als je haar al een paar keer op de man af gevraagd hebt wat er aan de hand is en waarom ze doet wat ze doet en je krijgt steeds geen bevredigend antwoord...tja wat moet je dan?



precies het gevoel wat ik ook een beetje heb....



Dat ze momenteel nog niet lekker genoeg in haar vel zit om het uit te maken, en me nog even nodig heeft om door de koude saaie dagen heen te komen, maar straks als de zomer komt dat ik kan wieberen...



Maar voor hetzelfde geld is er ook niets aan de hand, en verpest ik straks een relatie met een meisje waar ik veel om geef...



Het is allemaal zo tweezijdig.. Ze doet wel lief tegen me, maar ik ben niet zo ''zeker'' van haar... Niet dat ik met een gerust hart een paar maanden verder kijk zeg maar..
Alle reacties Link kopieren
quote:girlinthefire schreef op 29 februari 2012 @ 15:07:

Ik zie diverse speculaties mbt last van heimwee, vliegangst etc..



Dan had ze dat toch gewoon gezegd??? TO komt (vooralsnog ..) niet over als een heel overheersende man tegen wie je dat soort dingen niet kunt zeggen..



Ik zou er wel klaar mee zijn en mijn eigen plan trekken.



Inderdaad..



Ze durft wel bij me te komen met een heel persoonlijk verhaal over dat ze zo onzeker is voor een sollicitatie, en dat ze vroeger gepest is etc, met valentijn zette ze nog in een kaart dat ze het zo fijn vindt dat ze alles bij me kwijt kan... Dan zou ze dit toch al helemaal moeten durven vertellen?
Misschien kan ze het eigenlijk niet betalen en schaamt ze zich daarvoor.



Of misschien twijfelt ze eraan of de relatie dan nog aan is en wil ze zich nog niet zo vastleggen en vindt ze dat jij haar teveel pushed
Alle reacties Link kopieren
IMosterd; er waren ineens al 30 reacties...



Ik zou er snel klaar mee zijn, TO! Hoe moet je nou omgaan met zo'n vaag iemand. Natuurlijk is het jammer als het verder een leuke relatie is. Maar ik denk dat als jij de relatie beëindigt - of dit in elk geval ter sprake gaat brengen - je er snel genoeg achterkomt wat jij echt voor haar betekent.
Alle reacties Link kopieren
Je weet het antwoord. Nu uitvoeren.



Mijn advies: Stel haar nog 1x duidelijk de vraag. Conform reactie onderneem je actie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 15:09:

[...]



Het is allemaal zo tweezijdig.. Ze doet wel lief tegen me, maar ik ben niet zo ''zeker'' van haar... Niet dat ik met een gerust hart een paar maanden verder kijk zeg maar..





Waarom wil je dan wel een vakantie boeken met haar?



Ik denk dat het tijd wordt voor een gesprek, waarin je haar vraagt wat ze nu daadwerkelijk denkt. En je zegt dat je er een punt achterzet als ze met dezelfde vage antwoorden komt.
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 15:09:

[...]





precies het gevoel wat ik ook een beetje heb....



Dat ze momenteel nog niet lekker genoeg in haar vel zit om het uit te maken, en me nog even nodig heeft om door de koude saaie dagen heen te komen, maar straks als de zomer komt dat ik kan wieberen...



Maar voor hetzelfde geld is er ook niets aan de hand, en verpest ik straks een relatie met een meisje waar ik veel om geef...



Het is allemaal zo tweezijdig.. Ze doet wel lief tegen me, maar ik ben niet zo ''zeker'' van haar... Niet dat ik met een gerust hart een paar maanden verder kijk zeg maar..



Als ze echt veel om je geeft en van je houdt, dan zal afstand nemen jullie relatie heus niet om zeep helpen.

Ze zal vast lief zijn, maar dit gedrag is niet "lief". Zo ga je niet om met iemand waar je van zegt te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 15:10:

[...]





Inderdaad..



Ze durft wel bij me te komen met een heel persoonlijk verhaal over dat ze zo onzeker is voor een sollicitatie, en dat ze vroeger gepest is etc, met valentijn zette ze nog in een kaart dat ze het zo fijn vindt dat ze alles bij me kwijt kan... Dan zou ze dit toch al helemaal moeten durven vertellen?Dus ze heeft gesolliciteerd? Heeft ze een nieuwe baan? Of is ze op zoek naar een nieuwe baan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 15:10:

[...]





Inderdaad..



Ze durft wel bij me te komen met een heel persoonlijk verhaal over dat ze zo onzeker is voor een sollicitatie, en dat ze vroeger gepest is etc, met valentijn zette ze nog in een kaart dat ze het zo fijn vindt dat ze alles bij me kwijt kan... Dan zou ze dit toch al helemaal moeten durven vertellen?



Ik speculeer. Dus dit hoeft niet waar te zijn.



Maar, ik denk dat ze je gebruikt. En dat ze met je breekt zodra er een nieuwe verzorger in beeld is.



Jij hebt haar verhalen aangehoord. Oplossingen zijn bedacht. Wilt nu concrete stappen nemen om de relatie vorm te geven (middels vakantie in dit geval). Dat is concreet en daar zit ze niet op te wachten. Want dat is echte actie en commitment (die niet alleen om haar draait).
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt inderdaad wel erg verzorgend allemaal, Impera: een valentijnskaart met bedankt dat ik alles bij je kwijt kan. Ik bedoel: da's leuk als je 30 jaar bij elkaar bent en dan nog niet echt



Waar is de passie in het verhaal? Zo lang zijn jullie toch nog niet samen?

Laat je niet te lang aan het lijntje houden als je daar last van hebt.
Met wie ging ze voorheen op vakantie en wie regelde dat dan? Waren dat vaak last-minute vakanties? Was ze dan vaak een paar weken van huis? (dus geen heimwee?). Is ze sowieso niet het type dat aan lange-termijnplanning doet? Heeft ze moeite met zich 'vastleggen', qua vriendschappen, werk en in andere situaties?
Alle reacties Link kopieren
Niet echt solliciteren, maar ze had contractbesprekingen op haar werk, waar ze een statement wilde maken omdat ze al een tijdje niet zo tevreden over iets was... Daarvoor was ze best zenuwachtig en daar hebben we veel over gepraat...



Verder hebben jullie denk ik wel gelijk, het komt niet heel gelijkwaardig over als ik het terug lees zo...
Legt ze sowieso in het leven graag het initiatief bij anderen? Vindt ze het lastig zaken zelf uit te zoeken/te organiseren/knopen door te hakken?
Alle reacties Link kopieren
Er stonden nog wel meer dingen in die valentijnskaart hoor :P



Dat is juist het probleem, uit dat soort dingen blijkt de passie volop, maar dat zijn woorden & teksten, geen daden...



Voorheen ging ze vaak met vriendinnen, en dat werd ook gewoon rond deze tijd geboekt... Ze is juist heel erg van de zekerheid met dat soort dingen ( normaal gesproken dan ) ...
Alle reacties Link kopieren
quote:ZaraZara100 schreef op 29 februari 2012 @ 15:29:

Legt ze sowieso in het leven graag het initiatief bij anderen? Vindt ze het lastig zaken zelf uit te zoeken/te organiseren/knopen door te hakken?Nee het is best wel een regeltante over het algemeen...
Alle reacties Link kopieren
Misschien gaat ze toch liever met die vriendinnen op vakantie. Aangezien ze geen prater is heeft ze dat misschien niet losgelaten tegenover je.



Maar ja, we kunnen zo nog langer speculeren. Het is in ieder geval tijd voor een gesprek waarbij ze het achterste van haar tong moet laten zien.
Wél een regeltante dus? Ai, dan zou ik het ook vreemd vinden als ze nu niet samen met jou achter de laptop duikt om een leuke vakantie te boeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 14:54:

We zijn ruim een half jaar samen nu, we wonen nog wel apart van elkaar, zijn pas 21 & 23 jaar, dus daar nog niet echt aan toe..



Verder heb ik het uiteraard al met haar erover gehad : Dat ik het vreemd vind dat ze me niet wil zien op een vrije zondag, en dan op haar kamer gaat zitten ''tutten'', terwijl we elkaar al een week niet gezien hebben...



Zij blijft volhouden dat het niet aan mij ligt, en dat het normaal is, dat vind ik niet, maar wil ook niet labiel en onzeker overkomen door het haar te blijven vragen...



Met vakantie hetzelfde, ze zegt dat het niets voorstelt en dat ze het echt wel wil, maar ze blijft uitstellen. Als ik haar zeg dat het me doet twijfelen komt ze naar me toe en pakt ze me vast en zegt ze '' Nee schat, je moet niet twijfelen''. Maar ondertussen voel ik me toch niet helemaal zeker over de gang van zaken... Alsof ze voor zichzelf niet zeker weet of we in de zomer nog wel samen zullen zijn oid...Jezus, wat ben jij een wijf zeg.... bleegghhh
Alle reacties Link kopieren
In acht maanden tijd geen verlof genomen? Dan is ze verliefd op een collega.
Alle reacties Link kopieren
Waarom?



Kijk ze hoeft van mij niet met mij op vakantie, uberhaupt niet op vakantie. Als ze dat gewoon zegt, vind ik het geen probleem...



Maar wat er nu al 2 maanden gebeurt, is dat ze in woorden iets zegt, maar met daden helemaal niet aangeeft dat ze dit daadwerkelijk wil..



En dat gebeurt wel iets vaker dan alleen met die vakantie, brengt me aan het twijfelen..



En als je me een wijf vindt, beschouw ik dan maar als een compliment. Liever dat dan een lompe pummel die alleen maar met bier op de bank zit..
Alle reacties Link kopieren
quote:hawkeye_jane schreef op 29 februari 2012 @ 15:40:

In acht maanden tijd geen verlof genomen? Dan is ze verliefd op een collega. Nou dat zou lachen zijn zeg!!
Alle reacties Link kopieren
Met wat voor dingen zegt ze dan nog meer het een maar doet het ander?
Alle reacties Link kopieren
[quote]Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 15:41:

Waarom?



Kijk ze hoeft van mij niet met mij op vakantie, uberhaupt niet op vakantie. Als ze dat gewoon zegt, vind ik het geen probleem...



Maar wat er nu al 2 maanden gebeurt, is dat ze in woorden iets zegt, maar met daden helemaal niet aangeeft dat ze dit daadwerkelijk wil..



En dat gebeurt wel iets vaker dan alleen met die vakantie, brengt me aan het twijfelen..



En als je me een wijf vindt, beschouw ik dan maar als een compliment. Liever dat dan een lompe pummel die alleen maar met bier op de bank zit..[/quote]





Ehhh want je kent mij?

Je moet eens wat zekerder van jezelf worden man..

Als je iets dwarszit vraag het dan, en als je gevoel wat anders zegt dan haar antwoord speer m dan....

Maar ze heeft je toch antwoord gegeven? Er is toch niets aan de hand? Dit is je partner, je allessie... Als je haar al niet eens vertrouwd waar moet het dan nog heen met de wereld...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven