Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Hier vandaag de datum bij de gemeente vastgelegd. Locatie vonden we belangrijker, we gingen er vanuit dat de gemeente in de maand november komend jaar nog niet vol zou zitten. En we waren de eersten voor de maand november ;) nou ja, altijd fijn:p
Nou, bevestiging per post gekregen, met een hele waslijst aan ambtenaren :P Blijft lastig, want ik ken ze niet.. Vriend had al een overduidelijke mening, dus we gaan daar maar eens rustig voor zitten.



Nu eerst genieten van onze vakantie, maandag gaan we voor een midweekje naar Dresden. Heerlijk! Afgesproken dat we het met kerst aan iedereen gaan vertellen, we hebben een aantal save the date kaartjes besteld, die we tijdens het kerstdiner aan onze families geven. Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties Vriend heeft gisteren heel lief gezegd dat hij niets liever wil dan 27 november met mij trouwen. Ik huilend gezegd geen ring te willen :P. Maar, hij heeft nog iets in petto, dus ik ben heel erg benieuwd naar de komende dagen
Alle reacties Link kopieren
@Chantilly: Weet je familie nog niet dat jullie gaan trouwen of bedoel je dat ze de datum nog niet weten?



Hier ligt het plannen allemaal een beetje stil. Moeten nu wel echt aan de gastenlijst gaan beginnen, want moet ook de uitnodigingen nog maken en het is al bijna 2015. En dan hebben we nog maar een paar maanden.



Veel plezier op je weekje weg! Hopelijk lekker romantisch!
Mijn familie weet het,tenminste, dat er trouwplannen zijn voor 2015, wanneer precies niet. Zijn familie niet. Hij wilde het pas melden als het 'officieel' was. Na heel wat gevraag werd duidelijk dat dat het vastleggen bij de gemeente was. Maar toen dat eenmaal geregeld was, bleef hij vaag doen. Hij heeft gisteren toegegeven dat hij een aanzoek wil doen en ik heb gezegd geen ring te willen :P. Nou ja, even afwachten wat er gaat gebeuren de komende dagen. Nu wil hij het met kerst zeggen. En omdat beide families dan bij elkaar zijn leek het ons wel leuk om het met iets meer opsmuk dan normaal te vertellen wat de plannen zijn en wanneer die gaan plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
hahaha, hij kan zeker niet met spanning overweg: Een aanzoek doen als het al geregeld is. Je zal in elk geval geen nee zeggen:P.

Ik hoop dat je toch een ring krijgt. Is toch altijd leuk en een leuk aandenken? Ik denk dat het aankomende week zal gebeuren!
Mag ik meeschrijven? Vandaag ten huwelijk gevraagd en ik heb ja gezegd (aanzoek was super! ), dus in m'n hoofd al druk met van alles rondom de voorbereidingen. We gaan pas trouwen in 2016 (is het voorlopige plan), maar ik zag in de OP nog iemand die in 2016 trouwt.



Zooo blij!
Oh ja, nog een vraag trouwens, want ik ben allereerst benieuwd hoe jullie in godsnaam het budget bij elkaar krijgen?! Hoe lang sparen jullie daarvoor (of hebben daarvoor gespaard)? Als ik uitga van een budget van ¤8000,- moeten we ¤450,- per maand sparen als we over anderhalf jaar willen trouwen?! Dat redden we financieel echt nooit...
Wat leuk Krullevaer, gefeliciteerd! En welkom natuurlijk



Wij sparen wat meer per maand en kunnen zodoende binnen een jaar 10.000 bij elkaar hebben. Is natuurlijk volledig afhankelijk van je inkomsten en vaste lasten.
Krullevaer gefeliciteerd!!!
Wij sparen alles wat we kunnen sparen (ok, feestmaand is duur dus even een maandje wat minder ) en zouden zo op die 6000 moeten komen tegen augustus. Als we meer spaargeld hadden gehad waren we eerder getrouwd.



Hoe ben je gevraagd krullevaer?



Chantilly, ik zei toch dat er een aanzoek komt?
Thnx. Ik ben gevraagd tijdens het binnenhalen na zijn eindoefening (is een hele happening met familie en vrienden erbij - hij zit bij het leger voor wie dat niet weet). Het was echt mooi want er waren zoveel mensen. Ook zijn ouders, mijn ouders en zijn opa en oma, dus dat was wel heel gaaf. Ik werd door de kolonel naar voren geroepen om 'het komende knuffelmoment alvast te oefenen' (want na zo'n heftige week zonder contact is er dus een gepland knuffelmoment) en toen kwam hij opeens aangerend, hield een kleine speech (was echt perfect, niet te kort en zeker niet te lang (want dat is vervelend voor alle mensen die erbij staan) en precies wat hij wilde zeggen). En toen ging hij op z'n knieën. Jánken. En applaus! Het was echt geweldig, perfect gewoon.



En zooooveel te regelen nu! Ik weet dat het nog een tijd duurt, maar toch, je bent er toch mee bezig en het besef dat er zoveel bij komt kijken enzo. Ik ben al volop jurken, ringen en kaarten aan het bekijken. Maar ik vind het heerlijk om mee bezig te zijn!



Oh en ik weet niet of ik ook in de tabel mag? Maar ik ben 27, en ik heb nog geen budget en ook geen datum. In elk geval 2016 waarschijnlijk.
Wat een prachtig aanzoek Krullevaer!



Toen ik net gevraagd was ben ik ook als een gek naar van alles gaan zoeken. En nu heb ik zo veel gezien dat ik niet meer zo goed weet wat ik wil
Haha, dat begint bij mij nu al te komen. Ik had één jurk in mijn hoofd en nu heb ik zoveel mooie jurken gezien dat het flink lastig gaat worden. En mijn vriend wordt nu al gek omdat ik nergens anders meer over praat.



We hebben een voorlopige datum!! 15 juli 2016. Dan hebben we precies vijf jaar een relatie dus het is echt de perfecte datum, ook omdat het op vrijdag valt.



Hoe doen jullie dat eigenlijk met mensen uitnodigen? Ik loop er nu al tegenaan dat ik ontzettend bang ben mensen tegen het hoofd te stoten. Ik wil wel tante en oom huppeldepup uitnodigen, en ook hun dochter, maar niet hun zoon bijvoorbeeld (o.a. omdat dan ook vrouw mee komt waar ik niets mee heb, plus kinderen in puberleeftijd die je dus ook als volwaardig persoon moet beschouwen qua kosten). Tja, dat is toch wel heel erg lullig. En met getuigen heb ik trouwens hetzelfde. Ik wil denk ik mijn zus en mijn vader als getuigen, maar is dat niet onwijs lullig tegenover mijn moeder? Moeilijk hoor!
First of all: neem vooral lekker de tijd voor die gastenlijst.



Ik vind alleen dat je het niet echt kunt maken om van een gezin van 4 leden er maar 3 uit te nodigen. Dus als ik al gezinnen uitnodig dan nodig ik ze allemaal uit. Dus ik nodig familie Janssen uit, of als ik alleen de ouders bijvoorbeeld wil uitnodigen dan gaat de uitnodiging naar Truus & Kees Janssen.



Wat betreft je getuigen: doe je zus en broer als getuigen en geef je moeder een andere belangrijke rol!
Wat een geweldig aanzoek!

En wat fijn dat er een voorlopige datum is Altijd fijn als het wat meer vorm aan begint te nemen!



Hier overigens hetzelfde probleem.. Nicht van vader wil ik wel uitnodigen, met haar man ( zij is een soort van zus geweest tijdens vaders pubertijd), hun zoon ook ( achter in de 20) met zijn vriendin. We komen ook bij elkaar op bezoek. Maar hun dochter hoef ik er eigenlijk niet bij. Ik zie haar nooit, heb helemaal niets met haar. Haar partner al helemaal niet, die heeft mij broertje zo verschrikkelijk behandeld en beledigd, dat ik het al erg lastig vind om normaal tegen hem te praten.. Lastig dus, kies ik voor de makkelijke weg en nodig ik hen allemaal uit of kies ik voor wat ik eigenlijk wil, hen niet uitnodigen?

Mijn moeder heeft al vaker gezegd dat je familie niet uit te kiezen hebt en je vrienden wel, dat juist te trouwdag een dag is waarop jezelf mag bepalen wie je er wel en wie je niet wil uitnodigen. Maar of het me het waard is om mogelijk ruzie te krijgen? Ik denk het niet..Daar is de band met mijn achterneef eigenlijk te waardevol voor, al schat ik zo in dat hij hier geen problemen van maakt.. Mijn achteroom en tante daarentegen..



Dan maar 2 gasten meer 's avonds.. En broertje bij hen weghouden :P



En kan je moeder geen andere rol innemen die dag? Als moeder van de bruid is het hoe dan ook al bijzonder volgens mij..
Ik ben ook heel bang voor scheve gezichten en ik ben het ook wel eens met jou Matroesjka, dat één gezinslid niet uitnodigen eigenlijk niet kan. Maar het dilemma blijft, hoe doe ik het dan wel? Alleen tante's en ooms? (En kan ik het dan wel maken ze niet allemaal uit te nodigen, of van de ene oom en tante wel de kinderen en van de andere niet?) Er zijn twee tantes en ooms en één nicht en neef die ik er sowieso bij wil hebben. Meer hoeft van mij niet zo, maar ik ben zo bang dat mijn ene oom en tante het dan niet tof zullen vinden dat de kinderen van de andere oom en tante wel zijn uitgenodigd en ik denk dat het voor mijn nicht en neef ook niet echt leuk zal zijn als er zo weinig familie is. Er zijn ook familieleden geweest die het helemaal zonder ooms, tantes, nichten en neven gedaan hebben, maar dat wil ik dus ook weer niet... Gelukkig heb ik nog heel lang om erover te denken.



Ik heb geen broer trouwens haha. Het waren mijn zus en vader. Ik dacht ook al aan een andere belangrijke rol maar ik weet het niet zo. Ik heb haar indirect een beetje uitgenodigd voor het uitzoeken van de trouwjurk, maar zij vond juist dat ik dat met vriendin, zus en schoonzussen moest doen.



Nog een vraag trouwens: Hoe hebben jullie het geregeld, of gaan jullie het regelen, met de catering? Ik dacht het zelf te doen, maar er zijn weinig locaties waar dat kan, en hoe doe je het, naast het eten, dan met koffie en thee tijdens de receptie, en drank en versnaperingen tijdens het feest? Dat moet je dan ook allemaal zelf regelen en drank wellicht zelfs zelf inkopen en wie schenkt de koffie/thee/drank dan? Dat lijkt mij wel veel gedoe.



Wat komt er ongelofelijk veel kijken bij een trouwdag! Dat worden slapeloze nachten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Krullevear!



We zijn op dit moment druk bezig met de locatie. We hebben 2 opties. Een prachtige locatie met waarschijnlijk een hoog prijskaartje. Een tweede locatie, minder prachtig maar waarschijnlijk een stuk goedkoper. Beide locaties hebben iets bijzonders voor ons, dus dat is wel leuk. We wachten de offertes even af en zullen dan toch een keuze moeten maken en misschien toch nog iets harder moeten gaan sparen. Toch maar wat minder nieuw kleding dit jaar en hopelijk vind ik toch een wat beter betalende baan.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Hier ook druk bezig met de locatie. Hebben twee locaties, met ongeveer hetzelfde prijskaartje. één (kasteelhoeve) met een prachtig buitenterras en een mooie zaal voor het feest, maar stel dat het regent dan moeten we de hele dag in de zaal zitten en dat vind ik dan weer een beetje ongezellig aandoen. Andere locatie (grand hotel) heel mooie zaal en een mooi apart zit gedeelte voor overdag maar weer niet de mogelijkheid om echt lekker buiten te zitten (geen terras of tuin), dus hier is het ideaal als het wat minder lekker weer is op onze trouwdag (22-08-15). Daarnaast hadden we op deze locatie een echte klik met de eigenaar en op de eerste locatie was dat iets minder.



Zo lastig!! Zeker omdat we al op ongeveer 10 locaties zijn gaan kijken en er dus maar 2 opties zijn overgebleven!



Wat zouden jullie doen, optie 1 of optie 2?
@ Krullevaer, hier hetzelfde probleem met de gastenlijst, wij hebben sowieso besloten tot een kindvrije-bruiloft (zelf geen kinderen en nog geen neefjes en nichtjes), we adresseren dan ook steeds met Dhr. en Mw. Poepjes en niet aan Fam. Poepjes. Daarnaast ook besloten dat onze eigen neven en nichten geen dag gasten worden, zijn wel welkom op het feest maar niet overdag. We hebben overdag wel onze goede vrienden uitgenodigd omdat we daar gewoon een veel betere band mee hebben.



Qua catering is het inderdaad zo dat je op veel locaties geen keuze hebt. Als je echt een feestlocatie kiest betaal je meestal ook alleen voor het eten en de drank en is de locatie "gratis" oftewel zit deze in de prijs verwerkt!

Wanneer je een zaaltje oid huurt kun je meestal wel zelf voor eten en drank zorgen, dan betaal je daar minder voor maar moet je wel weer geld uitgeven aan bediening, keukenpersoneel en aan aankleding van de locatie....



1 van onze bezochte locaties maakten het helemaal mooi, tot 1/1/15 kon je hier je bruiloft zelf regelen, je betaalde 3000¤ voor de hele locatie en je kon dan helemaal zelf de rest regelen. Vanaf 1/1/15 kon dit niet meer, we kregen dan ook een offerte met daarin de drank en eet prijzen (regulier in vergelijking met andere locaties), maar daarnaast moesten we ook nog eens 2500¤ voor de locatie betalen en nog eens 3000¤ voor het personeel. Daar hebben we dan ook vriendelijk voor bedankt met de mededeling dat we dit wel erg dubbel op vonden!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Krullevaer!



Over de gastenlijst: Ik nodig alleen mensen uit die wij willen, wel met partner. Als we de kinderen niet erbij willen, nodigen we duidelijk alleen de ouders uit. Niet een kind wel, en ander kind niet. Het kan wel zo zijn dat van 1 gezin we wel kinderen (volwassen/puber) uitnodigen, maar van een ander gezin niet.



@Calm: Woow! Dat is echt veel te duur (vind ik) 500Euro voor een locatie waar je dan nog niets leuks voor hebt, alleen een zaal en personeel... Bij betalen alleen eten en drinken. Personeel zit erbij. Alleen nog per uur betalen voor een bbq-chef. En als we het versieren uitbesteden, moeten we ook betalen.
@Japin; dat vonden wij ook. Dat je voor een locatie moet betalen, ok prima! maar dan wil ik ook zelf mn eten en drank kunnen regelen! Een buffet zelf bij de traiteur afnemen kost 17,50 p.p. bij de gemiddelde locatie 25 a 30 p.p. Daar zit dan dus de locatie en het personeel in.... Ik heb de beste man ook vriendelijk medegedeeld dat hij zichzelf uit de markt prijst! We hebben geen kleine bruiloft en ook een behoorlijk budget en dat loopt hij nu allemaal mis!



Bruidsjurk: Ik ga in januari kijken, heb al een winkel in de buurt gevonden waar ik graag wil gaan passen. Zoek nu nog iets in de buurt van Eindhoven, iemand ervaring/tips?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de datum vorige week laten vastleggen. De locatie was al gereserveerd, nu hebben we de gemeente ook op de hoogte gesteld.

Was best grappig, mijn schoonmoeder is als de dood dat we iets belangrijks vergeten(zoals de ambtenaar ). Dus ze checkt voortdurend of we wel op schema zitten. Voor sommige dingen toch wel handig.



De laatste weken zijn we vooral druk met andere zaken(we hebben sinds kort een volkstuin!). Komende week ga ik weer jurken passen en begin januari gaan we weer ringen kijken.

De eerste keer jurken kijken viel een beetje tegen. We moesten ontzettend lang wachten voor er weer een jurk gepakt werd, en bepaalde jurken die ik graag wilde passen hadden ze niet(of wilden ze niet pakken, dat weet ik niet). Ik heb 6 jurken aan gehad in 2,5 uur tijd. Iemand die naast ons bezig was had er inmiddels 25 aangehad ofzo(volgens schoonzusje). Dus dat vond ik erg jammer. Komend weekend naar een andere zaak, ik hoop dat dat beter bevalt.



Wij hebben allebei nog een oma. Ik hoop natuurlijk ontzettend dat ze er allebei nog bij zullen zijn.



Verhuizen is heftig he, Marels? Wij zijn anderhalf jaar geleden verhuisd, er staan nog steeds dozen in de berging. Zeker in de laatste dagen van ons huurcontract oude woning waren we vooral bezig om alles alleen maar mee te krijgen. Ongeacht of het bewaard moest blijven of ergens in huis oid. Als de huurwoning maar leeg was.
Alle reacties Link kopieren
@ Calm, in Eindhoven heb je Ann & John. Ik was eerst zelf van plan daarheen te gaan, maar het is nogal ver. Maar ik heb daar leuke dingen over gelezen. Veel plezier met passen!
@ miss musica, ik had hen ook op mijn lijstje staan maar op een bruidsbeurs hadden ze veel "my big fat gypsy wedding"-jurken, en dat was een beetje heel erg afschrikwekkend!



Maar dan maak ik toch een afspraak denk ik, hebben nl wel een mega uitgebreide collectie dus dat lijkt me heel fijn!
Zo dames, ik kom ook weer even posten!



Ik wil binnenkort ook jurken gaan passen, had Ann & John ook al gezien maar is een beetje uit de buurt hier. En ik heb even zitten kijken naar foto's van de outlets hier in de buurt en dat vond ik echt niks. Dus misschien ga ik ook wel naar Eindhoven.



Wij hebben een optie op een locatie! We moeten alleen nog gaan kijken. Ik ben al helemaal enthousiast. Locatie maakt het mogelijk om trouweninhetbos na te bootsen (maar dan veel goedkoper) en er is een binnen-optie waar ik geen jeuk van krijg. Vriend was wat minder enthousiast maar die wil volgens mij een heel kasteel en alles en heeft niet zo goed door dat we die huwelijksreis dan kunnen schrappen Plus, kastelen passen eigenlijk helemaal niet bij ons.



Anyway, we gaan binnenkort een x kijken. Hoop wel dat mijn vriend de locatie ook voor zich kan zien hoe het zou zijn als we het aankleden zoals wij willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven