Relatie op springen?

29-04-2016 09:29 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie in je relatie/huwelijk ook periodes meegemaakt dat je vond dat deze op springen stond?

Wij zijn 10 jaar samen en hebben kinderen, waarvan eentje met extra zorg. We werken ook allebei voltijds.

Niet dat ik wil dat de relatie eindigt, en hij ook niet denk ik... maar het gevoel van; nu gaat het echt niet goed.

Deze periode hebben wel al eerder meegemaakt en dat is min of meer bijgetrokken.

Het probleem is dat mijn vriend niet wil praten, het waait weer vanzelf over volgens hem... Hij wil dus niet de vinger

op de wondes leggen. Hem dwingen om te praten resulteert in vluchtgedrag en lange stilzwijgende periodes.

Het is ook niet zo dat er iets gebeurd is, hadden geen knallende ruzie/discussie, maar het lijkt wel een ophoping van frustraties, die hij in ieder geval niet wil uiten. Ik gooi eerder mijn frustraties op tafel en daar kan hij niet mee om.

Laat ik dit gewoon overwaaien, zoals hij zegt, of blijf ik proberen gesprek aan te gaan?

Langs de andere kant, het is thuis niet meer plezant de laatste tijd en ik ben bang dat ik plots ontplof en dat het dan héééél slecht zal zijn...
Alle reacties Link kopieren
Als ik je teksten lees krijg ik het volgende gevoel: deze vrouw is boos, gefrusteerd en moe.

Geen idee of dat zo is, maar zo komt het over. Je manier van schrijven, woorden die je gebruikt etc.
Alle reacties Link kopieren
En dat lijkt me dan weer een ontzettend slechte basis voor een "goed gesprek" omdat je dan júist in de verwijtende sfeer komt.



Eerst een dagje (samen) tot jezelf komen lijkt me dan een goed plan. Ga je wel eens een dag alleen weg, An?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:lady79 schreef op 29 april 2016 @ 12:02:

Als ik je tekstend lees krijg ik het volgende gevoel: deze vrouw is boos, gefrusteerd en moe.

Geen idee of dat zo is, maar zo komt het over. Je manier van schrijven, woorden die je gebruikt etc.Dat zou heul erg goed kunnen, gezien die man he?...zou ik gek van worden.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Ik vind TO vooral erg negatief en vermoeiend om te lezen. Er worden echt heel veel goede adviezen gegeven, maar op alles komt een negatieve insteek. Gisteren heb je nog aan je man gevraagd of hij nog van je houdt en met je verder wil en daarop heeft hij JA gezegd. Vervolgens lees ik zojuist dat je niet weet of hij je graag zou willen behouden.............tja, wat heeft het dan voor zin om je man deze vragen te stellen en vervolgens zijn antwoord niet serieus te nemen



Kom uit je slachtofferrol en lees nogmaals de adviezen van bijv BGB nog eens goed door!
Alle reacties Link kopieren
Psssssst Paulaner:



Ik weet niet precies hoe de verhoudingen bij jullie zitten, maar ik denk niet dat het bij je vrouw goed gaat vallen als jij met een uitdraai van het vivaforum komt waarin staat dat de vrouw haar opstelling moet wijzigen. Zelf weten hoor. Maar mij lijkt het dat jij uit dit topic zou moeten leren dat als je aanpak al 13 jaar niet werkt dat jij dan eventueel die aanpak zou moeten veranderen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Langzwijgend stiltes, vind ik trouwens gemeen van hem, mannen weten heel goed, wat een vrouw nodig heeft, net als andersom.

Maar goed, hij doet zijn ding,...dan jij ook maar.

Hou je dat een paar weken vol, en eindig je met nog meer sores,hopelijk weet hij dit ook, weet hij best hoor, maar hij "zit "er niet zo mee....dus tja, waarom zou jij er dan zo mee zitten?

.

Hij legt geen enkele lijn meer uit?, begrijp ik dat goed?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 12:19:

Langzwijgend stiltes, vind ik trouwens gemeen van hem, mannen weten heel goed, wat een vrouw nodig heeft, net als andersom.

Maar goed, hij doet zijn ding,...dan jij ook maar.

Hou je dat een paar weken vol, en eindig je met nog meer sores,hopelijk weet hij dit ook, weet hij best hoor, maar hij "zit "er niet zo mee....dus tja, waarom zou jij er dan zo mee zitten?

.

Hij legt geen enkele lijn meer uit?, begrijp ik dat goed?TO gaat dan ook niet gezellig naast hem op de bank zitten, als hij zijn/hun tv programma kijkt, maar moet zonodig de keuken weer schoon hebben. (bij wijze van)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 29 april 2016 @ 12:16:

Ik vind TO vooral erg negatief en vermoeiend om te lezen. Er worden echt heel veel goede adviezen gegeven, maar op alles komt een negatieve insteek. Gisteren heb je nog aan je man gevraagd of hij nog van je houdt en met je verder wil en daarop heeft hij JA gezegd. Vervolgens lees ik zojuist dat je niet weet of hij je graag zou willen behouden.............tja, wat heeft het dan voor zin om je man deze vragen te stellen en vervolgens zijn antwoord niet serieus te nemen



Kom uit je slachtofferrol en lees nogmaals de adviezen van bijv BGB nog eens goed door!Inderdaad, én ,TO, waarom zou hij met jou willen praten als je zijn input toch naast je neer legt, als je hem diep in je hart niet gelooft?
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 29 april 2016 @ 12:17:

Psssssst Paulaner:



Ik weet niet precies hoe de verhoudingen bij jullie zitten, maar ik denk niet dat het bij je vrouw goed gaat vallen als jij met een uitdraai van het vivaforum komt waarin staat dat de vrouw haar opstelling moet wijzigen. Zelf weten hoor. Maar mij lijkt het dat jij uit dit topic zou moeten leren dat als je aanpak al 13 jaar niet werkt dat jij dan eventueel die aanpak zou moeten veranderen.



Dank voor de input, er is helaas in die 13 jaar niet maar 1 aanpak geweest, ben dan wel een man, maar mijn rugzak is beladen genoeg om te weten dat dat stom zou zijn.

Dit hele verhaal is overigens ook de oorzaak dat ik dit forum gevonden heb, al meer dan 13 jaar terug.



Maar goed, zou een lang verhaal worden, en dat ga ik hier dus niet doen.

Ik denk dat de TO alhier daar verder niet mee geholpen is.
paulaner wijzigde dit bericht op 29-04-2016 12:33
Reden: typo
% gewijzigd
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:paulaner schreef op 29 april 2016 @ 12:01:

[...]





Hetzelfde probleem, en dat probeer ik al 13 jaar vlot te trekken, Dus ja ik lees dit aandachtig, en meen oprecht dat ik dit mijn vrouw ga laten lezen.

Het enigste wat dus anders is, is dat hier de rollen omgedraaid zijn.

Dus dit kan zomaar een bijdragen aan verheldering, ik probeer na 13 jaar alles.



Maar ik was niet van plan jouw topic te HiJacken,



Maar ik lees hier ontzettend veel herkenbare zaken, en ben dan ook zeer benieuwd naar de meningen die hier gegeven worden.Ik leef met je mee...
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 29 april 2016 @ 12:16:

Gisteren heb je nog aan je man gevraagd of hij nog van je houdt en met je verder wil en daarop heeft hij JA gezegd.

Volgens mij verwar je mijn topic met een andere hoor, waar je dat haalt weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 12:19:



Hij legt geen enkele lijn meer uit?, begrijp ik dat goed?wat bedoel je daar precies mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 13:21:

[...]





wat bedoel je daar precies mee?

Doet hij niks meer liefs voor je?..een bloemetje, een knipoog, een heftige zoen? ect ect..kan van alles zijn.

.

Zo nee, dan gaat het nietbgoed nee.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 april 2016 @ 12:12:

En dat lijkt me dan weer een ontzettend slechte basis voor een "goed gesprek" omdat je dan júist in de verwijtende sfeer komt.



Eerst een dagje (samen) tot jezelf komen lijkt me dan een goed plan. Ga je wel eens een dag alleen weg, An?



We gaan soms een avondje weg met 2, of ik ga eens weg met vriendinnen...

Als we samen alleen uit zijn genieten we daar meestal wel van. Thuis kan ik me moeilijker ontspannen.

Ik zeg hem soms ook eens iets te doen met zn mannelijke vrienden, maar dat interesseert hem precies niet.

Weekendjes met zn 2 weg zijn heel moeilijk aangezien we niet zoveel langdurige opvangmogelijkheden hebben voor de kinderen.

Daguitstapjes met de kinderen zou ik meer willen doen.. Hij zegt het niet met zoveel woorden maar ik weet dat hij daar een hekel aan heeft.. jammer...
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 13:24:

[...]



Doet hij niks meer liefs voor je?..een bloemetje, een knipoog, een heftige zoen? ect ect..kan van alles zijn.

.

Zo nee, dan gaat het nietbgoed nee.



Hij is ook nooit echt zo geweest... En ik weet dat ik zo'n dingen niet echt van hem moet verwachten.

Zelf ben ik ook niet echt een romantische ziel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vergeten... een week of 2 geleden zei hij tegen ons zoontje dat hij mama graag ziet. Het was in repliek op een grapje maar toch, dat was lang geleden en ik denk wel dat hij het meende...

Ondertussen praat hij alvast terug.. enkel digitaal nog maar aangezien hij nu werkt, maar het is al iets..

Ik geloof dat zoals hij zegt dat het weer zal overwaaien, maar daarmee is de kern niet opgelost...

Ga proberen m'n best te doen om hem meer aandacht te geven en het leuker te maken maar zoals iemand hierboven zei, ik ben zo vreselijk moe... En als dat zelfbeklag is, dan is het maar zo...
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 13:56:

Ik zou het vergeten... een week of 2 geleden zei hij tegen ons zoontje dat hij mama graag ziet. Het was in repliek op een grapje maar toch, dat was lang geleden en ik denk wel dat hij het meende...

Ondertussen praat hij alvast terug.. enkel digitaal nog maar aangezien hij nu werkt, maar het is al iets..

Ik geloof dat zoals hij zegt dat het weer zal overwaaien, maar daarmee is de kern niet opgelost...

Ga proberen m'n best te doen om hem meer aandacht te geven en het leuker te maken maar zoals iemand hierboven zei, ik ben zo vreselijk moe... En als dat zelfbeklag is, dan is het maar zo...

Vrouwen hebben al gauw als neiging, alles goed te trekken.....recht te trekken.

En ja, dat weten mannen,dus....niet alles meer doen, is mijn devies.

Hij moet ook aan het werk .

Probeer het wat los te laten in je hoofd.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 13:29:

[...]





Hij is ook nooit echt zo geweest... En ik weet dat ik zo'n dingen niet echt van hem moet verwachten.

Zelf ben ik ook niet echt een romantische ziel.Dat. Verklaart al een hoop.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 14:03:

[...]



Dat. Verklaart al een hoop.hoe bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 14:07:

[...]





hoe bedoel je?

Nou, heel in het kort.....meestal als een man, dat niet weg hoeft teggeven , zeg maar..

Dan zal hij dat ook niet doen, mede dus ook ..omdat hij jou er niet blij mee maakt dus.

Mannen maken best graag een vrouw blij hoor, maar dan moet hij wel weten hoe..

Kan best even zo zijn, dat hij het even vergeet, maar meestal pakt een man dat weer gauw op.

Voor een man geld praten niet zo, man praat liever niet , dan wel...over de dingen, die jij zo benoemd, hij lost het zelf wel op...zoiets.

Dus zeg hem, het maakt mij zo blij, als je even met me praat.

Een goede man, zal dit zeker doen, en zeker weten oppakken.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Een goede man negeert je ook niet zo lang, kan hij. Of een dag of drie in zijn hol gaan zitten, maar om vervolgens gauw bij je terug te komen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 14:03:

[...]



Dat. Verklaart al een hoop.



Dat verklaart helemaal niks! Niet iedereen verwacht met regelmaat een bloemetje of willen samen de hondjes uitlaten, m.a.w. niet iedereen heeft behoefte aan dezelfde romantiek. TO én partner zijn beide niet van deze romantische insteken, kun je niet verwachten dat dit nu opeens, na 18 jaar samen zijn, DE grote verklaring is voor de uitgebluste relatie.



Enne Elle, het is je al tig keer verteld inmiddels, maar praat voor jezelf en strijk niet álle vrouwen en álle mannen over 1 kam
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 29 april 2016 @ 14:25:

[...]





Dat verklaart helemaal niks! Niet iedereen verwacht met regelmaat een bloemetje of willen samen de hondjes uitlaten, m.a.w. niet iedereen heeft behoefte aan dezelfde romantiek. TO én partner zijn beide niet van deze romantische insteken, kun je niet verwachten dat dit nu opeens, na 18 jaar samen zijn, DE grote verklaring is voor de uitgebluste relatie.



Enne Elle, het is je al tig keer verteld inmiddels, maar praat voor jezelf en strijk niet álle vrouwen en álle mannen over 1 kam

Ze ik dat?...de grote verklaring?..haha...mooi he?

.

Wel fijn om te weten dat ik hier de grote verklaring heb.....lachen zeg.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 13:56:

Ik zou het vergeten... een week of 2 geleden zei hij tegen ons zoontje dat hij mama graag ziet. Het was in repliek op een grapje maar toch, dat was lang geleden en ik denk wel dat hij het meende...

Ondertussen praat hij alvast terug.. enkel digitaal nog maar aangezien hij nu werkt, maar het is al iets..

Ik geloof dat zoals hij zegt dat het weer zal overwaaien, maar daarmee is de kern niet opgelost...

Ga proberen m'n best te doen om hem meer aandacht te geven en het leuker te maken maar zoals iemand hierboven zei, ik ben zo vreselijk moe... En als dat zelfbeklag is, dan is het maar zo...Begin dan dít eens te zeggen! Lief.. ik ben zó moe. Ik kan het vandaag/morgen/deze week even niet alleen. Sterker nog.. ik kan het altijd niet alleen. Het wordt alleen maar erger en daardoor ben ik ook een minder leuke vrouw en moeder. Hoe lossen 'we' dit op?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 14:12:

[...]



Nou, heel in het kort.....meestal als een man, dat niet weg hoeft teggeven , zeg maar..

Dan zal hij dat ook niet doen, mede dus ook ..omdat hij jou er niet blij mee maakt dus.

Mannen maken best graag een vrouw blij hoor, maar dan moet hij wel weten hoe..

Kan best even zo zijn, dat hij het even vergeet, maar meestal pakt een man dat weer gauw op.

Voor een man geld praten niet zo, man praat liever niet , dan wel...over de dingen, die jij zo benoemd, hij lost het zelf wel op...zoiets.

Dus zeg hem, het maakt mij zo blij, als je even met me praat.

Een goede man, zal dit zeker doen, en zeker weten oppakken.Kort samengevat: mannen en vrouwen komen van aarde
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven