Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Dank je nienemunt wij gaan 10 april trouwen maar zijn al meer dan twee jaar verloofd. En ik kan helaas niet helpen met tips,voor zuid-afrika ben er nog nooit geweest. Wij gaan trouwens sowieso niet op huwelijksreis vanwege de kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 4 weken naar Zuid-Afrika geweest, maar naar het noorden vanaf Johannesburg. Voor safari, oa Krugerpark. Geen strand.

Laatst sprak ik wel iemand die in 3 weken een hele rondreis gedaan heeft, vanaf Johannesburg naar het noord-oosten voor Safari, verder naar het zuiden, en heeft ook strand gezien. Dus het kan wel beide in een reis.

Een specifieke tip van -daar moet je heen- heb ik niet hoor. Ze hebben wel onwijs mooie luxe accomodaties, ook tijdens safari's, in de natuur: grote tenten op palen met badkamer. Je moet alleen wel een ritsen goed dichtmaken, ivm apen
Alle reacties Link kopieren
Bridetobe15, leuk dat jullie ook met ringen bezig zijn, heb je al een idee hoe de ringen moeten worden?

Ik kan je zo'n trouwringenstudio (ligt er natuurlijk wel aan welke) wel aanraden. Zo veel keuze, daar moet wel iets bij zitten en dat was bij ons ook zo



Iceangel leuk dat is al snel! Wat voor een soort bruiloft gaat het worden groot, klein, feest, etc?
Alle reacties Link kopieren
Qua huwelijksreizen heb ik ook geen tips, wij gaan zelf niet echt op huwelijksreis. Misschien wel een lang weekend een stedentrip, Wenen ofzo.

We hebben namelijk een paar weken voor onze bruiloft een bruiloft in Italië waar we dan ook gelijk een vakantie aanplakken en 2 maanden na onze bruiloft een wintersportvakantie. Plus dat we dit jaar ook verhuizen.

Maar jullie opties klinken wel heel leuk. Succes dames!
Nou Dreamdresses kunnen jullie overslaan want daar hing maar 1 mooie jurk en die isnu van mij
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd matroesjka! Kan/wil je wat meer vertellen over de jurk en hoe het ging vandaag?



Leuk om alles te horen over de huwelijksreis. Wij gaan twee maanden na de bruiloft pas op reis omdat we vast zitten aan de zomervakantie. Wij gaan drie weken touren door west Amerika. We hebben ook nog getwijfeld over Zuid-Afrika maar uiteindelijk is de keuze toch gevallen op Amerika met een afwisseling tussen steden en nationale parken.
Alle reacties Link kopieren
Ah, wat leuk dat je een trouwjurk gevonden hebt! Ik kan niet wachten ook ik ene heb. Was ie duur?

Wij gaan niet op reis. We hebben vorig jaar twee erg leuke citytrips gedaan en voor ons hoeft het gewoon niet. We gaan dit jaar ook verhuizen, dus we hebben het al erg druk en ons geld zal quasi op zijn na het huwelijk...



Ik zal nog enkele weken wachten om de uitnodigingen te bestellen. Ik kan de print gewoon sturen naar een drukker (of via vistaprint). Zij kunnen dit dan mooi afdrukken en ik ben dan nog goedkoper af. Ik heb zo'n 100 uitnodigingen nodig... Ik kan het maar proberen en een proefje bestellen.
Wat leuk Matroesjka! Hoe was het? Wat voor iets is het uiteindelijk geworden?



Enne, ik hoop dat de jurk die ik op de website gezien heb er nog wel hangt hoor :-)
Het was een leuke dag! Vond het jammer dat mijn moeder er niet bij was(die zit in het buitenland), maar ze heeft wel meegekeken via whatsapp.



Eerst naar De Sluier geweest. Vond de hoeveelheid jurken wel tegenvallen in de outlet (in het gewone gedeelte trouwens ook, daar hadden ze nog minder). En de helft was maar 42 of groter en dan is het heel moeilijk om in te schatten of het in jouw maat wel leuk is. Een stuk of 7 jurken gepast in verschillende silhouetten. Eerst een nauw aansluitende sweetheart die ik altijd in gedachte had. Was geen gezicht. Toen een paar a-lijn en prinsessenjurken. Dat ging al meer de goede kant op. Er zaten 2 tussen die echt wel kanshebbers waren, maar de ene vond ik toch iets te simpel, de ander was 999 euro en in maat 34 dus die zou besteld moeten worden en ook nog ingekort dus dan zou ik flink over budget gaan. Geen jurk waar ik direct heel erg enthousiast over was. Wel een fijne winkel. Verkoopster was niet opdringerig maar hielp wel goed waar nodig.



Toen gaan lunchen en daarna door naar Dreamdresses. Groter assortiment, maar er hangen veel dezelfde jurken in verschillende maten dus het assortiment is kleiner dan het lijkt. Bij binnenkomst viel me al gelijk een jurk op de pop op. Eerst alle jurken doorgegaan op het rek. Een paar er uit gepikt om te passen. Was het ook allemaal niet. Toen toch gevraagd of ik de jurk op de pop mocht passen en daar was ik eigenlijk al verliefd op voordat ik in de spiegel had gekeken. Hij past perfect (ok, de bandjes moeten iets ingenomen worden maar dat is een heel kleine aanpassing), perfecte lengte ook (hij is eigenlijk 3/4 of 7/8 maar ik ben niet zo lang dus bij mij was hij perfect ) en hij was maar 400 euro!!! Dus even met ma overlegd op whatsapp en uiteindelijk besloten dat dat mijn jurk was! Het is een Mark Lesley maar ik kan er geen plaatje van vinden en ik wil eigenlijk ook geen plaatje posten want ik ben hier vrij herkenbaar en vriend weet mijn nick ook. En hij hangt nu dus bij me in de kast!



Moet nog wel op zoek naar een sluier, sieraden en schoenen (zonder hoge hakken want dan is die jurk te kort!) en ik ga een laag tule verwijderen uit de jurk omdat hij net iets te poef is zo.



Samengevat:



-Ik ben met een totaal andere jurk naar huis gegaan dan ik in gedachte had (ik wou een nauw aansluitende strapless en ging naar huis met een flinke a-lijn met bandjes :') )

-Ik vond het passen best een intiem gebeuren. Ik was blij dat mijn vriendin me hielp ipv de verkoopster

-Je hebt hulp nodig bij het aantrekken van jurken!!!

-Je moet een beetje je fantasie kunnen gebruiken want de meeste jurken hebben echt nog aanpassingen nodig, zijn te lang en/of niet de juiste maat bij het passen

-Het cliché is waar: als je je jurk ziet dan weet je het direct!
Ik ben ook direct uit het getuigen verhaal: omdat moeders de jurkenjacht moest missen en beste vriendin er wel bij was wordt moeder getuige ipv beste vriendin. En oma wordt ook getuige. Mocht oma er tegen die tijd niet zijn dan wordt beste vriendin alsnog de tweede getuige. Vriend vraagt zijn broertje en beste vriend.
Alle reacties Link kopieren
Hee Matroesjka, leuk dreamdresses, super dat je geslaagd bent.... grappig dat ze er nog een leuke jurk hadden. Dan heb ik die toch maar mooi laten hangen voor jou. En heb ik die andere maar gekocht.



De prijzen daar zijn tenminste leuke prijzen.



Wij hebben vandaag de kerkuil geregeld. Incl een fotoshoot met 3 kerkuilen. Helemaal blij. En de prijs was ook nog eens de helft goedkoper dan andere commerciele bedrijven die trouwringen laten aanvliegen.



En oh ja 2 weken voor we trouwen gaan we in de kapel oefenen met mijn dochtertje om die uil bij haar op haar arm te krijgen.

we krijgen een maand van te voren foto's van ze toegestuurd, zodat we er een kunnen uitzoeken die we willen hebben voor op die dag.

Nu nog nadenken over het fotobooth hokje welles of nietus.



Iedereen succes met de huwelijksreis uitzoeken. Wij hebben een weekje na de bruiloft (de herfstvakantie) Dus we gaan niet al te ver van huis.



Ben benieuwd weer naar ieder zijn verhaal.

Matroesjka, was je ook naar assepoester geweest?
Ohja Assepoester. Nou, nee, want toen had ik mijn jurk al gevonden



En 2 winkels voor 1 dag is ook wel genoeg. We begonnen om 11.30 en waren om 17 klaar. Wel uitgebreid geluncht tussendoor maar ik denk dat 3 winkels op 1 dag net iets te veel van het goede is.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor al jullie verhalen. Ze zijn ontzettend leuk om te lezen. Jullie hadden het laatst over het regelen van de fotograaf dus daar zijn we mee aan de slag gegaan en maar goed ook. Veel fotografen waren al niet meer beschikbaar voor onze dag.



De huwelijksvoorwaarden moeten we binnenkort ook gaan bespreken. Mijn verloofde heeft een eigen bedrijf en daar wil ik geen invloed op hebben. Verder schoenen, ik heb een hekel aan hakken. Ik heb een enorme baljurk dus mijn voeten ziet niemand. Ik denk er dus serieus over na om gewoon een paar birckenstocks aan te trekken. Het enige paar zomer schoenen waar ik gemakkelijk een hele dag op kan lopen. Dan ga ik wel voor de knal roze
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
En de huwelijksreis, die is gepland voor een aantal weken na de bruiloft, bestemming en budget nog totaal onbekend. Vorig jaar hebben we een grote dure reis gemaakt dus dat zal hem niet worden , dus iets tussen een korte steden trip en een weekje zon of toch net iets aparteres zal het worden. Of een van ons moet de Staatsloterij winnen
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Je klinkt heerlijk enthousiast Mat! En wat een geweldige prijs heb je voor je jurk betaald zeg!



Ik heb nu 3 winkels op m'n lijstje staan, gisteren toch maar 1 geschrapt. 2 kunnen denk ik op dezelfde dag gepland worden, de ander moet op een andere dag. Ik heb alle winkels die langer dan een half uur reizen zijn, van het lijstje gegooid, dat zie ik echt niet meer zitten :P



Gisteren nog even met vriend over de huwelijksreis gehad. We gaan mogelijk direct na ons trouwen een lang weekend weg. Trouwen op vrijdagmiddag, zaterdag zouden we dan weg kunnen gaan. Waar dat dan is, maakt ons vrij weinig uit. Even lekker weg is wel fijn denk ik! En eigenlijk doen we dat altijd eind november/begin december
Superleuk Matroesjka! Ik heb ook drie winkels op het lijstje staan, maar misschien verstandig dat ik maar even bedenk welke 2 winkels ik in ieder geval in wil. Ik denk dat ik op dezelfde uitkom als waar jij bent geweest. En als jij een Mark Lesley hebt gekocht, dan heb jij mijn jurk laten hangen, want ik heb een jurk van een ander merk op het oog
Rivemi: super dat het gelukt is om de kerkuilen te regelen. Ik had er nog nooit van gehoord voordat ik hier mee ging schrijven, maar klinkt wel heel gaaf.
Wat voor jurk is dat dan? Misschien heb ik hem wel gezien
Juju-Christine met bloemen over 1 schouder
haha die heb ik gezien ja!
Haha wat grappig! Is het wat? Of zag het er goedkoop uit in het echt? Dat is een beetje mijn 'angst' bij dreamdresses
Heb ook nog een luxury op het 'te passen' lijstje staan met kant, toevallig ook gezien?
Geen idee eerlijk gezegd, heb de jurk wel langs zien komen (nja, het bandje met de bloemen) toen ik door de rekken ging maar er verder niet echt goed naar gekeken. Of het er goedkoop uit zag vond ik erg per jurk verschillen. Maar, voor die prijs vond ik het heel erg meevallen. Het was meer dat veel jurken daar niet mijn smaak waren (maar misschien wel jouw smaak). Het was iig niet zo dat bijna alle jurken er heel goedkoop uit zagen qua stof oid. Kwaliteit is natuurlijk wel wat minder, maar who cares, je hebt hem maar 1 dag aan. Hij hoeft geen jaren mee zoals een paar laarzen of een jas.



Maar je moet het gewoon echt zelf gaan zien. Een en dezelfde jurk kan totaal verschillend over komen op vrouw A of vrouw B.
Ik ben benieuwd, ik kan niet wachten tot het eindelijk maart is
quote:Trijntje84 schreef op 30 januari 2015 @ 09:11:

Heb ook nog een luxury op het 'te passen' lijstje staan met kant, toevallig ook gezien? Doe plaatje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven