13 jaar huwelijk, saai seksleven

12-11-2014 15:16 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik stel de vraag hier maar, in de hoop dat er veel vrouwen meelezen. Maar reacties van mannen zijn ook welkom.



En de vraag is: wat moet ik doen?



Ik ben heel gelukkig getrouwd met een lieve, knappe vrouw. We hebben 2 kinderen (6 en 8 jaar) en een mooi leven samen. Mijn vrouw is een zorgzaam en verantwoordelijk type. Zij verdient de meeste poet, ik doe naast mijn halve baan veel in het huishouden. En dat vind ik prima, want ik ben een speelse vader en ben graag met mijn kinderen.



Maar zoals ik al in de titel aangaf, er wringt al vele jaren iets in ons seksleven. De eerste paar maanden van onze relatie was er niets aan de hand, maar heel geleidelijk aan werd het minder sprankelend. Misschien ook wel logisch als de verliefdheid er langzaam af gaat. Dat is overigens iets dat ik al met eerdere vriendinnen ook heb meegemaakt. Kinderen gaven vervolgens de bekende dip in het seksleven, wat we daarna weer hebben opgepakt. We doen het nu ongeveer een keer in de week.



Het probleem waar ik mee zit is dat de seks nu voorspelbaar en saai is geworden. We hebben hier al meerdere malen goed over gesproken, maar de conclusie die we naar elkaar uitspreken is telkens weer dat dit het nou eenmaal is en dat we het er mee moeten doen. Mijn vrouw zegt niet te kunnen veranderen.



Laat me de saaiheid toelichten: we doen het altijd op zaterdagavond. Mijn vrouw is erg gereguleerd en van de agenda enzo, en op zaterdag is er tijd voor seks. Soms maak ik aanstalte zomaar op een woensdag (doe eens gek) en dan wordt er een beetje lacherig op gereageerd, alsof ze de avances waardeert als compliment, maar verder geen tijd/zin heeft om er op in te gaan. Ander voorbeeld; de seks zelf is routineus. Zelfde standjes, volgorde etc. Op zich vind ik dit niet zo'n probleem, want het is lekker. Dat vind zij overigens ook, want ze wordt wel redelijk makkelijk geil en komt ook meestal wel een keer of vijf klaar. De saaiheid zit hem er in dat ik altijd het initiatief toon. Ik ben degene die telkens weer voorstelt om van standje te wisselen, of die vraagt waar ze zin in heeft.



Ik ben van nature een creatief en impulsief mens. Ik kan makkelijk gek doen, plagen, uitdagen of zomaar ineens een rol spelen. Helaas verschillen we hierin als dag en nacht. Als ik haar vraag om eens gek te doen komt er helemaal niets uit. Niets. Behalve een blik op oneindig en dan een schamper lachje omdat ze zich schaamt of er gewoon geen raad mee weet. Ik heb wel eens gevraagd om wat impulsiviteit van haar kant, ook buiten het bed, maar zoals ik al eerder zei: wat er niet in zit komt er ook niet uit. Ze vindt dat zelf overigens niet leuk, ik geloof dat ze best wat impulsiever in bed zou willen zijn.



Als laatste is er de verleiding, of liever de afwezigheid ervan. Ze heeft nog nooit in ons samenzijn mij seksueel verleid. Ik bedoel dus: zinspelen op seks, mij opgeilen door bijvoorbeeld zichzelf te betasten, of door met haar kont te draaien, borsten tegen me aan te drukken, of verzin maar wat. Nog nooit. Haar seksualiteit uit ze enkel in reactie op mijn avances, nooit-never-niet zomaar uit zichzelf. Ik kan me in dit kader nog een moment herinneren dat erg veel pijn deed, en dat dit illustreert. We zaten thuis bij vrienden naast elkaar op de bank, ik voor op de rand en zij leunend tegen de rugleuning. Tijdens het praten aait ze me ineens over mijn rug en ik voel een golf van verliefdheid: dat heeft ze nog nooit zomaar gedaan! Maar de ontnuchterende mededeling of ik even de nootjes wilde aangeven, onthulde haar werkelijke intentie achter deze 'liefkozing'. Dat was het moment waarop ik me realiseerde dat ik eigenlijk nooit zomaar wordt aangeraakt (of noem het 'verleid'), en dat achter de simpelste aanrakingkjes altijd een praktische overweging zit. Nooit een seksuele. Dat deed erg veel pijn.



Zoals ik al zei hebben we het hier vaak over gehad. Als we geen kinderen zouden hebben dan zou het hierop waarschijnlijk al zijn stukgelopen. We zijn mensen die goed praten, er samen uit proberen te komen en concrete vervolgstappen proberen te formuleren. We houden van elkaar en hebben allebei de intentie om hier aan te werken. Echter, deze cyclus (van opbouwende frustratie tot een goed gesprek) herhaalt zich nu al weer voor de vijfde of zesde keer, en ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel vertrouwen meer in. Alle mooie intenties ten spijt. En vooral ook in sterk contrast met hoeveel ik van haar hou. Een relatietherapeut zou hier niet veel aan kunnen toevoegen, omdat we dus al vaak goed en diepgaand hebben gepraat en het probleem niet ligt aan de intentie, maar eigenlijk simpelweg neerkomt op onveranderlijke karakterverschillen.



MAAR: ik ben een man en ik heb zo mijn lusten. Ik ga graag met vrienden de stad in naar een cafe of club, en ik flirt graag met vrouwen. Ik maak dus ook regelmatig mee dat ik mezelf moet manen trouw te blijven aan mijn vrouw. Dat is enkele keren niet gelukt (jaren geleden), en toen heb ik met iemand gezoend. Gelukkig wist ik erger te voorkomen, maar de verleiding is haast onhoudbaar groot. Een dame die ik jaren geleden heb leren kennen is nogal voortvarend en flirt af en toe met me over Whatsapp. Ze gaat nogal ver en stuurt zeer seksueel getinte berichjtes (en foto's, etc.) om mij zover te krijgen. Elk jaar weer. Ik vind dit om alle voorgenoemde redenen verschrikkelijk opwindend, maar ik heb me voorgenomen om niet vreemd te gaan. En dat weet ze ook, maar ze grapt dan 'op een dag lukt het me wel'. Dit is natuurlijk een recept voor frustratie.



En die frustratie is echt niet leuk. Het is een killer, zowel voor het wankele seksleven met mijn vrouw, als voor alle andere aspecten van mijn bestaan. Ik wil niet ontrouw zijn, maar ik heb een sterke behoefte aan 'gewild' zijn. Ik zit er mee in mijn maag dat de ideale sekspartner niet mijn vrouw is. Ik heb al vaak lopen fantaseren over mogelijke manieren om dit op te lossen. Een open relatie, heimelijk vreemdgaan, uitmaken... maar geen van allen lijken me realistisch. Ik wil niemand kwetsen, maar pijnig daarmee mijzelf.



Wat zouden jullie in dit geval doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 12 november 2014 @ 16:36:



Soms is het zo, niet bij ons gelukkig, dat er een partner stil blijft staan...en dat ook niet kan/wil veranderen. Dan is mijn advies...ga uit elkaar en gun de ander het wel.

We leven een keer, tenminste dat denk ik en mocht dat niet zo zijn dan wil ik de volgende keer een man zijn , en dan moet je er alles uithalen wat erin zit!



dat advies ben ik het helemaal mee eens, alleen TO heeft kinderen. En ik ben wel zo ouderwets, dat ik vind, dat je dan niet uitelkaar gaat alleen voor gebrek aan sex.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 12 november 2014 @ 16:38:

[...]





Dat is voor mij geen vreemdgaan, sorry!het gaat niet om wat jij en ik vreemdgaan vinden, maar TO ziet het zelf als ontrouw
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 12 november 2014 @ 16:29:

[...]



(psst, hij loopt vrouwen te zoenen in cafes)



Ik heb jaren geleden wat momenten van onoplettenheid gehad ja. Maar slechts een zoen, en daarna geconcludeerd dat dus niet te willen. Ik vind je* onvergevelijke houding in deze discussie omtrent dit punt daarom opvallend. Alsof je zelf ooit pijn bent gedaan, of gewoon erg jaloers bent van nature, en dit nu op mij projecteert.



Let wel, mijn intentie is om er met mijn vrouw uit te komen. Ik zie het 'vreemdgaan' als wake-up call. Niet als iets om actief na te streven. Dat blijkt ook uit wat ik schrijf, maar da ga je met veel vingerwijzingen** aan voorbij.



*SORRY! Ik haalde jou en dojobo een beetje door de war.

**Idem
Alle reacties Link kopieren
Lilalinda, wat is dan je advies?

Of wordt het weer een ouwerwets gevalletje "de minst willende krijgt haar zin"? Waarom vind je dat je de wensen van TO onder stoelen of banken mag schuiven, is zij meer waard dan hij?
...
quote:lilalinda schreef op 12 november 2014 @ 16:39:

[...]



dat advies ben ik het helemaal mee eens, alleen TO heeft kinderen. En ik ben wel zo ouderwets, dat ik vind, dat je dan niet uitelkaar gaat alleen voor gebrek aan sex.



Het is niet enkel seks wat TO mist helaas.



Verder denk ik, en weet ik uit ervaring, dat kinderen veel liever twee aparte gelukkige ouders zien dan twee ongelukkige ouders die bij elkaar blijven, kosten wat het kost.
anoniem_149335 wijzigde dit bericht op 12-11-2014 16:50
Reden: aanvulling...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
...
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
quote:Amsterdam73 schreef op 12 november 2014 @ 16:46:

[...]





Ik heb jaren geleden wat momenten van onoplettenheid gehad ja. Maar slechts een zoen, en daarna geconcludeerd dat dus niet te willen. Ik vind je onvergevelijke houding in deze discussie omtrent dit punt daarom opvallend. Alsof je zelf ooit pijn bent gedaan, of gewoon erg jaloers bent van nature, en dit nu op mij projecteert.





Grappig, dat ben ik namelijk absoluut niet

Ben zelfs erg vrij en zelfs geen tegenstander van vreemdgaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 12 november 2014 @ 16:47:

[...]





Het is niet enkel seks wat TO mist helaas.



Verder denk ik, en weet ik uit ervaring, dat kinderen veel liever twee aparte gelukkige ouders zien dan twee ongelukkige ouders die bij elkaar blijven, kosten wat het kost.Heb je het idee, dat het een ongelukkige relatie is dan??
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 12 november 2014 @ 17:07:

[...]



Heb je het idee, dat het een ongelukkige relatie is dan??Lijkt me wel ja. Anders zou TO hier geen topic over openen. Hij is ongelukkig, en ik snap wel waarom.
Ik heb het idee dat TO alles eraan zal doen om het te doen slagen, maar als het niet gaat slagen en TO weet dat er niet meer in zit kan dat weleens gaan veranderen ja.



Ik neem mijn petje nu voor hem af, menig man was al hard weggelopen.

Het lijkt er tegenwoordig erg op dat knokken voor je relatie echt 'uit' is...
Alle reacties Link kopieren
+1 Enjoy73. Ook petje af voor het feit dat hij nog niet vreemd is gegaan, hoe hard het ook klinkt. Ik ken weinig mannen die dit vol hadden gehouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 12 november 2014 @ 16:47:

Lilalinda, wat is dan je advies?

Of wordt het weer een ouwerwets gevalletje "de minst willende krijgt haar zin"? Waarom vind je dat je de wensen van TO onder stoelen of banken mag schuiven, is zij meer waard dan hij?

Dreigen met vreemdgaan, vind ik zeker geen goed advies.

Maar soms is er in een relatie op een bepaald punt gewoon geen overeenstemming te bereiken. Nogmaals, we weten het niet. Misschien is voor MevrouwTO 1x per week sex al wel een enorme opgave en doet ze het voor hem?

Advies is altijd: stoppen met elke vorm van hormonale anticonceptie.

En verder: praten over je behoeftes, alleen dan nog kun je op een punt komen, dat die onverenigbaar zijn. En dan is het slikken of stikken.

Kun je er mee leven? En wat is het alternatief je waard? Is het het verbreken van je relatie (en misschien een 2e mevrouw treffen, die weer niet wil) en je kinderen pesten met een echtscheiding dit waard?

Er is geen waarheid in. Het is aan TO om te bepalen Hoe gelukkig hij verder in zijn relatie is. Wat geeft hij op?



En echt, ik ben niet tegen vreemdgaan (wat niet wil zeggen, dat ik daar zelf voor kies) en ik kan me een open-huwelijk voorstellen. Alleen vraag ik me af of TO&mrsTO daar gelukkig van worden.
quote:cosima schreef op 12 november 2014 @ 17:10:

[...]





Lijkt me wel ja. Anders zou TO hier geen topic over openen. Hij is ongelukkig, en ik snap wel waarom.Dus als je een topic opent ben je zo ongelukkig in je relatie dat je maar moet scheiden?
Alle reacties Link kopieren
quote:cosima schreef op 12 november 2014 @ 17:10:

[...]





Lijkt me wel ja. Anders zou TO hier geen topic over openen. Hij is ongelukkig, en ik snap wel waarom.

Ik lees echt alleen, dat hij baalt van hun sexleven.

Verder niet, dat hij ongelukkig is
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 12 november 2014 @ 17:14:

[...]





Dus als je een topic opent ben je zo ongelukkig in je relatie dat je maar moet scheiden?Nee hoor, maar het is een teken dat er iets niet goed gaat, toch ? TO gebruikt zelf de woorden "ik peinig mijzelf", "recept voor frustratie", "het is een killer". Hij zegt het zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 12 november 2014 @ 17:06:

[...]



Grappig, dat ben ik namelijk absoluut niet

Ben zelfs erg vrij en zelfs geen tegenstander van vreemdgaanSorry, ik haal posts van verschillende mensen door elkaar. Ik bedoelde iemand anders met het vingerwijzen en de nogal assertieve reactie op vreemgaan.
Alle reacties Link kopieren
Voor de helderheid, de relatie is prima, op de seks na. Helaas is dat ene punt voor mij persoonlijk een hele moeilijke. Ik wil dat het niet zwaar weegt, maar dat doet het wel. Dus ja, frustratie. En angst voor gevolgen van welke beslissing dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 12 november 2014 @ 17:13:

[...]

En verder: praten over je behoeftes, alleen dan nog kun je op een punt komen, dat die onverenigbaar zijn. En dan is het slikken of stikken.



Het praat advies wordt altijd gegeven en het werkt maar hoogstzelden, TO schetst dat zelf ook. Verder ben ik het met de rest van je post heel erg eens.

Ik zeg niet dat je niet moet praten maar ik zeg wel dat je er geen wonderen van mag verwachten.



Ik ben het in een enkel geval wel eens met de botte bijl. Ik denk dat het uitspreken van het verlangen om het misschien eens elders te zoeken een wakkerschud effect kan hebben. Het is vrij algemeen geaccepteerd om seksueel ingekakt te zijn maar bij een inkaksel is er altijd een ongelukkige partij.



Ik vind de adviezen van ikweetnietmeer over ongeremder en creatiever worden wel een goede. Het kan helpen in alle opzichten en wellicht ook tussen de lakens. Maar er gaat inderdaad tijd overheen.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Amsterdam73 schreef op 12 november 2014 @ 17:25:

Voor de helderheid, de relatie is prima, op de seks na. Helaas is dat ene punt voor mij persoonlijk een hele moeilijke. Ik wil dat het niet zwaar weegt, maar dat doet het wel. Dus ja, frustratie. En angst voor gevolgen van welke beslissing dan ook.

Het weegt wel zwaar.

Als je seksleven beroerd is bestaat er een kans van 90% dat je uit elkaar gaat.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 12 november 2014 @ 17:27:

[...]



Het weegt wel zwaar.

Als je seksleven beroerd is bestaat er een kans van 90% dat je uit elkaar gaat.

waar haal je die 90% vandaan?

Dan zouden er namelijk veel meer mensen scheiden
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 12 november 2014 @ 17:26:

[...]





Ik ben het in een enkel geval wel eens met de botte bijl. Ik denk dat het uitspreken van het verlangen om het misschien eens elders te zoeken een wakkerschud effect kan hebben. Het is vrij algemeen geaccepteerd om seksueel ingekakt te zijn maar bij een inkaksel is er altijd een ongelukkige partij.





weet je, ik heb een prima sexleven

Mijn man ook trouwens (hij zou het me vertellen als het niet zo was)

maar als hij me zou dreigen om zijn zin te krijgen, zou ik hem er bij kop en oren uitflikkeren
Alle reacties Link kopieren
Je vrouw is geen spontaan en impulsief type. Het is voorspelbaar misschien, maar geen slechte seks en voor stellen van 13 jaar bij elkaar ook geen slechte zaak, eens per week. Ze kan er blijkbaar ook van genieten, en klaarkomen. Ik zou voor zoiets tekenen hoor.



Het lullige is dat stellen op den duur zo vaak gaan focussen op wat ze niet hebben. Omdat ze het idee hebben dat ze vast zitten in hun relatie, geen keuze hebben? Als single heb je zo'n gemiddelde vaak niet, en ook niet altijd de meest geweldige seks, laat staan met iemand van wie je houdt, en nog zoveel meer deelt: het gras lijkt zoveel groener aan de overkant..



Ik snap best dat je wat meer variatie zou willen, liever wil dat er ook eens initiatief komt, dat ze daar niet meer zo geremd en verlegen in is, maar liever koekjes bakt de bakker niet. Maar soms wil ik mensen ook wakkerschudden: kijk naar wat je wel hebt, wat er wel is..



Verder zegt ze dat ze niet kan veranderen, dat is een beetje de gemakkelijkste weg. Als je daar zo van overtuigd bent, dan lukt dat idd niet. De vraag is wat het voor haar zou verbeteren als motivatie om te veranderen. Iemand verandert iig niet voor de ander, dat moet iets voor diegene zelf opleveren. Zij ziet niet dat het haar beperkt, ze weet niet beter, dit is haar bekende comfortzone. Je kan hooguit stimuleren, maar verwacht niet dat dat spontaan verandert.



Een goed boek wat ik net gelezen heb is "De seksdokter" van Tracy Cox (7,50 oid in van die goedkope boekenketens). Daar staat veel info in voor hem en voor haar. Op een luchtige manier, maar wel allerlei recente onderzoeken en wetenswaardigheden iha over mannen en vrouwen & seks. Alleen al om zelf te lezen, maar ook om te laten slingeren.



Verder heb ik jaren geleden een topic geopend als serieuze afsplitsing van het minnaartopic, en het heet iets van "Slapende liefde, lust.. (en nog wat)". Daarin tips hoe eea bij je vrouw aan te wakkeren of minstens bespreekbaar te maken. En dan liever uit enthousiasme dan uit verwijt dat jij zoveel tekort komt. Dat laatste geeft alleen een extra druk erop. Het moet leuk zijn voor haar, , een waardering voor wat er wel is, maar dat er altijd nog uitbreiding mogelijk is, er nog meer uit te halen valt voor allebei.



(dus niet dat het niet goed genoeg of genoeg is voor jou als motivatie moet dienen: zij moet ervoor warm gaan lopen, he)..



Zelf ben ik ook geen initiatiefnemer en ook niet makkelijk in de ander vanuit mezelf aan te raken enzo. Dat is toch een bepaalde rem, maar ik ben ook nogal een sub, dus ik houd van dat psychische overwicht, het machtsspel eromheen, bepaalde ander soort "eisende"/ dominante houding. Ik neem wel initiatief in de zin van laten weten dat ik in de mood ben, maar dan nog zal ik niet gemakkelijk zelf beginnen met aanraken, zoenen oid.



En vergeet niet dat minnaars ook afspreken, dat is ook geen "spontane" seks: dat gaat ook volgens de agenda's en erop kunnen verheugen, voorbereiden, elkaar ophitsen vooraf, dat is ook 1 groot voorspel.



Verder zegt dat boek oa dat veel vrouwen "reactief" zijn qua seks. Een man wordt met andere woorden per seconde geil, maar voor veel vrouwen werkt dat niet zo. Die lopen nog niet warm van een streling of hint in die richting. Die hebben veel meer tijd nodig (in het algemeen) om op te warmen. En dan heb jij alweer een "voorsprong", zeg maar, als jij degene bent die spontaan geil wordt en zin heeft.

Ik ben zelf wel reactief, maar op een andere manier dan dat iemand zegt: ik heb zin (en een vriendin), dus die moet daarin meegaan. Zij zit dan op dat moment misschien in een heel andere rol/ modus en moet dan eerst overschakelen op de rol van "sexy vrouw". Niet iedereen kan dat even makkelijk, zeker vrouwen vaak niet (de bekende grapjes van vuilnis wat nog naar buiten moet en de to-do-list in haar hoofd).



Ik heb zelf baat bij voorbereidingstijd en me verheugen, zoals bijv dat ik weet dat we alle tijd hebben, in alle privacy, en dat ik extra werk van mezelf maak (lekker bad/douche, scheren, van alles waardoor ik al in de mood kom). Ik snap ergens wel dat zij daarom speciaal tijd vrij maakt, dan kan ze ernaar toe leven. Ook heb ik (pas later) ontdekt dat bepaalde prikkels/ triggers bij mij veel sneller het vuurtje aanwakkeren en ik dan wel snel in de mood kom.



Ik hoop dat je beseft dat het bepaalde remmingen zijn in haarzelf, en dat ze alleen als ze dat zelf belangrijk vindt, kan onderzoeken welke dat zijn en wat er evt voor nodig is om die los te kunnen laten. (aanleg, opvoeding, voorbeeld, ervaringen, vaste ingesleten patronen die altijd werken en daar niet van af denken te kunnen wijken).



Maar blijkbaar kan ze zich er wel aan overgeven als jullie eenmaal seks hebben.. dus ligt het "probleem" (als het een probleem is) meer in de opwinding dan in de seks zelf. Een andere starter misschien (zoals bij mij)? Geen kinderen in de buurt, alle tijd hebben voor uitgebreid? Ff snel spontaan levert haar waarschijnlijk geen bevrediging op? Is ze ook geremd in dingen bij jou doen als er eenmaal seks is? Kan je haar op eoa manier stimuleren om eens een fantasie aan jou te sturen, wat zij weleens zou willen meemaken? Als ze dat niet kan vertellen, kan ze het misschien wel schrijven. Maar als ze eens per week 5x klaarkomt, kan ik me voorstellen dat het voor haar uiterst bevredigend is, en geen behoefte heeft aan vaker/meer.



Dan nog moet je samen over die dingen kunnen praten, zolang het niet zo is in zo'n gesprek dat zij tekortschiet en jij tekortkomt, maar dat de behoeften uiteenlopen en er misschien veel meer uit te halen is, en dat dat belangrijk is dat jij het ook spannend blijft vinden, ipv voorspelbaar. Vertrouwd en voorspelbaar kan voor een vrouw heel prettig zijn omdat ze dan meer durft. Voor een man haalt dat spanning weg en je kan wel vertellen dat je het heerlijk vindt zoals jullie dat op zaterdag hebben, maar variatie en spanning mist en behoefte aan hebt.

Ze hoeft helemaal niet te veranderen, alleen te verruimen, nieuwe dingen toe te voegen.



Maar verwacht geen dingen die niet in haar natuur zitten. Een verlegen iemand kan tot op zekere hoogte dat overwinnen, maar zal nooit de meest spontane lefgozerT worden. Het zijn patronen waar jullie in beland zijn en dat doorbreken kan ook haar veel vrijer maken. Vanzelf gaat eea niet veranderen, dat is zeker. Maar de manier waarop je iets wil bereiken maakt veel uit. Het moet voor haar ook verbetering en plezierig zijn, wil het blijvend zijn en niet "om jou je zin te geven" bijv.



Het is een controle-kwestie, denk ik. Zo houdt zij er zelf controle over, dat geeft een veilig idee. Dat is vaak niet een karaktertrek, maar kan uit diverse oorzaken komen, zeker als ze dat op andere gebieden ook (nodig) heeft. Ik ben ervan overtuigd dat iemand kan leren losser daarin te worden, ben ik zelf een voorbeeld van, je kan je ontwikkelen, ook op seksueel en intiem gebied. Door ervaring, oefenen, nieuwe dingen te proberen. Maar voorwaarde is wel dat ze daar zelf voor open staat en zelf wil.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Rooss4.0 schreef op 12 november 2014 @ 17:27:

[...]



Het weegt wel zwaar.

Als je seksleven beroerd is bestaat er een kans van 90% dat je uit elkaar gaat.



Eensch!



Hihi daar is Suzy!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 12 november 2014 @ 17:31:

[...]



waar haal je die 90% vandaan?

Dan zouden er namelijk veel meer mensen scheiden

Een kans, het is niet zo dat 90% van de mensen met een niet-leuk seksleven gaan scheiden, daar zit verschil in. Er zijn tig stellen met een ingekakt seksleven die er niet zoveel problemen mee hebben.

Als je er wel een probleem mee hebt en er verandert niks is de kans dat je het niet redt echt heel groot.



Er zijn er velen die hun beroerde seksleven opheffen met vreemdgaan. Dan blijft de relatie in stand en het probleem lijkt opgelost.

Of dat ook het geval is daadwerkelijk daar kun je over discussiëren.



Ik vind die 90% ook raar maar het schijnt daadwerkelijk onderzocht te zijn. Vraag me niet om een wetenschappelijke link.
...
Tja ik vind het toch wel sneu hoor, je komt over als een leuke vent (voor je vrouw) en ik heb het gevoel dat je helemaal niet wil vreemdgaan maar graag wat affectie en initiatief van je vrouw zou willen hebben.. Misschien toch maar een echt serieus gesprek aangaan met je vrouw dat je dit niet echt langer trekt en aan jezelf merkt dat je enigszins open staat voor aandacht van andere vrouwen omdat je je niet echt geliefd voelt? Is t misschien dat? Niet eens de sex maar het gebrek aan je geliefd voelen? Misschien is dit gedrag er een beetje ingeslopen bij je vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven