NIeuwe huisgenoot rare opmerkingen

03-04-2014 15:24 86 berichten
Sinds begin deze week heb ik een nieuw huisgenootje. Ik huur een appartement en mijn vorige huisgenootje is verhuisd, sinds deze week huurt een nieuwe jongen dus deze kamer.



Het klikt heel goed, is ook erg gezellig alleen gebeurde er gisteren iets vreemds.



Ik ben momenteel best serieus met een jongen aan het daten, het gaat wel duidelijk richtig relatie maar die naam heeft het nog niet (binnenkort misschien wel, wie weet). Deze jongen komt vanavond langs en dat kondigde ik gisteren aan bij huisgenoot.



Die reageerde heel raar, dat hij het niet leuk vond en dan wel even de stad in ging ofzo. Ik vroeg waarom niet? Volgens huisgenootje is hij dan snel derde wiel aan wagen, ik heb gezegd dat dit natuurlijk niet het geval is en mijn date ook gewoon een gezellig persoon is. Toch vond hij het overduidelijk niet leuk.



Nu voel ik me ongemakkelijk. Ik vind dat ik gewoon moet kunnen afspreken met mensen bij mij thuis, deze jongen (date) blijft nog wel een tijdje in beeld als het aan mij ligt en ik zal dus af en toe bij hem zijn, of hij bij mij.

Aan de andere kant vind ik het vervelend als huisgenoot zich er niet prettig bij voelt. Ik vind het eerlijk gezegd ook raar, we hoeven toch niet de hele avond met zijn drieën te zitten?



Het is overigens de eerste keer dat huisgenoot op zichzelf woont, komt uit een klein dorp ver hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:spaatje25 schreef op 04 april 2014 @ 10:58:

Oh! En date is sinds gisteren geen date meer, maar vriend!!!





Wat leuk!



Ik zou het juist niet te zwaar maken met huisgenoot. Als hij raar wil doen, doet hij lekker raar, ga gewoon je gang zoals je dat ook doet als je ene vriendin over de vloer hebt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Nou, hij kwam net thuis. Ik vroeg wat hij er nou van vond.



Hij vond het 'te genant voor woorden'. Dit omdat vriend en ik een film lagen te kijken op bed en hij "twee meter verderop achter het bureau zit".



Ik heb gezegd dat ik vind dat ik gewoon mensen moet kunnen uitnodigen en het misschien verstandig is om een keer te praten over wat we kunnen doen zodat we ons allebei prettig voelen in zulke situaties. Hij praat nu amper tegen me en zei dat hij er dit weekend eens over na ging denken en we het er maandag wel over hebben, shit dus :(
Alle reacties Link kopieren
quote:spaatje25 schreef op 04 april 2014 @ 13:19:

Nou, hij kwam net thuis. Ik vroeg wat hij er nou van vond.



Hij vond het 'te genant voor woorden'. Dit omdat vriend en ik een film lagen te kijken op bed en hij "twee meter verderop achter het bureau zit".



Ik heb gezegd dat ik vind dat ik gewoon mensen moet kunnen uitnodigen en het misschien verstandig is om een keer te praten over wat we kunnen doen zodat we ons allebei prettig voelen in zulke situaties. Hij praat nu amper tegen me en zei dat hij er dit weekend eens over na ging denken en we het er maandag wel over hebben, shit dus :(



Ik neem aan dat dat bed in jouw eigen kamer staat en niet in de gemeenschappelijke huiskamer? Dan zie ik het bezwaar niet.



Misschien gewoon afspreken dat de huiskamer "neutraal gebied" is. Dus als jouw vriend (of andere vrienden van jou of je huisgenoot) op bezoek zijn, kun je daar gewoon met zijn allen op de bank zitten, koffie drinken, kletsen, TV-kijken, een spelletje met elkaar doen, of wat dan ook. Wil je even alleen zijn met je vriend, dan trek je je terug op je eigen kamer, doet de deur dicht en dan kun je doen en laten wat je wilt met elkaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je huisgenoot is nog flink nat achter de oren, denk ik. Die is nog nooit geconfronteerd met het feit dat mensen zo dichtbij seks kunnen hebben (in zijn optiek doen zijn ouders het ook niet waarschijnlijk)



Dat is mijn conclusie, zeker als je zegt dat hij met bezoek van je vriendin geen problemen had.



Tja, maakt niet uit waar hij zou wonen dan, als je ergens woont met meerdere mensen kan het zomaar zijn dat er ergens in huis gesekst wordt.
Alle reacties Link kopieren
Je huisgenoot klinkt als een kleuter.

Daar ga je nog last mee krijgen.



Het is jóuw huis. Kun je nog van hem af?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, hij is wel erg bleu zeg. Als ik mijn huisgenote en haar vriend hoor bonk ik even op de muur en dan weet ze dat het volume wat omlaag moet. Dat heb je nu eenmaal als je een huis met elkaar deelt. Als je het idee niet kunt verdragen dat er in de kamer naast je mensen seks hebben, zelfs als je niet hoort, is een huis delen gewoon niet geschikt voor je.



Maar daar koop jij natuurlijk weinig voor. Ik vind pejeka's tip wel een goede. En verder went hij er maar aan, het zou toch raar zijn als jouw vriend niet meer langs mag komen omdat je huisgenoot het genant vindt dat jullie misschien wel seks gaan hebben.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 04 april 2014 @ 13:38:

Je huisgenoot klinkt als een kleuter.

Daar ga je nog last mee krijgen.



Het is jóuw huis. Kun je nog van hem af?Het huis is niet alleen van TO. De huisgenoot betaalt huur en betaalt daarmee woonruimte, die hij naar eigen inzicht mag gebruiken en hij mag dus verwachten dat de medehuurder rekening met hem houdt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
" Hij praat nu amper tegen me en zei dat hij er dit weekend eens over na ging denken en we het er maandag wel over hebben, shit dus :( "





Hoezo shit?

Het is jóuw huis. Als híj zich niet aan kan passen kan ie opflikkeren. Gooi het eens over die boeg!



Aan soort chantage-achtige manipulatieve communicatie heb ik zo'n schijthekel. En dat zou ik huisgenoot zeggen ook.



Wat denkt ie wel.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Pejeka



Dat werkt twee kanten uit.

TO hoeft zich niet te laten koeioneren in haar eigen huis.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 04 april 2014 @ 13:44:

Pejeka



Dat werkt twee kanten uit.

TO hoeft zich niet te laten koeioneren in haar eigen huis.Wat je zegt: TWEE kanten. Dus TO moet rekening houden met de huisgenoot en omgekeerd. Als TO met niemand rekening wil hoeven houden, moet ze geen kamer verhuren. Dus de huisgenoot moet accepteren dat er bezoek voor TO over de vloer komt, inclusief haar vriend, en TO moet begrijpen dat ze, als ze even alleen wil zijn met haar vriend om te knuffelen of meer, ze dat niet in de gemeenschappelijke huiskamer moet doen, maar op haar eigen kamer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 april 2014 @ 13:47:

[...]





Wat je zegt: TWEE kanten. Dus TO moet rekening houden met de huisgenoot en omgekeerd. Als TO met niemand rekening wil hoeven houden, moet ze geen kamer verhuren. Dus de huisgenoot moet accepteren dat er bezoek voor TO over de vloer komt, inclusief haar vriend, en TO moet begrijpen dat ze, als ze even alleen wil zijn met haar vriend om te knuffelen of meer, ze dat niet in de gemeenschappelijke huiskamer moet doen, maar op haar eigen kamer.Hetgeen ze ook heeft gedaan en wat haar huisgenoot te gênant voor woorden vond.
We hebben er net over gepraat. Ik zit zeker niet klef te doen met vriend in de woonkamer. Ik kan me voorstellen dat huisgenoot nog erg moet wennen aan de situatie en wil ook rekening met hem houden, hij gelukkig ook met mij.



Hij vindt het ongemakkelijk, voelde zich er niet prettig bij. Ik heb aangegeven dat we dan een manier moeten zoeken waarbij we ons beiden prettig vinden. Hij gaf aan het niet prettig te vinden als vriend hier vier avonden in de week over de vloer zou zijn. Ik vind dit een vergezochte aanname omdat vriend hier misschien eens per week is. Het is voor mij geen probleem rekening te houden met huisgenoot, ik heb aangegeven mijn best te doen om het voor hem ook prettig te maken, als hij ook begrijpt dat bij samenwonen (ook in studentenhuizen is dit zo) je ook andere mensen over de vloer kunt hebben.



Ik zal dus mijn best doen soms ook bij vriend thuis af te spreken wanneer dit in mijn planning past, maar huisgenoot moet dus ook begrijpen dat vriend hier ook soms over de vloer zal zijn. Het is hem gelukkig duidelijk dat hij dit moet accepteren, of als het hem niet bevalt, een ander huis moet zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dat deed ze toch ook?

Ze is op haar eigen kamer gaan zitten met vriend en toen was het nog niet goed.

Dan ben ik er klaar mee hoor.



Als huisgenoot zich niet wil aanpassen dan moet ie alleen gaan wonen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Goed zo TO.

Je bent totaal niet onredelijk in deze.

Integendeel zelfs.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Jippertje schreef op 04 april 2014 @ 13:53:

[...]





Hetgeen zo ook heeft gedaan en wat haar huisgenoot te gênant voor woorden vond.



Dat vind ik inderdaad ook onzin, zoals ik al eerder schreef. Wat ieder op zijn eigen kamer doet (deur dicht) moet ieder voor zich weten.



Wat ik bedoelde is: in de gemeenschappelijke ruimte houd je rekening met elkaar. Dat betekent wat mij betreft ook: stel, de vriend van TO komt langs, huisgenoot is ook thuis, en ze zitten met zijn drieën TV te kijken. Dan moet TO bijv. ook niet om de haverklap met haar vriend gaan zitten zoenen of anderszins knuffelig doen (dan bedoel ik nog niet eens sex). Dat is dan gewoon heel vervelend voor de ander die daarbij aanwezig is. Ga dan gewoon naar je eigen kamer met je vriend. Dus vandaar dat ik stelde: houd de gemeenschappelijke ruimte neutraal, gewoon voor een gezellig praatje of kopje koffie met elkaar, maar wil je meer doen of persoonlijker worden met je bezoek, ga dan naar je eigen kamer. En dat geldt dan uiteraard ook voor die huisgenoot.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Toch best wel intiem om als vrouw een huis met èèn man te delen waar je geen relatie o.i.d. mee hebt en wilt. Zeker met gemeenschappelijke woonkamer, badkamer en keuken.



Had je geen inspraak in met wie je dit huis deelt? Ik denk dat hier al mis is gegaan. Wellicht dat een woning delen met een vrouw beter voor je was geweest.



Nu zit je opgescheept met deze enige mannelijke huisgenoot en die vind jou duidelijk leuk. Misschien draait hij nog bij als hij inziet dat hij geen kans bij je maakt/ de relatie serieuzer wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 04 april 2014 @ 13:56:

Dat deed ze toch ook?

Ze is op haar eigen kamer gaan zitten met vriend en toen was het nog niet goed.

Dan ben ik er klaar mee hoor.



Als huisgenoot zich niet wil aanpassen dan moet ie alleen gaan wonen.



Helemaal met je eens.



TO, ben jij hoofdhuurder? En huurt hij onder van jou? Of huurt hij rechtstreeks van de eigenaar? Dat maakt wel uit.

En als hij van jou huurt, heb je hem dan eerst een hospita-contract aangeboden?

Want dan kun je van hem af.



Zou ik namelijk zeker doen, want met deze vriendelijke huisgenoot is nog hoop gezeik te verwachten.
Ik huur van mijn huisbaas en heb daar een contract mee, ik hospiteer de kamer dus aan huisgenoot, wij hebben dan ook een hospita-contract.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me zo voorstellen dat hij bang is dat jullie het huis op den duur 'overnemen' en dat hij er dan een beetje bijhangt.



Maar hij is wel een doemdenker zeg. En die opmerking dat het 'te genant voor woorden was' gaat eigenlijk gewoon veel te ver als hij er pas een week woont. Beetje eisen stellen. Hij is het gewoon niet gewend en hij moet begrijpen dat jij ook een leven hebt. Verder snap ik niet zo goed waarom hij er dan voor gekozen heeft om met een persoon samen te gaan wonen. Misschien hoe minder mensen, hoe minder overlast? Denk dat hij dan beter echt op zichzelf kan gaan wonen.
Ik snap het ook nog niet zo goed. Vooralsnog ga ik ervan uit dat hij ook gewoon even de tijd nodig heeft om te wennen aan voor het eerst op zichzelf wonen en een nieuwe stad enzo.



Ik wacht het allemaal nog even af.
Alle reacties Link kopieren
Strike



Dat dacht ik ook al.

Ga uitzoeken of je eventueel van hem af kunt.



Ik denk dat dit je alleen nog maar meer gezeik gaat opleveren. Zeker als je nu aan hem toegeeft.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Toen er een vriendin langskwam, zat hij er toen constant bij?

Of voelde hij zich toen ook al te veel?



Ik zou willen weten waarom hij er zich niet prettig bij voelt.

Is hij bang dat je vriend het huis gaat "overnemen" op den duur en dat hij dan mag wieberen?
Alle reacties Link kopieren
quote:spaatje25 schreef op 04 april 2014 @ 14:05:

Ik huur van mijn huisbaas en heb daar een contract mee, ik hospiteer de kamer dus aan huisgenoot, wij hebben dan ook een hospita-contract.



Mooi. Dan heb je dus 9 maanden om hem eruit te bonjouren. Wacht dus niet te lang met aankijken, want voor je het weet zit je aan iemand vast.



Ik moet overigens zeggen dat ik zelf weleens heb meegemaakt dat iemand pas na een jaar ofzo rare streken begon te vertonen (toen het vaste contract eenmaal binnen was).



Persoonlijk had ik mijn keuze nu al gemaakt. Maar dat is misschien wel erg rigoureus.

Maar die opmerking 'te genant voor woorden' van hem had ik niet gepikt na een week, zoals iemand hier ook al stelt.
Het klinkt mij vooral in de oren alsof het jochie niets gewoon is. Waarschijnlijk is hij gebracht door de ooievaar of een ruimteschip ofzo, of hij kwam uit de boerenkool, want echt niet dat zijn ouders seks hebben gehad of intiem zijn geweest (in zijn hoofd dan )



Ik denk dat hij er zich extreem ongemakkelijk bij voelt als andere mensen intiem zijn met elkaar, ook al is dat naast elkaar op de bank zitten. En ik denk ook dat hij nog heel veel te leren heeft op dat gebied. Misschien goed om eens te informeren wat zijn beeld/verwachting was van 'kamer huren bij hospita' en 'op kamers gaan'. Wie weet verklaart dat ook een hoop.
Ik denk inderdaad ook dat hij niet zoveel gewend is.



Hij heeft soms best grote verhalen waaruit voor mij blijkt dat hij inderdaad nog jong is. Ik vond zijn opmerking 'te genant voor woorden' ook erg vervelend, alsof ik onrein ben omdat ik soms met mn vriend in bed lig ofzo :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven