Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Wij hebben nu besproken dat bij goed weer mijn aanstaande buiten staat in de tuin en dat ik naar buiten kom. Visite staat ook allemaal buiten en bij slecht weer kom ik de trap af.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons blijf ik boven en komt vriend naar mijn oude slaapkamer bij ouders, fotograaf maakt een paar foto's en dan hebben we nog heel even alleen om elkaar te bekijken en samen te zijn voor het hele circus gaat beginnen.



Gasten zijn dan beneden/in de tuin (ligt aan het weer) en daar maken we samen entree.
Dat is ook wel een goed idee Ypod.
Alle reacties Link kopieren
Helloooo ik ben er ook weer! Paar weken met vakantie geweest maar nu weer terug. En ik heb alles bij kunnen lezen inmiddels. Gefeliciteerd missbl en tshirt! Opnieuw zulke heerlijke beschrijvingen van jullie trouwdagen! I love it <3

En heel veel sterkte gewenst aan JulienClerc, heel heftig!!

Alle nieuwe bruidjes wil ik welkom heten, ik ga nu meteen de tabel bijwerken met de info die ik van jullie heb. En wat bruiloften die inmiddels geweest zijn uit de lijst halen. Dan blijft het lekker overzichtelijk



Bij mijn eigen bruiloft staan de voorbereidingen een beetje stil, puur omdat we al zoveel hebben gedaan. We zijn ons nu aan het oriënteren op de ringen, maar het is nog wat vroeg om ze echt te gaan kopen. Zelfde geldt voor de uitnodigingen en bedankjes en dergelijke. Denk dat we gewoon nog wat maandjes moeten gaan niksen en relaxen en genieten van de tijd die we nog hebben.
Alle reacties Link kopieren
O dat is een goed idee ypod! Dan heb je nog lekker eventjes samen. Ga ik meenemen dat idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijdje niet zo actief geweest hier. Ik zat eerst met een verhuizing, toen viel het afronden van mijn studie in het water door iets met een groepsverslag en nu blijkt dat mijn vader blaaskanker heeft met uitzaaiing naar de (omliggende) lymfen. Volgende week starten ze met chemo en we gooien de planning van de bruiloft ook iets om. We deden het sowieso al thuis maar nu richten we ons meer op samenzijn met ouders.



Eerst hadden we een uitgebreide bbq georganiseerd maar dat houden we nu onder een klein gezelschap. De andere mensen gaan we "verzetten" naar de avond.
Don't just call me pessimist, try and read between the lines.
quote:Goudstraal92 schreef op 20 augustus 2016 @ 14:27:

Bij mijn eigen bruiloft staan de voorbereidingen een beetje stil, puur omdat we al zoveel hebben gedaan. We zijn ons nu aan het oriënteren op de ringen, maar het is nog wat vroeg om ze echt te gaan kopen. Zelfde geldt voor de uitnodigingen en bedankjes en dergelijke. Denk dat we gewoon nog wat maandjes moeten gaan niksen en relaxen en genieten van de tijd die we nog hebben.Dat hadden wij ook zo. Tot ik natuurlijk onverwacht zwanger bleek en we alles moesten vervroegen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje PrinsesPluis, heftig! Sterkte!



Wij hebben even een maandje minder geregeld ivm vakantie, maar moeten nu weer aan de bak... Begint nu toch stiekem op te schieten
Alle reacties Link kopieren
Uhoh, sta tweede in de lijst! PrinsesPluis wat heftig! Ga je de datum ook nog aanpassen? Wij hopen dat de oma van lief erbij kan zijn. Ze komt alleen met het taart eten, een hele dag is véél te lang. Morgen maar bedankjes verder maken. Gisteren gesprek gehad op de feestlocatie en alles is nu geregeld. Heerlijk! Ze nemen ons ook echt werk uit handen.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!



Nee Roos_85, we trouwen over iets meer dan 2 weken dus naar voren halen was geen optie en later ook niet omdat we er wel zeker van willen zijn dat hij er bij is. Ik heb er veel zin in maar het is wel heel dubbel en gek allemaal.
Don't just call me pessimist, try and read between the lines.
Dank ladies!
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig prinses pluis. Ik hoop dat je toch een fantastische dag gaat hebben. Misschien lijkt het dubbel, maar het belangrijkste is dat je gaat trouwen en jullie liefde gaat vieren. Het is juist ook extra bijzonder dat je zegt: ook in slechte tijden kiezen wij voor elkaar, en de daad bij het woord voegt. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heftig PrinsesPluis! Sterkte, maar het wordt vast ondanks het aangepaste programma een fantastische dag!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook tijdje minder actief geweest maar inmiddels grotendeels bijgelezen.



Wat enorm schrikken en heftig PrinsesPluis! Mooi dat jullie de bruiloft aanpassen.



Verder leuk om te lezen hoe iedereen al weer een stuk verder is met de voorbereidingen. Wij hebben de proefdruk van de kaart inmiddels bij de drukker besteld en willen de kaarten het liefst eind van de week op de bus doen. We gaan ook een deel langsbrengen want kaart heeft 2 postzegels nodig... :o



Verder begint de tijd nu door te tikken. Nog maar ruim 6 weken. Volgende week laatste pas van de jurk, ben als de dood dat ik aangekomen ben en er niet meer inpas. Vanwege een eetstoornisverleden sta ik niet meer op de weegschaal..;)



De spanning neemt bij mij meer af nu er meer geregeld is. Krijg vooral heel veel zin! Is dit herkenbaar voor jullie?
Dat is toch wel even anders Prinsespluis.

Wij hebben ook veel kaarten gewoon rondgebracht Sophie. Als je gewone kleren nog passen Sophie, zal je jurk ook passen . Mijne wordt pas 2 weken voor bruiloft op maat gemaakt.



Ik heb er ook zin in, maar ben natuurlijk ook veel met mijn gedachte bij de zwangerschap en spanning daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Oeh spannend Sophie! Wij krijgen ook morgen proefdruk kaart binnen, maar ik twijfel opeens tussen gebroken wit en crème.. Dus voor de zekerheid nog een sample papiertje bij een andere drukker opgevraagd. Hopelijk nog steeds einde van de week versturen!



Ik mag ook deze week mn jurk weer aan! Zoveel zin in!! Ik heb nog een tweede en derde doorpas een week voor de bruiloft dus (nog) geen gewicht issues.. Ben inmiddels wel op m'n streef/ideale gewicht dus nu wordt het de uitdaging dat vast te houden!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,

@MN: natuurlijk ook heel spannend je zwangerschap! Trouwens, echt fijn dat t allemaal gewoon goed is gegaan he, en dat je geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad!! Hoe gaat t met de kleine? (Beetje off-topic maar ben wel benieuwd!) Hoe doe je dat dan met de jurk? Zijn er ook positie trouwjurken of zo?:p



@ iss: leuk dat je deze week je jurk weer aan mag! Wat voel je je dan een bruid he!



Nu nog even een issue van mijn kant: de broer van mijn vriend heeft sinds een paar maanden verkering met een vrouw die al een kind heeft. Prima natuurlijk, maar hij heeft al meerdere relaties gehad die op niks uitliepen. De betreffende vrouw hebben we 2x gezien of zo. Ook kind weleens gezien. Nu is het zo dat wij onze daggasten heel beperkt willen houden. Zelfs goede vriendinnen van mij zijn alleen uitgenodigd voor het feest. Het voelt heel gek om die vriendin van die broer van m'n vriend dus de hele dag mee te nemen. Mijn vriend heeft gisteravond gezegd dat ze samen met haar dochter uitgenodigd is voor het feest. Hier was hij zacht uitgedrukt niet blij mee: hij wil zowel z'n vriendin als haar dochter de hele dag mee (kind is 9). Hij heeft weleens tegen mij gezegd dat z'n vriendin de hele dag mee zou gaan en ik heb niet gezegd dat we hier nog over na moesten denken. Logisch dat hij wil dat ze de hele dag meegaat. We overwegen nu toch tegen hem te zeggen dat zijn vriendin de hele dag mee mag, maar willen dan niet dat haar dochter ook nog de hele dag meegaat. Is dit reëel om aan te geven? Eigenlijk zitten we er helemaal niet op te wachten...

Andere kant; als kind niet mee mag, wil moeder niet mee misschien, weigert broer ook de hele dag te komen... Zucht!
Alle reacties Link kopieren
Pf dat zijn lastige dingen! Wij hebben hier hetzelfde met een schoonzus (maar dan gaat het wel om neefjes van ons), kinderen zijn gewoon te klein en met alle neefjes en nichtjes hebben we het over 5 kinderen onder de 2.5. Dus we doen geen kinderen tijdens de ceremonie. Nu wil schoonzus ook niet komen, wij hebben na lang wikken en wegen besloten dat we ons niet laten chanteren en aangegeven dat we wel graag meedenken voor opvang ed. Ik zal partners van daggasten overigens wel altijd uitnodigen (ookal heb ik sommige vriendinnen van vrienden van verloofde nog nooit/nauwelijks gezien). Wij houden het ook erg intiem maar ik vind dat toch wel 'horen' (al mag iedereen dat natuurlijk weer zelf weten), maar dat komt ook omdat ik zelf ook niet graag zonder partner zou gaan. Gevolg is wel dat er meiden zijn die ik meer zie maar die alleen s avonds zijn uitgenodigd. En dat de enkeling zonder partner een +1 meeneemt die we helemaal niet kennen (maarja anders zit je alleen tussen de stellen..)
Ik zou de vriendin van je broer mee laten komen en dan kind ook. Mijn getuige heeft ook sinds kort nieuwe vriendin waar ik niks mee heb. Ik heb afgesproken dat zij mag beslissen of ze haar mee wil nemen. Ondanks de kleine bruiloft. Ik ga ervanuit dat ze zelf inziet of ze het waard is.



Het gaat goed met de baby. Ben al ruim 15 weken. Nou mijn trouwjurk kan vermaakt worden gelukkig. Verandert de vorm een beetje en komt er iets ander kant bij om de ruimte op te vullen. Maar dat schijn je niet te zien. Maar er zijn wel bepaalde positiejurken plus bij bepaalde merken kan van iedere jurk een positiejurk worden gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare situatie prinsespluis.



Ik ben wat druk geweest afgelopen tijd dus niet veel aan de bruiloft gedacht.

Wel even gekeken naar een geschikte feestlocatie. We willen echt trouwen en feesten in het dorp. Ik zie 3 locaties die geschikt zouden kunnen zijn.

Ik wil wel contact met hun opnemen voor een bezichtiging en offerte maar ja ik trouw pas in september 2017, kijken ze dan niet gek op dat ik er nu al mee bezig ben?



Verder hebben we in ieder geval een gastenlijst gemaakt. Ik weet ook wie ik als getuige wil vragen. Mijn oom en tante. Die hebben mij zo gesteund in moeilijke tijden en die wil ik nu het goed met mij gaat ook belangrijk laten zijn.

Ikzelf woon in Gelderland en mijn familie en vrienden voornamelijk in Zuid-Holland. Ik denk dat vriend en ik na onze vakantie eens 2 dagen gaan plannen waarin we de mensen gaan bezoeken om het te vertellen en ze uit te nodigen.



Ik vind het wel spannend om het te gaan vertellen aan mijn schoonmoeder en nee dan niet de moeder van mijn vriend maar de moeder van mijn overleden echtgenoot. Ik hoop dat ze blij voor mij is maar het zal toch dubbel zijn. In ieder geval wil ik het eerst "vertellen" aan mijn overleden man. Hij ligt ook in Zuid-Holland dus ik zal de vertel dagen eerst daar beginnen.



Ik worstel vooral ermee wanneer ik nou echt aan de slag ga met alle voorbereidingen.
I am bad and that is good, I will never be good and that's not bad, there's no one I'd rather be than me
Alle reacties Link kopieren
Heftig wrechkit, ze zijn vast blij voor je! Met september 2017 mag je echt nu wel bezig zijn hoor, ze kijken daar niet gek van op. Wij hadden 1,5 jaar voor de bruiloft de locatie vastliggen zonder dat iemand gek opkeek. Kan maar geregeld zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:wreckitRalph schreef op 22 augustus 2016 @ 19:35:

Wat een nare situatie prinsespluis.



Ik ben wat druk geweest afgelopen tijd dus niet veel aan de bruiloft gedacht.

Wel even gekeken naar een geschikte feestlocatie. We willen echt trouwen en feesten in het dorp. Ik zie 3 locaties die geschikt zouden kunnen zijn.

Ik wil wel contact met hun opnemen voor een bezichtiging en offerte maar ja ik trouw pas in september 2017, kijken ze dan niet gek op dat ik er nu al mee bezig ben?



Verder hebben we in ieder geval een gastenlijst gemaakt. Ik weet ook wie ik als getuige wil vragen. Mijn oom en tante. Die hebben mij zo gesteund in moeilijke tijden en die wil ik nu het goed met mij gaat ook belangrijk laten zijn.

Ikzelf woon in Gelderland en mijn familie en vrienden voornamelijk in Zuid-Holland. Ik denk dat vriend en ik na onze vakantie eens 2 dagen gaan plannen waarin we de mensen gaan bezoeken om het te vertellen en ze uit te nodigen.



Ik vind het wel spannend om het te gaan vertellen aan mijn schoonmoeder en nee dan niet de moeder van mijn vriend maar de moeder van mijn overleden echtgenoot. Ik hoop dat ze blij voor mij is maar het zal toch dubbel zijn. In ieder geval wil ik het eerst "vertellen" aan mijn overleden man. Hij ligt ook in Zuid-Holland dus ik zal de vertel dagen eerst daar beginnen.



Ik worstel vooral ermee wanneer ik nou echt aan de slag ga met alle voorbereidingen.Ik trouw juni 2017 en heb al meerdere locaties die al helemaal vol zitten of dat onze datum de enigste (toevallig) nog niet geboekt was in deze maanden. Wij trouwen wel op vrijdag, een populaire dag. Als ik jou was zou ik zeker beginnen met informeren en langs gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ah bedankt voor de reacties.

Ik was van plan om in October echt te gaan beginnen maar nu ga ik heb ik net met mijn vriend overlegd en we gaan morgen alvast contact opnemen met de locaties die wij op het oog hebben.
I am bad and that is good, I will never be good and that's not bad, there's no one I'd rather be than me
Alle reacties Link kopieren
Ok voor 1 trouwlocatie staat voor as. vrijdag een bezichtiging. Van de ander krijg ik een mailtje.



Ik zag dat je kopien moet hebben van de id kaarten van de getuigen voordat je in ondertrouw kan. Wij waren eigenlijk van plan eerst in ondertrouw te gaan en het dan aan mensen te vertellen maar dat gaat dus niet.

Begin nu wel in te zien dat een jaar van tevoren plannen niks te vroeg is.



En intussen toch besloten wie de getuigen worden van vriend. Zijn nu bezig om te plannen wanneer we mensen op de hoogte gaan brengen.



AAAAAAAH het gaat nu echt gebeuren.
I am bad and that is good, I will never be good and that's not bad, there's no one I'd rather be than me
Alle reacties Link kopieren
quote:wreckitRalph schreef op 23 augustus 2016 @ 12:59:

Ok voor 1 trouwlocatie staat voor as. vrijdag een bezichtiging. Van de ander krijg ik een mailtje.



Ik zag dat je kopien moet hebben van de id kaarten van de getuigen voordat je in ondertrouw kan. Wij waren eigenlijk van plan eerst in ondertrouw te gaan en het dan aan mensen te vertellen maar dat gaat dus niet.

Begin nu wel in te zien dat een jaar van tevoren plannen niks te vroeg is.



En intussen toch besloten wie de getuigen worden van vriend. Zijn nu bezig om te plannen wanneer we mensen op de hoogte gaan brengen.



AAAAAAAH het gaat nu echt gebeuren.



Wij zijn laatst ook in ondertrouw gegaan (zonder dat we het wisten hihi). We zaten daar heel onnozel omdat we onze datum wilde vaststellen en dachten dat we enkele weken voor ons trouwen terug moesten voor de ondertrouw. We moesten wel enkele formulieren ondertekenen en toen benoemde de ambtenaar dat we ondertrouwd waren. Mn vriend kreeg zo wat een rolling.. :-)



Maar wij hoefden dus nog geen kopieën van de identiteitsbewijzen van onze getuigen mee te nemen. Dat kon later ook nog wel omdat het zo vroeg van te voren is. Dus dat is ook altijd nog een optie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven