single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
S-a-r-kast, je bent niet verplicht om met te lezen hoor. En mee kletsen mag uiteraard ook gewoon.

Ik had eind van de middag een k*t gesprek bij samen veilig. Over dat meiske in de psychiatrie. En zijn we er iets mee op geschoten? Nee, volgens mij niet.

Gelukkig had ik bedacht om tussen 2 afspraken door nog even boodschappen te doen, want ik was uiteindelijk pas tegen 18:00 thuis.

Lekker mosselen gegeten vanavond en sushi... Dat vind mijn knul zo lekker. Nu gezellig alle 3 de boys hier.

Morgen weer vroeg dag, de een moet werken, de ander voetballen.
ik sluit me aan bij Dolphine S-a-r-kast.

Het blijft dus toch nog erg moeilijk Dolphine, dat meisje? Wat erg toch, dat dat niet opschiet.

Mosselen iiieeeeuuw, sushi yummmm. Gelukkig hier niet vroeg op, maar uitslapen, dat woord kent mijn lichaam helaas niet meer..hahahaha.
Zo, mijn knul heeft met zijn team de koppositie veroverd, na 3-0 winst. Een hele goede pot voetbal en hard gewerkt. Trots op de boys.

Shoppen was ook geslaagd. Mijn knul heeft een nieuwe wintergarderobe met een jas, broek en 3 truien en een paar schoenen. C is klaar voor de winter met 2 broeken en 3 truien.

En ik heb uiteindelijk voor mezelf nog 2 truien gekocht.

Nu even thuis languit op de bank.

Straks gaan we pannenkoeken eten en vanavond nog naar een verjaardag.
Goed hoor, van de boys!En lekker geslaagd met shoppen, dat moet ik ook binnenkort eens doen. Kwam erachter dat ik eigenlijk helemaal geen winterkleding heb. Veel plezier vanavond op de verjaardag. Hier weinig schokkends. Mijn knul heeft maar weer es gesolliciteerd op een functie bij Post NL en pepernoten gebakken. Ben wel blij dat ik vanavond niet ook de hort nog op moet, hahaha.
Vanmiddag ook nog verjaardag van mijn nichtje gehad. Ik had voor we weg gingen al groentesoep gemaakt, lekker met een broodje kipburger, mooi makkelijk.

Morgen en dinsdag werken, rest van de week vrij genomen.

Net kaarten voor de musical de tweeling besteld, voor zondag middag. Ik ben zeer benieuwd naar die musical.
Dat is toch die musical met muziek van Ilse de Lange en die andere gast van the Common Lynnets? Ben ook heel benieuwd.

Jammer, het weekend is alweer om..pfff, dat gaat toch altijd veel te snel!! Mijn knul moet morgen weer naar de tandarts, dan begint zijn behandelplan. O jee...Morgen komt ook mijn vriendin onverwacht, laat in de middag en blijft gezellig eten. Leuk. Volgende maand wordt zij 50 en geeft dan een groot feest, met allerlei optredentjes, zij gaat zelf ook een paar nrs zingen. Zij is groepsleerkracht en mag de school hiervoor lenen, das dan toch wel weer heel handig! Ik zit er toch sterk over te denken om ook wat vrij te nemen komende week..hopelijk kan dat op het werk.
Ooo jij hebt nu vakantie Dolphine! Tenminste na vandaag dan...Heerlijk!!

Ik heb alvast "in de week gelegd" bij mijn collega's dat ik volgende week waarschijnlijk vrij ben. Heb er zoveel zin in!

Was weer rommelig en vaag allemaal, nu koppijn. Het was gezellig gisteren met mijn vriendin, lekker patatje gehaald, haha, hoe makkelijk. Morgen lekker mijn korte dag, ook lekker. Ga je nog iets (bijzonders) doen tijdens je vrije dagen?

Stom, ik had het bericht al afgesloten, vergeet ik nog wat. Die oud collega van mij, misschien weet je het nog, waarbij kanker was geconstateerd een paar jaar geleden? Afgelopen vrijdag is hij dan toch overleden (is heel snel gegaan op het laatst) en komende vrijdag de crematie.

Bah. Al verwachtte iedereen het en wisten we dat hij niet meer beter zou worden, het komt dan uiteindelijk toch onverwacht.
Dat is echt snel gegaan dan met je collega Scarlet. Wat dat betreft mogen wij hier in onze handjes wrijven dat het met mijn moeder nog steeds relatief goed gaat.

Ik heb vanmorgen mijn telefoondienst gedaan en vanmiddag ben ik lekker naar huis gegaan. Ik heb geen plannen, maar ben zo moe, dat ik eigenlijk alleen maar een paar dagen wil bijkomen.
Wat een heerlijk rustig klungeldagje.... Ik werd om 9 uur uit mezelf wakker en ben eerst een stuk met de hond gaan lopen. Toen ik terug kwam was mijn knul wakker die een vriendje te logeren had. Ontbeten met de jongens, waarna mijn knul nog 2 vrienden heeft opgetrommeld en zijn met z'n viertjes zijn krantenwijk gaan doen. De slimmerd!

Pleegzoon om 11 uur maar eens wakker gemaakt, die is gaan leren en om 14:00 gaan werken bij de appie.

Ik heb om mijn gemak de bedden verschoont en de strijk gedaan.

Zo kom ik de dag wel door
Heerlijk, zo de tijd aan jezelf hebben en je niet te hoeven haasten. Gewoon lekker niets is ook goed voor een mens hoor, je hoeft niet altijd maar onderweg te zijn en plannen te hebben. Ik hoop ook echt dat ik volgende week vrij kan nemen. Ook een stukje verven, de kozijnen en deuren in de keuken.
Hoeraaaa! Ik ben volgende week lekker vrij. Wat heb ik daar een zin in zeg..ook niets plannen, gewoon heerlijk mijn ding doen.

Ben ook zo moe, sukkel regelmatig in slaap bij de tv en wanneer ik op moet staan voel ik me niet echt uitgerust. Hopelijk is dat beter na volgende week. Morgen de crematie van mijn oud collega, brrrr. Naar.

Heb jij je nog lekker vermaakt?
Ik doe ook voornamelijk niks.....

Alhoewel, vandaag de fiets van zoonlief naar de fietsenmaker gebracht en boodschappen gedaan. Zoonlief had vandaag straf, dus die moest verplicht mee. Wat overigens best gezellig was zo saampjes.

Eind van de middag kwam mijn broer op de koffie. Net terug van 3 weken Thailand. Vol verhalen dus.

Ik ben ook zo vreselijk moe. Pffff, gek is dat he. Heb geen idee waar het vandaan komt.
En nu....vrij!! Lekkerrrrr!!

Vanmorgen de crematie gehad. Die was mooi, veel mensen. Ook heel dubbel, want ook veel oude bekenden, leek haast wel een soort mini reunietje..Hij zou ervan hebben genoten, dat weet ik zeker. Toch raar idee, dat we nooit meer samen een hapje zullen eten met een lekker glas erbij (hij hoorde ook bij het clubje oud collega's waar we regelmatig mee op stap gaan).

Waarom had je knul straf? Die van mij moest weer naar de tandarts, lekker bezig met zijn behandelplan, pffff..

Weet jij eigenlijk of je bij de verzekering volgend jaar nog nota's van dit jaar kunt indienen? Nadat je ze eerst zelf voorgeschoten hebt?
Oh lees net op site van zilveren kruis dat je een nota tot 3 jaar na behandeldatum of datum levering zorg kunt indienen. Dat zou dus betekenen dat het wel zou kunnen. Dat is mooi.
Mijn knul had weer zijn beugel kapot (die hij net nieuw had omdat die andere kwijt was). En daar was ik niet blij mee. Dit kost hem huisarrest en de kosten van een nieuwe beugel....

Vanavond had hij een feestje van een vriendje. Een ander vriendje zou hier slapen omdat die ouders weg zijn. Ik vond het voor dat jochie lullig om ze niet te laten gaan, daar mocht hij wel heen. Verder ookvandaag nog de hele dag hier thuis moeten blijven.

Wij hebben een bakkie bij mijn broer gedaan, die is jarig vandaag.

Vader van zoonlief belde op. Hij kan dit weekend niet naar z'n vader, want oma ligt weer in het ziekenhuis, is met ambulance weggebracht omdat ze nog maar 37% zuurstof had. Voor zoonlief is het beter om nu niet te gaan. Zijn vader komt volgende week naar z'n voetbal en zal daarna ff met hem gaan eten ofzo.
Nee, dat is zeker beter voor je knul om daar nu niet te zijn. Naar hoor.

Wow, kan me voorstellen dat jullie daar absoluut niet blij mee zijn, weer een kapotte beugel. Net een nieuwe en al zoveel kosten gemaakt en dan weer..Er zou garantie op zo'n ding moeten zitten. Of zoiets. Vroeg wakker vanmorgen vanwege het verzetten van de klok, dat heeft weer even tijd nodig vrees ik..Het schijnt nog heerlijk weer te gaan worden ook deze week! Wat een geluk zou dat zijn.

Gefeliciteerd nog met je broer!
Dank je wel.

Hier ook vroeg wakker, ook mijn knul was er vroeg bij.

C en ik zijn vanmiddag naar de musical de tweeling geweest in de lamartheater in Amsterdam. Wat was dat indrukwekkend zeg. Ik weet niet of je het verhaal kent, ik wel, c niet maar ook die was zwaar onder de indruk.

Mijn broer heeft hier op de hond gepast en stiekem was het voor zoonlief ook fijn dat er iemand in huis was 😀.

Morgenochtend om 8 uur bij de Ortho zijn met mijn knul, daarna werken en hij naar school.
Strakke planning vanmorgen, maar alles op tijd gered. Voor 9:00 naar de Ortho heen en weer gereden en ook nog op tijd op het werk. Zoonlief is op maandag het 1e uur vrij, dus die was ook op tijd op school.

Basiscursus schuldhulpverlening gehad en een intake van dat ene meisje bij mijn moederorganisatie. (Psychiatrische tak). En hoera, ze gaat er aanstaande woensdag al naar toe. Daarnaast wordt er thuisbegeleiding gestart voor moeder en de andere dochter. Zal het uiteindelijk dan toch allemaal op de rit komen? Ik hoop het, want vrijdagavond was het weer mis daar omdat de jongste dochter van huis was weggelopen en moeder in de stress mij weer 100 apjes heeft gestuurd.

Ik heb ook stress van die zaak, hoop echt dat er een beetje rust in de tent komt.
Pfoe, zou het dan echt eindelijk gaan lopen met die zaak? Ik hoop het voor je! (en voor dat meisje natuurlijk..)

Ik ken het verhaal van de tweeling eigenlijk niet, maar jullie hebben dus genoten zo te lezen.

Hier mijn 1e vrije dag achter de rug. heeerlijk. Ook echt niet veel gedaan, ik heb slecht geslapen afgelopen nacht, kon maar niet in slaap komen. Gelukkig was S. ook nog wakker en hebben we nog tot 2.30 gechat, toen was hij moe en wilde hij slapen (tsss..watje..hahaha), maar ook daarna kon ik niet in slaap komen. Bah. Maar natuurlijk is het wel erg lekker om dan gewoon vrij te zijn en je niet te hoeven haasten etc.

Morgen heeft mijn knul een gesprek op zijn oude ROC, om te praten of zij misschien iets voor hem kunnen doen in verband met zijn wens om in het buitenland te studeren. Ik denk het haast niet hoor..maar misschien kunnen ze nog wel iets anders voor hem betekenen, ik ben benieuwd.
Helaas, zoals ik eigenlijk al verwachtte konden ze hem niets meer vertellen dan wat hij zelf ook al had uitgevonden. Het enige wat ze hem nog aanraadden was om contact op te nemen met de Zuid Koreaanse ambassade in Nederland of de Nederlandse Ambassade in Zuid Korea. Want als zij het niet wisten, wie dan wel..pfff, dat klinkt haast echt als een hopeloze missie. Hij heeft vandaag ook weer gesolliciteerd, maar ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van :(
Ik heb trouwens een ontzettend cool cadeau (tenminste...dat hoop ik) bedacht voor mijn vriendin die volgende maand 50 wordt.

Ik ben totaal niet creatief, maar wilde voor deze speciale gelegenheid toch wel iets persoonlijks geven. Zij is zelf wel altijd heel creatief en superattent. Nu heb ik allerlei foto's die ze zelf gemaakt heeft geplukt van haar facebook en hier een collage van gemaakt. Foto's van ons samen, van haar zelf, van haar hond en ook nog 2 mooie foto's van pioenrozen, die ze ook zelf heeft gemaakt. Deze collage laat ik afdrukken op aluminium, alle foto's in zwart/wit, behalve die 2 van de bloemen. Ik hoop dat het net zo gaaf wordt als ik voor ogen heb, whoehaha.
Ik snap dat je er moedeloos van wordt. Ik vind het ook nogal wat, de missie van je knul, pffff

Wat een gaaf idee Scarlet, die collage voor je vriendin. Klinkt goed dat idee.

Morgenochtend moet mijn moeder weer naar de oncoloog voor de uitslag. Vorige week heeft ze weer bloed geprikt.

Morgenmiddag met mijn knul zijn beugel halen, 3x is scheepsrecht zeggen ze.
Ja, dat Zuid Korea verhaal is gewoon onmogelijk, vlgs mij..Gelukkig wil ie dan zijn andere idee wel doorzetten, de 21+ toets voor toelating tot het HBO. Maar ja..ik ben bang dat dat ook op niets gaat uitlopen. De toets dan misschien niet (alhoewel..), maar dan gaat ie een studie doen waarvoor hij niet echt gemotiveerd is en dat kan nooit goed gaan volgens mij. Maar hij wil perse verder studeren en via HBO zijn er veel meer studiemogelijkheden. Pff, hij zou zo in zo'n spotje kunnen die eindigt met de woorden : maar ik rook niet

Die 21 plus toets kan ie trouwens in januari doen, vandaag stond eindelijk de datum online. Kost ook weer 200 euro. En wanneer je het niet haalt ben je je geld kwijt..zucht..

Hoe was het bij de oncoloog en hoe is het met je moeder? Spannend weer hoor, ik hoop op een goed bericht.

Heeft je knul de nieuwe beugel? Mijn vrije week vliegt om, jammer hoor...Helaas viel mijn date met S. vandaag in het water, grrrrr.

Ik kan het heel goed handelen, onze relatie, maar als er dan zoiets als vandaag gebeurt baal ik toch wel. Tja, ik weet waar ik aan begon he...
Mijn knul heeft z'n nieuwe beugel ja. Voor die tijd even snel zijn kranten gelopen en om het tempo er in te houden hem toch maar weer geholpen, zucht.... Maar het is allemaal weer gelukt.

Uitslag van m'n moeder was goed, althans, het is stabiel en dat is in deze situatie natuurlijk goed nieuws. Nu moet ze 9 dec weer en dan begin januari, na de feestdagen weer een scan.

Pleegzoon had vandaag zijn laatste dag van de toetsweek (je). Hij heeft nog maar 5 vakken. Helaas was het 1e cijfer wat hij terug kreeg een 3,7 voor aardrijkskunde. Niet zo best dus. Hij hoeft deze week ook niet meer te werken, dus die gaat morgenochtend naar z'n moeder tot zondagavond. Toch wel ff lekker, beetje rust in de tent.

Wordt het zo'n eeuwige student, die knul van je? En wat wil hij dan uiteindelijk, je moet toch een doel hebben wat je uiteindelijk met je studie wil gaan doen, lijkt me
he gelukkig Dolphine, weer even "rust" wat betreft je moeder. (relatief gezien dan..)

Mijn knul wil graag Engels studeren. Maar op MBO en HBO kun je alleen de opleiding leraar Engels doen en dat is iets wat hij

absoluut niet wil. Heeft ook wel gedacht aan de opleiding tolk/vertaler, maar daar moet je nog 2 andere vreemde talen bij doen en Duits en Frans ligt hem niet. Op universitair niveau heb je de studies English history of Americain history, dat lijkt hem super.

Maar ja...dat niveau heeft ie nu eenmaal niet. In het buitenland, Zuid Korea dus in zijn geval, kun je die studie wel op zijn niveau doen.

Dus naast dat hij gewoon heel graag naar het land wil kan hij daar ook de studie doen die hij graag wil. Wat hij daar uiteindelijke mee wil gaan doen...geen idee. Volgens mij gaat het hem meer gewoon om het papiertje en dat hij dan in elk geval iets doet wat hij graag wil. En daar is echt verrekte moeilijk tegenaan te kletsen of hem van gedachten te doen veranderen, pffffff.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven