Relatie op springen?

29-04-2016 09:29 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie in je relatie/huwelijk ook periodes meegemaakt dat je vond dat deze op springen stond?

Wij zijn 10 jaar samen en hebben kinderen, waarvan eentje met extra zorg. We werken ook allebei voltijds.

Niet dat ik wil dat de relatie eindigt, en hij ook niet denk ik... maar het gevoel van; nu gaat het echt niet goed.

Deze periode hebben wel al eerder meegemaakt en dat is min of meer bijgetrokken.

Het probleem is dat mijn vriend niet wil praten, het waait weer vanzelf over volgens hem... Hij wil dus niet de vinger

op de wondes leggen. Hem dwingen om te praten resulteert in vluchtgedrag en lange stilzwijgende periodes.

Het is ook niet zo dat er iets gebeurd is, hadden geen knallende ruzie/discussie, maar het lijkt wel een ophoping van frustraties, die hij in ieder geval niet wil uiten. Ik gooi eerder mijn frustraties op tafel en daar kan hij niet mee om.

Laat ik dit gewoon overwaaien, zoals hij zegt, of blijf ik proberen gesprek aan te gaan?

Langs de andere kant, het is thuis niet meer plezant de laatste tijd en ik ben bang dat ik plots ontplof en dat het dan héééél slecht zal zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 april 2016 @ 14:33:

[...]





Begin dan dít eens te zeggen! Lief.. ik ben zó moe. Ik kan het vandaag/morgen/deze week even niet alleen. Sterker nog.. ik kan het altijd niet alleen. Het wordt alleen maar erger en daardoor ben ik ook een minder leuke vrouw en moeder. Hoe lossen 'we' dit op?

Ja uitstekend, maar er dan ook graag bij, ik heb het nodig dat jij met me praat.

Kijk, en dan komen we ergens...want tja,..mannen kunnen. Dat allemaal njet ruiken joh!..haha..
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 14:37:

[...]



Ja uitstekend, maar er dan ook graag bij, ik heb het nodig dat jij met me praat.

Kijk, en dan komen we ergens...want tja,..mannen kunnen. Dat allemaal njet ruiken joh!..haha.. en zij? Wat zou zij voor hem moeten doen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
En dan nog iets, beloon een man voor goed gedrag, negeer slecht gedrag.

.

Werkt als een trein!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 april 2016 @ 14:38:

[...]



en zij? Wat zou zij voor hem moeten doen?

Ik heb toch begrepen, uit dit verhaal..dat zij wel lijnen uitlegt?...zij blijft het gesprek aangaan.

Althans dat schrijft ze.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 14:40:

[...]



Ik heb toch begrepen, uit dit verhaal..dat zij wel lijnen uitlegt?...zij blijft het gesprek aangaan.

Althans dat schrijft ze. maar wat zij doet, werkt niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 april 2016 @ 14:42:

[...]



maar wat zij doet, werkt niet

Moet ik hier dubbel advies uit gaan brengen ofzo?....ik heb gezegt wat ik ervan vind, vond.



Daar mag ze mee doen , wat zij wil, of wenst.

Het kan idd overwaaien, vaak laat een man een vrouw dan erg gefrustreerd achter, dat weten mannen best hoor, ja of je hebt een hele domme man, kan ...

Maar goed, kan ook nog zo maar zijn, dat hij er niet meer veel om geeft..

En ja, dan weten we wel hoe de bal gaat rollen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
oh ja, was ik even vergeten, bij jou ligt het altijd aan de man....





TO, ik zou vooral goed luisteren naar wat BGB zegt en bedenken wat je wil: gelijk of geluk? Ik snap best je frustraties en het gevoel dat jij weer als eerste de stap moet zetten, maar is dat zo erg als het blijkt te werken?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Poeh Elle wat ben je negatief over mannen. Volgens mij bereikt TO meer als ze kijkt hoe ze hun relatie weer een duwtje in de rug kan geven. Blijkbaar werkt praten niet voor TO's man en dan kan ze daar wel aan blijven trekken, maar dan wordt ze alleen maar gefrustreerder en dat kost haar bergen energie en haar partner kan er niets mee. Beter is het dan om te zoeken naar een manier die wel werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 14:37:

[...]



Ja uitstekend, maar er dan ook graag bij, ik heb het nodig dat jij met me praat.

Kijk, en dan komen we ergens...want tja,..mannen kunnen. Dat allemaal njet ruiken joh!..haha..NEE.. niet gaan dwingen tot praten. Leer zijn gedrag lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 14:40:

[...]



Ik heb toch begrepen, uit dit verhaal..dat zij wel lijnen uitlegt?...zij blijft het gesprek aangaan.

Althans dat schrijft ze.



Haar lijnen zijn gesprekken

Zijn lijn is behoefte aan seks



Beide leggen ze die lijnen uit, maar die lopen langs elkaar heen en raken helaas nergens verstrikt. Waarom moet hij alleen haar lijn aanpakken voordat zij naar zijn lijn wil kijken?
Later is nu
quote:elle5460 schreef op 29 april 2016 @ 14:39:

En dan nog iets, beloon een man voor goed gedrag, negeer slecht gedrag.

.

Werkt als een trein!Hihi "fikkie af!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Crazyinlovee schreef op 29 april 2016 @ 14:58:

[...]



Hihi "fikkie af!"neeeee joh.. Oh schát heb je de keuken opgeruimd? Hier, heb je een biertje van mama mij
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 29 april 2016 @ 15:00:

[...]





neeeee joh.. Oh schát heb je de keuken opgeruimd? Hier, heb je een biertje van mama mij
quote:Dreamer schreef op 29 april 2016 @ 15:00:

[...]





neeeee joh.. Oh schát heb je de keuken opgeruimd? Hier, heb je een biertje van mama mij
Alle reacties Link kopieren
Oh jee.. dus als mijn vriend een taakje afwerkt, dan moet ik hem bejubbelen?

Ben ik nu de enige die dat vreemd vindt? Het is toch niet meer dan normaal dat hij z'n deelt doet?

Ik krijg toch ook van niemand schouderklopjes? Maar bij een man moet dit wel?

Sorry hoor maar ik zie/snap het niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 15:20:

Oh jee.. dus als mijn vriend een taakje afwerkt, dan moet ik hem bejubbelen?

Ben ik nu de enige die dat vreemd vindt? Het is toch niet meer dan normaal dat hij z'n deelt doet?

Ik krijg toch ook van niemand schouderklopjes? Maar bij een man moet dit wel?

Sorry hoor maar ik zie/snap het niet!nee hoor, iedereen vindt het raar, behalve Elle
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 29 april 2016 @ 15:27:

[...]



nee hoor, iedereen vindt het raar, behalve Elle Inderdaad! Als je wat langer op dit forum zit weet je dat je sommige adviezen niet écht als maatstaaf hoeft aan te nemen
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 29 april 2016 @ 10:30:

[...]



Niet 'voor mannen ja'. Ik ben nota bene een vrouw. Maar doen alsof praten beter is dan seks is onzinnig. Seks is ook niet per definitie beter dan praten. Maar blijven hangen in 'ik wil eerst dit en dan pas dat' is weinig constructief als je beiden iets anders wilt .Dat is niet wat je profiel zegt
Het probleem is mijn partner.





Ja, zo kom je er wel
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 15:20:

Oh jee.. dus als mijn vriend een taakje afwerkt, dan moet ik hem bejubbelen?

Ben ik nu de enige die dat vreemd vindt? Het is toch niet meer dan normaal dat hij z'n deelt doet?

Ik krijg toch ook van niemand schouderklopjes? Maar bij een man moet dit wel?

Sorry hoor maar ik zie/snap het niet!



Ik hoor graag dat ik ilekker heb gekookt.



Bij een werkgever krijg je beoordelingsgesprekken. Krijg je ook een veer in je reet. Of niet. En tips om je te verbeteren. Maar thuis krijg je gezeur of gezucht. Is toch raar?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 april 2016 @ 17:55:

[...]





Ik hoor graag dat ik ilekker heb gekookt.



Bij een werkgever krijg je beoordelingsgesprekken. Krijg je ook een veer in je reet. Of niet. En tips om je te verbeteren. Maar thuis krijg je gezeur of gezucht. Is toch raar?



Ik snap TO wel, niet voor elk ding hoef je hem/haar te bedanken, en je mag zeker bepaalde verwachtingen van elkaar hebben wanneer je samen een gezin hebt.



Toch ben ik het ook hiermee eens, want het is belangrijk dat je wel laat zien, dat je het waardeerd.



Ik zeg op zo'n 85% vd tijd "dankje" of een zoen, al is het maar om te laten weten dat ik het waardeer. Want voor lief nemen doe ik het zeker niet.



Wel moet ik er bij zeggen dat mijn vent meer het huishouden doet dan ik, dus niet helemaal het zelfde als TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 15:20:

Oh jee.. dus als mijn vriend een taakje afwerkt, dan moet ik hem bejubbelen?

Ben ik nu de enige die dat vreemd vindt? Het is toch niet meer dan normaal dat hij z'n deelt doet?

Ik krijg toch ook van niemand schouderklopjes? Maar bij een man moet dit wel?

Sorry hoor maar ik zie/snap het niet!



Maar omdat jij geen schouderklopje krijgt, geef jij het hem ook niet ?



Ik vind het raar dat hij het niet doet, maar je kan er weinig over zeggen wanneer je het zelf ook niet doet.



Waarom hem niet bedanken met een zoen en een glimlach Waneer die voor je kookt? Of wat dan ook, wie weet werkt dat juist...( al is het maar voor de sfeer want nee dat is geen oplos methode voor alles)
An, volgens mij zit het je zo hoog, dat je eerst hier wat stoom af moet blazen, en daardoor de goedbedoelde adviezen nog niet hoort. Snap je wat ik bedoel? Wat zit je het meeste dwars?
quote:Defietsboer schreef op 29 april 2016 @ 17:48:

[...]





Dat is niet wat je profiel zegt Oh. Nou ja, de laatste keer dat ik checkte was ik toch echt een vrouw
Alle reacties Link kopieren
Weet je An, misschien is het goed je te realiseren dat we hier maar één kant van het verhaal horen en ook maar één kant van het verhaal kunnen helpen of aanspreken. Als je man hier met zijn kant van het verhaal zou komen (en die mannen zijn hier geweest) dat zijn vrouw geen zin meer heeft in seks, is het eerste wat hij te horen krijgt "wat doe je in het huishouden.. ontlast haar, geef haar eens de ruimte om uit te rusten.. " Eigenlijk alles dat jij zou willen dat je man nu zou doen. Maar wij kunnen niet tegen jouw man praten, we kunnen alleen jou advies geven.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven