NIeuwe huisgenoot rare opmerkingen

03-04-2014 15:24 86 berichten
Sinds begin deze week heb ik een nieuw huisgenootje. Ik huur een appartement en mijn vorige huisgenootje is verhuisd, sinds deze week huurt een nieuwe jongen dus deze kamer.



Het klikt heel goed, is ook erg gezellig alleen gebeurde er gisteren iets vreemds.



Ik ben momenteel best serieus met een jongen aan het daten, het gaat wel duidelijk richtig relatie maar die naam heeft het nog niet (binnenkort misschien wel, wie weet). Deze jongen komt vanavond langs en dat kondigde ik gisteren aan bij huisgenoot.



Die reageerde heel raar, dat hij het niet leuk vond en dan wel even de stad in ging ofzo. Ik vroeg waarom niet? Volgens huisgenootje is hij dan snel derde wiel aan wagen, ik heb gezegd dat dit natuurlijk niet het geval is en mijn date ook gewoon een gezellig persoon is. Toch vond hij het overduidelijk niet leuk.



Nu voel ik me ongemakkelijk. Ik vind dat ik gewoon moet kunnen afspreken met mensen bij mij thuis, deze jongen (date) blijft nog wel een tijdje in beeld als het aan mij ligt en ik zal dus af en toe bij hem zijn, of hij bij mij.

Aan de andere kant vind ik het vervelend als huisgenoot zich er niet prettig bij voelt. Ik vind het eerlijk gezegd ook raar, we hoeven toch niet de hele avond met zijn drieën te zitten?



Het is overigens de eerste keer dat huisgenoot op zichzelf woont, komt uit een klein dorp ver hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben buiten de gezamenlijke woonkamer toch ook een eigen ruimte neem ik aan?



Dan gaat ie daar maar zitten. Of jij.



Ik zie werkelijk het probleem niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Als jullie privacy willen dan gaan jullie toch vanzelf wel naar je eigen kamer. Zie het probleem ook niet zo.
Sja, hij zal er gewoon aan moeten wennen, zolang jij en date zich redelijk netjes gedragen kan hij er weinig van zeggen.

Ik zou niet stoppen met mensen uitnodigen, hij gaat maar op z'n kamer zitten of ergens anders heen als het hem niet aanstaat.
Zou maar eens even aan de keukentafel gaan zitten en verwachtingen bespreken



Ook een idee om dat aan de voorkant te doen voortaan.



Delen jullie ook een woonkamer? Of heeft ieder zijn eigen woon/slaapkamer?
We delen de woonkamer, keuken en badkamer. Daarnaast hebben we beiden een eigen slaapkamer natuurlijk.



Ik zie het probleem ook niet, Date en ik zullen heus niet liggen/zitten kleffen voor roomie zijn neus, dan gaan we wel naar mijn kamer.
Alle reacties Link kopieren
je huisgenoot vindt jou interessant. meer dan jij hem gok ik zo.
...
Ik heb het bezoek aangekondigd ja, dat doe ik altijd zo van "morgen komt die even langs, oke?"



Ik denk niet dat huisgenoot mij leuker vindt dan ik hem.
Alle reacties Link kopieren
tja, dat zou kunnen.



maar het enige wat ik kan bedenken is dat hij je leuk vindt, en baalt dat jij nu een of andere kerel hebt uitgenodigd die jij dan weer leuk vindt. daarom reageert hij gepikeerd en ook wel jaloers, want dit is voor hem een subtiele afwijzing.



zomaar even uit de koelkast geplukt, deze huis-tuin-keuken-psychologische analyse.
quote:spaatje25 schreef op 03 april 2014 @ 15:32:

Ik heb het bezoek aangekondigd ja, dat doe ik altijd zo van "morgen komt die even langs, oke?"



Ik denk niet dat huisgenoot mij leuker vindt dan ik hem.Hoezo "oké?" Het is toch jouw huis, je mag toch uitnodigen wie je wil? Tuurlijk is het niet leuk als je vriendje 24/7 bij je over de vloer is, maar dit..?! Ik vind hem een freak. Of hij is verliefd op je.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je huisgenoot gewoon nog even wennen aan het samenwonen met andere mensen dan zijn eigen familie. Misschien dacht hij wel dat jij bedoelde dat morgen iemand langskomt en dat jullie dan de rest van de avond met zijn drietjes door zouden brengen en dat wilde hij niet. Niet de simpele: morgen komt er even iemand langs en nu ben je op de hoogte die jij bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als vrouw geen mannelijke huisgenoot willen. Vind ze in het huishouden meestal niet erg attent.
Alle reacties Link kopieren
Als een man zo reageerd dan is hij waarschijnlijk jaloers. Gewoon je date uitnodigen en laat die huisgenoot weten dat je zijn opmerkingen vreemd vind. Gewoon samen om de tafel gaan zitten.
tja ik zou echt geen zin hebben in iemand met zo'n rare gedachtegang.

Je deelt een huis vriend, niet iemand zn leven, je mag er slapen, koken en chillen, en wat jij doet moet jij zelf weten daar heeft hij niets, maar dan ook helemaal niets over te zeggen tenzij je zijn bed als wc gebruikt.

hij eist een beetje heel veel en dan is het ook nog een raar en onredelijk wat hij eist.

Ik zou hem dus even flink aanspreken dat je een sociaal leven hebt wat los staat van hem, als hij dat niet leuk vindt moet hij lekker terug naar mammie en pappie of werken aan een zelfstandig leven, dikke doei
Alle reacties Link kopieren
quote:spaatje25 schreef op 03 april 2014 @ 15:24:Het is overigens de eerste keer dat huisgenoot op zichzelf woont, komt uit een klein dorp ver hier vandaan.

Klinkt alsof hij gewoon nog even moet wennen aan op zichzelf wonen, en aan het feit dat een huisgenoot iets anders is dan familie/partner. Hij woont er pas net. In mijn ervaring leren nieuwe 'verse' huisgenoten altijd veel van de meer ervaren studenten, en blijkbaar is het eerste dat hij moet leren dat het heel normaal is als er iemand op bezoek komt. Op dit moment zou ik er verder niet meer op in gaan, en zorgen dat jullie inderdaad niet voor zijn neus liggen te kleffen, en dan went hij er vanzelf aan.



Ik heb overigens jaren mannelijke huisgenoten gehad, was geen probleem. Nou ben ik zelf ook niet zo attent in het huishouden, misschien dat dat scheelt ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:spaatje25 schreef op 03 april 2014 @ 15:24:





Die reageerde heel raar, dat hij het niet leuk vond en dan wel even de stad in ging ofzo. Ik vroeg waarom niet? Volgens huisgenootje is hij dan snel derde wiel aan wagen, ik heb gezegd dat dit natuurlijk niet het geval is en mijn date ook gewoon een gezellig persoon is. Toch vond hij het overduidelijk niet leuk.









Heeft ie soms het idee dat jullie zijn gaan samenwonen of zo?

Beetje freaky.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Misschien even bespreken dat het in een mensenleven niet vreemd is als je bezoek krijgt?

Hij zal toch ook wel eens bezoek krijgen? Of stelt hij zich voor dat er buiten jullie tweeën nooit iemand jullie woning mag betreden?
Alle reacties Link kopieren
Het probleem bij je huisgenoot laten en je bezoek voortaan niet meer aankondigen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ooh, mijn huisgenoot ging uitzichzelf in het begin ook vaak weg als mijn nieuwe vrindje langs kwam. Die dacht volgens mij dat we meteen heel veel gingen seksen en hield er niet van om het te horen....na een tijdje bleek dat dat wel meeviel en zat hij er gewoon bij (niet bij het seksen) als vriendje kwam en deed hij weer normaal. (Het was overigens geen jaloezie, want huisgenoot had zelf een vriend).



Overdenk het niet zou ik zeggen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
creepy, ik zou idd ff uitleggen dat je niet bedoelde dat hij ook voor hem kwam, maar dat je het gewoon ff meldde
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Het is het probleem van je huisgenoot en zijn oplossing is om dat even wat anders te doen.



Jij hoeft niks te veranderen eigenlijk. Hij draait vast nog wel bij.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ook ongemakkelijk voelen. Niet dat jij als mijn huisgenoot geen date over de vloer zou mogen hebben maar stel dat er wat gebeurt, dan moet ik die geluiden aanhoren. Nee dank je. Ik zou zeggen bedankt voor de waarschuwing en ik ga wel naar de film ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 03 april 2014 @ 16:01:

Het probleem bij je huisgenoot laten en je bezoek voortaan niet meer aankondigen.Natuurlijk moet je bezoek wel aankondigen. Het is toch het goed recht van de huisgenoot om dan even de deur uit te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:-moedersmooiste- schreef op 03 april 2014 @ 15:54:

tja ik zou echt geen zin hebben in iemand met zo'n rare gedachtegang.

Je deelt een huis vriend, niet iemand zn leven, je mag er slapen, koken en chillen, en wat jij doet moet jij zelf weten daar heeft hij niets, maar dan ook helemaal niets over te zeggen tenzij je zijn bed als wc gebruikt.

hij eist een beetje heel veel en dan is het ook nog een raar en onredelijk wat hij eist.

Ik zou hem dus even flink aanspreken dat je een sociaal leven hebt wat los staat van hem, als hij dat niet leuk vindt moet hij lekker terug naar mammie en pappie of werken aan een zelfstandig leven, dikke doeiTjonge wat een toon. En wat eist de huisgenoot dan volgens jou? Hij meld gewoon dat hij dan de stad in gaat, is toch zijn goed recht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven