Waarom is het zo moeilijk om iemand te vinden?

16-01-2017 08:55 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik ben laatste paar weken op een aantal dates gegaan maar nog steeds voel ik geen ''klik'' met geen enkele date. Ik ben 24 en heb nooit echt een ''klik'' gevoeld. Ik begin nu te denken dat er misschien niemand voor mij is of misschien bestaat het gewoon niet. Ik zie overal om mij heen koppels en dan denk ik....pff ik zou dat ook wel eens willen, ik ben 24 en wil gewoon een vriendje hebben, ik heb namelijk nooit een vriend gehad, niet dat dat erg is maar best wel sneu want hoe ouder ik word hoe moeilijker het vindt om iemand binnen te laten want ik ben het al gewend om ''alleen'' te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je moet het echte leven niet verwarren met wat je ziet in een film of leest in een boek.



Laat je verwachtingen eens los. Daten betekent een periode dat je elkaar leert kennen. Het is niet realistisch om direct bij date 1 te beslissen, dit is de persoon met wie ik oud wil worden.



Niemand is perfect, jouw dates niet, maar jij ook niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nicole. Ik ben zo geraakt door je positiviteit! Wat heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 16 januari 2017 @ 09:00:

Je moet het echte leven niet verwarren met wat je ziet in een film of leest in een boek.



Laat je verwachtingen eens los. Daten betekent een periode dat je elkaar leert kennen. Het is niet realistisch om direct bij date 1 te beslissen, dit is de persoon met wie ik oud wil worden.



Niemand is perfect, jouw dates niet, maar jij ook niet.Nee dat weet ik, ik heb het gewoon over die ''klik'' waar iedereen het over heeft...
Alle reacties Link kopieren
Wil je wel eens een vriendje hebben, of wil je een 'stelletje zijn?



Eens met hamerhaai, denk niet dat een relatie zaligmakend is, je krijgt er gewoon naast je eigen sores ook nog eens de shit van de ander bij.



Je bent nog maar 24, ga gewoon lekker van het leven genieten, leef het leven dat jij leuk vindt en dan komt er misschien een toegevoegde waarde binnen lopen, misschien ook niet, maar dan leef jij tenminste wel je leven!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:badmeester schreef op 16 januari 2017 @ 09:01:

Nicole. Ik ben zo geraakt door je positiviteit! Wat heerlijk!Nou, inderdaad. Niet echt uitnodigend zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je te veel denkt. Indien je date en je hebt jouw uitgangsstandpunt is het moeilijk om iemand toe te laten. Je bent het namelijk gewend om "alleen" te zijn. Maar toch knaagt het dat je geen maatje hebt gevonden...

Je wil ook een vriendje....

Als je date ga niet uit van verwachtingen of veronderstellingen...geniet van je date ook als is er niet direct en klik en verwacht dan het onverwachte.
Voor een paar dates in een paar weken heb je wel wat hoge verwachtingen. En ach, ik ben ook behoorlijk gewend dingen zelf te doen en alleen te wonen (vind ik over het algemeen ook helemaal prima), maar met mijn vriend wil ik op termijn best samenwonen. Omdat hij ook z'n eigen leven heeft.



Ik snap dat het niet leuk is, maar maak het niet te dramatisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole6592 schreef op 16 januari 2017 @ 09:05:

[...]





Nee dat weet ik, ik heb het gewoon over die ''klik'' waar iedereen het over heeft...



Ik mijn ogen is "de klik" niet meer of minder dan "leuk persoon, die wil ik beter leren kennen". En niet "de droomprins(es) op het witte paard"



Hang daar niet zoveel waarde aan. Pas achteraf kan je zeggen of dat er direct een klik was.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heb je nooit iets gehad met iemand? Of nooit langdurig?



Ik heb veel vriendjes gehad voor mijn huidige partner die ik leerde kennen op mijn 30ste, daarvoor nooit samengewoond. Gaat prima, ook als je al lang alleen woont.



Wat bedoel je met een klik? Ik heb veel vriendjes gehad, maar waren dus zeker niet die waar ik lang mee wilde samenzijn. Wat wil ik ermee zeggen...Sta gewoon eens open iemand die je tegenkomt, hij/zij hoeft niet meteen de man/vrouw van je leven te zijn, je kunt ook voor een periode lol hebben.
Het lijkt misschien nu of je nooit een relatie krijgt omdat je al 24 jaar bent en iedereen om je heen al wel een serieuze relatie heeft. Maar 24 jaar is natuurlijk gewoon nog hartstikke jong



Probeer er een beetje relaxer in te staan
Je romantiseert het te veel. Als ik een vriendje heb dan is het helemaal ''het''! Je bent nog maar 24! Ga gewoon leven en gewoon gelukkig zijn. Niets mis met vrijgezel zijn, zie er de voordelen van in. En als het komt komt het toch wel. Ik zou ook idd wat aan je negatieve houding doen, dit is nlk niet aantrekkelijk voor het andere geslacht.
Als je te 'graag' wilt is het ook niet aantrekkelijk. To komt nu wat negatief over, dat wil niet zeggen dat ze zo ook in het dagelijkse leven over komt.
Alle reacties Link kopieren
in jouw geval (loep) moet je eerst aan jezelf gaan werken. Dan komt dat vriendje daarna vanzelf wel
Goed dat je kieskeurig bent..



Ik heb 3 serieuze relaties gehad en ben pas 2 jaar geleden voor het eerst door de 'bliksem' getroffen...

Helaas een onmogelijke liefde, maar wist toen wel in welke richting ik moest zoeken.



Maar kom je wel onder de mensen? ga eens vaker stappen, bootcampen, skiweekend met vriendinnen in St. Anton of Mayrhofen.. Zulke dingen.
Alle reacties Link kopieren
De 'klik' is toch gewoon dat je zin hebt om iemand te zoenen / seks te hebben? Of zie ik het te plat.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Een klik gebeurt m.i. spontaan, dus als je er steeds naar zoekende bent zul je het niet vinden.

Als je bij ieder persoon die je geforceerd ontmoet (want: date, hoge verwachtingen) je alleen concentreert op die klik, in plaats van ontspannen een leuk gesprek te hebben, maak je veel te grote stappen.
quote:Oakes schreef op 16 januari 2017 @ 09:50:

Een klik gebeurt m.i. spontaan, dus als je er steeds naar zoekende bent zul je het niet vinden.

Als je bij ieder persoon die je geforceerd ontmoet (want: date, hoge verwachtingen) je alleen concentreert op die klik, in plaats van ontspannen een leuk gesprek te hebben, maak je veel te grote stappen.



Eens...

Vaak kom het besef van de 'klik' ook achteraf. Dat je onbewust steeds aan die persoon blijft denken, je eetlust kwijtraakt, niet meer kan slapen, hoopt dat je diegene overal tegenkomt. Zulke dingen. Heb je dat ook nooit gehad?
quote:pantoffel81 schreef op 16 januari 2017 @ 09:55:

[...]





Eens...

Vaak kom het besef van de 'klik' ook achteraf. Dat je onbewust steeds aan die persoon blijft denken, je eetlust kwijtraakt, niet meer kan slapen, hoopt dat je diegene overal tegenkomt. Zulke dingen. Heb je dat ook nooit gehad?



Je eetlust kwijtraken, dat heb ik ooit in een ver ver verleden mee gemaakt. Daarna nooit meer.



Ik denk dat de klik ook gewoon kan groeien, het komt echt maar heel weinig voor dat je pats boem liefde op het eerste gezicht gevoel hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 16 januari 2017 @ 09:01:

Nicole. Ik ben zo geraakt door je positiviteit! Wat heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Klik is ook zo'n vage term. De een bedoelt er liefde op het eerste gezicht mee en de ander dat de man aantrekkelijk is en het contact makkelijk verloopt. Ik zou bij het daten uitgaan van de tweede definitie. Anders kun je lang wachten
For whom the bell tolls
Ik denk dat je karakter er misschien mee te maken heeft dat je nog geen vriend hebt.

Je komt hier erg negatief over en zeult volgens mij ook nog eens een vracht aan problemen mee.

Erg aantrekkelijk klinkt dat niet.

Ik denk dat er weinig mannen zijn die zin hebben daaraan te beginnen.
quote:sinnombre schreef op 16 januari 2017 @ 10:28:

Ik denk dat je karakter er misschien mee te maken heeft dat je nog geen vriend hebt.

Je komt hier erg negatief over en zeult volgens mij ook nog eens een vracht aan problemen mee.

Erg aantrekkelijk klinkt dat niet.

Ik denk dat er weinig mannen zijn die zin hebben daaraan te beginnen.Waar in de OP kan jij lezen dat ze een vracht problemen mee zeult?
Alle reacties Link kopieren
quote:aife schreef op 16 januari 2017 @ 10:29:

[...]





Waar in de OP kan jij lezen dat ze een vracht problemen mee zeult?niet in de OP, maar als je hier langer meeloopt herken je de TO en loepen bevestigt dan dat je goed zit
quote:lilalinda schreef op 16 januari 2017 @ 10:33:

[...]



niet in de OP, maar als je hier langer meeloopt herken je de TO en loepen bevestigt dan dat je goed zitO vandaar, dat had ik niet gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven