13 jaar huwelijk, saai seksleven

12-11-2014 15:16 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik stel de vraag hier maar, in de hoop dat er veel vrouwen meelezen. Maar reacties van mannen zijn ook welkom.



En de vraag is: wat moet ik doen?



Ik ben heel gelukkig getrouwd met een lieve, knappe vrouw. We hebben 2 kinderen (6 en 8 jaar) en een mooi leven samen. Mijn vrouw is een zorgzaam en verantwoordelijk type. Zij verdient de meeste poet, ik doe naast mijn halve baan veel in het huishouden. En dat vind ik prima, want ik ben een speelse vader en ben graag met mijn kinderen.



Maar zoals ik al in de titel aangaf, er wringt al vele jaren iets in ons seksleven. De eerste paar maanden van onze relatie was er niets aan de hand, maar heel geleidelijk aan werd het minder sprankelend. Misschien ook wel logisch als de verliefdheid er langzaam af gaat. Dat is overigens iets dat ik al met eerdere vriendinnen ook heb meegemaakt. Kinderen gaven vervolgens de bekende dip in het seksleven, wat we daarna weer hebben opgepakt. We doen het nu ongeveer een keer in de week.



Het probleem waar ik mee zit is dat de seks nu voorspelbaar en saai is geworden. We hebben hier al meerdere malen goed over gesproken, maar de conclusie die we naar elkaar uitspreken is telkens weer dat dit het nou eenmaal is en dat we het er mee moeten doen. Mijn vrouw zegt niet te kunnen veranderen.



Laat me de saaiheid toelichten: we doen het altijd op zaterdagavond. Mijn vrouw is erg gereguleerd en van de agenda enzo, en op zaterdag is er tijd voor seks. Soms maak ik aanstalte zomaar op een woensdag (doe eens gek) en dan wordt er een beetje lacherig op gereageerd, alsof ze de avances waardeert als compliment, maar verder geen tijd/zin heeft om er op in te gaan. Ander voorbeeld; de seks zelf is routineus. Zelfde standjes, volgorde etc. Op zich vind ik dit niet zo'n probleem, want het is lekker. Dat vind zij overigens ook, want ze wordt wel redelijk makkelijk geil en komt ook meestal wel een keer of vijf klaar. De saaiheid zit hem er in dat ik altijd het initiatief toon. Ik ben degene die telkens weer voorstelt om van standje te wisselen, of die vraagt waar ze zin in heeft.



Ik ben van nature een creatief en impulsief mens. Ik kan makkelijk gek doen, plagen, uitdagen of zomaar ineens een rol spelen. Helaas verschillen we hierin als dag en nacht. Als ik haar vraag om eens gek te doen komt er helemaal niets uit. Niets. Behalve een blik op oneindig en dan een schamper lachje omdat ze zich schaamt of er gewoon geen raad mee weet. Ik heb wel eens gevraagd om wat impulsiviteit van haar kant, ook buiten het bed, maar zoals ik al eerder zei: wat er niet in zit komt er ook niet uit. Ze vindt dat zelf overigens niet leuk, ik geloof dat ze best wat impulsiever in bed zou willen zijn.



Als laatste is er de verleiding, of liever de afwezigheid ervan. Ze heeft nog nooit in ons samenzijn mij seksueel verleid. Ik bedoel dus: zinspelen op seks, mij opgeilen door bijvoorbeeld zichzelf te betasten, of door met haar kont te draaien, borsten tegen me aan te drukken, of verzin maar wat. Nog nooit. Haar seksualiteit uit ze enkel in reactie op mijn avances, nooit-never-niet zomaar uit zichzelf. Ik kan me in dit kader nog een moment herinneren dat erg veel pijn deed, en dat dit illustreert. We zaten thuis bij vrienden naast elkaar op de bank, ik voor op de rand en zij leunend tegen de rugleuning. Tijdens het praten aait ze me ineens over mijn rug en ik voel een golf van verliefdheid: dat heeft ze nog nooit zomaar gedaan! Maar de ontnuchterende mededeling of ik even de nootjes wilde aangeven, onthulde haar werkelijke intentie achter deze 'liefkozing'. Dat was het moment waarop ik me realiseerde dat ik eigenlijk nooit zomaar wordt aangeraakt (of noem het 'verleid'), en dat achter de simpelste aanrakingkjes altijd een praktische overweging zit. Nooit een seksuele. Dat deed erg veel pijn.



Zoals ik al zei hebben we het hier vaak over gehad. Als we geen kinderen zouden hebben dan zou het hierop waarschijnlijk al zijn stukgelopen. We zijn mensen die goed praten, er samen uit proberen te komen en concrete vervolgstappen proberen te formuleren. We houden van elkaar en hebben allebei de intentie om hier aan te werken. Echter, deze cyclus (van opbouwende frustratie tot een goed gesprek) herhaalt zich nu al weer voor de vijfde of zesde keer, en ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel vertrouwen meer in. Alle mooie intenties ten spijt. En vooral ook in sterk contrast met hoeveel ik van haar hou. Een relatietherapeut zou hier niet veel aan kunnen toevoegen, omdat we dus al vaak goed en diepgaand hebben gepraat en het probleem niet ligt aan de intentie, maar eigenlijk simpelweg neerkomt op onveranderlijke karakterverschillen.



MAAR: ik ben een man en ik heb zo mijn lusten. Ik ga graag met vrienden de stad in naar een cafe of club, en ik flirt graag met vrouwen. Ik maak dus ook regelmatig mee dat ik mezelf moet manen trouw te blijven aan mijn vrouw. Dat is enkele keren niet gelukt (jaren geleden), en toen heb ik met iemand gezoend. Gelukkig wist ik erger te voorkomen, maar de verleiding is haast onhoudbaar groot. Een dame die ik jaren geleden heb leren kennen is nogal voortvarend en flirt af en toe met me over Whatsapp. Ze gaat nogal ver en stuurt zeer seksueel getinte berichjtes (en foto's, etc.) om mij zover te krijgen. Elk jaar weer. Ik vind dit om alle voorgenoemde redenen verschrikkelijk opwindend, maar ik heb me voorgenomen om niet vreemd te gaan. En dat weet ze ook, maar ze grapt dan 'op een dag lukt het me wel'. Dit is natuurlijk een recept voor frustratie.



En die frustratie is echt niet leuk. Het is een killer, zowel voor het wankele seksleven met mijn vrouw, als voor alle andere aspecten van mijn bestaan. Ik wil niet ontrouw zijn, maar ik heb een sterke behoefte aan 'gewild' zijn. Ik zit er mee in mijn maag dat de ideale sekspartner niet mijn vrouw is. Ik heb al vaak lopen fantaseren over mogelijke manieren om dit op te lossen. Een open relatie, heimelijk vreemdgaan, uitmaken... maar geen van allen lijken me realistisch. Ik wil niemand kwetsen, maar pijnig daarmee mijzelf.



Wat zouden jullie in dit geval doen?
Alle reacties Link kopieren
Dat je uberhaupt appt met een andere vrouw , sorry dat vind ik echt zo niet kunnen.

In mijn ogen is dat ook vreemdgaan , maar goed , dat is wat ik vind.

Kijk maar uit dat je vrouw je gsm niet in haar handen krijgt , of weet ze hiervan ?



Weet je wat het geheim is van een goed huwelijk : Praten !!!



En goed dat heb je zo te lezen misschien al tig keer gedaan , maar dan doe je 't nog maar tig keer.



Als je zoveel van haar houdt wat je verteld , zit er niets anders op.



En accepteer dat ze is wie ze is , dat kun jij en dat kan niemand veranderen.



Je bent tenslotte ook niet voor niets zo lang samen , dus moet de rest van haar toch wel goed zitten toch ?
anoniem_209709 wijzigde dit bericht op 12-11-2014 18:37
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 12 november 2014 @ 17:33:

Je vrouw is [...] voor open staat en zelf wil.



Wow, mooie reactie! Dank je. Hier enkele punten die je noemt en mijn antwoorden:



De vraag is wat het voor haar zou verbeteren als motivatie om te veranderen.

Ik denk dat intrinsieke motivatie erg belangrijk is. Dit is een vraag die ze voor zichzelf moet beantwoorden. Als eerste ingeving zou ik zeggen; een beter seksleven door mijn toegenomen enthousiasme, maar ook wellicht buiten het bed een vrijer gevoel.Vrouwen hebben veel meer tijd nodig (in het algemeen) om op te warmen.

Hmmm nou vooruit, daar kan ik nog in mee. Maar dat zegt nog niets over input/energie/spontaniteit als het eenmaal zover is.Ook heb ik (pas later) ontdekt dat bepaalde prikkels/ triggers bij mij veel sneller het vuurtje aanwakkeren en ik dan wel snel in de mood kom.

Welke dan!!??? Tips?Is ze ook geremd in dingen bij jou doen als er eenmaal seks is?

Yes. Very much so. Soort van verlegenheid, maar kan ook verkapte desinteresse zijn.Vertrouwd en voorspelbaar kan voor een vrouw heel prettig zijn omdat ze dan meer durft.

Interessant. Hier zit misschien ruimte voor verandering. Maar die durf moet dan wel ingegeven worden door een onderliggende wens om iets te willen.Het zijn patronen waar jullie in beland zijn en dat doorbreken kan ook haar veel vrijer maken.

Hóe dan? Seks op zondag? Nee serieus, hoe doorbreek je patronen zonder dat daar meteen de nadruk op ligt, of het een gimmick is?Het is een controle-kwestie, denk ik. Zo houdt zij er zelf controle over, dat geeft een veilig idee.

Zo is ze inderdaad; een controlfreak. Kan niets op zijn beloop laten. Maar dat is wel echt de aard van het beestje...
quote:Mademoiselle007 schreef op 12 november 2014 @ 16:14:

Kan je het loeren (en wat er al van komt) niet laten? Handel dan eerst alles netjes af alvorens je uit de snoeppot graait. Wel zo respectvol naar jouw vrouw, jullie kinderen en jezelf...



Miscshien goed bedoeld maar in deze situatie het allerSLECHTSE advies dat je maar kan krijgen. Maar goed dat is mijn mening.



Waarom gooi je niet eens je kont tegen de krib en kom je eens wat beter voor jezelf op. Ik zou er om te beginnen eens vriendelijk voor bedanken om iedere zaterdag braaf je dingetje met haar te doen. Simpel, als je ze haar relatie met jou goed wil houden (ook in bed) moet ze maar met iets beters komen want jij vindt er geen bal aan zo. Misschien blijkt er dan toch meer mogelijk dan aanvankelijk leek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 12 november 2014 @ 19:03:

[...]



Waarom gooi je niet eens je kont tegen de krib en kom je eens wat beter voor jezelf op. Ik zou er om te beginnen eens vriendelijk voor bedanken om iedere zaterdag braaf je dingetje met haar te doen. Simpel, als je ze haar relatie met jou goed wil houden (ook in bed) moet ze maar met iets beters komen want jij vind er geen bal aan zo.



Precies. Leg je vrouw gewoon voor wat je hier in de topic-opener hebt beschreven. Daar zit je echt mee? Dat is toch gewoon wat je op het hart hebt?



Ik begrijp niet zo waarom iedereen TO aanraadt om nog meer z'n best te doen. Opbiechten wat je dwarszit moet toch kunnen in een goede relatie? Als je het rustig en lief aanpakt, tenminste.

Hopelijk schudt het jullie beiden wakker en komen jullie samen een stap verder. En misschien is een open relatie een optie, dat hangt van jullie beiden af. Daar kom je dan vanzelf achter als je je hart lucht.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
En dan dus op zaterdag maar niets doen? Ik tekende ervoor.. hop omdraaien en slapen. Lekker gemakkelijk...



Zelf ben ik al jaren aan t worstelen met de vraag waarom toen niet meer en nu wel?



Ik ben gescheiden na 11 jaar huwelijk, kinderen toen 6 en 8 jaar. De pil de deur uitgeflikkerd.. hij kocht maar condooms als hij zo nodig wilde. Vele, vele gesprekken, relatietherapie ...



Ik wist dat hij veel in de gelegenheid was vreemd te gaan (werk in buitenland, genoeg gewillige dames te vinden. De roddels over collega's vlogen me om de oren. Dus waarom hij niet??? Weet je het interesseerde me werkelijk geen ene REET.



Hij werd benoemd als 1 van de mooiste mannen van de club waar mijn kinderen gingen sporten. (dat vond ik 10 jaar eerder ook).. Maar in die jaren heb ik wel een andere man leren kennen.. issues met zijn familie, twijfels over zijn werk...



Hij praatte niet over zijn verleden... ik zag hem worstelen met zijn afkomst (ouders die hem op een voetstuk zetten)... Ik prikte er niet doorheen. Een vriendin van ons destijds wel...



Ik gunde hem die gesprekken, die vrijheid daarin. (ik voelde dat hij zijn "nood" elders haalde, en ik? ik haalde mijn schouders op)..



TOT DAT ik.. aandacht kreeg van een ander... 1 dag nadat ik met die man zoende heb ik de stekker eruit getrokken. 1 dag later zat die vriendin bij ons thuis. Ik ben gaan genieten van mijn seksleven, voelde me gewaardeerd, ik was weer vrouw. Hij ??? Ik heb geen idee of hij gelukkig is...



IK WEL.. en nooit maar ook nooit 1 moment ben ik boos geweest over zijn BDDN (thanks to Rooss )... buiten de deur neuken dus.. Hij bleef lekker van mij af. heerlijk.



TO.. wat wil ik hiermee zeggen??? weet ik niet... voor het eerst schrijf ik hierover op viva...
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Ow.. en verder hadden we een heel goed huwelijk.. het liep op rolletjes.. 50/50....
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Als het echt zo een heet hangijzer voor je is zou ik wel samen met je vrouw met een relatietherapeut gaan praten.

Samen komen jullie er kennelijk niet uit.

Snap niet dat je dit bij voorbaat afwijst.



En verder to, flirten, zoenen en what's ap gesprekken...en dan gaan zeggen dat je gelukkig erger hebt kunnen voorkomen, heel triest vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:dieddo schreef op 12 november 2014 @ 20:35:

Ow.. en verder hadden we een heel goed huwelijk.. het liep op rolletjes.. 50/50.... *edit... jaartje of 5 dus GEEN seks...
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 12 november 2014 @ 19:03:

[...]





Miscshien goed bedoeld maar in deze situatie het allerSLECHTSE advies dat je maar kan krijgen. Maar goed dat is mijn mening.



Waarom gooi je niet eens je kont tegen de krib en kom je eens wat beter voor jezelf op. Ik zou er om te beginnen eens vriendelijk voor bedanken om iedere zaterdag braaf je dingetje met haar te doen. Simpel, als je ze haar relatie met jou goed wil houden (ook in bed) moet ze maar met iets beters komen want jij vind er geen bal aan zo. Misschien blijkt er dan toch meer mogelijk dan aanvankelijk leek.



Misschien eerst eens vriendelijk aankaarten? Proberen de neuzen dezelfde kant op te krijgen?



Aanrader om veranderingen samen aan te pakken: Stephen Covey. De 7 eigenschappen van effectief leiderschap. Om samen te ontwikkelen/ groeien/ verruimen.. zelfde visie te verkrijgen. Beginnen met begrijpen.. en dan begrepen worden, ipv op je strepen staan. Af te dwingen. TO wil waarschijnlijk liever dat het van harte gaat, dan "voor hem".. met een ultimatum erbij meteen. Geen lekkere manier om te leren/ te verruimen. Eerder uiterste redmiddel, als het onbespreekbaar blijft. Je kan best op een prettiger manier proberen haar meer "open" te krijgen dan handdoek in de ring. Het is niet dat er geen seks at all is, he, of vreselijk slecht.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Dat zegt TO suzy... (hoe is het met je ?? )...



Die seks is er wel ... maar hoe voelt/ beleeft zijn vrouw dat?

TO...kun je daar iets over zeggen? Zie je blind voor ogen, dat je niet zeker weet of zij er plezier aan heeft? OF durf je zeggen dat je vrouw er ECHT plezier aan beleeft?
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
quote:dieddo schreef op 12 november 2014 @ 20:34:



Zelf ben ik al jaren aan t worstelen met de vraag waarom toen niet meer en nu wel?





Eh.. Misschien omdat je zelf ook niet de meest emphatische warmbloedige echtgenoot was?



Suzy, als iemand mij zou behandelen zoals in zo'n amerikaans boek beschreven wordt zou ik pas echt link worden. Echt vreselijk. Nee volgens mij mag hij best wat meer voor zichzelf opkomen. Hij ergert zich al jaren aan haar (terecht)
Alle reacties Link kopieren
quote:dieddo schreef op 12 november 2014 @ 21:10:

Dat zegt TO suzy... (hoe is het met je ?? )...



Die seks is er wel ... maar hoe voelt/ beleeft zijn vrouw dat?

TO...kun je daar iets over zeggen? Zie je blind voor ogen, dat je niet zeker weet of zij er plezier aan heeft? OF durf je zeggen dat je vrouw er ECHT plezier aan beleeft?Ja ik geloof wel dat mijn vrouw er plezier aan beleeft. Ik ga geen directe vragen uit de weg, en vraag wel eens of ze tevreden is. Dan zegt ze van wel En tja, zoals ik al zei, ze heeft veel orgasmes. Dan moet er iets goed gaan, nietwaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:Aster86 schreef op 12 november 2014 @ 20:37:

En verder to, flirten, zoenen en what's ap gesprekken...en dan gaan zeggen dat je gelukkig erger hebt kunnen voorkomen, heel triest vind ik dat.Het gaat om verleiding. Daar moet je misschien man voor zijn om die interne strijd te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker opbouwend dan, eerst ergernissen jaren laten oplopen tot je het niet meer trekt, en dan voor het blok zetten? Zeker in delicate kwesties als seks, liefde en intimiteit lijkt me dat een goede oplossing.. not!



TO is er zelf bij geweest, hij vindt het saai geworden, maar dat ie zich zo ergert zegt nog niet dat ie gelijk heeft. IN dit soort issues is het een kwestie van smaak, en smaken verschillen, ook tussen partners. Net als libido's. Het is niet zo dat de 1 gelijk heeft omdat ie niet tevreden is, en de ander ongelijk, die het wel prima vindt. Hooguit kan je zorgen dat de koppen weer dezelfde kant op staan. Er is geen recht oid op zoveel seks per week als je een partner hebt, en ook niet welke soort seks.



Lijkt me iig een betere manier om nader tot elkaar te komen dan eisen, ergernis, voorwaarden stellen, dwingen om je zin te krijgen. Er bestaat niet iets van algemene regels hierin, en hoe gezellig wordt het nog, die seks en intimiteit, als het op die manier moet, denk jij? Seks afdwingen? Seks is iets wat je allebei okay moet vinden.



Het staat TO vrij om daar geen geduld meer voor te hebben en dan op eoa manier de exclusiviteit te verbreken, de relatie open te gooien, bij haar weg te gaan, enz als hij het niet langer trekt. Maar het is het proberen waard om het eerst op een andere manier te proberen, nietwaar? Zeker in een liefdevolle relatie en een gezin erbij, lijkt het me dat je zoiets liever met respect voor elkaars wensen en behoeften probeert op te lossen, alvorens op je strepen/ "rechten" te staan.



Mokken, verwijten, ergernis en afdwingen zijn gewoon geen effectieve methoden. Er bestaat geen recht op seks zoals en hoe vaak je het wil, ook niet binnen een relatie, als die ander er anders over denkt. Ik denk dat je meer kans maakt om iemand op dezelfde lijn te krijgen met begrip en weten wat erachter zit en wat er voor nodig is, dan je gelijk halen. En als iemand helemaal niet meewerkt, dan kan je alsnog de handschoen in de ring gooien, dat het een essentieel iets is en zo niet verder kan en wil met haar. Dat kan net dat zetje zijn, idd, sommigen worden daardoor wakker geschud, maar dat is soms helemaal niet nodig.



Van ruzie en verwijten krijgt echt niemand meer zin ergens in, dan daarvoor. Dan wordt het hooguit met tegenzin het "voor hem doen", uit angst hem kwijt te raken, en hoe fijn is dat? Seks doe je met zijn 2en. Je kan spontaniteit en niet meer verlegen/ geremd zijn niet afdwingen. Verbreek dan de relatie als het zo belangrijk is. Hier is geen "goed" of "fout" in. Het matcht niet, dus de een moet zich aan de ander aanpassen, of je vindt een middenweg waar beiden zich in kunnen vinden, of je gaat uit elkaar en zoekt iemand met wie dat wel matcht, of je komt overeen dat het buiten de deur kan, maar meer smaken zijn er niet.



Wil hij het met haar oplossen, dan zullen ze om de tafel moeten. Als ieder bij zijn eigen gelijk blijft, zal er niks veranderen, maar iemand dwingen tot vaker seks of andere seks gaat niet.



Ik had ook wel gewild dat mijn ex dominanter was geweest in bed, maar als iemand daar niks mee heeft, kan je zoiets ook niet afdwingen, om mij een plezier te doen. Je kan hooguit de overeenkomsten zoeken, of je blijven ergeren, of bespreken en samen alternatieven zoeken, elkaar tegemoet komen. Je kan niet van iemand eisen dat ie verandert in smaak/voorkeuren/libido/ remmingen/ spontaniteit, enz. Hooguit mag je verwachten dat iemand de eigen houding onderzoekt, open staat voor die ander en diens wensen.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die interne strijd wel, dat is heel erg lastig. Maar de beste oplossing is volgens mij die strijd uitleggen aan je vrouw, haar duidelijk maken hoe dringend de situatie voor jou is. Zolang ze dat niet weet, geef je haar ook niet alle info om je optimaal te helpen.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
en @Suzy: het lijkt mij niet dat TO met opzet met zijn gevoelens bleef zitten, speciaal om de relatie maar eens onder druk te zetten oid... Dat frustratie & ergernis niet constructief zijn, snapt hij zelf ook wel.



Maar ik ben het met je eens: wat je van je partner mag vragen, is dat hij/zij zich open probeert te stellen voor je behoeftes/wensen/gevoelens. Of hij/zij daar dan ook in kan meegaan, is natuurlijk punt 2. Mensen hoeven niet hetzelfde te willen en je kunt niemand ergens toe dwingen.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan scheiden want je wilt het leven leiden van een vrijgezel en niet van een trouwe huisvader.
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
wellicht is het niks voor jouw hoor TO maar sinds kort is er een programma over een soort seks klasje waarin word gesproken over meer intimiteit creëren voor elkaar door middel van opdrachtjes. (Bij opdrachten denk bv aan elkaar verrassen jij organiseert de ene keer wat je vrouw de andere keer omdat ze dit al van te voren weet dat ze dit moet doen is het wellicht makkelijker iets te bedenken.. nog niet spontaan maar wel een keer anders).

Aangezien je vrouw van controle houdt is het misschien makkelijker om op deze manier langzaam stapjes te maken tot het een meer natuurlijke manier wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 12 november 2014 @ 23:07:

en @Suzy: het lijkt mij niet dat TO met opzet met zijn gevoelens bleef zitten, speciaal om de relatie maar eens onder druk te zetten oid... Dat frustratie & ergernis niet constructief zijn, snapt hij zelf ook wel.



Maar ik ben het met je eens: wat je van je partner mag vragen, is dat hij/zij zich open probeert te stellen voor je behoeftes/wensen/gevoelens. Of hij/zij daar dan ook in kan meegaan, is natuurlijk punt 2. Mensen hoeven niet hetzelfde te willen en je kunt niemand ergens toe dwingen.



Was niet aan TO gericht.. maar aan Antoon69.

TO spreekt nog steeds heel liefdevol over zijn vrouw en ik begrijp zijn frustraties wel. Het wordt idd tijd dat zij ook weet hoe dit opgelopen is, hoe hij zich voelt en dat dit niet alleen een probleem van hem is, maar van beiden, als je in een monogame relatie zit. Ze zal eerlijk moeten weten hoe het ervoor staat en kan ze het niet onder tafel vegen, ze zal hem ook serieus moeten nemen. Ik hoop dat dat een doorbraak kan opleveren. In elk geval loopt TO er dan niet meer in zijn eentje mee te tobben.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Amsterdam73 schreef op 12 november 2014 @ 22:36:

[...]





Ja ik geloof wel dat mijn vrouw er plezier aan beleeft. Ik ga geen directe vragen uit de weg, en vraag wel eens of ze tevreden is. Dan zegt ze van wel En tja, zoals ik al zei, ze heeft veel orgasmes. Dan moet er iets goed gaan, nietwaar?







Denk je nu werkelijk dat je vrouw wel echt tevreden is over haar seksleven?
Alle reacties Link kopieren
quote:isa_isa_ schreef op 12 november 2014 @ 23:33:

[...]









Denk je nu werkelijk dat je vrouw wel echt tevreden is over haar seksleven?Waarom niet dan? We zijn open en eerlijk en er is ruimte om dit soort dingen naar elkaar uit te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het zo een bizarre gedachte voor sommige vrouwen dat TO meer oog krijgt voor de verleidingen van een ander? Hij heeft er geeneens wat mee gedaan. De beste man is ook niet van steen ofzo.



Het is niet alsof hij nooit wat heeft gezegd over hun seksleven tegen zijn vrouw en rauw op dr dak een affaire opbiecht en gelijk ook wilt scheiden.

Hij heeft meerdere malen de situatie proberen aan te kaarten bij zijn vrouw en doet flink zijn best om haar duidelijk te maken dat hij haar waardeert. Hij is ook bereid om aan zijn aandeel te werken en wilt de dingen bespreekbaar maken.

Dat is al veel meer dan wat menig ontevreden man doet. Hij had ook gewoon Tinder kunnen downloaden ipv op een viva forum zn ei proberen kwijt te raken.



TO er is geen goed of fout in dit verhaal. Ik denk niet dat je vrouw dit expres doet, maar misschien is het toch eens tijd om haar te vertellen dat je je ongelukkig voelt met deze situatie en waarom dat zo is. Je kan nu wel doen alsof het voor 99% perfect is maar dat is niet zo. Geef het beestje eindelijk eens een naam. Zij heeft ook het recht om te weten dat dit nu heel veel aan jou knaagt. Het is ook háár huwelijk en zij heeft ook recht op een eerlijke kans om hieraan te werken voordat er besloten wordt de stekker eruit te trekken.

Misschien kunnen jullie ook in gesprek met een seksuoloog hierover als het praten alleen met haar niet lukt. Soms is het handig om dingen te bespreken met iemand die een volwaardige studie hierover heeft gevolgd en ook nog eens buiten jullie situatie staat en er dan ook veel nuchterder naar kijkt.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
@bugs: Het is een aantal jaar geleden een keer tot een kookpunt gekomen waarbij het wat mij betreft over was geweest, ware het niet voor de kinderen. Dat wil zeggen, ik heb toen het bijzondere belang benadrukt dat ik hecht aan een goed seksleven (subjectief als dat moge zijn). Sindsdien zijn de kookpunten milder, aangezien ik toen besloot dit te accepteren omwille van al het andere. Ben intussen het strijden een beetje moe geworden.



@lucy: Ben het er volledig mee eens dat een constructieve manier de juiste weg is. Ik bedoel, seks is een uiting van liefde, after all. Maar gesprekken voeren, om de tafel... ik weet niet hoor. Ik heb daar geen vertrouwen meer in.



Ik ben wel gecharmeerd van het idee om 'omgevingsvariabelen' te optimaliseren voor creatief en impulsief gedrag. Dingen die ik hier heb gelezen, zoals een theater- of creatief clubje, de kinderen een dagje wegwerken, of om de beurt bepalen wat we in bed doen. Mag best een beetje een spelvorm hebben. Het liefst zonder dat ze door heeft dat het eigenlijk dezelfde dialoog is in een ander jasje.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam, ik heb dat topic ff voor je ge-upt. Is van 4 jaar geleden, maar nog altijd actueel, denk ik. Misschien heb je er iets aan. Het is toen begonnen om een man die op het punt stond om vreemd te gaan en eea onbespreekbaar was met zijn vrouw..



In elk geval succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Amsterdam73 schreef op 12 november 2014 @ 22:38:

[...]





Het gaat om verleiding. Daar moet je misschien man voor zijn om die interne strijd te begrijpen.



Misschien ook niet.



Maar denk dat het netter is om toch de therapie te proberen ipv met andere vrouwen te flirten.

Dat wijs je bij voorbaat af maar flirten sta je wel open voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven