Voor mijn gevoel klopt er iets niet, of ben ik jaloers

24-06-2015 18:40 181 berichten
Ik heb nu al een tijdje een relatie met een man, alles lijkt perfect hij is lief, aardig en ik voel me op mijn gemak bij hem maar er is toch iets waarvan ik denk klopt dit wel.



Hij heeft een ex waarmee hij 8 jaar een relatie heeft gehad (ongeveer 1 jaar terug uitgegaan), hij heeft haar vorige week gezien omdat ze samen ergens naar toe moesten. Zegt hij tegen mij, na 10 minuten in de auto gezeten te hebben met haar dacht ik ja ik heb er goed aan gedaan de relatie te verbreken. Dus ik zeg tegen mijn vriend, twijfelde jij daar nog wel is aan dan ook toen wij al een relatie hadden, zegt hij ja. Ik heb het verder maar laten rusten omdat ik niet zo goed weet wat ik daar mee aanmoet.



Gister heeft hij 1,5 uur met een vrouw aan de telefoon gezeten, deze vrouw heeft hij een paar dates mee gehad net voor wij gingen daten. Het zijn nou niet bepaald vrienden want verder gaan ze niet met elkaar om.



En nou had hij pas een andere vrouw aan de telefoon, die heeft hij leren kennen na mij en hij zei tegen haar, misschien als we elkaar eerder hadden ontmoet dan had het heel anders gelopen en hadden wij een relatie met elkaar gehad.



Deze drie voorvallen zitten me niet zo lekker, wat moet ik hier van vinden? Is dit normaal en ben ik een jaloers kreng dat ik dit niet leuk vind?



Overigens weet ik van dat bellen en wat hij gezegd heeft van hemzelf, hij heeft mij dit gewoon zo tussen neus en lippen door verteld onder het mom van ik wil eerlijk zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij erg veel bezig is met hoe een relatie met een ander zou voelen. Waarom doet hij dat dan volgens hemzelf?
Alle reacties Link kopieren
En jij neemt weer genoegen met hem...want jij kunt zelf waarschijnlijk ook niet zo goed alleen zijn. Jullie hebben best veel gemeen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Doreia schreef op 24 juni 2015 @ 18:58:

[...]



Dus hij neemt genoegen met jou en vanuit zijn 'niet alleen kunnen zijn' zoekt hij weer verder naar een nieuwe vriendin. Omdat hij niet alleen kan zijn. Ik zou er niet teveel energie meer in steken.



Dit is ook precies wat mijn gevoel zegt, hier ben ik dus bang voor.



Ik ben nogal onzeker, en zijn acties helpen daar niet bij
quote:parbleumondieu schreef op 24 juni 2015 @ 18:59:

Ik denk dat hij erg veel bezig is met hoe een relatie met een ander zou voelen. Waarom doet hij dat dan volgens hemzelf?Daar krijg ik geen duidelijk antwoord op, hij zegt dat hij aardig wil zijn tegen die vrouwen en dat hij daarom zulke dingen zegt en denkt. Het klinkt wel erg krom nu ik dit zo neer zet maar deze uitleg had ik van hem gekregen
Als hij je echt letterlijk een jaloers kreng heeft genoemd dan zou ik ook m'n vraagtekens hebben bij z'n gedrag maar als dat niet zo is zou ik er verder niks achter zoeken.

Het kan natuurlijk heel goed zo zijn dat hij graag (te) eerlijk is en daarom alles verteld en dat hij werkelijk niks kwaads bedoelt met die telefoongesprekken.

Of die vrouwen er niks mee bedoelen is een ander verhaal maar daar kan hij niks aan doen imo.
quote:aife schreef op 24 juni 2015 @ 19:01:

[...]





Dit is ook precies wat mijn gevoel zegt, hier ben ik dus bang voor.



Ik ben nogal onzeker, en zijn acties helpen daar niet bij

Dan maak je het nu uit. Je bent toch veel meer waard dan dat je zit te wachten tot hij het uitmaakt voor een ander? Of dat je erachter komt dat hij vreemd is gegaan?



Ik ben het eens dat ook jij waarschijnlijk niet (goed) alleen kan zijn en jij dus ook maar alles goed vind. Leer eerst gelukkig worden met jezelf.
quote:viva-amber schreef op 24 juni 2015 @ 19:00:

En jij neemt weer genoegen met hem...want jij kunt zelf waarschijnlijk ook niet zo goed alleen zijn. Jullie hebben best veel gemeen.



Ik ben liever alleen dan met iemand die niet volledig voor mij kan gaan.



Vandaar ook dit topic, ik wil er uit zien te komen voor mezelf of ik jaloers ben of onzeker of dat er echt iets niet klopt
Je bent de rebound.
quote:stellar schreef op 24 juni 2015 @ 19:05:

Als hij je echt letterlijk een jaloers kreng heeft genoemd dan zou ik ook m'n vraagtekens hebben bij z'n gedrag maar als dat niet zo is zou ik er verder niks achter zoeken.

Het kan natuurlijk heel goed zo zijn dat hij graag (te) eerlijk is en daarom alles verteld en dat hij werkelijk niks kwaads bedoelt met die telefoongesprekken.

Of die vrouwen er niks mee bedoelen is een ander verhaal maar daar kan hij niks aan doen imo.Hij heeft echt gezegd dat ik een jaloers kreng ben.
Het klopt wel dat ik ook aan mezelf moet werken, maar daar ben ik volop mee bezig ik loop op dit moment bij een psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Doe jezelf een lol en blijf niet hangen in een relatie met iemand die niet tof is en die niet lief voor je is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:aife schreef op 24 juni 2015 @ 19:08:

[...]





Hij heeft echt gezegd dat ik een jaloers kreng ben.



Had je andere reacties nog niet gelezen maar dat hij zelf al zegt niet goed alleen te kunnen zijn zet t in een ander licht idd.

Plus dat hij je letterlijk zo heeft genoemd maakt van hem een weggooier.

Uitmaken dus, je verdient een leuker exemplaar.
quote:viva-amber schreef op 24 juni 2015 @ 19:12:

Doe jezelf een lol en blijf niet hangen in een relatie met iemand die niet tof is en die niet lief voor je is.Misschien heb je wel gelijk en moet ik voor mezelf kiezen
Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben die dit gedrag raar vind, ik begon zo te twijfelen aan mezelf nadat ik vandaag een gesprek met hem gehad heb hierover. Ik wilde hem namelijk aangeven dat ik me hier helemaal niet zo fijn bij voelde ik had dus mijn grenzen aangegeven (wat voor mij best moeilijk is) en toen zei hij dat ik een jaloers kreng was en dat ik me niet zo moest aanstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon lekker op je gevoel af, ik zou het ook niet tof vinden, hij heeft het er maar druk mee blijkbaar.

Die houd er volgens mij een hele back-up op na, dat moet hij af en toe ook updaten. Ik zeg afstand !
quote:aife schreef op 24 juni 2015 @ 19:08:

[...]





Hij heeft echt gezegd dat ik een jaloers kreng ben.





Wegwezen!
Bij die voorvallen zou ik nog geen alarmbellen horen rinkelen, maar schelden is exit. Jaloers kreng en je moet je niet zo aanstellen? Wat een sukkel.
Ik vind het zelf niet echt schelden maar leuk vind ik het ook niet. Zeker omdat ik hierdoor weer zo ga twijfelen aan mezelf, ben ik dan zo jaloers? Vind ik te weinig goed? Ben ik het wel waard om echt voor te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou weggaan bij hem. Hij klinkt helemaal niet leuk
.
quote:aife schreef op 24 juni 2015 @ 19:35:

Ik vind het zelf niet echt schelden maar leuk vind ik het ook niet. Zeker omdat ik hierdoor weer zo ga twijfelen aan mezelf, ben ik dan zo jaloers? Vind ik te weinig goed? Ben ik het wel waard om echt voor te gaan?En dat is dan het moment waarop je denkt: als een persoon mij zo laat twijfelen aan mijn eigen gezonde verstand, is het tijd om verder te gaan. Je mag echt een man vinden die je NIET laat twijfelen maar die het belangrijk vind om je zelfvertrouwen te géven ipv af te brokkelen. Ga naar die man op zoek, ik verklap je dat het deze in elk geval niet is.
Ik vind het ook echt niet leuk wat hij doet en dat hij me zo laat twijfelen misschien is hij toch minder leuk dan ik dacht
quote:aife schreef op 24 juni 2015 @ 19:39:

Ik vind het ook echt niet leuk wat hij doet en dat hij me zo laat twijfelen misschien is hij toch minder leuk dan ik dachtLaat dat misschien maar weg vrouw. Er lopen echt leukere exemplaren rond, die niet enkel aardig hoeven te zijn naar andere vrouwen en hun huidige partner (jij dus) niet aardig en respectloos te behandelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er eigenlijk zo leuk aan deze man?
Alle reacties Link kopieren
Bij het eerste, als je het antwoord niet wil weten moet je de vraag niet stellen.

Tweede vind ik erg raar en na het derde voorval zou ik hem er uit schoppen(of zelf weggaan). Hij is duidelijk niet toe aan een relatie en respecteert jou niet.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt aan de telefoon tegen een andere vrouw dat als hij haar eerder had leren kennen, zij misschien een relatie hadden gehad i.p.v hij nu met jou.

Feitelijk zou je dat tegen iedereen kunnen zeggen want het klopt; hij/jij had met zoveel andere mensen misschien een relatie kunnen hebben als het leven anders was gelopen/je degene niet had ontmoet met wie je nu een relatie hebt.

Maar wat hij daarmee natuurlijk zegt/doet, is dat hij graag nog alle opties open houd en hij haar aan het lijntje wil houden hiermee.

Hoe weet jij trouwens dat hij dat gezegd heeft, zat je erbij toen hij aan de telefoon was? Als dat zo was, dan was ik gelijk weg geweest, wat een schaamteloze lul.

En dan jou willen wijsmaken dat het aan jouw jaloerse gezeur ligt.

Wat moet je met hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven