Online contact en relatie

27-02-2015 15:35 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, er zijn al diverse topics over emotionele ontrouw, en dit gaat er min meer ook over, maar toch;



Even vanaf het begin: Ik ben 24 en heb al sinds 6 jaar een relatie met een even oude vrouw. We wonen sinds 2 jaar samen. Ik hou van haar, onze relatie zou ik als stabiel bestempelen. De seks is in principe goed, ze doet in elk geval haar best, maar mijn libido is een stuk hoger dan dat van haar en ze praat niet graag over seks. Doordat ik er wel graag over praat en op seksgebied graag mijn horizon zou willen verbreden ben ik op een forum met iemand in contact gekomen. We praten over intieme dingen, maar ook over dagelijkse zaken en hebben nu een dik half jaar op regelmatige basis mail contact.



Zover zo goed, ik vind zelf dat ik niemand schade berokken maar naar aanleiding van een recente discussie met mijn vriendin blijkt dat zij daar anders over denkt. Ze zei letterlijk dat als zij zou merken dat ik zo iets zou doen de relatie tussen haar en mij over zou zijn. Voor de duidelijkheid: ze weet dus niet over dit contact. Omdat ik mijn relatie niet in gevaar wil brengen denk ik erover het online contact te verbreken. Alleen, ik weet niet hoe mijn online vriendin hierop gaat reageren. Ze "hangt" best wel aan mij, laat ik eens een paar dagen niets van mij horen maakt ze zich zorgen en ze geeft vaker aan dat ze mij niet wil missen. Ik vind het lastig te voorspellen wat haar reactie zal zijn en eigenlijk wil ik haar helemaal geen pijn doen.



Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Windowsill schreef op 27 februari 2015 @ 18:35:

[...]







En nu dan?

Zie je nu dan uberhaupt nog wel een optie om het bespreekbaar te maken nu? Want het lijkt me dat je het voor jezelf alleen maar moeilijker hebt gemaakt als jij nu zelf ook al die blokkade voelt hierover te praten (je geeft immers aan zelf het gesprek de vorige keer een beetje te hebben afgekapt omdat je schrok van haar mening). Waar zie je de ruimte voor 'genezing' binnen je relatie?Dit ga ik haar natuurlijk never nooit niet vertellen maar discussie op zich durf ik wel aan. En mijn relatie is niet ziek, nog niet in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Niet ziek? ???

Je onderhoudt een relatie gebaseerd op sex met een andere vrouw en jij noemt je relatie niet ziek?
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 27 februari 2015 @ 18:43:

En wat maakt het uit wat je online vriendin ervan vindt? Je hebt geen relatie met haar, dus klaar is klaar!

Of ben je bang dat zij contact opneemt met je vriendin, zodat deze achter de waarheid komt? Weer bang voor je eigen hachje?ja, heel in de verte. ik niet zeker of ze mijn vriendin zou kunnen benaderen en ik weet niet 100% zeker dat ze dat niet zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Dus ja je bent bang voor je eigen hachje.

Je hebt er een mooie puinhoop van gemaakt.

Biecht op wat je gedaan hebt en aanvaard de consequenties.
Alle reacties Link kopieren
quote:VW-Rabbit schreef op 27 februari 2015 @ 18:08:

[...]



zo noemt men het nou eenmaal, ik ervaar het hooguit als "ontrouw" dat ik niet eerlijk kan zijn hierover.Je kunt er wel eerlijk over zijn, maar je wilt de gevolgen niet dragen. Laf heet zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Hey TO.

Het voelt vast best fijn hè, nu je beide hebt? Die stabiele relatie en de spanning met je online vlam.

Waarom zou je daar iets in willen veranderen eigenlijk? Voor jou zie ik hier geen nadelen in.



Wat ik wel van je vind is dat je een slappe zak bent, dat je je vriendin zo in het ongewisse laat dat ze haar eigen beslissingen niet kan nemen. Is dat liefde? Haar zoiets verzwijgen?

Als ze niet weet van dit contact, dan geef je haar geen keuze. En in hoeverre is dat liefde, eigenlijk?

Stel je voor zij zou lekker stoute mailtjes sturen aan een andere vent.

Wat zou dat met jou doen?

(misschien heeft ze zo'n gast ook al, net als jij je online-vlam- who knows! Vrouwen hebben ook behoeften, en wie weet is er wel een hunk waar zij naar smacht terwijl je op haar ligt)



Hoeveel hout snijdt het als je zegt dat jij denkt dat je contact met online-vlam niks voorstelt + los staat van je relatie? Is dat niet veel meer iets om je eigen geweten mee te sussen. Want ook al weet je vriendin er niets van, het heeft wel degelijk invloed op jullie relatie: ze mag iets niet weten van je, jij geilt op een ander en maakt je vriendin daar een buitenstaander van "om haar niet te kwetsen". Wie weet kwets je jezelf meer als ze erachter komt???

Denk je niet dat ze het recht heeft om haar eigen keuze te maken?

Want stel ze zegt: ik ga hier niet in mee. Of ze zet al gelijk een punt achter jullie relatie omdat ze dit al te erg vindt. Dan ben jij toch vrij om meer spannende seks te hebben? Wat is daaraan het probleem?

Want kom op, als jongen van 24 wil je toch wel wat meer ervaring opdoen? Wat zal je saai achter die geraniums blijven zitten?

Dus kom op, grow some balls, je hebt angst voor de reactie van je online vriendinnetje, praat zo te lezen niet open over je libido met je vriendin en je wilt niemand pijn doen maar uit dat alles lees ik maar 1 ding: Slappe Zak. En ook sneu voor je, want zo gaat een heerlijk seksleven zó aan je neus voorbij, terwijl je erbij staat en ernaar kijkt.

Zielig.

Maak het uit met je vriendin en neuk een tijdje rond.

Misschien dat je over 10 jaar wat meer rust in je pik krijgt.





Maar ondertussen: denk vanuit je vriendin. En of je gedrag nu naar haar van ware liefde voor haar getuigt. Of van een soort lafheid en zoeken naar je eigen genot?

(wat kan, maar maak het dan eerst uit met je vriendin).
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:VW-Rabbit schreef op 27 februari 2015 @ 18:08:

[...]



zo noemt men het nou eenmaal, ik ervaar het hooguit als "ontrouw" dat ik niet eerlijk kan zijn hierover.

Jij ervaart het als ontrouw????

Hoe denk je dat je realtime vriendin het zal ervaren?

Grow some balls en ben eerlijk tegen haar.
Alle reacties Link kopieren
We schrijven over seks, maar niet over seks met elkaar, ongeveer zo als dat het hier op de sekspijler gebeurd en. ik krijg adviesen van haar die ik ook weer kan toepassen in de relatie met mijn vriendin. Dingen die ik niet met vrienden bespreek omdat ik dat juist tegenover mijn vriendin niet vind kunnen. Ik zou willen dat zij ook iemand had, ook al was dat een man, waarmee zij dingen kon bespreken en mij daarmee mischien beter zou begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
VW-rabbit. Je zult toch met elkaar dingen moeten kunnen bespreken. In de eerste plaats.

Je bent gevaarlijk bezig. Dat is ook wat je wilt, dus je bent goed bezig...er is volop: spanning. Geilheid. Méér seks (binnenkort).

Dus, wat let je. Ga er gewoon voor.



Dat buiten je relatie om met anderen praten wijst voor mij niet op iets goeds, maar op een ander aspect dat (naast de seks/fysieke intimiteit) bij jullie blijkbaar niet optimaal loopt: praten/emotionele intimiteit.



Wat me in mijn advies sterkt: maak het uit en wip. Wat houd je in Godsnaam nog bij je vriendin? Ze begrijpt je niet afdoende, de seks is als slappe koffie....



Dat is denk ik voor alle partijen het beste. Dus stop met denken en praktiseren hierover, man.



Gaan met die banaan, nu ontzeg je jezelf zo ontzettend veel (en je vriendin ontzeg je een vent die aan haar meer dan 'genoeg' heeft)
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:VW-Rabbit schreef op 27 februari 2015 @ 20:29:

We schrijven over seks, maar niet over seks met elkaar, ongeveer zo als dat het hier op de sekspijler gebeurd en. ik krijg adviesen van haar die ik ook weer kan toepassen in de relatie met mijn vriendin. Dingen die ik niet met vrienden bespreek omdat ik dat juist tegenover mijn vriendin niet vind kunnen. Ik zou willen dat zij ook iemand had, ook al was dat een man, waarmee zij dingen kon bespreken en mij daarmee mischien beter zou begrijpen.

Waarom dan niets tegen je realtime vriendin zeggen, als het allemaal zo onschuldig is.

Waarom spreken van een relatie als het alleen maar kletsen en advies geven is?

Ik klets met heel veel mensen en ik geef en krijg advies maar dat noem ik echt geen relatie.

Jij doet dat wel dus ik denk dat er meer aan de hand is dan je hier vertelt.
Alle reacties Link kopieren
uh, ik spreek niet over een relatie in betrekking tot mijn online vriendin.

Ik net een mailtje gestuurd naar haar. Dat ik met haar alleen nog contact op het forum wil en niet via mail of PM. Met uitleg waarom.
Alle reacties Link kopieren
En wat ga je dan nu met je seksuele gevoelens doen?

Op naar volgende online vriendin of je realtime vriendin (nog meer) onder druk zetten?
Alle reacties Link kopieren
VW Rabbit, hoe voelt het voor jou, dat bericht te hebben gestuurd?

Hoe zie je zoiets in je toekomst? En denk je dat je ook manieren ziet om jou en je vriendin wat dichter bij elkaar te brengen, emotioneel en fysiek? Want echt happy ben je niet, en dat gun ik je ook. Hopelijk vind je manieren om dit te bewerkstelligen. Als je hierover wilt brainstormen, shoot.





Ik vind het stoer van je in ieder geval. Je kiest. Dat is power.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Als hij echt zou kiezen zou hij realtime vertellen over online.

Dan pas toon je ballen en ben je eerlijk.

Nu kiest hij de weg van de minste weerstand.

Dus niets power maar wegduiken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, vind ik niet Granny. Hij had het contact makkelijk kunnen uitbouwen naar meer. Touchy - feely en nog niks zeggen. Nu heeft hij een grens getrokken. Petje af.



Weg van de minste weerstand is niet meer de weg van de minste weerstand als je afslaat.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Hij had ook gewoon met realtime kunnen praten over zijn gevoelens. Maar in plaats daarvan zocht hij het op Internet.

Daar ging hij al de fout in want hij vertelde dat niet aan realtime.

Dus niets petje af.

Weg van de minste weerstand is het lastige uit de weg gaan en voor makkelijk oppervlakkig online contact gaan.

Niets goeds aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
Voor jou is er blijkbaar geen goede stap gezet nu, Granny. Ik vind van wel .

Je hoeft mij niet te overtuigen ofzo .
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen wel eens in de verleiding kan komen. Dat is iets anders dan vreemdgaan, wat zat gebeurt. En dan heb je pas iets op te biechten.



TO, je kiest ervoor je focus niet meer bij je online-vlam te leggen, en dat is een goed begin! Die verleiding weerstaan is voor mij wel iets waar je trots op kunt zijn. Stap twee is: hoe ga je hier in de toekomst mee om?



En hoe kun je zorgen dat je gelukkiger wordt in je huidige relatie, TO?



Want dat ben je niet. En daar zou ik nu mijn focus op leggen: op wat jij kan doen om je eigen geluk in je relatie te bevorderen.



Wat kan jij doen om je gelukkiger te voelen samen met je vriendin?

Daar hoef je nu en zeker niet in 1 keer een antwoord op te hebben! T is niet zomaar bedacht.

Maar probeer het eens je voor ogen te brengen wat er voor nodig is dat je je happy voelt in je relatie. en probeer dit vervolgens eens met je vriendin te bespreken. Die openheid kan al opluchtend zijn. Wie weet heeft zij hetzelfde!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Ben het met granny eens hoor... leuk dattie in ieder geval een setje pingpongballen heeft bevestigd en die chick heeft gemaild... maar om het nou power te noemen dat hij zijn vriendin niet eens met zijn eigen acties durft te confronteren?
The more we own, the more enslaved we become
Alle reacties Link kopieren
Zolang TO niet eerlijk is naar realtime is er zeker geen goede stap gezet want zijn gevoelens blijven bestaan. Ook als online uit beeld is.

Dus waar zie jij die goede stap?
Alle reacties Link kopieren
Als TO niet open leert te communiceren met zijn vriendin over zijn behoeften, zal geen van beiden gelukkig worden in de relatie en zal hij waarschijnlijk stiekeme dingen blijven doen en dit verantwoorden door te zeggen dat het zijn vriendin haar schuld is ("ik ervaar het hooguit als "ontrouw" dat ik niet eerlijk kan zijn hierover"). Lijkt me jammer.
The more we own, the more enslaved we become
Alle reacties Link kopieren
Hij zal misschien wel kiezen ervoor zijn vriendin dit te vertellen. Moet ie dat in 1 avond allemaal doen van jullie? Arme ziel.



Bovendien gebeurt het vaak dat je een crush hebt op iemand, van een afstandje. Is jullie nooit gebeurt misschien, maar mij wel. Dat je iemand geweldig leuk vind ook al heb je een relatie.



Maar ik had niks op te biechten. Omdat ik het omboog voordat het te ver ging en me richtte op mijn relatie.

Daar hoeft niemand voor voor het gerecht te komen.



Jullie doen alsof hij is vreemd gegaan met haar. Een afspraak heeft gepland en ook fysiek over een grens is gegaan. Dan zou hij de koers die hij insloeg om eigen belang hebben doorgezet. Even wat gerief halen. Dat had hij kunnen doen. Maar doet ie niet.

Dat is waar het om gaat.

Dat je op de rem gaat staan. De gevoelens die hij had en deelde met online-vlam, die heeft hij nu niet verder vervolgd, wat makkelijk had gekund. Dan had ie over een week of twee met haar afgesproken. En de rest.



Daar zijn er hier zat topics over, waar zat vrouwen en mannen jullie woorden om openheid te betrachten ter harte zouden kunnen nemen.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Dat jij in hetzelfde schuitje zit/zat was me al langer duidelijk.

Dat jij het net als TO voor jezelf op deze manier goed praat ook.

Nu nog de eerlijke mening van jullie partners en dan praten we verder.

Tot die tijd is het gewoon ordinair emotioneel vreemdgaan.

Niets meer en niets minder.
Alle reacties Link kopieren
Granny, relax hé. Hoe bedoel je dat ik in hetzelfde schuitje zit?

Is het jou nog nooit overkomen dat je een ander leuk en aantrekkelijk vond, van een afstandje?



Gaat het hier erom om mij van iets te overtuigen? Je klinkt welhaast agressief.



Biedt TO liever een alternatief dat volgens jou wel hout snijdt .

Oja, en dat emotioneel vreemdgaan is iets dat nu omgekeerd wordt, als ik het zo lees. Hij zal geen contact meer met haar hebben via PB en mail. Alleen op het forum. Over. Omgebogen.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik vind gewoon dat je hem wat voorbarig de hemel in prijst. That's all. Ik ben hier ook helemaal niet om hem te bashen ofzo, maar hij vraagt om meningen en inzichten van buitenstaanders, die kunnen positief uitpakken en negatief. Ik vind het dus niet helemaal netjes. Hij is over een grens heen gegaan, bewust. Dat die grens niet fysiek was is voor jou misschien niet zo erg, maar dat zou aan zijn vriendin moeten zijn daarover te oordelen, niet aan jou. Met zijn vriendin heeft hij immers een relatie. Dat mag hij van mij best weten. Dat hij er nu mee gestopt is, die grens niet meer overtreed, doet daar niks meer aan af. Hij moet zijn fouten gewoon onder ogen zien - alleen ziet hij ze niet als fouten. Dat waren ze ook niet geweest waarschijnlijk als hij dit gewoon van tevoren even had uitgesproken, maar dat durfde hij niet. Helaas voor zijn vriendin zal zij nooit de kans niet te krijgen de waarheid te leren over het ware karakter van de persoon waarmee ze een relatie heeft want:quote:Dit ga ik haar natuurlijk never nooit niet vertellenDit is wel zijn karakter - eerst was het stiekem met haar chatten, nu is het stoppen en verborgen houden. Al dat stiekeme, daar moet je maar zin in hebben. Dat vind ik gewoon niet eerlijk naar haar toe. En dan vind ik termen als "power" gewoon niet helemaal gepast. No hard feelings verder, en ik hoef je daarmee inderdaad niet te overtuigen. Maar het is goed voor onze BMWman hier wel wat verschillende visies op te krijgen denk ik.
The more we own, the more enslaved we become

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven