Openbaren van vreemdgangers

01-04-2013 23:59 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd hoor ik niks anders dan dat de mensen in mijn omgeving vreemdgaan. Ik heb vreemdgaan nooit goed gekeurd, maar sinds ik zelf een relatie heb, begin ik echt van deze verhalen te walgen. Dit komt denk ik mede omdat ik angst heb om zelf bedrogen te worden.



Nou heeft een vriendin van mij nog regelmatig seks met haar ex, terwijl deze ex inmiddels al een paar jaar een relatie heeft. Ik heb mijn visie over vreemdgaan al een aantal keer aan deze vriendin kenbaar gemaakt (je blijft van iemand anders z'n man af) maar zij kan zich niet zo druk maken om de huidige vriendin van haar ex. Ze wil hem overigens zelf niet meer terug en het gaat puur om de seks.



Nou heb ik onlangs de vrouw die dus in dit verhaal door haar vriend bedrogen wordt op Facebook opgezocht. En het is een mooie en leuke meid (zo op het eerste gezicht). Ze deed me een beetje aan mezelf denken. En ik kreeg opeens heel erg medelijden met haar.



Nu gaat het constant door mijn hoofd om anoniem contact met haar te zoeken en haar te informeren over haar overspelige vriend. Wat vinden jullie? Ik heb eigenlijk helemaal niks met deze mensen te maken. Moet ik me hier buiten houden?
Alle reacties Link kopieren
quote:kipkluifje schreef op 07 april 2013 @ 23:21:

[...]



Jeetje, wat bijzonder dat jij meer weet van onze relatie dan wij zelf doen! Heb je al overwogen om op een new age markt te gaan staan?



FYI, alles wat met seks te maken heeft vind hij moeilijk, daar is ie asexueel voor/door. Struisvogelpolitiek kan volledig tegen jouw morele kompas ingaan, anderen kunnen er prima mee leven. Hij tenminste wel.Huh wat weet ik dan meer over jullie relatie dan jullie zelf? Ik reageer alleen op wat jij loslaat erover. Zolang hij het best vind dat jij vreemdgaat is er niks aan de hand lijkt me. Is weinig struisvogelpolitiek aan als hij weet wat er speelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 07 april 2013 @ 23:24:

Zoals ik het begrijp, was Kipkluifjes man:



- opgelucht dat hij geen seks met haar hoefde te hebben

- opgelucht dat hij er niet over hoefde te praten.



Dat tweede ging dus even niet meer toen de klokkenluider zich ermee bemoeide.Hoezo, hij wist het toch al? Hij hoeft er toch ook niet over te praten?
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 07 april 2013 @ 23:30:Hoezo, hij wist het toch al? Hij hoeft er toch ook niet over te praten?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 07 april 2013 @ 23:26:

Sommige mensen maken keuzes die slecht zijn voor hun eigenwaarde, Appelien. Zeg jij daar ook iets van dan? Als je ziet dat een kennis zich compleet laat ondersneeuwen door haar man bijvoorbeeld?



Ik zie eerlijk gezegd maar weinig relaties waarin ik geen scheve verhoudingen of andere manco's zie. Ik zou er een dagtaak aan hebben als ik daar allemaal iets van moest gaan zeggen.Als het een goede vriendin betreft en ik zie dat ze eronder lijdt wel ja. Daar ben je toch vriendinnen voor. Uiteraard zeg ik het op een aardige manier. Maar goed mijn relatie is ook niet perfect hoor, wij zullen ook in de ogen van anderen dingen 'vreemd' doen. Vind ik niet erg als daar iets over gezegd wordt overigens. Het kan ook je ogen openen en je kan ervan leren. En anders doe je er toch lekker niks mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoe stel je je dat precies voor als er iemand langskomt om te vertellen dat je vrouw vreemdgaat? Dat daar helemaal niet over gepraat wordt?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ho even, we hebben het hier niet over goede vriendinnen maar over kennissen. Een wezenlijk verschil.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:kipkluifje schreef op 07 april 2013 @ 23:33:

[...]





He kipkluifje, als je niet had gewild dat je man het te weten kwam, had je ook wat beter vreemd kunnen gaan he? Hoezo wist die kennis het? Onvoorzichtig geweest? Je hebt gewoon het risico dat het uitkomt als je vreemdgaat. Kan je dan toch een moraalridder niet verwijten?

En is het niet een leerproces voor je man om er wel over te kunnen praten? A-sexueel zijn is 1 ding, maar helemaal niet over seks kunnen praten is iets anders lijkt me (maar laat ik maar niks zeggen over jullie relatie , je hebt gelijk dat ik daar verder niks over weet)
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 07 april 2013 @ 23:36:

Hoe stel je je dat precies voor als er iemand langskomt om te vertellen dat je vrouw vreemdgaat? Dat daar helemaal niet over gepraat wordt?Hij wist het toch ergens al, dus het kan niet als donderslag bij heldere hemel komen? Misschien verdiept het je relatie wel, als je er vervolgens wél over kan praten, of er in ieder geval niet meer geheimzinnig en stiekem over hoeft te doen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel, maar wat zou het toch fijn zijn als kipkluifje en haar man dat zelf zouden mogen weten zonder dat andere mensen zich met hun seksleven zouden bemoeien. Het is vast moeilijk geweest voor haar man dat hij hier met een derde over moest praten.



Mij lijkt het moeilijk om zo een relatie te hebben. Maar dat is mijn oppervlakkige blik op een relatie waar ik verder weinig weet van heb. Ik denk zomaar dat kipkluifje en haar man veel andere dingen delen die de relatie de moeite waard maken. Het lijkt me niet makkelijk om hier een modus vivendi in te vinden en zij hebben dat blijkbaar gedaan. Alle respect daarvoor.



(En nogmaals Appelien, er "kwam niks uit". Dat leek alleen voor de klokkenluider zo, want díe wist nog van niks. Duh, denk ik dan.)
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 07 april 2013 @ 23:39:He kipkluifje, als je niet had gewild dat je man het te weten kwam, had je ook wat beter vreemd kunnen gaan he?Tja, daar ben ik te openhartig voor. Helaas. Toen alles in de openbaarheid kwam (incl. de dubbelhartige reacties van onze omgeving, want de moraalridder had zoveel 'rechtvaardigheidsgevoel' dat ze het blijkbaar al met iedereen had beroddeld besproken voordat ze hem benaderde) kregen we een open relatie op zijn initiatief. Voor ons ook geen lange termijn succes overigens.
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan, het nog even rondbazuinen ook. Inderdaad een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel Wat bedoel je met dat laatste? Je man zei vanmorgen toch nog dat hij hier gelukkig mee was? Jij niet dan?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 07 april 2013 @ 23:58:Je man zei vanmorgen toch nog dat hij hier gelukkig mee was? Jij niet dan?We zijn sinds paar maanden gescheiden, omdat ik zelf nogal in puin lig, 15 jaar seksueel afgewezen worden door degeen van wie ik houdt en de liefde mee wil bedrijven tot hij geen oogwit meer over heeft hakt er nogal in. Moest afstand nemen en gaan nu door 't leven als beste vrienden. Want dat is een relatie zonder seks in essentie geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me ook retemoeilijk, dat schreef ik al. Knap dat je het zo lang hebt volgehouden, maar ik kan me ook voorstellen dat je er op den duur aan kapotgaat. Heeft die klokkenluider daar nog een rol in gespeeld?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ja, want toen hij alles met de mantel der liefde bedekte en ik hem ontlastte konden we de discrepantie in onze behoeftes hanteren. Met moeite.

Toen Mevrouw Rechtvaardig haar neus in ons seksleven ging steken lag de hele biotoop van onze relatie ineens onder een microscoop. Kwam ook zijn bezorgde bejaarde oma langs om een gesprek te houden over seksuele moraal. Geen idee hoe het met jullie zit, man werd daar dus helemaal kierewiet van. Seks openlijk moeten bespreken met iemand zo oud dat hij haar echt niet al seksend wilde verbeelden. En seks was al zo'n nachtmerrie voor 'm. Naja, inmiddels kunnen we samen hartelijk lachen om dat gedoe jaren terug dat iedereen over ons heen buitelde en de eigen angsten projecteerde op ons. Onder 't motto Rechtvaardigheid natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven