Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies

03-11-2009 21:41 886 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren, ook op gebied van seks.



Enkele wat meer bijzondere voorkeuren:

- BDSM

- anaal

- trio's

- groepssex

- parenclubs

- swingers

- open relaties

- plassex

en zo zijn er nog wel 100-en te bedenken.



De beoefenaars en/of geïnteresseerden hebben over sommige van die voorkeuren een eigen topic hier. Uiteraard kun je daar ook met je vragen terecht.



Dit topic is bedoeld voor vragen en opmerkingen als:"Hoe kun je zoiets nou dóen? Dat is toch vies? Ik vind dat zó immoreel! Dan hou je toch niet van je partner als je dàt wil? Ik snap die mensen niet want..."

Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden wegblijven uit die specifiekere topics.



Mensen met ervaring zullen proberen je vragen te beantwoorden. Iedereen mag inspringen met vragen èn antwoorden.



Pittige discussies zullen niet geschuwd worden.



Máár! Mensen nemen de moeite je vragen te beantwoorden, je vooroordeel misschien weg te nemen, en er zijn ook mensen die dus de moeite nemen (en misschien wel al hun durf bij elkaar moeten rapen) om hun vraag te stellen en op die manier de kans bieden misverstanden en vooroordelen uit de weg te ruimen.

Laat elkaar dan ook in waarde, geen bashen, beledigen of provoceren.
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
Spijker, het idee door twee mannen eens flink uitgewoond/verwend worden, of het idee met twee goddelijke mannen seks te hebben. Ik ben niet biseksueel maar ik vind onderwerping weer wel erg opwindend dus voor mezelf heb ik het idee 'geil zeg, twee mannen die me nemen.' Dan stel ik niet zoveel eisen aan het uiterlijk. Het kan zelfs in mijn hoofd opwindend zijn twee ranzige schijnbaar vrouwonvriendelijke mannen uit te nodigen. Wel uiteraard met goede pik en neuktechniek, geen halve barbaren die m'n endeldarm scheuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 03 november 2009 @ 22:02:

Maar Digi, dat wat jij zegt, over dat er alles (binnen bepaalde aangegeven grenzen) met je gedaan mag worden, dat speelt dan toch ook door in je dagelijkse leven? Ik ben nou eenmaal totaal geen onderdanig type, met sex niet, en in mn dagelijkse leven niet. Ik denk dus automatisch dat hoe je sex beleeft, dat dat ook heel veel zegt over hoe je verder in de omgang met mensen bent.

Een 'meesteres' is vaak een overheersend, arrogant type.

Een 'onderdanige' is vaak een teruggetrokken, zielig typje.



Ik kan wel de opbouw van spanning begrijpen, dat wel.

Toch moet je als onderdanige heel sterk in je schoenen staan. Omdat, los van de afspraken binnen een relatie, er grenzen aangegeven moeten worden.



Ik quote mezelf even uit een ander topic:



quote:Onze relatie zie ik als een huis. Ik (als onderdanige) heb het huis waarin we spelen ingericht. Ik heb bepaald of er wel of niet een bondagekamer is, of er wel of niet een zweepkamer is, of er wel of niet een pijnkamer is. En ik heb ook de inrichting van die kamers bepaald. De meubels, instrumenten, aankleding, regels van bepaalde kamers. Er zijn dus geen kamers, meubels, instrumenten of wat dan ook die ik niet "trek", wat ik niet wil.

En manlief bepaalt in welke kamer we spelen, welke meubels, instrumenten of wat dan ook op dat moment gebruikt gaan worden. Wat IK niet wil, is niet in dat huis en kan dus ook niet gebeuren. En uit alles wat wel in dat huis is, en wat dus binnen mijn grenzen ligt, maakt mijn Dom een keus.



En zo af en toe haal ik iets weg uit dat huis, omdat de lol er af is of bij nader inzien toch niet zo goed bevalt. Of manlief doet een suggestie en als die mij bevalt voeg ik dat toe aan dat huis. Of ik voeg zelf iets nieuws toe.



De onderdanige zet de bakens uit, zet het gebied af waarin alles kan gebeuren, en binnen die bakens kan en mag de dominant z'n gang gaan. Maar het staat de onderdanige vrij die bakens te verplaatsen, het gebied te wijzigen en daar heeft de dominant zich ook weer aan te houden.

Een dergelijke relatie is knoerthard werken. Je moet van jezelf heel goed weten waar je grenzen liggen, bij jezelf signalen herkennen. Het is geen kwestie van zeggen "ik ben onderdanig aan jou" en verder maar afwachten wat er gebeurt.



Vaak zie je bij onderdanigen èn bij meesters wel dat er in het verleden psychische problemen hebben gespeeld. Maar als dat een kwestie is van oorzaak en gevolg denk ik eerder dat de mensen met psychische problemen in het verleden er voor gezorgd heeft dat ze een bepaald zelfinzicht hebben en dáárdoor toe kunnen geven aan die sexuele voorkeur. Ik denk niet dat die sexuele voorkeur het gevolg is van de psychische problemen.
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
oke ik heb ook een vraag:

Hoe krijgt iemand het voor elkaar om uitwerpselen geil te vinden, bezig te zijn met elkaars poep en plas.



Misschien kan iemand me DAT uitleggen? want zelf denk ik alleen ieuw!



Verder inderdaad iedereen moet doen wat 'ie wil, maar ik vraag het me echt af!
Alle reacties Link kopieren
quote:Digitalis schreef op 03 november 2009 @ 22:14:

het idee met twee goddelijke mannen seks te hebben



Dan stel ik niet zoveel eisen aan het uiterlijk. Als ze goddelijk zijn stel je verder niet veel eisen? Ammehoela ik ook niet
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Pemberley, ik begrijp dat jij geen 24/7er bent om het zo maar even te zeggen.

Maar misschien kan jij wel een beetje inzicht geven. Ik heb begrepen dat de Dom regels oplegt, bv de sub moet om 23.30 naar bed. Ik denk dan meteen, man waar bemoei je je mee. Maar een sub zal deze regel op moeten volgen anders volgt er straf?

Krijg je dan geen heel ongelijkwaardige relatie die meer doet denken aan vader- kind moeder- kind relatie?



En daaruit voortvloeien, hebben mensen met een voorkeur voor BDSM vaak een problematische jeugd gehad??



Dit alles uit respect, dat snap je wel hè?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we dan op iemand moeten wachten die die voorkeur heeft whatever, want ik kan het me ook niet voorstellen. Er zijn zoveel verschillende 'stromingen' binnen de bdsm.... alleen spanken -billekoek- bijvoorbeeld, die snappen niks van zwepen en klemmen.



Poep en pies valt voor mij onder de 'your kink is not my kink but your kink is ok too' uitdrukking.
Als ik hiervoor al lees over 24/7: De dominant altijd met 2 woorden aanspreken. Dan gaan bij mij werkelijk mn nekharen overeind staan. En weer omdat ik verschrikkelijk in mn karakter heb zitten dat niemand mij vertelt wat ik moet doen, wanneer ik het moet doen enz enz...



En over dat beginnende pijn, bijten in tepels, knijpen in tepels enzo... dat is bij mij gelijk een afknapper. Zodra ik maar iets van pijn voel dan is de zin gelijk over.



ben bang dat ik nooit geen goeie bdsm-er kan worden

En 'nooit geen' is hier bedoeld als dubbelop NIET, en niet bedoeld als min en min is plus
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen beroepen zich op een problematische jeugd en hoeveel mensen zijn geen BDSM-ers? Statistiek liegt meestal.



Wat geil kan zijn aan plas-en poepseks (poep en kots vind ik niks) is totale overgave en onderdanigheid bij de ontvanger.
Zou je kunnen stellen dat juist mensen die overdag heel veel verantwoording hebben het fijn vinden om op sexueel gebied overheerst te worden?



En dan andersom, mensen met een 'flutbaantje' vinden het fijn om de meester(es) uit te hangen tijdens sex?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 03 november 2009 @ 22:16:

Pemberley, ik begrijp dat jij geen 24/7er bent om het zo maar even te zeggen.

Maar misschien kan jij wel een beetje inzicht geven. Ik heb begrepen dat de Dom regels oplegt, bv de sub moet om 23.30 naar bed. Ik denk dan meteen, man waar bemoei je je mee. Maar een sub zal deze regel op moeten volgen anders volgt er straf?

Krijg je dan geen heel ongelijkwaardige relatie die meer doet denken aan vader- kind moeder- kind relatie?



En daaruit voortvloeien, hebben mensen met een voorkeur voor BDSM vaak een problematische jeugd gehad??



Dit alles uit respect, dat snap je wel hè?



Ik doe niet aan straf. Straf is voor mij een harde grens (iets wat niet te onderhandelen valt)



Maar als ik een Dom heb die wil dat ik om 23.30 naar bed ga dan zal ik dat doen. Omdat hij dat -waarschijnlijk- vraagt omdat hij zuinig op me is. Ik heb problemen met zelfdiscipline, zoals dat op tijd naar bed gaan, is toevallig een goed voorbeeld, en als ik een D 'heb' dan vertrouw en respecteer ik hem daarin.



Als hij zegt dat ik om 19.00 uur naar bed moet zal ik er tegen in gaan, want dan lig ik midden in de nacht wakker, dat is niet goed voor me. Maar regels die in mijn belang (en dus zijn belang, voor goeie subjes moet je goed zorgen ;) ) zijn, die zal ik zeker respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Sja Bianca, je ziet het enorm verkeerd. Ik zie jou als vrouw niet eens als concurrent, ik concurreer enkel met de alfamannen. Zo ligt bij mij dominantie al. Gaat enorm ver bij mij. Je conclusie dat je geen goede BDSM-er kan zijn omdat je naar eigen zeggen zo'n ijzersterke vrouw bent is op niets dan vooroordelen gebaseerd. Een spel is zo anders dan realiteit. Ik speel dat ik verkracht word en dat houdt niet in dat ik verkrachting leuk vind of dat zomaar laat gebeuren. Zie het als film desnoods, je speelt een scene en een karakter maar dat ben JIJ niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 03 november 2009 @ 22:22:

Zou je kunnen stellen dat juist mensen die overdag heel veel verantwoording hebben het fijn vinden om op sexueel gebied overheerst te worden?



En dan andersom, mensen met een 'flutbaantje' vinden het fijn om de meester(es) uit te hangen tijdens sex?Ook al niet. Er is geen peil op te trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 03 november 2009 @ 22:19:

Als ik hiervoor al lees over 24/7: De dominant altijd met 2 woorden aanspreken. Dan gaan bij mij werkelijk mn nekharen overeind staan. En weer omdat ik verschrikkelijk in mn karakter heb zitten dat niemand mij vertelt wat ik moet doen, wanneer ik het moet doen enz enz...



En over dat beginnende pijn, bijten in tepels, knijpen in tepels enzo... dat is bij mij gelijk een afknapper. Zodra ik maar iets van pijn voel dan is de zin gelijk over.



ben bang dat ik nooit geen goeie bdsm-er kan worden

En 'nooit geen' is hier bedoeld als dubbelop NIET, en niet bedoeld als min en min is plus Maar Bianca, dat HOEFT toch ook helemaal niet ! jij bent jij en wij zij wij Alleen is het voor ons makkelijker om jullie te begrijpen omdat het de norm is. Het is lastig om dat begrip van de andere kant te krijgen, alles wat we hier uitleggen is -door mij iig- niet als 'ompraten' of 'kom er ook bij' bedoeld, maar als 'kijkje in de keuken'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 03 november 2009 @ 22:22:

Zou je kunnen stellen dat juist mensen die overdag heel veel verantwoording hebben het fijn vinden om op sexueel gebied overheerst te worden?



En dan andersom, mensen met een 'flutbaantje' vinden het fijn om de meester(es) uit te hangen tijdens sex?Dat kan allebei inderdaad zo zijn. Maar eigenlijk zijn allebei de vooroordelen waar. Ook andersom zijn er dominante mensen die ook op werk dominant zijn en onderdanigen die er uitzien als een deurmatje. Het is heel irritant maar er is eigenlijk geen pijl op te trekken
Ik zeg niet dat ik een ijzersterke vrouw ben hoor, ik ben gewoon ook een watje maar ik heb wel een hele sterke "ik wil dit niet!" op het moment dat ik iets zou moeten doen of laten.

Het gaat mij om het moeten. Ik hou meer van willen.



Ik begrijp dat het een spel is, maar pijn voel je, en pijn is niet fijn!
Alle reacties Link kopieren
Klopt pemberley want het zal me werkelijk aan m'n anus oxideren wat mensen doen in de slaapkamer of waar dan ook
Alle reacties Link kopieren
Maar Bianca, het is een vooroordeel dat je niets te zeggen hebt als sub. Integendeel, de sub bepaalt de grenzen en dus het spel. Er zijn sublijsten (lijstjes met handelingen die je aan kunt kruisen en zaken die je erop kunt zetten die je absoluut niet wil). Binnen het spel heb je een stopwoord.
Alle reacties Link kopieren
Over die problematische jeugd, ze zijn er zeker ook in bdsm-land, natuurlijk het is een dwarsdoorsnee van de samenleving. Ik denk niet dat het er MEER zijn dan in het echte leven. Maar als je bdsm 'doet' ben je vaak opener over gevoelens en al die meuk, en dan komt het eerder ter sprake.



Ter vergelijking; ik heb inderdaad een moeilijke jeugd gehad. Zie hier het bewijs! Oh maar wacht, mijn beide broers hebben ook een moeilijke jeugd gehad -moeilijker zelfs- en die hebben daar helemaal geen bdsm intresse van gekregen.... Dus de vergelijking gaat niet echt op ook.
quote:pemberley schreef op 03 november 2009 @ 22:24:

[...]



Maar Bianca, dat HOEFT toch ook helemaal niet ! jij bent jij en wij zij wij Alleen is het voor ons makkelijker om jullie te begrijpen omdat het de norm is. Het is lastig om dat begrip van de andere kant te krijgen, alles wat we hier uitleggen is -door mij iig- niet als 'ompraten' of 'kom er ook bij' bedoeld, maar als 'kijkje in de keuken'.



Dat zeg je heel mooi ja, dat het voor jou makkelijker is om mij te begrijpen dan andersom.

En ik zie het ook niet als ompraten hoor.

Alhoewel... ojee...ik heb teveel port op, dan word ik te eerlijk.... dat van die rape-scene kan ik dan wel weer begrijpen. Maar dan zonder pijn. Vasthouden mag, maar mn polsen strak vasthouden niet. En al helemaal niks rond mn nek of keel, dan raak ik verschrikkelijk in paniek (ik denk dat ik in mn vorige leven gewurgd ben door een enorme Boa Constrictor ofzo )
Alle reacties Link kopieren
Voor jou is pijn niet fijn, voor mij wel.



Jij vind rood niet mooi, ik wel.



het is niet iets waar anderen van te overtuigen zijn. Als je het niet zo vind, dan vind je het niet zo. Even goede vrienden. We zullen niet net zo lang op je in rossen tot je het WEL lekker vindt
Alle reacties Link kopieren
Bianca, dat heb ik ook als het zo maar gebeurt. Ik sta er zelfs om bekend in verschillende landen (iemand die me eens wakker maakte half slaapdronken proberen te wurgen voor toch 10 seconden, en als iemand ineens m'n keel aanraakt sla ik, primaire reactie). Maar in een spel vind ik het weer wel tof.
Alle reacties Link kopieren
*gewoon ff heel erg blij is met dit topic*
Alle reacties Link kopieren
quote:Digitalis schreef op 03 november 2009 @ 22:20:

Heel veel mensen beroepen zich op een problematische jeugd en hoeveel mensen zijn geen BDSM-ers? Statistiek liegt meestal.



Wat geil kan zijn aan plas-en poepseks (poep en kots vind ik niks) is totale overgave en onderdanigheid bij de ontvanger.

halelujah wat gaat dit topic snel!! goed man, zijn kennelijk veel vragen cq opmerkingen over!



Maar hoezo is het geil om je totaal over te geven en dat er dan gewoon op je geplast/gepoept (en gekotst, my god daar had ik nog niet eens van gehoord)

is dat niet juist onwijs onrespectvol?? (of hoe je dat ook schrijft)



Ik vraag me ook af hoe je erop komt om dit aan je partner voor te stellen...



maar ik snap echt gewoon niet dat je dat toe kan staan....hoe kan je dat nou doen? het spijt me maar het gaat echt zo ontzettend mijn verstand te boven...
Alle reacties Link kopieren
Waarom is iets respectloos als je het zelf wil whatever?



Het gaat je verstand te boven. Aha. Wel, je hoeft enkel te begrijpen dat -mits toestemming en geen minderjarigen etcetera- alles kan als je een consensus bereikt. Wat jij lekker vindt kan ik niet fijn vinden, en andersom. Dan ben je er toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaviva schreef op 03 november 2009 @ 22:34:

*gewoon ff heel erg blij is met dit topic*



Als dit het resultaat is van alle voorgaande gebeurtenissen.

Dan heeft het toch iets positiefs opgeleverd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven