Vriend kocht huis zonder overleg. Relatie lijd eronder. Wat

30-11-2015 11:48 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag iets voorleggen: Ik ben 35 jaar nu. Een paar jaar geleden kreeg ik een relatie. Ik was vreselijk verliefd!

Mijn vriend wilde absoluut niet in de stad wonen. We hadden snel een huis nodig, omdat hij destijds op een camping woonde en dat niet praktisch was met zijn 2 kinderen (uit zijn vorige relatie).

Weinig ruimte. Ik sliep op de bank als zijn kinderen er waren en de kinderen bij hem in bed. In overleg met hem namen we een huurwoning aan in een dorp. Ik heb met hem overlegd of hij dat zag zitten, in dat bepaalde dorp wonen. Zo zaten we ook beide een beetje tussen ons werk in. Dat vond hij prima, maar… hij wilde uiteindelijk wel eens iets anders. Ik ook natuurlijk. Ik werkte in de stad. Hij had destijds net een eigen zaak. Het pand daarvan had hij gekocht en stond midden in de landerijen, zo’n 30 kilometer van de stad. Omgeving vrij “leeg” en een dorpje op zo’n 4 kilometer in een boerenomgeving. Naast het bedrijfspand stond een huis, wat toen nog bewoond werd.

We wonen nu zo’n 2 jaar in het dorp. Onlangs komt hij thuis en hij zegt: ik heb het huis gekocht naast de zaak. De bewoonster was eruit en hij had het gekocht. Daar is natuurlijk een traject aan vooraf gegaan, maar dat heb ik nooit geweten. Hij heeft daar niets over gezegd. Zijn woorden waren letterlijk: Ik wil dat… Wat jij ervan vindt interesseert mij niet. Je kunt mee en anders rot je maar op. Ik ben boos en gekwetst. Ik zit nu even tijdelijk bij een vriendin in. Ik vind echt niet dat je zo’n grote beslissing neemt zonder overleg met je partner. Het huis staat dus ook op zijn naam. Ik ben echt geschokt. Maar hij zegt dat hij bang was dat ik “nee” zou zeggen. En hij vindt dat ik het niet begrijp. Hij heeft een eigen zaak en dat huis is praktisch voor hem qua werk. En een eigen zaak is belangrijk. Dat moet ik begrijpen zegt hij. Dus wat vinden jullie? Heeft hij gelijk? Zal ik meegaan? Ik houd van hem en zijn kinderen, maar ik weet niet of ik het daar wel leuk ga vinden. Ik ken er niemand. Ja, zijn familie woont in de buurt, maar daar heb ik niet echt een klik mee. Ik moet dan ook 3 kwartier rijden over kleine landweggetjes enzo, naar mijn werk (en dus naar vrienden, want die wonen allemaal in de stad). Hij zegt dat ik wel gewoon kan stoppen met werken en bij hem in de zaak kan komen. Maar vooral na deze actie zie ik dat helemaal niet zitten. Dan ben ik afhankelijk van hem, geen eigen inkomen, geen eigen huis en ik vind het werk dat ik nu heb ook heel leuk. Dus ik voel me nu heel erg rot… Ik weet niet wat ik moet doen. Graag jullie mening.
Hij had onderdak zolang nodig (wedden dat hij voor dat huurhuis jou nodig had? Hij zat immers op een camping, dus iets zegt je dat jouw inschrijfduur of je inkomen handig was om een huis te krijgen) en de zin 'we hadden snel een huis nodig want hij zat op een campjig' vind ik ook alarmerend.





Een gezonde verstandige man gaat niet zo snel samenwonen als hij kinderen heeft.



En nu dit. Past in de lijn der verwachting. Ik zou er klaar mee zijn en dat is hij waarschijnlijk ook, je hebt je nut gehad.
Alle reacties Link kopieren
Hij doet in ieder geval zijn uiterste best om jou volkomen te isoleren.



Je mag mee naar the middle of nowhere en dan mag je ook nog bij hem in de zaak komen werken :(



Gegarandeerd dat je dan nooit meer andere mensen ziet.



Ik zou hem lekker samen met zijn kinderen in dat huis laten trekken en gaan kijken of jij niet iemand kan vinden die jou wel met respect behandelt.
Niet geschoten is altijd mis
Goede seks kun je ook hebben met iemand die niet zo dominant, manupilatief, egocentrisch en bot is. Ik snap niet wat er zo leuk is aan deze hork.
quote:Toekie schreef op 30 november 2015 @ 12:31:

Hij is het type, als hij dingen voor elkaar wil krijgen: "als je dat niet doet, dan hou je ook niet van mij". Dat zegt hij dus ook, haha. Dat is niet haha, dat is heel erg manipulatief, en ontzettend fout. Ik zou echt klaar zijn met deze man.
Trek je eigen plan, want dat doet hij ook. Wat een weggewaaid dakraam.
Wat een naar verhaal. Jij mag stoppen met je baan, bij hem in de zaak komen werken en liefde aan zijn kinderen blijven geven. Terwijl hij bij de echt belangrijke beslissingen geen rekening met je houdt. Ik zou dat echt niet doen. Je kan op je klompen aanvoelen waar dit heen gaat.



Als je blijft heb je straks dubbel zoveel pijn. Pijn omdat hij je zo behandelt. En pijn dat je dat al die tijd hebt toegestaan. En dat laatste doet het meeste pijn!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Toekie schreef op 30 november 2015 @ 12:31:

Hij is het type, als hij dingen voor elkaar wil krijgen: "als je dat niet doet, dan hou je ook niet van mij". Dat zegt hij dus ook, haha..Met deze uitspraak draait hij de zaken om. Hij doet wat hij wil zonder jou daarbij te betrekken. Dat betekent dat hij niet |(genoeg) van jou houdt. Of jij gelukkig wordt van zijn beslissing, doet er voor hem niet toe.
quote:juul29 schreef op 30 november 2015 @ 11:53:

Je kunt mee en anders rot je maar op? Heeft hij dat letterlijk gezegd? Zo ja, dan zou ik het wel weten..



En hoezo moet je überhaupt nog nadenken of je bij iemand blijft die dit tegen je zegt?

Echt, denk je nou werkelijk dat zo'n redenering in een gezonde relatie past? Je weet nu hoe de zaken er voor staan. Ik zou echt gisteren zijn weggegaan. Idioot die hij d'r is.
quote:Toekie schreef op 30 november 2015 @ 12:31:.. Ik weet ook, als ik het teruglees, dat zo'n manier van brengen niet best is. En zo te lezen vinden veel dat ook. Ik voel mij inderdaad totaal onbelangrijk. Ook al bedoelde hij dat wellicht niet zo...Het is niet alleen zijn manier van de boodschap brengen. Het is ook de gehele actie daarvoor. En ja, hij bedoelde het wel zo. Misschien niet dat letterlijke 'dan rot je maar op', maar wel de acherliggende boodschap 'ik houd geen rekening met je, je bent niet belangrijk'.
Maar hij heeft het wel zo bedoeld; een huis kopen zonder overleg kan onmogelijk niet de bedoeling zijn geweest
quote:Toekie schreef op 30 november 2015 @ 12:31:

Hij redeneert zoals Jules zegt... Hij wilde het niet bespreken, omdat hij weet dat ik liever niet te ver bij de stad vandaan woon. En die regio ben ik ook niet kapot van. Dus om te zorgen dat hij kreeg wat hij wilde, heeft hij het gekocht zonder mij erin te betrekken. En ik begrijp ook best wel dat hij het wil. Maar dan nog... Ik had er meer respect voor gehad, als hij had gezegd: lieverd, ik wil dit heel graag... Zou je het voor mij willen proberen? Dán had ik erover na willen denken. Juist de manier waarop stuit mij vreselijk tegen de borst

Maar hij is sowieso vrij dominant van aard. Hij is het type, als hij dingen voor elkaar wil krijgen: "als je dat niet doet, dan hou je ook niet van mij". Dat zegt hij dus ook, haha. Dat zie ik ook, dus daar twijfel ik ook over... Maar hij kan het zo draaien dat het eigenlijk altijd aan mij ligt. We hebben samen geen kinderen, dus dat scheelt inderdaad. Ik weet ook, als ik het teruglees, dat zo'n manier van brengen niet best is. En zo te lezen vinden veel dat ook. Ik voel mij inderdaad totaal onbelangrijk. Ook al bedoelde hij dat wellicht niet zo... het kwaad is al geschied.... We hebben een passievolle relatie, sterke aantrekkingskracht, wat maakt dat ik gek op hem ben. Ik denk ook dat hij va mij houdt, maar hij kan bijtijds wel vrij rot doen. En dit is natuurlijk helemaal maf... Dus ik loop nu echt vast....



Maf?



Laat je gewoon door een andere dominante man neuken. Wat is hier nou leuk aan. Ik kan dit soort jankverhalen van vrouwen die zich zelf als deurmat laten behandelen niet meer aan. VIVAAAAAA stop daarmee. Verzin eens wat meer sterke vrouwen verhalen, met hoge feel good factor.
Geloof dit fossiel maar, als mannen dit zo zeggen bedoelen ze het ook zo. Je laat je als een deurmat behandelen, dit wordt NOOIT beter. Dit wordt alleen maar erger. Zorg dat je wegkomt.
Alle reacties Link kopieren
Hij betrekt je dus totaal niet in zijn leven.

Sterker nog, hij bepaald zelfs eenzijdig over jouw leven.



Het is echt een verselijk egoïstische daad, want ondanks dat hij zich zeer bewust was dat jij dit nooit had gewild en je redenen ook voor hem helder waren, heeft hij dit toch gedaan omdat hij het wel wil.

En dan ook nog een heel laf achter je rug om.

Hij maakt jou totaal onbelangrijk in jullie relatie. Tijd om jezelf belangrijk te gaan vinden en te stoppen met iemand die zoveel schijt heeft aan je.



Echt wow...

Ik zou er echt voor passen om wel goed genoeg te zijn voor in bed en voor zijn kinderen te zorgen, maar verder totaal buitenspel gezet te worden.

Kom op, waar is je eigenwaarde?
Alle reacties Link kopieren
Jij staat hooguit op de derde plaats bij hem. Eerst hijzelf (inclusief baan), dan zijn kinderen. En dan kom jij misschien pas.



De opmerking;

quote:Ik wil dat… Wat jij ervan vindt interesseert mij niet. Je kunt mee en anders rot je maar op.Zegt ook veel over jullie verstandhouding. Nu weet ik niet wat jij allemaal hebt gezegd en hoe jij hebt gereageerd voordat hij dat zei, maar zelfs dan geeft hij al aan door die beslissing geheel buiten jou om te nemen aan dat hij of de discussie uit de weg wilde gaan of de relatie uit de weg wil gaan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij graag dat huis wilde kopen zodat hij dichter bij zijn bedrijf kan wonen kan ik begrijpen. Maar de manier waarop het is gegaan slaat helemaal nergens op natuurlijk. In een relatie bespreek je dat soort dingen. Helemaal als je samen onder 1 dak woont. Ik zou sowieso mijn eigen baan houden. Als je bij hem gaat werken ben je je onafhankelijkheid zo kwijt. Want dan zegt hij ik hoef je niet te betalen omdat we samen zijn. Ik zou eerst in de huurwoning blijven om goed te overdenken wat je met de relatie wilt en eventueel op zoek naar iets anders gaan.
Wat een master manipulator, dat je niet allang hard bent weggerend.. whats wrong wit you?!

Ben wel benieuwd hoe hij tegen zijn ex was. Vaak zie je daar al wat alarmbelletjes in als je goed kijkt .. maar ja veel vrouwen willen helemaal niet goed kijken.
Sterkte meid

Wegwezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Toekie schreef op 30 november 2015 @ 12:31:

Hij redeneert zoals Jules zegt... Hij wilde het niet bespreken, omdat hij weet dat ik liever niet te ver bij de stad vandaan woon. En die regio ben ik ook niet kapot van. Dus om te zorgen dat hij kreeg wat hij wilde, heeft hij het gekocht zonder mij erin te betrekken. En ik begrijp ook best wel dat hij het wil. Maar dan nog... Ik had er meer respect voor gehad, als hij had gezegd: lieverd, ik wil dit heel graag... Zou je het voor mij willen proberen? Dán had ik erover na willen denken. Juist de manier waarop stuit mij vreselijk tegen de borst

Maar hij is sowieso vrij dominant van aard. Hij is het type, als hij dingen voor elkaar wil krijgen: "als je dat niet doet, dan hou je ook niet van mij". Dat zegt hij dus ook, haha. Dat zie ik ook, dus daar twijfel ik ook over... Maar hij kan het zo draaien dat het eigenlijk altijd aan mij ligt. We hebben samen geen kinderen, dus dat scheelt inderdaad. Ik weet ook, als ik het teruglees, dat zo'n manier van brengen niet best is. En zo te lezen vinden veel dat ook. Ik voel mij inderdaad totaal onbelangrijk. Ook al bedoelde hij dat wellicht niet zo... het kwaad is al geschied.... We hebben een passievolle relatie, sterke aantrekkingskracht, wat maakt dat ik gek op hem ben. Ik denk ook dat hij va mij houdt, maar hij kan bijtijds wel vrij rot doen. En dit is natuurlijk helemaal maf... Dus ik loop nu echt vast....



als ik het zo lees ben je een aanhangsel. Leuk dat je er bent, maar hij zal wel alle beslissingen maken en als je het daar niet mee eens bent, daar is het gat van de deur. In een relatie maak je dit soort beslissingen samen. In een relatie begin je niet met 'als je van me houdt, dan doe je dit of dat". Hij klinkt helemaal als een hele foute man dus, zo.



En dat hij het zo weet te draaien dat het altijd aan jou ligt, is een alarmbel van hier tot Tokyo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageert hij nu op de situatie, nu je bij vrienden logeert?

Mist hij je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Toekie schreef op 30 november 2015 @ 12:31:



Maar hij is sowieso vrij dominant van aard. Hij is het type, als hij dingen voor elkaar wil krijgen: "als je dat niet doet, dan hou je ook niet van mij". Dat zegt hij dus ook, haha. Dat zie ik ook, dus daar twijfel ik ook over... Maar hij kan het zo draaien dat het eigenlijk altijd aan mij ligt. Ik vermoedde al dat het om zo'n soort man ging. Doe het niet TO, stel je gaat daar wonen en voor hem werken, dan heeft hij je helemaal in de tang, kun je geen kant meer op en wordt het alleen maar erger. Dit is gewoon een man die altijd zijn zin wil hebben en dat koste wat het kost zal krijgen, iemand een schuldgevoel aanpraten is een zeer bekende tactiek daarvoor. Weet je waarom zijn vorige huwelijk is mis gelopen? Dus niet zijn mening, maar meer ojectieve observaties van familieleden en vrienden of desnoods de subjectieve mening van de andere kant, die van zijn ex? Waarschijnlijk heb jij tot nu toe gedacht dat het allemaal aan haar lag, maar nu hij zijn ware aard laat zien, blijkt nu niet dat ze misschien wel gelijk had?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ermee stoppen. Jij houdt misschien wel van hem, maar hij niet van jou. Dat hij zijn kinderen op de eerste plaats heeft staan is natuurlijk niet vreemd, maar je koopt geen huis zonder overleg met je partner. En zijn manier van communiceren verdient helemaal geen schoonheidsprijs.



Ik denk dat je beter af bent zonder hem. Zoek iemand die jou wel ziet als gelijke, ze zijn er heus wel.
Alle reacties Link kopieren
Jij houdt meer van hem, dan hij van jou.
Dus hij heeft jou gebruikt.



Hij woonde op een camping waarbij er geen fatsoenlijke plek voor zijn kinderen was en al helemaal niet voor jou als zijn kinderen er waren.



Waar kwam jij vandaan dan? Blijkbaar heeft hij nu voldoende om niet meer op een camping te hoeven slapen. En heb jij nu nog kunnen sparen?



Ik zou zo snel mogelijk alles even financieel bekijken of je in het huurhuis kan blijven wonen en of jij dat wel wil en waar je anders gaat wonen nu hij het huurhuis gaat verlaten. Dus zo snel mogelijk financien splitsen naar voor jou alleen en hoe jij nu verder je leven inricht.



Alleen.



Hij heeft al lang de tijd gehad om zijn financiele plaatje te bekijken, blijkbaar er op gericht dat hij nu ook zelf kan bepalen of hij alleen een huis koopt. Jij staat nu plotsklaps voor een voldongen feit. Dus vooral nu zakelijk denken. Net zoals hij dat blijkbaar doet.



Je hebt niets om als vrouw emotioneel in een relatie te staan waarbij de man het alleen zakelijk bekijkt. Daarmee is de relatie sowieso erg onwaardig omdat je altijd aan het kortste eind trekt. Jij wilde voor hém, voor zíjn kinderen, samen met hém in overleg een huurhuis samen betrekken. Na samen in dat huurhuis met jou al die tijd gewoond te hebben waarbij hij geheel zelf verantwoordelijk kon zijn voor die beslissing en ook daarom zelf verantwoordelijk was, waarbij zijn kinderen ook een goede plek hadden en jij ook dacht aan zíjn kinderen, jij dacht aan jullie samen, jullie de kosten konden delen, kiest hij er nu voor om zelf op eigen naam een huis te kopen waar hij wil en daar zullen ook zijn kinderen naar toe gaan en jij mag blijkbaar danken op je blote knietjes dat je mee mag om hem jouw liefde te tonen.



Al die tijd hield hij zijn mond en was het zelf aan het regelen zonder kans op overleg of het voor iedereen een goede keuze was en anders mocht je ervoor gekozen hebben, waarbij uiteraard ook gekeken is hoe het moet met jouw werk als híj dat zo persé wil, had je eventueel samen nog plezier kunnen hebben aan de voorbereiding.



Ja echt. Die man spoort niet. Hij had als hij zo slecht tegen jou op kan in een gewone redevoering het ook op een normale manier uit kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een relatie beëindigd omdat mijn toenmalige partner zonder overleg een bod op een huis had gedaan. En wij woonden niet eens samen.



Nobrainer dus. Laat hem maar gezellig verhuizen met zijn kinderen.



En als je toch vriendschappelijk uit elkaar wilt gaan voor de kinderen: Lief blijven tegen de kids, maar vooral niet helpen met verhuizen of oppassen, of zo. Hij zoekt maar uit hoe hij het regelt. Hij kan het toch zo goed alleen?
óu sont les neiges d'antan

Luister naar je eigen advies, dat je vorig jaar aan een andere TO gegeven hebt:



"Dat je hem mist.... is het echt missen? Of is het de afwijzing die je niet kunt handelen. Je kunt "verslaafd" raken aan een persoon, als die moeilijk is in de omgang en zich niet helemaal geeft. Weet ik uit ervaring En ben zeer blij dat ik daar eindelijk vanaf ben! Ga door met je leven, ook al doet het even pijn, en vind die kerel die wél voor je gaat (en je gewoon binnen laat ) Sterkte!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven