Relatie op springen?

29-04-2016 09:29 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie in je relatie/huwelijk ook periodes meegemaakt dat je vond dat deze op springen stond?

Wij zijn 10 jaar samen en hebben kinderen, waarvan eentje met extra zorg. We werken ook allebei voltijds.

Niet dat ik wil dat de relatie eindigt, en hij ook niet denk ik... maar het gevoel van; nu gaat het echt niet goed.

Deze periode hebben wel al eerder meegemaakt en dat is min of meer bijgetrokken.

Het probleem is dat mijn vriend niet wil praten, het waait weer vanzelf over volgens hem... Hij wil dus niet de vinger

op de wondes leggen. Hem dwingen om te praten resulteert in vluchtgedrag en lange stilzwijgende periodes.

Het is ook niet zo dat er iets gebeurd is, hadden geen knallende ruzie/discussie, maar het lijkt wel een ophoping van frustraties, die hij in ieder geval niet wil uiten. Ik gooi eerder mijn frustraties op tafel en daar kan hij niet mee om.

Laat ik dit gewoon overwaaien, zoals hij zegt, of blijf ik proberen gesprek aan te gaan?

Langs de andere kant, het is thuis niet meer plezant de laatste tijd en ik ben bang dat ik plots ontplof en dat het dan héééél slecht zal zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:Crazyinlovee schreef op 29 april 2016 @ 11:08:

[...]



Je voelt zelf dat je een schooljuf bent dan.

Dat voelt hij dan ook zo denk ik.

En nou ja, mannen vinden dat gezeur en die vluchten dan en gaan dan bij hun maten in de kroeg(ofzo) klagen over hun zeurende vrouw.

Initiatief om zelf iets te doen verdwijnt dan heel snel.Maar als ik het niet vraag, en hij doet het niet uit zichzelf, tjah, dan is het toch allemaal weer voor mij.
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:05:

[...]





Dit is toch vreselijk vermoeiend? Niet alleen moet je je kinderen constant motiveren om op te ruimen/ verder te eten/ kleren aan en uit te doen,tanden te poetsen, naar bed te gaan,.. ... moet je het nog eens doen bij je man ook...

Er zijn dingen in een huishouden die moeten gebeuren. Maar wie bepaalt hoe dat moet en wanneer?

Als hij het echt niet ziet dan kan je het gewoon vragen?

Maar je verwacht van hem dat hij het uit zichzelf doet. Maar helaas, die opvoeding heeft ie gemist blijkbaar en dat krijg je er niet meer in.

Dus beter om idd een takenlijstje te maken en hem gewoon aardig te vragen of hij iets wil doen. Scheelt heel wat frustraties.
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:14:

[...]





Hij is nochtans heel gesteld op orde en netheid, meer als ikzelf..



Nou, dat is al een mooie ingang dan! Jij vraagt hem of hij 'in het vervolg' de keuken na het eten op wilt ruimen en zelf doe je er niets meer aan. Als hij erover moppert, zeg jij "dan doe jij dat toch?" en doet wat anders.



Hoe hebben jullie zorg verdeeld? Jij alles en hij niets, zo lees ik, maar er is er ook één met extra zorg. Neem je 's avonds bij het naar bed gaan elk een kind voor je rekening? Of doe jij alles en daarna boos beneden de afwas doen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:16:

[...]





Maar als ik het niet vraag, en hij doet het niet uit zichzelf, tjah, dan is het toch allemaal weer voor mij.

Want hij doet het niet op het tijdstip dat jij wilt dat het gedaan wordt of hij doet het helemaal nooit?



Want ik weet van mensen, die gelijk na het eten de keuken aan de kant willen hebben. Mijn man en ik gaan liever eerst even zitten om de troep vlak voor het naar bed gaan op te ruimen. Misschien is jouw man ook wel zo?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 april 2016 @ 11:17:

[...]





Hoe hebben jullie zorg verdeeld? Jij alles en hij niets, zo lees ik, maar er is er ook één met extra zorg. Neem je 's avonds bij het naar bed gaan elk een kind voor je rekening? Of doe jij alles en daarna boos beneden de afwas doen?



de kleinste stopt hij gewoon in bed zonder meer. Aan de oudste is er meer werk, en dat doe ik idd.

Dan ga ik naar beneden het andere werk doen. Hij kijkt dan meestal al tv, of werkt soms wat (op pc) als het nog nodig is
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:16:

[...]





Maar als ik het niet vraag, en hij doet het niet uit zichzelf, tjah, dan is het toch allemaal weer voor mij.

Maar het vragen levert veel frustraties op geloof ik. En nee hoor jij hoeft geen sloof te worden. Maar het is de toon die de muziek maakt denk ik.

Dus iets vragen en hem het dan op zijn manier laten doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 april 2016 @ 11:18:

[...]





Want ik weet van mensen, die gelijk na het eten de keuken aan de kant willen hebben. Mijn man en ik gaan liever eerst even zitten om de troep vlak voor het naar bed gaan op te ruimen. Misschien is jouw man ook wel zo?Hij wil zeker gelijk alles aan de kant.
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:28:

[...]





Hij wil zeker gelijk alles aan de kant.Dat is dan niet eerlijk van hem dat hij verwacht dat jij het doet.
quote:Crazyinlovee schreef op 29 april 2016 @ 11:29:

[...]



Dat is dan niet eerlijk van hem dat hij verwacht dat jij het doet.Als je het gevraagd hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:28:

[...]





Hij wil zeker gelijk alles aan de kant.En hij doet het niet, want jij doet het wel. Wat gebeurt er als jij het niet doet? Dus als je hem vraagt, wanneer hij naar beneden gaat, of hij de keuken even aan de kant wil maken, zodat jullie samen gezellig tv kunnen kijken, en jij gaat gewoon tv kijken als je beneden komt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 april 2016 @ 11:30:

[...]





En hij doet het niet, want jij doet het wel. Wat gebeurt er als jij het niet doet? Dus als je hem vraagt, wanneer hij naar beneden gaat, of hij de keuken even aan de kant wil maken, zodat jullie samen gezellig tv kunnen kijken, en jij gaat gewoon tv kijken als je beneden komt.



Hij zal het doen, mits wat gegrom, of zal zeggen dat hij andere zaken te doen heeft.

Hangt af van zijn gemoedstoestand op dat moment.

Ik denk dat hij rust wil, stilte, kunnen doen wat hij zou willen.

Tjah wie niet... maar met een gezin met kinderen is er nu éénmaal weinig rust en stilte.
Alle reacties Link kopieren
en dan laat je het dus liggen.. en dan?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:paulaner schreef op 29 april 2016 @ 10:56:

Gaat goed zo in dit draadje, dit kon er wel eens 1 worden die ik mijn vrouw ga laten lezen.Hahaha....
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Hoi An,



Ik kan me vergissen, maar lees je hakken in het zand.

Ik ga je wat bekennen: ik heb verschrikkelijk moeten wennen aan het type adviezen dat Rhaegel en BGB hier geven. Met samengeknepen billen tegen het beeldscherm sissen dat mijn dagen als hoer voorbij zijn, en dat ze met hun extreem grote libido makkelijk praten hebben, dat werk.

En toch heeft het me enorm geholpen, maar pas toen ik de boodschap achter het 'ga gewoon met gespreide benen eerst maar eens manlief, de simpele ziel, blij maken' kon lezen. En ook als je het niet per direct op seks betrekt schopt hun advies wel kont. Verander de dynamiek, en verander datgene wat jij kunt veranderen zonder daar met een weegschaal in de hand iets voor terug te verlangen. Het is een investering die jij doet om dingen te veranderen, geen ruilhandel.



En natuurlijk, uiteindelijk heb je er niets aan als je enkel met tegenzin kopjes thee aandraagt, je richt op (al dan niet lichamelijke) activiteiten die jullie samen wél leuk vinden en het veranderen van je eigen reacties en gedrag als er vervolgens in de dynamiek tussen jullie tweeën geen verandering komt. Maar het is de moeite van het proberen waard. Soms werkt het veel beter dan praten. Of helpt het juist om daarna weer constructief te kunnen praten.



Succes.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 11:38:

[...]



Hahaha....Ik vraag mij af of hij het z'n vrouw laat lezen omdat ze hetzelfde probleem hebben of ze samen eens gewoon goed willen lachen met ons probleem? Grappig vind ik het sowieso al lang niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Hij wil dus niet meer praten?...tja..typisch man.

Maar deze man weet natuurlijk ook wel, dat hij dat wel moet doen, om jou te behouden...

Dus tja.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:05:

[...]





Dit is toch vreselijk vermoeiend? Niet alleen moet je je kinderen constant motiveren om op te ruimen/ verder te eten/ kleren aan en uit te doen,tanden te poetsen, naar bed te gaan,.. ... moet je het nog eens doen bij je man ook...Het is alleen vermoeid als ik me er druk om maak, maar mijn man doet mijn verzoekje ook zonder morren. Misschien scheelt dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:00:

[...]





Jij ziet mij echt als de grote boze wolf he in deze problematiek? ;)

Maar je kent hem natuurlijk niet en weet niet hoe hij is / bestaat.

Maak ik fouten, ja zeker, maar ik ben echt niet de enige



Nee hoor, ik zie jou niet als probeelveroorzaker. Jij bent wel degene die hier een probleem post. Ik kan je man niet aanspreken , jou wel.

Maar met " hij doet het ooooooook " ben je echt niet dichter bij een oplossing.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 29 april 2016 @ 11:41:

Hoi An,



Ik kan me vergissen, maar lees je hakken in het zand.

Ik ga je wat bekennen: ik heb verschrikkelijk moeten wennen aan het type adviezen dat Rhaegel en BGB hier geven. Met samengeknepen billen tegen het beeldscherm sissen dat mijn dagen als hoer voorbij zijn, en dat ze met hun extreem grote libido makkelijk praten hebben, dat werk.

En toch heeft het me enorm geholpen, maar pas toen ik de boodschap achter het 'ga gewoon met gespreide benen eerst maar eens manlief, de simpele ziel, blij maken' kon lezen. En ook als je het niet per direct op seks betrekt schopt hun advies wel kont. Verander de dynamiek, en verander datgene wat jij kunt veranderen zonder daar met een weegschaal in de hand iets voor terug te verlangen. Het is een investering die jij doet om dingen te veranderen, geen ruilhandel.



En natuurlijk, uiteindelijk heb je er niets aan als je enkel met tegenzin kopjes thee aandraagt, je richt op (al dan niet lichamelijke) activiteiten die jullie samen wél leuk vinden en het veranderen van je eigen reacties en gedrag als er vervolgens in de dynamiek tussen jullie tweeën geen verandering komt. Maar het is de moeite van het proberen waard. Soms werkt het veel beter dan praten. Of helpt het juist om daarna weer constructief te kunnen praten.



Succes.Ik kan het hebben hoor... bedankt voor je berichtje, ik hoop uit alle adviezen te leren trouwens, eens zijn kant van het verhaal te zien. Maar da's verdorie moeilijk als hij steeds de lippen stijf houdt
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 11:41:

Hij wil dus niet meer praten?...tja..typisch man.

Maar deze man weet natuurlijk ook wel, dat hij dat wel moet doen, om jou te behouden...

Dus tja.



Misschien kan het hem niet echt meer schelen, of hij me houdt of niet...

Maar ook dat valt totaal niet af te leiden
Alle reacties Link kopieren
Wil je nog wel moeite doen voor je relatie of ben je er eigenlijk een beetje klaar mee en wil je gewoon liever alleen verder?

Want natuurlijk ben ik het met je eens dat in een ideale wereld allebei de partners even hard werken aan hun relatie, maar in de praktijk is dat toch vaak een beetje anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:46:

[...]





Misschien kan het hem niet echt meer schelen, of hij me houdt of niet...

Maar ook dat valt totaal niet af te leiden

Hoe hij in het begin van je reLatie tegen je was..is belangrijk.

Haalt hij dat nog weervterug?, denk daar eens aan terug...verleidde hij jou?, praatte hij toen wel veel met je?

Vaak wel he?...heel erg vaak, doen mannen dan vreselijk hun best, om het vervolgens te gaan laten hangen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Punt is dat je strategie niet werkt. Al jaren niet. Je kan ermee doorgaan, maar morgen zal hij heus niet opeens wel gaan werken.

Als je verandering wil, zal je het dus over een andere boeg moeten gooien. Het is het proberen minstens waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:dinte schreef op 29 april 2016 @ 11:48:

Wil je nog wel moeite doen voor je relatie of ben je er eigenlijk een beetje klaar mee en wil je gewoon liever alleen verder?

Want natuurlijk ben ik het met je eens dat in een ideale wereld allebei de partners even hard werken aan hun relatie, maar in de praktijk is dat toch vaak een beetje anders.In een ideale wereld werken beide partners even hard op dezelfde manier aan de relatie. Toevallig praten mijn man en ik allebei niet veel en graag. In elk geval niet met elkaar Ik spreek dingen graag even door met m'n zus of een vriendin. Maar we knuffelen, hebben graag seks (ja, ik ook) en laten zo op andere manieren weten dat we belangrijk voor elkaar zijn. En dat ik dan niet zo'n poetser ben, dat neemt hij voor lief.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:41:

[...]





Ik vraag mij af of hij het z'n vrouw laat lezen omdat ze hetzelfde probleem hebben of ze samen eens gewoon goed willen lachen met ons probleem? Grappig vind ik het sowieso al lang niet meer...



Hetzelfde probleem, en dat probeer ik al 13 jaar vlot te trekken, Dus ja ik lees dit aandachtig, en meen oprecht dat ik dit mijn vrouw ga laten lezen.

Het enigste wat dus anders is, is dat hier de rollen omgedraaid zijn.

Dus dit kan zomaar een bijdragen aan verheldering, ik probeer na 13 jaar alles.



Maar ik was niet van plan jouw topic te HiJacken,



Maar ik lees hier ontzettend veel herkenbare zaken, en ben dan ook zeer benieuwd naar de meningen die hier gegeven worden.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven