wat klagen over mijn man

31-05-2012 10:54 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertrekt om 6.30 naar zijn werk, komt om 3 thuis, gaat in de zetel liggen en slaapt . Als hij wakker wordt blijft hij in de zetel liggen en kijkt hij t.v. totdat hij slapen gaat! :mad:

Meer kan ik eigenlijk niet over hem vertellen want dat is ongeveer zijn leven. Er zijn zoveel klusjes te doen rond en in ons huis maar die worden niet gedaan.

Mijn geduld is bijna op!

Zijn de meeste mannen zo of is mijn man een uitzondering? :cry:
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef op 31 mei 2012 @ 11:42:

[...]



Dat is het letterlijk. Je doet verder niets als huisvrouw/huisman. Je werkt niet, je studeert niet, je teert op het geld van je partner. Dus inderdaad, vrijetijdsbesteding (en dan nog wel het minste wat je kunt doen).
Dit is zeker een grapje?!
Alle reacties Link kopieren
Pompadoer schreef op 31 mei 2012 @ 11:38:

[...]

Hoe weet jij dat nou? Misschien hebben ze wel een megahuis, vier allergische kinderen een horde huisdieren.




Een megahuis, vier kinderen en huisdieren zijn volledig en al eigen keus hoor.



Ik ben het helemaal met Kadanz eens; het huishouden is geen beroep, maar gewoon iets wat ook moet gebeuren. Je kúnt er natuurlijk een hele toestand van maken, maar dat is beslist niet noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Echt niet verstandig om jezelf financieel afhankelijk te maken van zo'n passieve man. Je zal zien dat je leven en je relatie veel beter worden als jij ook gewoon gaat werken (voor geld, bedoel ik).
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
tartufone schreef op 31 mei 2012 @ 11:40:

[...]





Een onzinnige aanname natuurlijk...hij zou geen makkelijk baantje kunnen hebben omdat hij 3 kinderen en een vrouw heeft?!
Inderdaad! Ik ken ook fabrieksarbeiders met zo'n gezin en de vrouw heeft daarbij het zware werk, namelijk rondkomen!
tartufone schreef op 31 mei 2012 @ 11:44:

[...]





Dit is zeker een grapje?!
Nee. Althans, niet als je huishouden gaat vergelijken met een full time job.
yvonjaspers schreef op 31 mei 2012 @ 11:39:

[...]



Ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat degenen die een betaalde baan buitenshuis hebben over het algemeen meer druk/stress ervaren dan degenen die thuisblijven om het huishouden te doen. Sterker nog: mijn man en ik werken allebei full-time, en doen het huishouden er nog bij, naast onze betaalde banen.
Same here, en we hebben een heel huis uit 1904 waar we met z'n twee heel druk in het klussen zijn. Afgelopen weekend weer de hele gang opnieuw getegeld zonder hulp van derden en ik kook elke avond erg uitgebreid (vind het ook leuk om te doen). We hebben momenteel geen kinderen maar verder vallen de huishoudelijke taken echt ontzettend mee. Het is hier schoon en de tuin staat er zowel voor als achter ook nog netjes bij.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt er altijd zo naar gereageerd op iemand die niet werken gaat? Mijn man verdient genoeg en ik kan daarom thuisblijven. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk ook kan!

Ik heb niet geklaagd over zijn loon of over onze relatie. Ik wil dat hij uit die ZETEL komt!

Dat van die klusjes was gewoon een voorbeeld. Hij kan toch ook wat sporten , lezen, met de kinderen bezig zijn......
Alle reacties Link kopieren
ontbijtkoekje schreef op 31 mei 2012 @ 11:43:

Tartufone, welke banen vind jij allemaal makkelijk? Trouwens, ik kan me zo voorstellen dat er toch wel een druk op je ligt als je 4 mensen moet onderhouden... Ook dat kan een hoop doen met een mens
Wil je nu dat ik banen ga opnoemen? Dat zou ik niet zo snel weten, maar ik denk in ieder geval aan banen waarbij je geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen, misschien dan de banen voor laagopgeleiden. Zelf (hoogopgeleid) had ik ook een hele fijne, makkelijke baan, waarbij ik mijn eigen werktijden e.d. mocht bepalen
Alle reacties Link kopieren
[b][message=12080590,noline]kadanz schreef op 31 mei 2012 @ 11:42[/mes



Dat is het letterlijk. Je doet verder niets als huisvrouw/huisman. Je werkt niet, je studeert niet, je teert op het geld van je partner. Dus inderdaad, vrijetijdsbesteding (en dan nog wel het minste wat je kunt doen).
Euhm ja... en de boodschappen vliegen zeker zelf de deur binnen, de stofzuiger gaat uit zichzelf aan de slag en het eten maakt zich vanzelf klaar? Om maar over (kleine) kinderen te zwijgen. Nee, hier sla je de plank compleet mis
Alle reacties Link kopieren
vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 11:46:

Waarom wordt er altijd zo naar gereageerd op iemand die niet werken gaat? Mijn man verdient genoeg en ik kan daarom thuisblijven. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk ook kan!

Ik heb niet geklaagd over zijn loon of over onze relatie. Ik wil dat hij uit die ZETEL komt!

Dat van die klusjes was gewoon een voorbeeld. Hij kan toch ook wat sporten , lezen, met de kinderen bezig zijn......
Meid ik ben het helemaal met je eens! Mijn zusje werkte ook altijd, todat haar man zei dat ze haar baan wel mocht opzeggen als ze dat wilde, er kwam voldoende geld binnen en hij vond het erg prettig als ze thuis was. Het huis is altijd spic & span, ze is erg actief op de scholen van de kinderen en erg betrokken bij haar kinderen, waarvan 1 ziek, ze doet vrijwilligerswerk en heeft haar handen vol.
Alle reacties Link kopieren
ontbijtkoekje schreef op 31 mei 2012 @ 11:47:

[...]



Euhm ja... en de boodschappen vliegen zeker zelf de deur binnen, de stofzuiger gaat uit zichzelf aan de slag en het eten maakt zich vanzelf klaar? Om maar over (kleine) kinderen te zwijgen. Nee, hier sla je de plank compleet mis
En daar ben jij veertig uur in de week mee bezig?
vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 11:46:

Waarom wordt er altijd zo naar gereageerd op iemand die niet werken gaat? Mijn man verdient genoeg en ik kan daarom thuisblijven. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk ook kan!

Ik heb niet geklaagd over zijn loon of over onze relatie. Ik wil dat hij uit die ZETEL komt!

Dat van die klusjes was gewoon een voorbeeld. Hij kan toch ook wat sporten , lezen, met de kinderen bezig zijn......


Beantwoord nou onze vraag: is je man happy? Heeft hij problemen? Heeft hij het moeilijk met zijn getrouwde leven? Wat voor werk doet hij? Slaapt hij goed?



Je vertelt ons NIKS, NADA, NOPPES.

En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan zeg je? Wel...

(ik geef je nog een kansje :))
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je er tot nu toe aan gedaan om hem duidelijk te maken dat je zijn passieve gedrag niet kan waarderen?
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen je man, maar ook jij maakt op mij geen energieke, fantasierijke indruk.

Verzin een leuke activiteit voor jullie beiden als je een oppas hebt én plan iets met het hele gezin. Ga lekker fietsen als het mooi weer, naar een zwembad, frisbeeen of voetballen in het park. Hoeft echt niet meteen een duur pretpark te zijn.

Plan een middag om zelf allerlei soorten koekjes te bakken en schakel ook je man daarbij in, bijv. het zoeken van recepten.

Zoek eens op het internet naar gratis activiteiten.

Voor wat betreft de klusjes: je kunt ze best tevoren plannen en alle benodigdheden klaarzetten die nodig zal hebben. Dan kan hij zó aanvallen en scheelt de helft van het werk. Dan doe je het toch 'samen'.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik denk dat je even moet googlen of een boek moet kopen met de titel 'hoe breng ik wat meer spanning in de relatie' Want ik denk zomaar dat als dit zo verder gaat, dit geen lang leven meer beschoren is.
Alle reacties Link kopieren
tartufone schreef op 31 mei 2012 @ 11:42:

Dat is natuurlijk per persoon/ per baan verschillend en wij weten natuurlijk ook niet hoe schoon het bij jou thuis is. En wat je elke avond op tafel zet enz.


Mijn huis is schoon genoeg, en we eten elke dag een gezonde, versgekookte maaltijd.

Met kinderen zal het ongetwijfeld wat drukker zijn dan zonder, maar ook dan ben je echt niet constant bezig. Die kinderen slapen tussendoor ook nog wel eens, of ze gaan naar school. Het huishouden doen kost echt geen 40 uur per week.



Er is geen huisvrouw die geen tijd heeft om een kopje koffie met de buurvrouw te drinken omdat ze het te druk heeft met huishouden. Ik ken echter een heleboel werkenden die overdag niets kunnen afspreken omdat ze dan geacht worden te werken. Zie je het verschil in werkdruk/verantwoordelijkheid?
Tja het is maar net wat je samen afspreekt toch?

Misschien wilt haar man wel dat zij thuis blijft om voor de kinderen te zorgen.

En ja ik vind dat ook een baan, want anders hebben alle mensen die op een kdv werken of die gastouder zijn, die schoonmaakster interieurverzorgster zijn ook geen baan :-p ..?



Ik heb met de komst van ons kind samen met mijn partner besloten dat ik 2 dagen ging werken en partner 5 dagen.

Dat betekent dat ik dus de zorg voor ons kind en het huishouden voor een heel groot deel heb overgenomen. De tuin is alleen niet mijn ding ;-) dus dat deed partner nog.



Inmiddels is zoonlief 3 en heb ik een hele leuke baan gevonden die eindelijk bij mijn opleiding past, maar vereistte wel dat ik minimaal 32u ben gaan werken (4 dagen). Met partner overlegd en partner werkt nu ook een dag minder (4 dagen).

Dit wil ook zeggen dat het huishouden dus herverdeeld is.

En er zullen echt wel weken bij zijn dat ik meer doe of andersom maar ja dat is dan maar zo.



Partner werkt onregelmatig waardoor het voorkomt dat partner om 14.30u al klaar is of om 13.30u juist pas hoeft te beginnen.

Ikzelf heb een baan van 08.00u-16.30u en als ik thuis kom om 17.30u dan is er echt al het een en ander gedaan hoor in de 'vrije' uren dat partner thuis is.

En of dat nu de tuin is of de vaatwasser uitruimen of stofzuigen tja das mij om het even.

En tuurlijk zitten er dagen bij dat er een luie dag tussen zit, maar geen dagen achter elkaar!



Dus ja ik zou met je man gaan praten. Maar misschien kun je zelf wat meer info geven over je man/jullie gezinsleven.



Bedenk het kan altijd nog erger!

Mijn collega werkt 40u, haar man is werkeloos, doet geen reet. Kinderen (3 stuks) stuurt hij naar opa en oma en als zij thuis komt zegt hij ook nog tegen haar dat ze zelf maar even de vaatwasser uit moet ruimen want hij zit zo lekker. Ach.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Amarna.
Alle reacties Link kopieren
vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 11:46:

Waarom wordt er altijd zo naar gereageerd op iemand die niet werken gaat? Mijn man verdient genoeg en ik kan daarom thuisblijven. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk ook kan!

Ik heb niet geklaagd over zijn loon of over onze relatie. Ik wil dat hij uit die ZETEL komt!

Dat van die klusjes was gewoon een voorbeeld. Hij kan toch ook wat sporten , lezen, met de kinderen bezig zijn......




PRAAT dan in vredesnaam met hem, in plaats van hier je gal te spuwen en in herhaling te vallen!



En: werken is niet 'moeilijk doen', maar economisch zelfstandig zijn, je persoonlijk ontwikkelen, gelijkheid bewerkstelligen in je relatie en je maatschappelijk nuttig maken.
Alle reacties Link kopieren
Over wat voor klusjes heb je het TO? Schilderen, gras maaien etc of huishoudelijke klusjes?



Ik ben (noodgedwongen) op dit moment huisvrouw, geen man, wel een kind en een hond, en een studie.



Maarre, daar ben je echt geen 8 uur per dag mee bezig hoor; en als je es geen zin hebt, doe je gewoon niks ;-) Toch wel heel wat anders als uit werken gaan.
ontbijtkoekje schreef op 31 mei 2012 @ 11:47:

[...]



Euhm ja... en de boodschappen vliegen zeker zelf de deur binnen, de stofzuiger gaat uit zichzelf aan de slag en het eten maakt zich vanzelf klaar? Om maar over (kleine) kinderen te zwijgen. Nee, hier sla je de plank compleet mis


Zoals een ander al heel duidelijk heeft omschreven, de meeste mensen doen dit soort klusjes met alle gemak naast hun full time baan. Dus waarom je er zoveel belang aan hecht weet ik niet.



Natuurlijk is het heel mooi wat een huisvrouw/man doet, ze is er altijd voor de kinderen, het huis is altijd schoon, de boodschappen zijn altijd gedaan. Maar het is geen full time werk.
Alle reacties Link kopieren
Aureel schreef op 31 mei 2012 @ 11:49:

[...]





En daar ben jij veertig uur in de week mee bezig?
Geen idee, ben geen huisvrouw :) Maar ik kan me zomaar voorstellen dat 3 kinderen wel redelijk vermoeiend kunnen zijn. Neemt niet weg dat ze niks kan doen naast het huishouden/kindjes verzorgen. Ze moet gewoon de balans vinden.
Alle reacties Link kopieren
Aureel schreef op 31 mei 2012 @ 11:49:

[...]





En daar ben jij veertig uur in de week mee bezig?
Als huisvrouw heb je nooit vrijaf. En moet je per se 40 uur werken dan? heb ik ook nog nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
vergeetmijniet schreef op 31 mei 2012 @ 11:46:

Waarom wordt er altijd zo naar gereageerd op iemand die niet werken gaat? Mijn man verdient genoeg en ik kan daarom thuisblijven. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk ook kan!

Ik heb niet geklaagd over zijn loon of over onze relatie. Ik wil dat hij uit die ZETEL komt!

Dat van die klusjes was gewoon een voorbeeld. Hij kan toch ook wat sporten , lezen, met de kinderen bezig zijn......




Ach, misschien denkt hij wel: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?



Wellicht ten overvloede, maar je hebt er bij je keuze wel over nagedacht dat de financiële consequenties van stoppen met werken voor jou zijn en niet voor je man? Of heb je maatregelen getroffen om dat op te vangen? Het is geen gegeven dat jouw man je altijd zal onderhouden.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
ontbijtkoekje schreef op 31 mei 2012 @ 11:47:

Euhm ja... en de boodschappen vliegen zeker zelf de deur binnen, de stofzuiger gaat uit zichzelf aan de slag en het eten maakt zich vanzelf klaar? Om maar over (kleine) kinderen te zwijgen. Nee, hier sla je de plank compleet mis
En denk je dat dat wel allemaal vanzelf gebeurt bij mensen die full-time werken? Die doen dat toch ook gewoon NAAST hun betaalde baan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven