wat klagen over mijn man

31-05-2012 10:54 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertrekt om 6.30 naar zijn werk, komt om 3 thuis, gaat in de zetel liggen en slaapt . Als hij wakker wordt blijft hij in de zetel liggen en kijkt hij t.v. totdat hij slapen gaat! :mad:

Meer kan ik eigenlijk niet over hem vertellen want dat is ongeveer zijn leven. Er zijn zoveel klusjes te doen rond en in ons huis maar die worden niet gedaan.

Mijn geduld is bijna op!

Zijn de meeste mannen zo of is mijn man een uitzondering? :cry:
Alle reacties Link kopieren
Heb je al met hem gepraat?
Waarom doe jij die klusjes niet?

Werk jij?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben je hier achter gekomen?
Ik zal er eerst eens met hem over gaan praten (als je dat nog niet hebt gedaan).



Hoe komt het dat hij dit doet? Heeft hij veel stress op het werk of zijn er andere problemen? Hoelang gaat dit al zo?
Alle reacties Link kopieren
Praat eens met de beste man. Zit ie wel lekker in zijn vel? Misschien wil ie wel zijn zetel uitkomen voor iets leuks, in plaats van de klusjesman spelen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Moet hij niet eten dan nog eens?
Alle reacties Link kopieren
Eet hij wel tussendoor of niet eens? Lijkt mij niet gezond....in plaats van boos te worden mag je ook interesse in hem tonen waarom hij (opeens??) zoveel slaapt en zo weinig energie heeft...
Duidelijk vluchtgedrag. Ik vermoed dat hij zijn leven niet zo leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de meeste mannen zijn zo. Is het nu ok?
Ga in therapie!
'Meer kan ik niet over hem vertellen'.

Natuurlijk kun je meer over hem vertellen, het feit dat jij denkt dat er niets meer te vertellen valt zegt mij dat er een andere kant aan het verhaal is!



Dus, vertel wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Neem hem mee naar buiten. Ga boodschappen samen doen, misschien ergens eens eten, etc. Het klinkt als een zware sleur
Alle reacties Link kopieren
Kort werkdagje heeft hij, wat doet hij voor werk?
Alle reacties Link kopieren
luna30v schreef op 31 mei 2012 @ 11:06:

Kort werkdagje heeft hij, wat doet hij voor werk?
Volgens mij werkt haar man gewoon 8 uur hoor.
Alle reacties Link kopieren
De zetel? Ben je Vlaams?
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha, natuurlijk eet hij wat. Hij komt wel uit de zetel om te eten en te plassen. ;-]

Natuurlijk kan ik ook de klusjes doen maar ik ben er niet goed in en ten tweede moet ik dan alles doen? Ik ga wel niet werken maar dat wil niet zeggen dat hij niets moet doen! X-@
Alle reacties Link kopieren
Werk je zelf buitenshuis? Hoe oud is je man?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je uit de sleur,

Vind het zielig voor de man, doet niets meer behalve werken.



Maar jij kan alles doen wat je leuk vind,

Lekker op stap, naar vriendinnen, klusjes!

Noem maar op.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is niet zo. Hij voetbalt, zwemt, leest, tekent, doet klusjes, gaat er 's avonds vaak op uit. Hij heeft energie genoeg. Ik kan me voorstellen dat je man even moet uitrusten als hij thuis komt. Hij zou daar bijv. een uur voor uit kunnen trekken. Daarna zou hij toch echt iets moeten gaan doen. Liefst even naar buiten. Wat vindt hij leuk? Een eindje fietsen? Boodschappen doen op de fiets? Sporten? Koken? Vlees braden? Een uur klusjes doen in om het huis? In de tuin werken? Naar een vriend? Het helpt vaak om op de klok te kijken en een bepaalde tijd (bv. een uur) aan iets te besteden. Daarna kan hij dan wat anders gaan doen (of weer in de zetel gaan zitten). Maar je kunt hem helaas niet dwingen. Praat eens met hem, want misschien heeft hij het helemaal niet naar zijn zin op z'n werk ofzo?
het klinkt alsof je man in een enorme sleur zit omdat hij mssn ongelukkig is, zich niet goed voelt (weinig energie) of gewoon lui is. Ik weet niet welke van toepassing is, maar TO zal het vast wel weten. Wat zegt hij als je hierover praat?
Alle reacties Link kopieren
ontbijtkoekje schreef op 31 mei 2012 @ 11:04:

Neem hem mee naar buiten. Ga boodschappen samen doen, misschien ergens eens eten, etc. Het klinkt als een zware sleur
Ik heb 3 kinderen , 4 vind ik iets teveel!
vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 11:07:

Hahahaha, natuurlijk eet hij wat. Hij komt wel uit de zetel om te eten en te plassen. ;-]

Natuurlijk kan ik ook de klusjes doen maar ik ben er niet goed in en ten tweede moet ik dan alles doen? Ik ga wel niet werken maar dat wil niet zeggen dat hij niets moet doen! X-@


Hij werkt, hij doet dus al zat. Wat doe jij? Stofzuigen?

Het lijkt je meer te bezeren dat hij 'ook wat moet doen' dan het feit dat je man misschien niet zo lekker in zijn vel zit.
Alle reacties Link kopieren
vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 11:07:

Natuurlijk kan ik ook de klusjes doen maar ik ben er niet goed in en ten tweede moet ik dan alles doen? Ik ga wel niet werken maar dat wil niet zeggen dat hij niets moet doen! X-@
Dus hij staat elke ochtend vroeg op en maakt een werkdag van 8 uur en jij 'bent niet goed in klusjes' dus jij doet.. niks? Onee, ik snap je probleem volledig..
Alle reacties Link kopieren
vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 11:07:



Natuurlijk kan ik ook de klusjes doen maar ik ben er niet goed in en ten tweede moet ik dan alles doen? Ik ga wel niet werken maar dat wil niet zeggen dat hij niets moet doen! X-@
Als jij ervoor hebt gekozen thuis te blijven, zit jouw huis wel in jouw 'takenpakket' vind ik. En dat is niet alleen schoonmaken. Ik vind het egoistisch om hier je vent negatief af te schilderen terwijl jij in dit geval naar mijn mening lui bent!
vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 11:07:

Hahahaha, natuurlijk eet hij wat. Hij komt wel uit de zetel om te eten en te plassen. ;-]

Natuurlijk kan ik ook de klusjes doen maar ik ben er niet goed in en ten tweede moet ik dan alles doen? Ik ga wel niet werken maar dat wil niet zeggen dat hij niets moet doen! X-@




Goh, misschien is taakverdeling wel iets voor jullie.

Jij aan het werk, 1,2 of 3 dagen. Hij 3, 2 of 1 dag minder werken. Ik denk gewoon dat je man moe is, van werken. Dan wil je maar 1 ding. Gewoon rust en geen gedram aan je kop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven