single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Wij zijn vanmiddag lekker met de hond naar het bos geweest. Daarna belde zoonlief of hij bij een vriendje mocht eten. Aangezien pleegzoon nog bij zijn moeder was, zijn wij ff lekker uit eten gegaan samen,

Ik had afgelopen week een drukke week, 5 dagen gewerkt. Ook komende week weer een drukke week voor de boeg.
Hehe, wat een dag vandaag. Kapot ben ik.

Vanavond naar een iPad training bij zoonlief op school geweest, dat was erg nuttig. Ik kan hem nu vertellen waar en hoe hij z'n huiswerk kan vinden, want hij snapte er nog niet veel van en heeft momenteel echt geen overzicht. Hij is aan het zwemmen, dus kan nu hier thuis wat meer structuren voor hem. Dan moet ik natuurlijk wel zelf weten hoe het werkt.

Maar volgens mij moet dat gaan lukken nu.

Mag c zich met structureren van pleegzoon gaan bezig houden, want ook die heeft de nodige sturing nodig. En nu maar hopen dat ze beide op de rit komen te zitten.

Op het werk ook weer druk met nieuwe aanmeldingen, (v) echtscheidingen en huiselijk geweld, gaat weer lekker in het dorp.
Ja, da's wel handig, dat je zelf weet hoe het werkt zodat je je knul kunt helpen..Komt vast goed!

Jij dus ook al lekker druk op het werk, pff, omdat wij morgen moeten inpakken en donderdag en vrijdag de verhuizing plaatsvindt en wij er dus eigenlijk vanuit gaan dan niets te kunnen doen vandaag als een gek aan het mensen uitnodigen geweest. Pfffff!!! En nu maar hopen dat er de komende 2 dagen niemand gaat afbellen of de boel wil verzetten, want dat kunnen we dan niet doen. Lekker praktisch :(

Wat een herfst is het ineens geworden he! Ik had het echt koud vandaag, dat was voor het eerst dit jaar. Waar blijft die prachtige nazomer van vorig jaar?
Ik heb vanmorgen toch ook nog maar een mailtje naar zijn mentor en leerwegondersteuner gestuurd met de vraag of ze even individueel met hem naar de iPad kunnen kijken en dan met name hoe hij het huiswerk kan vinden en de lesstof. Hier is gelukkig adequaat op gereageerd. Ze hebben hem vanmorgen al wat gerustgesteld omdat meer leerlingen er nog mee worstelen en het dus helemaal niet erg is. Morgen gaat diegene die hem extra ondersteuning bied even rustig met hem zitten. Is voor mij een hele geruststelling, ik maakte me er best druk om.

Het is drama op het werk. Niet zo zeer qua hoeveelheid, maar wel qua zwaarte van hulpverlening. Zal de tijd van het jaar wel zijn, blaadjes vallen weer van de bomen hè....

Jij succes de komende dagen, zal wel flink aanpoten worden voor je.
Fijn zeg, dat er goed op gereageerd en zijn nu ook even met hem daar aan gaan zitten. Ik kan me voorstellen dat je je daar wel wat druk om maakte, want als hij daar geen overzicht in kan krijgen wordt het erg lastig natuurlijk..Pittig voor jou op je werk, kun je het nog wel een b'eetje loslaten wanneer je naar huis gaat? Vanmorgen zoveel mogelijk ingepakt, in elk geval alle dossiers die moeten verhuizen. En dan maar afwachten wanneer de kamer "vrijgegeven wordt" (dus wanneer de pc's weer zijn aangesloten etc.) en de boel weer uitgepakt en ingeruimd kan worden. Tja en dan het nieuwe werken en het missen van de huidige blokgenootjes. Dat zal nog vies tegenvallen..Ben lekker op tijd naar huis gegaan (kon toch niks meer toen het werk eenmaal was ingepakt) en heb S. vandaag weer kunnen zien. Gezellig en leuk (natuurlijk, hahaha)
er had trouwens eindelijk iemand van de club contact met S. opgenomen ivm mogelijke sponsoring. Hij denkt erover om een bord (van het eetcafe) op het hek te plaatsen. Niet dat hij iets heeft met honkbal, hahaha, helemaal niet zelfs, maar alle reclame is natuurlijk welkom. Voor de club zou dat natuurlijk mooi zijn, extra inkomsten. Daarom vind ik het zo laks dat het zo lang geduurd heeft eer ze contact opnamen..maar goed, ze hebben het gedaan en hij gaat nu bedenken wat en of ie het gaat doen. Ik vind het wel grappig..Is zijn initiatief trouwens hoor, heb ik niet aangezwengeld.
Pff, ik weet het nog wel ja, wat voor chaos zo'n verhuizing geeft. Wij zijn nog steeds niet helemaal gesetteld opde nieuwe lokatie. Daarnaast hebben we gewoon te weinig werkplekken, 7 bureaus voor 13 personen.... Dat werkt natuurlijk niet. Dus ook bij ons is het nieuwe werken ingevoerd, laptop erbij en je kan overal inloggen. Ik werk vaak thuis als het me op kantoor te druk is.

Zoonlief heeft vandaag uitleg over de iPad gehad. De rest van de klas ook trouwens, haha, hij was niet de enige. Nu heeft hij tenminste de klassenkalender toegevoegd waarin alle toetsen en huiswerk staan. Kijk, daar hebben we wat aan.

Blijkt hij vrijdag een topo toets te hebben, die hadden we even gemist. Maar goed, provincies en hoofdsteden van Nederland, dat moet lukken😀.

Morgenavond naar Ajax- Celtic met zoonlief, daarom vanavond al met hem zitten leren.
Wat een dag...helemaal niets kunnen doen. Op zich was het nog wel gezellig ook, beetje geinen met die verhuizers en natuurlijk ook met die gast van de computers, die toch wel duidelijk een beetje aan het flirten was. Ach, dat vind ik ook wel grappig, dus heb vrolijk teruggeflirt..hahaha, ik ben erg...Pc's staan nu wel op de goede plek en aangesloten, kasten bijna op de goede plek (nog niet helemaal naar mijn zin, morgen nog eens zo'n man lief aankijken, hihi), dus helaas nog niets kunnen uitpakken en daardoor niet kunnen werken.

Maar oooo, wat zijn sommige mannen toch makkelijk te paaien zeg...ik vind dat dan wel grappig, hoe snel je iets gedaan kunt krijgen wanneer je dat op een bepaalde manier aanpakt..:D Zo hadden ze mijn bureau weer verplaatst, terwijl ik er nog wel een briefje op had geplakt, svp laten staan (omdat wij een andere opstelling willen dan ingetekend). Ik begrijp natuurlijk best dat zij de tekeningen moeten volgen, anders is het voor hen ook niet te doen, maar "mijn" computervriendje (H., is makkelijker) had mijn bureau dus omgedraaid.

Ik hoefde hem alleen maar even aan te kijken en te zeggen dat het om MIJN werkplek ging en hij gaf zijn collega's al opdracht om de boel weer om te draaien...hihi, beetje doorzichtig? Morgen gaat het dus nog een drukke dag worden, hopelijk dan in elk geval zoveel mogelijk weer uit en inpakken.

Toch wel fijn dat het blijkt dat er meerdere kids nog uitleg nodig hadden voor die Ipad en gelukkig dat je nog achter die toets kwam!

Veel plezier vanavond!
Alles op zijn plek en uitgepakt en zowaar ook nog wat kunnen werken. pff, gelukkig. Maar erg onwennig nog, de nieuwe werkplek..

Verder was het erg gezellig met H, maar is het nu echt klaar. Hij flirtte er weer vrolijk op los, maar vond wel, later op chat, dat hij duidelijk was geweest over wat hij van mij wil en dat ik toch geen move maak en hij geen zin heeft in het "gedoe" wat nergens toe leidt.

Tsss, dan ben ik er ook klaar mee hoor. Zo zit ik nu eenmaal niet in elkaar, ben toch van het aftasten en niet gelijk er bovenop springen en hij was daar inderdaad erg duidelijk in (tja, ook eerlijk), wilde dat ik dit weekend al naar hem toe zou komen etc. Nee dus.

Maar..het was leuk om te merken dat ik toch nog wel in de markt lig..bij iemand anders dan S. dan, hahahaha.

Nu lekker weekend! Mijn knul heeft morgen een dubbele wedstrijd, dus hopelijk een beetje lekker weer. Morgenavond lekker weer even swingen, met oa Gerard Ekdom die weer eens langskomt en Wipneus en Pim, dus een feestje. Gezellig, heb er zin in!
Ik was druk vandaag. De uitnodigingen voor mijn vader, die 3 november 70 wordt gemaakt en verstuurd. We vieren het 1 november.

Ik ging even naar de apotheek voor de medicijnen van zoonlief. Heeft de huisarts ze naar de verkeerde apotheek gestuurd. Daar was het mega druk en na een half uur wachten zegt die vrouw doodleuk dat ze in de automaat zitten en dat ik daar bericht over heb gehad. ( je krijgt dan per sms een pincode waarmee je ze uit de automaat kunt halen). Ik heb echter nooit een bericht gehad. Die vrouw bleef beweren van wel, maar ja ik ga niet een half uur in de rij staan als ik ze zo uit de automaat kan halen.....

Dat was ze dan toch ook wel weer met me eens. Ondertussen was het al wel half 6 en moest ik nog boodschappen doen.

Vanavond nog met pleegzoon naar de kapper.

Die andere werd net ook gebracht, maar die zat aardig in de negatieve modus, dus ze wilden hem in eerste instantie niet brengen.

Een hoop consternatie dus weer vandaag hier.
Weekend is al weer voorbij.... Jakkes!

Boys hier allebei weer onder de wol na een rustige zondag.

Gisteren Kantinedienst bij de voetbal gehad, was gezellig. Ondertussen had c samen met pleegzoon eindelijk het afdakje voor de fietsen gemaakt. 'S avonds bij vrienden in de straat gezellig wat gedronken. Zoonlief ging eten en slapen bij een vriend. Die werd echter vannacht door die moeder thuis gebracht, omdat het jochie ziek geworden was.

Vandaag lekker relaxed gedaan. Zoonlief heeft de Intertoys sinterklaasboeken vast rond gebracht, krijgt hij extra geld voor.

Heb jij het leuk gehad gisteren? Lekker gedanst?

Wij gaan volgende week naar een tribute van André Hazes, 11 jaar geleden al weer dat hij overleed.

Morgen een volle agenda met bijeenkomst, vergadering en een werklunch en s middags nog een afspraak.
En hoe ging het vandaag op je nieuwe plek? Kun je al een beetje wennen?

Ik kreeg vandaag een mailtje van de mentor van zoonlief, of we toch een papieren agenda voor hem konden aanschaffen. Het blijft voor hem lastig dat hij zijn huiswerk per vak moet zoeken. Nu gaat ze morgen op school met hem zijn agenda invullen, dat is overzichtelijker voor hem.
Wel heel fijn dat ze daar dan toch ook voor open staan en hij niet perse aan de digitale agenda moet!

Pff, ben er met mijn gedachten niet helemaal bij. Heb nl een giga meningsverschil met S. en hij heeft min of meer aangegeven dat het wat hem betreft nu klaar is. Om iets zo belachelijks...Hij wil iets wat ik niet wil en accepteert geen nee. of, hij accepteert mijn nee wel, maar dan is het dus voorbij. Emotionele chantage, waar ik echt niet ga intrappen. Maar ik begrijp gewoon niet waar dit ineens vandaan komt en vraag me dan ook af of dat de werkelijke reden is of dat hij gewoon "ons" niet meer kan inpassen in zijn leven.

Gisterenochtend was alles nog helemaal prima. We hadden net een afspraak gemaakt voor morgen, helemaal goed en lief.

Komt ie dus s middags ineens met een voorstel, waar ik niet in mee wil gaan en hij is helemaal veranderd. Zo belachelijk!

Ik ben daar ook wel boos over, maar toch ook wel heel verdrietig, omdat ik niet snap hoe hij ineens zo kan veranderen. Bovendien betreft het iets waar we het lang geleden ook al over hebben gehad en hij weet wat ik daar van vind. Toen accepteerde hij het wel.

Echt een k*tzooi.

het avondje uit was trouwens echt heel gezellig. De hele avond lekker gedanst, lekker gedronken, haha, echt heel gezellig. Op de nieuwe werkplek kan ik mijn draai nog niet vinden..bah..ook al niet fijn...
He bah, vervelend is dat. Ook omdat er dus waarschijnlijk iets anders achter zit dan dat hij zegt.... Vreselijk zeg dat die mannen dan niet gewoon zeggen waar het echt om gaat.

En ook nog niet je draai kunnen vinden op je nieuwe plek, tja dat heeft natuurlijk ook tijd nodig.

Ik had vandaag mijn voortgangsgesprek. Ze willen me graag houden in het sociale dorpsteam. Volgend jaar nog op detacheringsbasis, zoals nu maar in de loop van volgend jaar zullen er toch echt contracten gaan komen. Ik hoef hier niks in te doen. De beleids medewerkers gaan onderhandelen met mijn moederorganisatie. Wordt het tegen die tijd alleen nog spannend gezien de salarissen en de verschillende cao's waar we nu allemaal onder vallen. Maar dat is van latere zorg, voorlopig blijf ik lekker onder dezelfde condities aan het werk.
Wij kunnen morgen het kantoor niet in. Ze zijn bezig met de klimaatregeling. Of te wel, wij krijgen airco in ons hok. In de rest van het pand is dat er al, behalve in ons kantoor. Dat gaan ze dus morgen doen. In de ochtend kunnen we nog wel in de bieb werken, maar 's middags is die open, dus dat is dan geen optie. Dat wordt dus weer verplicht thuis werken.
Nou, gefeliciteerd alvast in elk geval! inderdaad, dat salaris en CAO gedoe is van later zorg. Je bent gegarandeerd van werk en dat is het allerbelangrijkst! en fijn wel, airco..hoop alleen dat ie niet ijskoud afgesteld gaat worden, whoehaha! Lekker thuis gewerkt vandaag? Met S. eea uitgesproken en hem vanmorgen gezien en dat was weer helemaal prima. waar nou ineens dat rare macho gedrag vandaan kwam...Ik zag wel op fb dat hij afgelopen maandag naar de horecavakbeurs is geweest en dat die dag eindigde met zuipen, dus ik heb zo'n vermoeden dat ie wat teveel op had, maar gisteren was hij eerst ook nog zo koud en kil en pas later draaide hij weer bij. Pfff, vermoeiend hoor. Ik ken dat gedrag helemaal niet van hem, hoop ook dat niet meer te zien. Mijn knul heeft dit weekend alweer de laatste wedstrijd van het seizoen en de laatste wedstrijd bij de junioren. volgend jaar toch echt de heren. Hopelijk hebben ze dan nog een coach, want daar schijnt het ook weer te rommelen...pffffff
Zo, vandaag weer een heftig dagje.

Weer een gesprek gehad bij die psychiatrische instelling over dat meisje, wat nog steeds zelfmoordpogingen doet, loopt te blowen op school en alle regels aan d'r laars lapt. En nog steeds geen oplossing waar ze naar toe kan. Moeder wil dat ze naar een gesloten plaats gaat, behandelaren willen dit pertinent niet, omdat ze er dan ws nooit meer uitkomt. Maar ja, nu krijgt ze duidelijk te veel vrijheid en kan ze daar niet mee omgaan. Het voelt alsof ze eerst dood moet neervallen ofzo....

Maar goed, nu is het lekker weekend. Morgen moet zoonlief om 11:45 voetballen, daarna gaat ie naar z'n vader. Bij ons is er morgenavond een tribute to André Hazes. Leuk.... Ben wel weer toe aan een verzetje.
Jullie hebben gezellig een feestje vanavond..veel plezier!

Wat heftig toch, dat meisje en erg, dat het nog steeds niet duidelijk is waar ze het best op haar plek zou zijn. Erg hoor, het zal je kind maar zijn..Mijn knul heeft zijn laatste wedstrijd gehad, gewonnen van de nr 1, dus prima afsluiting van het seizoen. Kreeg ie net het verzoek om morgen met de heren mee te doen, moet ie al om 8 uur bij de club zijn, dus heel blij is ie niet, whoehaha. Als een gek zijn pak in de was, want dat moet ie morgen weer aan. Maar ook al baalt ie dan dat ie vroeg op moet, nee zeggen doet hij niet, hij vindt het toch te leuk, honkbal..gelukkig maar. Ik heb vanmorgen de boel aan kant gemaakt en verder vooral geluierd, lekker liggen lezen, ook nog heerlijk in de zon gezete, lekker was het! Eigenlijk ging het afgelopen week best lekker op het werk. Ik geloof dat wij het aardig voor elkaar hebben in ons cluster. Qua werk in elk geval alles onder controle. Maar ja, de andere 2 clusters niet, dus die laat je dan niet zwemmen natuurlijk, dus al met al was het toch bikkelen. Door mijn manager was ik afgelopen maandag gevraagd voor een extra klus, voor een nieuw project wat gaat komen. Nu kunnen mensen ons of ons klantcontactcentrum bellen met vragen. Indien mogelijk handelen zij de vragen af en anders worden ze via mail doorgezet naar ons kantoor.

Straks hebben klanten de mogelijkheid om ons rechtstreeks te mailen (best raar dat dat nog niet kan. Bij de WW geloof ik wel, maar bij ons nog niet). Ze verwachten ongeveer 860.000 vragen op jaarbasis. Dat is pretty much! Hiervoor hebben ze per kantoor een "super user" nodig, die als vraagbaak dient voor de overige medewerkers. Dat heeft ie aan mij gevraagd, dat zou dan alleen voor in het begin zijn, ongeveer 3 maanden. Alhoewel het nog heeeel vaag is allemaal en hij er ook niet meer van wist, dat komt allemaal nog en een opleiding etc., heb ik er toch in toegestemd. Het lijkt mij best leuk en bovendien, dit jaar is het het 5e jaar dat ik mijn extra perodiek heb en als ik weer een hele goede beoordeling krijg, dan mag ik m houden. Dat heeft ook wel meegespeeld met het ja zeggen, want alleen maar goed je werk doen is dan eigenlijk niet genoeg, daar moet wel iets extras tegenover staan, dus dat heeft wel meegespeeld bij mij (en ik denk stiekem ook bij hem, dat ie mij daarom gevraagd heeft. ) Maar natuurlijk ook gewoon omdat hij gelooft dat ik dat wel kan, ook collega's instrueren en zeggen dat iets zus en zo moet. Ik heb wel een back up collega gevraagd, want ik ken mezelf, dan neem ik het zo serieus allemaal, dan durf ik geen vrij te nemen etc. Dus nu gaan mijn naaste collega en ik dit samen doen. Ik ben benieuwd, wat het uiteindelijk allemaal zal inhouden.
En de werkweek is weer begonnen..Lange week voor mij, want woensdag tot 17.00 uur. Jammer, net nu het nog zulk lekker weer is.

Mijn knul heeft zichzelf gisteren met de knuppel tegen zijn enkel geslagen bij de wedstrijd, pff, gelukkig lijkt het mee te vallen en heeft ie vandaag al minder last. Het seizoen zit er voor hem eigenlijk al op, maar hij is ook al gevraagd om komende zondag met de Heren mee te doen, dus hij kan nog even. Hoe was de Andre Hazes tribute?
Het was een heerlijke avond zaterdag. Lekker meegezongen, ben er nog schor van. Gisteren zoonlief opgehaald, het was schokkend daar. Moeder van mijn ex, oma van zoonlief dus is ernstig ziek. Ze heeft copd en is eigenlijk opgegeven. Er is al een traplift geïnstalleerd, omdat ze de trap niet meer op kan. Deze week komen er 2 artsen langs om een euthanasie verklaring op te stellen. Vreselijk.... En zoonlief zit daar tussen. Is voor hem zwaar, want hij wil zijn oma niet afvallen, maar het is voor hem natuurlijk geen prettige omgeving.

Het is niet zo'n prater, maar hij heeft het er vandaag toch met zijn mentor over gehad. Dat is heel goed van hem.

WoW, dat is toch ook wel een stuk vertrouwen wat je manager je vraagt. Wel een leuke klus om te doen lijkt me.
Ja, het lijkt mij ook wel een leuke klus en denk ergens ook dat het mij wel ligt. Tenminste, als ik het zelf allemaal een beetje (snel) oppak he...want anders is het een hels iets natuurlijk! Dat zullen we dan wel zien. Want dat zou natuurlijk ook altijd nog kunnen, dat ik er geen bal van snap...hahaha. Ik word dan wel het hoofdaanspreekpunt zeg maar en mijn collega de back up, maar het voelt toch fijn we dit samen gaan doen.

Wat ontzettend zeg, van je ex schoonmoeder. En opgegeven al, bah..Woont je ex nog bij hen in huis? Lijkt mij een heel zwaar iets voor je knul maar wat goed zeg, dat hij het er met zijn mentor over gehad heeft. Ook wel heel fijn dat hij dan ook aanvoelt daarvoor bij hem terecht te kunnen.

Morgen een lange werkdag voor mij. Dus ook niet een paar stiekeme uurtjes met S. jammer. Heb vandaag wel vast een uurtje opgenomen en ben lekker naar de kapper gegaan. Mijn haar was weer zo veel..en het was pas 4 weken geleden dat ik geweest ben. Pfff, meestal hoor je toch dat het haar dunner of anders wordt in of na de overgang..whoehaha, daar merk ik helemaal niets van.

Sowieso helemaal geen klachten (meer). Geen opvliegers, maar ook al heeeeel lang niet ongesteld geweest, dus als het hierbij blijft..mag ik in mijn handjes knijpen denk ik.
Mijn ex woont idd bij zijn ouders in. En zoonlief heeft er last van merk ik. Ik kreeg vandaag een mail van zijn mentor voor een gesprek. Donderdag is er een algemene ouderavond en ik ben een half uurtje eerder uitgenodigd om het even over hem te hebben. Hopen dat we hem een beetje kunnen ondersteunen.

Vandaag een evaluatie gesprek met de voogd en pleegzorgbegeleider van pleegzoon gehad. Hij heeft toch wel een aantal flinke stappen gezet sinds hij bij ons woont. Met name het werken wat hij nu doet is natuurlijk zeer positief. Daar tegenover staan wel wat puberstuipjes en een zeer nonchelante houding, dat is wel erg lastig.

En zo blijven de kinderen ons bezig houden.....
Ha ja...nooit zonder zorgen met kids..

Ik vind het toch wel positief hoor, dat school je knul zo in de gaten houdt.

Fijn te merken dat ze hem niet laten "zwemmen".

Pff, ik had vandaag mijn lange dag en ik ben me nu toch moe..Ik denk dat ik niet laat in bed lig. Mijn ogen vallen nu al bijna dicht.

Belachelijk!

Wat een heerlijk weer trouwens he! Helaas vandaag niets aan gehad, maar ik zag dat het in het weekend nog ietsje warmer wordt, zalig!
Ik ben ook zo moe hoor Scarlet, niet normaal meer. Zou zo kunnen slapen.

Ik vind het ook positief hoor dat ze hem in de gaten houden, hij heeft nu eenmaal wat extra aandacht nodig.

Die grote hier maakt er wel een zooitje van helaas. School belde net dat ze vermoeden dat hij knetter stoned in de klas zat. Daar baal ik van. Hij ontkent zelf natuurlijk, maar c en ik hebben al langere tijd het gevoel dat er dingen niet kloppen. Wij moeten natuurlijk wat extra aandacht aan zoonlief besteden en hij denkt meteen volledig zijn eigen gang te kunnen gaan. Dat wordt dus ook nog een uitdaging.
Oe, moeilijk zeg..Hoe moet je dat nu weer aanpakken..Wat je zegt, een echte uitdaging. Al zou ik persoonlijk liever een wat leukere hebben, hihi. Gelukkig is het weer bijna weekend. bah, nog steeds zo moe, hopelijk een beetje bijkomen in het weekend. We hadden vandaag ook een lang overleg wat eigenlijk nergens toe leidde, dat voelt als zo'n tijdsverspilling dan he..Mijn knul is ook nog steeds zoekende. Heeft nu wel weer een paar organisaties aangeschreven, over dat studeren in Zuid Korea.. Het zit toch in zijn hoofd he. Maar het zou makkelijker zijn als ie zou willen studeren in Amerika, of Engeland..Hij vindt en krijgt niet de antwoorden op zijn vragen en dat maakt het verrekte lastig..dus door "worstelen"maar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven