Wie hebben er ook pech in de liefde?

20-02-2017 18:38 475 berichten
Zelf heb ik veel pech in de liefde gehad. Ik heb namelijk nooit een solide, duurzame relatie kunnen opbouwen in die 56 jaren dat ik al op deze aardbol rondloop. Maar wat doe je daaraan? Kun je er wat aan doen? De ware tegenkomen is dat toeval of kun je er aan werken en het lot een handje helpen?

Dat zijn mijn vragen aan jullie. Wellicht kan ik wat leren van jullie reacties en mijn leven op weg helpen naar een ware Jacob.
quote:cynthiao schreef op 22 februari 2017 @ 00:20:

Barbaa: ik noem het pech want ik ga ervan uit dat ik waardevol genoeg ben om het goede in mensen aan te trekken. Dat dat toch niet gebeurd is pech. Misschien ook wel slecht karma zoals ze in India zouden zeggen.Het is geen pech als je een intieme relatie afwijst, hoe goed en waardevol je ook mag zijn. Intimiteit is onderdeel van een relatie, ook voor het huwelijk.
nbk: ja, ik zie trouwen als een manier om te zorgen dat je langere tijd bij elkaar blijft.

En het is goed voor je ego om een getrouwde vrouw te zijn. In mijn ogen heeft een getrouwde vrouw meer status dan een vrouw in een LAT relatie of een vrouw die samenwoont.
Wat een treurig wereldbeeld heb jij. Je klinkt alsof je teveel Bouquetreeks gelezen hebt.
quote:cynthiao schreef op 22 februari 2017 @ 06:55:

nbk: ja, ik zie trouwen als een manier om te zorgen dat je langere tijd bij elkaar blijft.

En het is goed voor je ego om een getrouwde vrouw te zijn. In mijn ogen heeft een getrouwde vrouw meer status dan een vrouw in een LAT relatie of een vrouw die samenwoont.OMG ik ben single, zal ik maar meteen de eerste beste brandstapel gaan zoeken? Want mijn status.... wat is mijn status eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 22 februari 2017 @ 07:08:

[...]



OMG ik ben single, zal ik maar meteen de eerste beste brandstapel gaan zoeken? Want mijn status.... wat is mijn status eigenlijk?

Dat weet ik ook niet hoor,..moet je zelf maar even zeggen.

.

Mijn status is koningin, ik ben daar ook niet blij mee..maar ja..

Een mens kan niet alles hebben.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 22 februari 2017 @ 07:52:

Mijn status is koningin, ik ben daar ook niet blij mee..maar ja..

.Hé, hebben we Maxima anoniem op het VIVA forum ?
Niet geschoten is altijd mis
quote:cynthiao schreef op 22 februari 2017 @ 06:55:

nbk: ja, ik zie trouwen als een manier om te zorgen dat je langere tijd bij elkaar blijft.

En het is goed voor je ego om een getrouwde vrouw te zijn. In mijn ogen heeft een getrouwde vrouw meer status dan een vrouw in een LAT relatie of een vrouw die samenwoont.

Wat een onzin.!

Echt hoe verzin je het.
quote:SilverShadow schreef op 22 februari 2017 @ 07:08:

[...]



OMG ik ben single, zal ik maar meteen de eerste beste brandstapel gaan zoeken? Want mijn status.... wat is mijn status eigenlijk?Jij bent gedoemd om een oude vrijster te worden.
quote:cynthiao schreef op 22 februari 2017 @ 06:55:

nbk: ja, ik zie trouwen als een manier om te zorgen dat je langere tijd bij elkaar blijft.

En het is goed voor je ego om een getrouwde vrouw te zijn. In mijn ogen heeft een getrouwde vrouw meer status dan een vrouw in een LAT relatie of een vrouw die samenwoont.



Meen jij dit serieus? Woon jij soms onder een steen?



En volgens jou stelling ben ik helemaal niets waard omdat ik single ben

Best sneu dat je zo denkt
quote:nbk schreef op 21 februari 2017 @ 23:57:

[...]



Zoals als ik in het begin van je topic als zei, je hebt een middeleeuws woordenboek!

Om er achter te komen of je werkelijk bij elkaar past, hoort daar toch ook seks vóór het huwelijk bij?

Stel, je ontmoet een leuke man, dan ben je toch minstens een jaar (zo niet langer) verder eer je eens aan trouwen gaat denken?

Als je werkelijk denkt dat een man zo lang gaat wachten om seks met jou te mogen hebben, snap ik wel dat ze met bosjes afvallen.

Zonde, want door dit soort idiote eisen zo je die werkelijke 'ware Jacob' wel eens mis kunnen lopen.Dat zie je toch verkeerd hoor nkb, seks komt pas na het huwelijk, seks is namelijk alleen om kindjes te maken
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 14:27
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon de juiste nog niet tegengekomen dat kun je zien als pech of de manier waarop je leven hoort te lopen, jouw levensweg die bij jou hoort. Die eis om graag te willen trouwen, ik snap dat je die wens hebt maar zou al gaan voor een hele mooie relatie. Tot die tijd toch genieten van het vrijgezellenleven en wie weet wie je nog tegenkomt. Ga er lekker op uit! Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:VesperLynd schreef op 22 februari 2017 @ 10:58:

[...]





Dat is in ieder geval een eerlijk inkijkje in je gedachten. Maar ik vind wel dat er een kromme redenering achterzit, want liefdesgeluk is nu juist iets waar je maar deels invloed op hebt. Hoe kun je daar dan voor 'beloond' (hoge status) of 'gestraft' worden (lage status)? Ik denk dat jouw ego graag gevoed wil worden; met een echtgenoot (als bewijs van status), maar misschien kunnen het ook andere dingen zijn (stel dat jij een vermogen van 4,2 miljoen had, zou je jezelf als vrijgezel dan minder zielig vinden? Zou dat dan ook een bewijs van status zijn, waardoor jouw ego genoeg bevredigd wordt?).



Dit.



Probeer dat stukje 'status' los te laten. Liefde is niet maakbaar, je kunt het wel positief beïnvloeden voor de rest is het kijken wat er gebeurt en als je dan de juiste persoon treft aan de relatie blijven werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 22 februari 2017 @ 10:54:

[...]





Meen jij dit serieus? Woon jij soms onder een steen?



En volgens jou stelling ben ik helemaal niets waard omdat ik single ben

Best sneu dat je zo denktScheer je weg, gij statusloze!
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 22 februari 2017 @ 10:57:

[...]

Dat zie je toch verkeerd hoor nkb, seks komt pas na het huwelijk, seks is namelijk alleen om kindjes te maken Gaat niet meer lukken op je 56e.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 31 en nog nooit een serieuze relatie gehad. Eén oorzaak is dat ik nooit verliefd wordt, ook nooit geweest. Alleen een paar keer een flutverkering van een paar weken gehad. Jongens die in het begin heel aardig tegen me deden. Ik gaf het even een kans, want iedereen had verkering en voelde me afwijkend. Verder dan zoenen wilde ik niet. Daarvoor voelde ik te weinig voor ze en zag al gauw dat het betweterige types waren. Een grote afknapper voor mij. Mijn laatste was een FWB. We vonden onszelf te lang maagd en wilden ook weten wat het inhield. We waren al een paar jaar goed bevriend, maar wilden verder geen verplichtingen. Beiden waren we graag alleen. Na 3 jaar hield ik het voor gezien. Geen zin meer in. We waren te verschillend qua interesses en dagritme. Dat ging me opbreken. Van de seks kon ik ook niet echt genieten. Denk dat ik veel meer moet voelen voor iemand. Maar zo'n man ben ik nog nooit tegen gekomen. Ik twijfel of er wel iemand bij me past. Omdat ik niet echt duidelijk weet wat ik wil. Niet per definitie nooit een relatie willen, maar ook niet echt wel willen. Mijn Autisme en introvert zijn maakt het niet makkelijker. Voor mij voelen dingen zo gauw verplicht. Als ik langer dan een dag steeds iemand om me heen heb beklemt me dat. Dan kan ik mijn gang niet gaan en vind het niet meer leuk. En dan heb ik het nog niet over schoonoudergedoe. Verplicht mee moeten naar feestjes enz. Stel dat ik ooit een relatie heb, wordt het latten. Ik kies graag voor veiligheid. Als het uitgaat wil ik niet mijn huis kwijt zijn.

Op dit moment heb ik genoeg aan mezelf. Maar ik kan wel tegen leeftijdsgenoten opkijken die al vanaf pakweg hun 18e dezelfde relatie hebben.
Waarom zou je tegen ze opkijken? Als single zijn beter bij jou past, is dat toch ook prima?

Het gaat erom dat jij tevreden bent met je leven. Waarom zou je je dan aanpassen aan een situatie waar je niet blij van wordt?
Jullie reacties zijn zooo typisch Viva.

Als je de Libelle of de Margriet leest dan is willen trouwen heel normaal hoor. Het word in die bladen vrij normaal gevonden en je gedachten gaan dan automatisch die kant op als je een leuke man tegenkomt.

Bij de Viva echter stimuleren ze losse relaties. Vrijheid blijheid. En over kinderwensen werd in de jaren 80 al helemaal niet gerept.



Over de status van een single. Ik refereerde naar relaties. Als je single bent dan heb je per definitie toch geen man? De waardering ging puur uit van mensen die iets hebben met een partner.



En nog iets over het single zijn. In mijn tijd werd er een beetje zielig over gedaan als je na je twintigste nog alleen was. Je telde dan niet echt mee. Zelf ben ik van mening dat je best trots mag zijn op je maagdelijkheid en niet te snel toe moet geven aan een man enkel en alleen om erbij te horen.
in jouw tijd? TO, ik ben van jouw leeftijd. Ik heb nooit gevoeld/gemerkt dat het zielig was als je na je twintigste nog alleen was. Ik ben getrouwd toen ik bijna 30 was, maar had mijn echtgenoot al wel uitgeprobeerd, hoor.



Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar kom je misschien uit een streng gelovig milieu? Dan kan ik nog begrijpen dat je dergelijke eisen stelt aan een relatie. Buiten die kringen is het veel minder gebruikelijk. Maar als jij je alleen prettig voelt bij een man die wil wachten tot na het ja-woord, dan moet je dat vooral doen. Ik geef je alleen heel erg weinig kans op succes. Ook ik ben aan het daten, en hoor van vrijwel alle dates (en van mezelf ook) dat trouwen er sowieso niet meer in zit (goddank), en dat samenwonen ook nog maar een vraagteken is. De spoeling is gewoon heel erg dun in deze leeftijdscategorie.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 22 februari 2017 @ 15:50:

Jullie reacties zijn zooo typisch Viva.

Als je de Libelle of de Margriet leest dan is willen trouwen heel normaal hoor. Het word in die bladen vrij normaal gevonden en je gedachten gaan dan automatisch die kant op als je een leuke man tegenkomt.





Dan denk ik dat je je bericht op het verkeerde forum geplaatst hebt.



Overigens, als man zijnde zou ik heel snel klaar zijn met een vrouw die er zulke wereldvreemde ideeën op na houdt.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93: noem me maar wereldvreemd maar ik noem het op de visie van een rijpe vrouw.

Het zijn de groentjes, zoals ik er ooit één was, die tuinen in die losse moraal van de Viva.



En nee, de Margriet of de Libelle hebben helaas geen forum anders zou ik daarheen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 22 februari 2017 @ 16:15:

Bitje93: noem me maar wereldvreemd maar ik noem het op de visie van een rijpe vrouw.

Het zijn de groentjes, zoals ik er ooit één was, die tuinen in die losse moraal van de Viva.



En nee, de Margriet of de Libelle hebben helaas geen forum anders zou ik daarheen gaan.

Welk los moraal?

Ik zie de meerwaarde van trouwen niet. We hebben een samenlevingscontract, we hebben een huis, we zijn al 6 jaar samen. Uit elkaar gaan zal nu ook al duur genoeg worden, dat papiertje zal een breuk niet tegenhouden en dat we na al die tijd nog samen zijn (we zijn maar 27 jaar) vind ik een groter bewijs van liefde dan een paar betekenisloze zinnen hardop uitspreken in het bijzijn van een wildvreemde.



Mijn vriend wil wel trouwen, maar enkel voor de traditie. Die reden vind ik niet goed genoeg om zoveel geld te verspillen.
quote:cynthiao schreef op 22 februari 2017 @ 15:50:

Jullie reacties zijn zooo typisch Viva.

Als je de Libelle of de Margriet leest dan is willen trouwen heel normaal hoor. Het word in die bladen vrij normaal gevonden en je gedachten gaan dan automatisch die kant op als je een leuke man tegenkomt.

Bij de Viva echter stimuleren ze losse relaties. Vrijheid blijheid. En over kinderwensen werd in de jaren 80 al helemaal niet gerept.



Over de status van een single. Ik refereerde naar relaties. Als je single bent dan heb je per definitie toch geen man? De waardering ging puur uit van mensen die iets hebben met een partner.



En nog iets over het single zijn. In mijn tijd werd er een beetje zielig over gedaan als je na je twintigste nog alleen was. Je telde dan niet echt mee. Zelf ben ik van mening dat je best trots mag zijn op je maagdelijkheid en niet te snel toe moet geven aan een man enkel en alleen om erbij te horen.Wat een onzin weer.
quote:cynthiao schreef op 22 februari 2017 @ 15:50:

Jullie reacties zijn zooo typisch Viva.

Als je de Libelle of de Margriet leest dan is willen trouwen heel normaal hoor..

Je blaast wel hoog van de toren, maar je leest heel slecht waar je kritiek op krijgt.

Dat je graag wil trouwen is niet raar, maar dat je intimiteit wil uitstellen tot na het huwelijk, is daarentegen zeer wereldvreemd.

En dat wl niet zeggen dat je maar met iedereen het bed in moet duiken. Maar intimiteit hoort ook al voor het huwelijk een deel te zijn van een serieuze relatie.
Ik weet wat ik had gezegd... Maar:

.

quote:hondenmens schreef op 22 februari 2017 @ 14:53:

Ik ben 31 en nog nooit een serieuze relatie gehad. Eén oorzaak is dat ik nooit verliefd wordt, ook nooit geweest. Alleen een paar keer een flutverkering van een paar weken gehad. Jongens die in het begin heel aardig tegen me deden. Ik gaf het even een kans, want iedereen had verkering en voelde me afwijkend. Verder dan zoenen wilde ik niet. Daarvoor voelde ik te weinig voor ze en zag al gauw dat het betweterige types waren. Een grote afknapper voor mij. Mijn laatste was een FWB. We vonden onszelf te lang maagd en wilden ook weten wat het inhield. We waren al een paar jaar goed bevriend, maar wilden verder geen verplichtingen. Beiden waren we graag alleen. Na 3 jaar hield ik het voor gezien. Geen zin meer in. We waren te verschillend qua interesses en dagritme. Dat ging me opbreken. Van de seks kon ik ook niet echt genieten. Denk dat ik veel meer moet voelen voor iemand. Maar zo'n man ben ik nog nooit tegen gekomen. Ik twijfel of er wel iemand bij me past. Omdat ik niet echt duidelijk weet wat ik wil. Niet per definitie nooit een relatie willen, maar ook niet echt wel willen. Mijn Autisme en introvert zijn maakt het niet makkelijker. Voor mij voelen dingen zo gauw verplicht. Als ik langer dan een dag steeds iemand om me heen heb beklemt me dat. Dan kan ik mijn gang niet gaan en vind het niet meer leuk. En dan heb ik het nog niet over schoonoudergedoe. Verplicht mee moeten naar feestjes enz. Stel dat ik ooit een relatie heb, wordt het latten. Ik kies graag voor veiligheid. Als het uitgaat wil ik niet mijn huis kwijt zijn.

Op dit moment heb ik genoeg aan mezelf. Maar ik kan wel tegen leeftijdsgenoten opkijken die al vanaf pakweg hun 18e dezelfde relatie hebben.



Alsof ik mezelf lees.



En nu ik toch reageer ook maar even op Cynthiao reageren:



quote:cynthiao schreef op 21 februari 2017 @ 23:05:

GateKeeper: ik noem het pech want ik vind niet dat er veel aan me mankeert. Ik ben niet superknap maar ook geen lelijkerd. Ik ben niet supersociaal maar asociaal of autistisch ben ik ook niet. Verder heb ik ook geen lichamelijke gebreken. En desondanks valt mijn liefdesleven onder het hoofdstuk "undateable" .





Ik ben absoluut niet knap, ben zelfs best lelijk (maar ik moet zeggen dat ik mezelf ook lelijk maak wat betreft m'n kapsel). Ik hou van jongensachtige kleding. Ik ben helemaal niet sociaal (niet te verwarren met asociaal ik weet hoe het sociaal hoort en gedraag me ook zo), heb licht autistische trekjes. Geen lichamelijke gebreken (afgezien van niet opgewonden kunnen worden en een lichamelijke chronische ziekte).



quote:cynthiao schreef op 21 februari 2017 @ 23:25:

Zelf beschrijf ik mezelf namelijk als proper, kan warme maaltijden bereiden, heb een mooie lach en mooie, schone tanden, ben een beetje mollig maar niet vies dik, weet een praatje gaande te houden en heb eigen interesses waarmee ik mezelf vermaak zoals versjes schrijven, lezen, breien en haken en bezig zijn met de vreemde talen Spaans, Frans en Engels.





Ik ben niet echt heel "proper" (wel op mezelf en qua kleding, maar niet in het huishouden). Ik ben niet echt een heel goede kok... En mijn glimlach is zo scheef als wat en niet echt mooi, tanden zijn ook niet echt heel recht en wit. Ik ben "viesdik" (als ik fokkers moet geloven). Ik kan geen praatje (gaande) houden, ook niet echt met m'n vriend. En mijn interesses zijn tv kijken, op m'n smartphone zitten en af en toe een boek lezen, dus ook niet echt je van het hobby's.



En toch ben ik dateable...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven