Zwanger en iedereen is zo negatief!

21-01-2015 21:21 904 berichten
Alle reacties Link kopieren
\
I'm Doing Me
quote:Amaqanda schreef op 21 januari 2015 @ 21:32:

[...]





Bij ons kan je je al op je 16e inschrijven. Dus misschien bij TO ook? Dan is het toch al 3 jaar. Voor een appartement kom je hier wel in aanmerking na een jaar of 3.Nee dus, ze woont in een klein dorp. Tuuk.
Alle reacties Link kopieren
////
I'm Doing Me
Hoeveel kinderen kan ik hebben als het lukt



Ik lees zo even de reacties, maar toch frappant dat je een groot gezin wilt en 'stel dat' speelt en nu zwanger bent. En niet heel erg gek dat je omgeving nu niet zo blij is met je zwangerschap. Het is geen chihuahua wat je krijgt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 21 januari 2015 @ 21:32:

[...]



Ook daar duurt het jaren. Je zit gewoon van alles uit e duim te zuigen.Nee hoor ik sta vanaf mijn 16e ingeschreven en reageer pas vanaf mijn 18e en heb al een keer een flat aangeboden gekregen, is geen leugen.
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 21 januari 2015 @ 21:33:

[...]



Nee dus, ze woont in een klein dorp. Tuuk.Dat las ik pas na plaatsing natuurlijk
quote:lovesray schreef op 21 januari 2015 @ 21:33:

[...]





Wat heb je precies van mij gelezen dat je dat nu denkt. Nee ik denk juist dat kans groot is dat hij nooit meer met me wil praten.Alleen maar drama en problemen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 21 januari 2015 @ 21:34:

Hoeveel kinderen kan ik hebben als het lukt



Ik lees zo even de reacties, maar toch frappant dat je een groot gezin wilt en 'stel dat' speelt en nu zwanger bent. En niet heel erg gek dat je omgeving nu niet zo blij is met je zwangerschap. Het is geen chihuahua wat je krijgt!Toch is het niet gepland.
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 21 januari 2015 @ 21:35:

[...]





Nee hoor ik sta vanaf mijn 16e ingeschreven en reageer pas vanaf mijn 18e en heb al een keer een flat aangeboden gekregen, is geen leugen.Ineens. Handig dat ik dat plaatste.
quote:lovesray schreef op 21 januari 2015 @ 21:35:

[...]





Nee hoor ik sta vanaf mijn 16e ingeschreven en reageer pas vanaf mijn 18e en heb al een keer een flat aangeboden gekregen, is geen leugen.

Handig dat Ama dat je voorgezegd heeft



Heb je een vast contract?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga jij huur en andere vaste lasten betalen met je kassawerk? En je denkt werkelijk dat je daar kunt blijven tot het einde der tijden? Straks ben je (te) duur en vlieg je er gewoon uit. En daar sta je dan zonder opleiding. Enkeltje bijstand waiting to happen.

Maar jij hebt je keuze allang gemaakt door je expres zwanger te laten schieten. Je wilt geen abortus.

Maar ik kan me héél goed voorstellen dat je moeder niet blij is. Ik zou ontzettend teleurgesteld zijn als je mijn dochter was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 21 januari 2015 @ 21:35:

[...]





Ineens. Handig dat ik dat plaatste.Het is niet ineens niemand vroeg vanaf welke leeftijd ik ingeschreven vond weet ik veel dat dat niet overal zelfde is.
I'm Doing Me
quote:lovesray schreef op 21 januari 2015 @ 21:35:

[...]





Toch is het niet gepland.Niet door de vader nee.
quote:lovesray schreef op 21 januari 2015 @ 21:32:

[...]

Ik vind het oprecht leuk om te werken bij de supermarkt waar ik nu werk, achter de kassa, contact met mensen, waarom zou ik dat niet altijd kunnen blijven doen? Als het mij gelukkig maakt. Ik verdien dan alsnog mijn eigen geld en misschien kan ik kind geen luxe dingen geven maar wel de basis. Mijn moeder werkt zelf jaren een simpel baantje in de schoonmaak en ik heb gewoon een leuke jeugd gehad,

Jij kan het nu wel leuk vinden met je 19 jaar, je werkgever schopt je eruit zodra je 23 bent. En dan? Zonder diploma's of opleiding, met een kind? Onder de 27 geen uitkering, het is werken of leren. Sta je dan, met je supermarktbaantje.



Echt meid, hoog tijd om heel snel volwassen te gaan worden en in te zien dat je straks ontzettend veel moet gaan leunen op je omgeving en die zien dat begrijpelijkerwijs niet zo zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 21 januari 2015 @ 21:32:

[...]

Die weet het nog niet, ik heb geen idee.En wat denk je hoe hij zou reageren? Hij heeft er nogal een houtje van om je onder de blok te gooien.
TO's is in ieder geval positief
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 21 januari 2015 @ 21:34:

Hoeveel kinderen kan ik hebben als het lukt



Ik lees zo even de reacties, maar toch frappant dat je een groot gezin wilt en 'stel dat' speelt en nu zwanger bent. En niet heel erg gek dat je omgeving nu niet zo blij is met je zwangerschap. Het is geen chihuahua wat je krijgt!Nee, dit meen je niet. Een maand geleden open je een topic waarin we duidelijk tussen de regels door kunnen lezen hoe erg je eierstokken rammelen..... En dan ben je nu ineens ongepland zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de reacties wel maar kan sommige reacties nu even echt niet hebben. Zal later misschien weer reageren.
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 21 januari 2015 @ 21:26:

Ik ben geen kind meer, misschien een jongvolwassene maar geen kind. Dat het niet het aller verstandigste is snap ik ook wel maar het is ook niet onmogelijk. Er is liefde genoeg, ik zit altijd lekker in mijn vel ben gewoon een happy positief persoon en inkomen is misschien laag maar ik zit tenminste niet in de bijstand en ook in een supermarkt kun je omhoog werken. Waarom kan het dan niet?Heb je spaargeld om een huis in te richten en alle babyzooi aan te schaffen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Heb je ook al over de praktische kanten nagedacht? Dus hoeveel kinderopvang kost voor jou en of je dat zou gaan redden met je loon en uren. Daarnaast ben je nu 19 en werk je in een supermarkt, als je nog geen vast contract hebt is de kans groot dat je er straks uit moet, je bent al snel te duur. Ga anders eens langs het FIOM en praat daar met iemand, zij kunnen je helpen met vragen etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:slensor schreef op 21 januari 2015 @ 21:38:

TO's is in ieder geval positief
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je omgeving volledig. Je bent nog een kind en je hebt niet eens de ballen om het je ex te vertellen. Het is ook zijn kind en hij heeft daarin net zoveel rechten als jij! En je kan me de boom in met je ik wil geen abortus horen. Want mijn advies is ook abortus laten plegen. Je hebt geen idee waar je aan begint en je hebt niet eens het gezonde verstand om een opleiding te volgen om wat goeds van je leven te gaan maken. Wil je de rest van je leven gaan slijten achter de kassa? Met een kind die je op te jonge leeftijd krijgt en die je net zo voor de gek houdt als dat je met jezelf, je ex en je omgeving doet? Dus ik vind ook dat je abortus moet plegen, Abortus dus.
Alle reacties Link kopieren
Liefde alleen is niet genoeg om een kind lichamelijk en mentaal gezond groot te krijgen. Daar komt zo veel meer bij kijken. Kun je je kind een stabiele, warme jeugd bieden? Kun je het financieel aan? Kinderen zijn duur! Hoe is je sociale netwerk? Sta je er straks alleen voor of zullen je moeder, de vader en de ouders van de vader er ook zijn voor jullie? Hoe ga je het werken en opvoeden in je eentje combineren als je 's nachts niet meer slaapt? Wat als de kleine ziek is? Heb je een eigen woning? Zit je zelf in een achterstandssituatie en wil je je kind ook zo laten opgroeien? En zo zijn er nog veel meer vragen die je voor jezelf moet beantwoorden.



Kijk niet alleen naar de leuke kanten van het hebben van kinderen, die schattige kleertjes en dat je dan iemand zult hebben die je niet zal verlaten (een vaker voorkomend issue bij tienermoeders). Een kind opvoeden is heel zwaar, helemaal als je het alleen moet doen.





Misschien heb je iets aan de informatie van het FIOM?

https://fiom.nl/

https://tienermoeders.nl/
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat je je leven wil verpesten, wat is er nou leuk aan een kind?
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Je bent 3 dagen overtijd en houdt nu al van het idee dat je een kindje gaat krijgen. Je leeft in een sprookje meid. Hoeveel uur werk je? Heb je ¤1000 euro in de maand om je huur, gas en licht, water, aanvullende zorgverzekering, WA verzekering, inboedel, boodschappen, luiers, voeding voor je baby en kleding voor een snel groeiende spruit bij elkaar te krijgen? Waar ga je de baby onderbrengen als jij werkt? Krijg jij nog een nieuw contract van je werkgever als deze afloopt en je verteld dat je zwanger bent? Ga je je ex aansprakelijk stellen voor alimentatie? Heeft hij er ook nog iets in te zeggen dat hij vader wordt, of wacht je tot hij voor het blok wordt gezet?



Kijk jij niet iets teveel naar Teenmom en MTV?
Alle reacties Link kopieren
Blijven werken en baby. Wie gaat er oppassen? Oma die nu al niet positief is? Of KDV? In dat laatste geval moet je er nog minimaal een baan bijnemen, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven