Wie hebben er ook pech in de liefde?

20-02-2017 18:38 475 berichten
Zelf heb ik veel pech in de liefde gehad. Ik heb namelijk nooit een solide, duurzame relatie kunnen opbouwen in die 56 jaren dat ik al op deze aardbol rondloop. Maar wat doe je daaraan? Kun je er wat aan doen? De ware tegenkomen is dat toeval of kun je er aan werken en het lot een handje helpen?

Dat zijn mijn vragen aan jullie. Wellicht kan ik wat leren van jullie reacties en mijn leven op weg helpen naar een ware Jacob.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 23 februari 2017 @ 12:35:

Ik vrees dat ik ook altijd pech in de liefde heb. Relatie met mijn vriend is afgelopen dagen op de klippen gelopen.

Het zal ook wel aan mij liggen maar daar zit ik dan weer als alleenstaande cou-ouderende moeder zucht
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 23 februari 2017 @ 12:35:

Ik vrees dat ik ook altijd pech in de liefde heb. Relatie met mijn vriend is afgelopen dagen op de klippen gelopen.

Het zal ook wel aan mij liggen maar daar zit ik dan weer als alleenstaande cou-ouderende moeder zucht

Ik snap dat je verdrietig bent..maar mischien moet je net als mij, nog wat vriendjes hebben...

Om de goede zien te krijgen.

Ik weet het niet hoor, maar het kan.

Afscheid doet pijn...je moet weer alleen door.

Maar je weet het als de juiste voor je staat...dan zeg je , wel gvd hier waren mijn tranen dus voor.!

Gewoon ook dat vloeken erbij he?!..gewoon hoplakee...wel gvdommese shit.

.

Soms helpt dat..beetje vloeken..hoort niet, maar ja..

.

Er komen ook nog andrre tijden, ook voor jou.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Dank je Gatekeeper en Elle, ja vloeken en tranen... ze moeten nog komen. Ben nu eerst bezig met overleven en kinderen uitleggen en zo. Dit weekend zijn ze bij hun vader en dan komt het wel binnen.

Heb na mijn huwelijk best een aantal vriendjes gehad en wil ook mijn dochters er zo veel mogelijk buiten houden en het goede voorbeeld geven maar daar komt dus niet zoveel van terecht. Schuldgevoel kan er ook nog wel bij.

Shit, daar komen de tranen dus.
Wie gelooft ook in het hebben van slecht karma als je niet succesvol bent in de liefde?
Karmakter

Is vast nog veel belangrijker.
quote:snooziegirl schreef op 25 februari 2017 @ 22:34:

Karmakter

Is vast nog veel belangrijker.Dat denk ik ook,en houding en uitstraling.
Snooziegirl, bedoel je dat geen karakter hebben er de oorzaak is van pech in de liefde?

Dat is eigenlijk geen slecht uitgangspunt. Als je karakter hebt dan zeg je van: "take it, or leave it" , je neemt me op mijn voorwaarden of je kan verdwijnen uit mijn leven.



Hier heb ik nog een toevoeging: je moet weten wat je wilt en wat je niet wilt. Als geen vast omlijnd beeld van een relatie hebt omdat je er nog nooit over hebt nagedacht of omdat je ouders je in dat opzicht geen normen en waarden hebben meegegeven bijvoorbeeld dan raak je ook nogal vrij slecht verstrikt in foute relaties met foute mannen als je die pech hebt.

Kom je een integere lieverd tegen ondanks je niet-vastomlijnde ideën dan heb je domweg geluk en mag je in je handjes klappen. Het lot is je goed gezind in dat geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 25 februari 2017 @ 22:29:

Wie gelooft ook in het hebben van slecht karma als je niet succesvol bent in de liefde?

Absoluut niet.



Belangrijkste factor: Welke verwachtingen heb je?

Daarna:

Wat is je sociale kring en wie kom je daardoor tegen.

Je karakter, interesses en wie trek je daardoor aan.

Zelfvertrouwen, persoonlijke ontwikkeling en uitstraling.



En als ik jouw posts lees dan zit het probleem vooral in je verwachtingen. Probeer wat meer open te staan voor het onverwachte en minder snel te oordelen. Geluk speelt nauwelijks een rol, want je kansen heb je voor een groot deel zelf in de hand.

Sorry als ik een beetje bot ben, ik zeg het in de hoop dat je er iets aan hebt.
kennis is knowledge
quote:Nicotientje schreef op 22 februari 2017 @ 22:23:

Mega bullshit die TO verkoopt.

Ik vind eerlijk gezegd het hele topic bullshit en stempelplakkerig...



Wel cool dat ik als 34 jarige ook in de restantenbak mag..

Scheelt een hoop gezeik...
Een bak ijs, chips, cola en zielige films werken goed tegen liefdesverdriet/frustraties to.
quote:cynthiao schreef op 21 februari 2017 @ 21:48:

Felroze: nou dan heb je dus die naald in de hooiberg, daarmee bedoel ik die ware Jacob, inderdaad gevonden.

En wat nog meer het geval is: je hebt hem niet alleen gevonden maar je hebt hem ook aan je weten te binden of hij was geheel vrijwillig bereid om zich aan jou te binden.



Waarom ik pech in de liefde heb? Ik kom diverse mannen tegen die de ware Jacob zouden kunnen zijn echter die commitment bereidheid dat hebben ze niet. Ze willen vrijheid blijheid en zich, aan mij binden althans, daar zijn ze niet toe bereid. Dat is mijn pech.



Noem mij een rare meid maar als je blijkbaar niet op 1 lijn zit dan is het niet de juiste persoon en dus helemaal niet de ware zou ik heel logisch denken....

En pech in de liefde, ik word agressief van die stelling geloof ik....
Filee:

dagdromen over betere kansen in de toekomst,

lering trekken uit fouten in het verleden en nieuwe benaderingen van mannen uitdenken,

visualiseren dat je ooit in het ideale huwelijksbootje zit,

dat helpt allemaal ook tegen frustraties en liefdesverdriet.



In ieder geval moet je blijven dromen over TLC (Tender Loving Care) en over LTD (Love Togetherness and Devotion)
In het ideale huwelijksbootje???

In welke eeuw leef jij?
Alicemorgan82:

ik geloof dat Gods Koninkrijk voor mij al in dit leven op aarde zal komen. Daar past de wens van het ideale huwelijk prima in.

Ik leef dus in 2017 en ben me er van bewust dat God actief is in mijn leven want dat merk ik aan alles. In Gods aanwezigheid is alles mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het is toeval en waar liggen je kansen?

De 1 gaat een drukke gelegenheid in en de ander niet. Daar kunnen toevalligheden ontstaan. De 1 date wel en de ander niet.

Ook daar zitten toevalligheden tussen.

Geluk in het spel kan ook.

De 1 wel, de ander niet.

De 1 ziet 5 euro op straat liggen bij een bar en een ander loopt er zo voorbij...kijk daar kun je het ook in zoeken. Wat zie je wel en wat zie je niet.

De 1 heeft een eisenpakket en de ander niet.

Funest voor een relatie. Een eisenpakket. Een duurzame relatie betekent elkaar liefdevol aanvaarden en samen verder groeien. Waar zijn de eisen gebleven?

Weg...zo ga ik er maar eens meer in staan. Geen eisenpakket, alleen wel verzorgde tanden.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 25 februari 2017 @ 23:52:

In Gods aanwezigheid is alles mogelijk.



Trouwen en na de seks wil man scheiden

Allemaal mogelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het te leven te kort om te gaan zitten wachten op een vent.
quote:cynthiao schreef op 25 februari 2017 @ 23:52:

Alicemorgan82:

ik geloof dat Gods Koninkrijk voor mij al in dit leven op aarde zal komen. Daar past de wens van het ideale huwelijk prima in.

Ik leef dus in 2017 en ben me er van bewust dat God actief is in mijn leven want dat merk ik aan alles. In Gods aanwezigheid is alles mogelijk.Niet mee eens. God is je niets verschuldigd.
Eslarealidad:

ik ga voor en/en en niet voor of/of.

Ruth Jacott zingt daarover in een liedje.

Hij moet dus

en schone tanden hebben

en aan mijn eisenpakket voldoen.

Maar ik ben niet star. Wil hij in de kennismakingsperiode niet op dansles dan gaan we toch gewoon 1x per week samen eten koken?

En zelf mag hij uiteraard ook met een eigen voorstel komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 26 februari 2017 @ 00:26:

Wil hij in de kennismakingsperiode niet op dansles dan gaan we toch gewoon 1x per week samen eten koken?Jeetje, zit dát in je eisenpakket? Dansles of samen eten koken?
Jempo:

ja onder andere. Zwak he?!. Ik eis geeneens dat hij de huur van het huis betaalt en mijn dagelijkse bord eten....
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je met een indonesisch vrouwtje trouwen. Die kookt graag voor je (en lekker!) en wil ook graag schoonmaken en de was doen. En seks is allemaal niet nodig, dat scheelt weer gedoe.



Of mag dat niet van God?
Jempo:

ik ben zelf een vrouw enne..niet lesbisch.

Wat je schrijft kan dus niet van toepassing zijn op mij.



Ik heb een nieuwe stelling: diegenen die pech in de liefde hebben of hadden: waren zij in hun tienerjaren ook stille wateren of misschien zelfs muurbloempjes op de schoolfeesten?
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 26 februari 2017 @ 00:26:

Eslarealidad:

ik ga voor en/en en niet voor of/of.

Ruth Jacott zingt daarover in een liedje.

Hij moet dus

en schone tanden hebben

en aan mijn eisenpakket voldoen.

Maar ik ben niet star. Wil hij in de kennismakingsperiode niet op dansles dan gaan we toch gewoon 1x per week samen eten koken?

En zelf mag hij uiteraard ook met een eigen voorstel komen.



Wat bedoel je met of/of?

Samen op dansles... of wil hij niet dan gaan samen eten koken is dan toch of/of?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Het is:

en schone tanden

en voldoen aan mijn eisenpakket.



Het is:

of samen op dansles

of samen koken eens in de week.

Maar als hij me dusdanig leuk vind dan wordt het en samen op dansles en samenkoken.



Duidelijk genoeg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven