Openbaren van vreemdgangers

01-04-2013 23:59 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd hoor ik niks anders dan dat de mensen in mijn omgeving vreemdgaan. Ik heb vreemdgaan nooit goed gekeurd, maar sinds ik zelf een relatie heb, begin ik echt van deze verhalen te walgen. Dit komt denk ik mede omdat ik angst heb om zelf bedrogen te worden.



Nou heeft een vriendin van mij nog regelmatig seks met haar ex, terwijl deze ex inmiddels al een paar jaar een relatie heeft. Ik heb mijn visie over vreemdgaan al een aantal keer aan deze vriendin kenbaar gemaakt (je blijft van iemand anders z'n man af) maar zij kan zich niet zo druk maken om de huidige vriendin van haar ex. Ze wil hem overigens zelf niet meer terug en het gaat puur om de seks.



Nou heb ik onlangs de vrouw die dus in dit verhaal door haar vriend bedrogen wordt op Facebook opgezocht. En het is een mooie en leuke meid (zo op het eerste gezicht). Ze deed me een beetje aan mezelf denken. En ik kreeg opeens heel erg medelijden met haar.



Nu gaat het constant door mijn hoofd om anoniem contact met haar te zoeken en haar te informeren over haar overspelige vriend. Wat vinden jullie? Ik heb eigenlijk helemaal niks met deze mensen te maken. Moet ik me hier buiten houden?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wil je dat wel weten, welke zichzelfrespecterende vrouw wil nou NIET weten dat haar vent vreemdgaat?! TO's OP gaat toch niet over een open relatie of whatever van die vent. Die vrouw is onwetend en het is sneu, voor haar.



Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er mensen zijn die zeggen dat je dit voor je moet houden en daarmee wellicht een heleboel kapot maken voor die vrouw. Beter nu even liefdesverdriet, kut enzo, dan jaren later (en jaren ouder, en misschien wel met kinderen in het spel!) uit elkaar. Er komt alleen maar meer ellende van.



Nogmaals, hartstikke wel vertellen. Het siert degene die het vertelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:all-inclusive schreef op 02 april 2013 @ 01:18:

Natuurlijk wil je dat wel weten, welke zichzelfrespecterende vrouw wil nou NIET weten dat haar vent vreemdgaat?! Door een anonieme tipgever? Nou,......ik niet. TO's OP gaat toch niet over een open relatie of whatever van die vent. Die vrouw is onwetend en het is sneu, voor haar.



Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er mensen zijn die zeggen dat je dit voor je moet houden en daarmee wellicht een heleboel kapot maken voor die vrouw. Dat doet degene die vreemdgaat, niet zo iemand als TO. Beter nu even liefdesverdriet, kut enzo, dan jaren later (en jaren ouder, en misschien wel met kinderen in het spel!) uit elkaar. Er komt alleen maar meer ellende van.



Nogmaals, hartstikke wel vertellen. Het siert degene die het vertelt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bovendien is het dus al jaren aan de gang. Hoe sneller ze het weet des te sneller ze die vent aan de kant kan zetten. Natuurlijk komt het ooit een keer uit, ook zonder toedoen van TO.



Het is alleen wel een stuk fijner voor die vrouw dat het zo snel mogelijk uit komt, zodat ze in ieder geval snel van hem af kan zijn (zonder kinderen bijvoorbeeld).



En, als ze het prima vindt dat hij vreemdgaat, nou dan is er ook geen man overboord.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, en dat bepaal jij voor een vrouw die je niet eens kent? Sommige stellen gedijen bij het "wat niet weet, wat niet deert"-principe. Kun jij van alles van vinden, maar daar heb jij gewoon niks mee te maken. Kleine kans dat dankbaarheid je deel is, en dat weet je nu net niet van tevoren. Je zou de eerste niet zijn die de kwaaie pier in het verhaal wordt.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Weet jij of die vrouw zichzelf respecteert?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
bgb, waarom zou jij het niet willen weten, al is het anoniem? Blijf je liever langer oblivious en geloven in een relatie die er helemaal niet is?

Ik zou die anonieme tip echt ontzettend dankbaar zijn. Die vrouw wordt er ook niet jonge op, hoe sneller ze verder kan, des te meer kans dat ze nog een andere, goede vent kan treffen. Jarenlang bedonderd worden, het is niet niks lijkt me.
Je zou ze de kost moeten geven, die dit eigenlijk wel weten maar niet willen weten. Bovendien is de motivatie (onzekerheid over eigen relatie) onzuiver, ga daar wat aan doen in plaats van je met vreemden te bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Alssss je het vertelt, zelfs anoniem, wees dan ook vrouws genoeg om de gevolgen volledig voor je rekening te nemen.

En die kunnen best groter zijn dan dat de bedrogen vrouw haar of zijn koffer pakt.





Ik schud er even een paar uit mijn mouw;





vriendin ( van degene die het vertelt ) wordt door de bedrogen vrouw in elkaar geslagen



bedrogen vrouw steekt haar partner neer



de vreemdganger komt verhaal halen



de bedrogen vrouw leest het anonieme verhaal, gaat door verdriet overmand achter het stuur zitten en veroorzaakt een ongeluk



de bedrogen vrouw denkt " wat mijn lul van een partner kan, kan ik beter " , zoekt iemand om mee vreemd te gaan en neukt partner van anonieme tipgever.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:all-inclusive schreef op 02 april 2013 @ 01:25:

bgb, waarom zou jij het niet willen weten, al is het anoniem?

Ik heb gezegd dat ik het niet van een anoniem iemand wil horen, of van iemand waar ik " verder niets mee heb ". Komt mijn beste vriendin met zoiets, is dat - voor mij - totáál anders.





Blijf je liever langer oblivious en geloven in een relatie die er helemaal niet is?

Ik zou die anonieme tip echt ontzettend dankbaar zijn. Die vrouw wordt er ook niet jonge op, hoe sneller ze verder kan, des te meer kans dat ze nog een andere, goede vent kan treffen. Jarenlang bedonderd worden, het is niet niks lijkt me.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2013 @ 01:28:

Alssss je het vertelt, zelfs anoniem, wees dan ook vrouws genoeg om de gevolgen volledig voor je rekening te nemen.

En die kunnen best groter zijn dan dat de bedrogen vrouw haar of zijn koffer pakt.





Ik schud er even een paar uit mijn mouw;





vriendin ( van degene die het vertelt ) wordt door de bedrogen vrouw in elkaar geslagen



bedrogen vrouw steekt haar partner neer



de vreemdganger komt verhaal halen



de bedrogen vrouw leest het anonieme verhaal, gaat door verdriet overmand achter het stuur zitten en veroorzaakt een ongeluk



de bedrogen vrouw denkt " wat mijn lul van een partner kan, kan ik beter " , zoekt iemand om mee vreemd te gaan en neukt partner van anonieme tipgever.





Dit kan dus ook allemaal gebeuren als de tip niet van TO afkomstig is.



Echt waar, vrouwen zitten altijd op elkaar te bitchen of jaloers te zijn, ik vind zoiets aan het licht brengen juist getuigen van solidariteit. Die vent, de vreemdganger, en zijn ex met wie hij vreemdgaat, dát zijn de mensen die verantwoordelijk zijn voor de gevolgen, alleen ZIJ met z'n tweeen. De messenger heeft er niet veel meer van doen, zij zegt alleen de feitelijke waarheid: mevrouw, wees alert, uw man doet het met een ander. Klaar. Uiteindelijk is de vrouw, die reeds jaren wordt bedonderd as we speak, erbij gebaat om van zo'n vent af te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Met jouw anonieme tip kun je iemand die al in een zware periode zit nét over het randje jagen.

Een goede vriendin die zoiets weet kan een inschatting maken wát en wanneer te vertellen en hoe te steunen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een halve dagtaak hebben aan het anonieme tips sturen als ik in jouw morele schoenen stond, All-inclusive.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het gaat erom dat je niet het recht hebt dit voor een ander te bepalen. Hoe goed bedoeld ook.



Pessoa: “I have a very simple morality: not to do evil or good to anyone.”
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, BGB. TO wil het liefst het vreemdgaan uitbannen (zie topictitel) omdat ze onzeker is over haar eigen relatie. Daar zul je nog een dobber aan hebben. Vreemdgaan is schering en inslag.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
En toen bleek dat de bedrogen vrouw in kwestie zwanger was. Oeps.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 april 2013 @ 01:35:

Ik zou een halve dagtaak hebben aan het anonieme tips sturen als ik in jouw morele schoenen stond, All-inclusive.



Haha serieus? Zo turbulent zijn de mensen om mij heen niet, moet eerlijk zeggen dat ik echt niets kan bedenken wat ik, in mijn huidige leven met mijn huidige vrienden, zou willen "tippen".



Maar als ik weet dat iemand, al is het iemand die ik louter "ken" van facebook en uit de verhalen van mijn vriendin, al jarenlang bedrogen wordt, dan vind ik het belangrijk om zo iemand op de hoogte te stellen van de gang van zaken. Je kunt haar behoeden voor de fout van haar leven, zoals het krijgen van kinderen met zo'n man.

Ivind het ook helemaal niet moraalridder-ish om zo iets te vertellen als anonieme tipgever.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook totaal zinloos zijn.. Een goede vriendin van me ging een tijdje met een man en op de dag dat hij zijn echte vriendin ten huwelijk vroeg, dook hij alsnog met mijn vriendin het bed in. Dat vond ze niet kunnen en stuurde via e-mail een bericht met álle details en smsjes enz naar zijn verloofde. Nooit reactie op gehad.. Man geen contact meer met mijn vriendin, tot een jaar later. Hij getrouwd, toch met vriendin in bed en na afloop zeidie 'nou, kun je nu weer een mooie mail gaan sturen'.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk jij maar. Waarschijnlijker is dat er van alles gebeurt waar jij geen weet van hebt.
Ga in therapie!
Ik heb die kapitale fout op de middelbare school eens gemaakt, toen werden beide partijen boos op mij.
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik.
Ga in therapie!
Twee keer zelfs :0
Alle reacties Link kopieren
quote:all-inclusive schreef op 02 april 2013 @ 01:41:

[...]





Haha serieus?





Ja. Helaas. That's (mid-) life, kennelijk.





Zo turbulent zijn de mensen om mij heen niet,

Niet dat JIJ weet.





moet eerlijk zeggen dat ik echt niets kan bedenken wat ik, in mijn huidige leven met mijn huidige vrienden, zou willen "tippen".



Maar als ik weet dat iemand, al is het iemand die ik louter "ken" van facebook en uit de verhalen van mijn vriendin, al jarenlang bedrogen wordt, dan vind ik het belangrijk om zo iemand op de hoogte te stellen van de gang van zaken. Je kunt haar behoeden voor de fout van haar leven, zoals het krijgen van kinderen met zo'n man. Mijn kennissen/vriendenkring is al wat ouder, die vieren 20, 25 jarige huwelijken. Althans, we gaan er maar van uit dat ze het vieren ipv lijdzaam te ondergaan dus dan hebben we het over kinderen, hypotheken, etc.

Ivind het ook helemaal niet moraalridder-ish om zo iets te vertellen als anonieme tipgever.



Ik wel. Hoewel ik vreemdgaan afkeur kan ik me ook situaties voorstellen waar bij ik het best begrijpelijk vind dat mensen vreemdgaan én tegelijkertijd absoluut hun partner geen pijn willen doen en ook zeker niet kwijt willen.

Wie ben ik dan om maar even te bepalen dat zo'n huwelijk dan wel opgebroken moet worden ( want met 'dát doel wil jij het vertellen, begrijp ik uit je verhaal ) ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 02 april 2013 @ 01:47:

Twee keer zelfs :0Een ezel stoot zich in het algemeen.................
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De tweede keer was ik dronken dus die telde niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 02 april 2013 @ 01:56:

De tweede keer was ik dronken dus die telde niet.Oké, oké.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven