libido vrouw

04-01-2011 08:05 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezer,

mijn vrouw heeft sinds de geboorte van ons eerste kind, z'n 3,5 jaar geleden, een laag libido. Nu is dit iets wat je natuurlijk vaker hoort op het moment dat er kinderen komen. Gevolg hiervan is wel dat ze eigenlijk nauwelijks tot nooit zin heeft in seks. Zelf vindt ze dat ook niet prettig, maar ik merk dat ik er meer problemen mee heb. Zij heeft zoiets van, het is nu eenmaal zo en ik hoop dat het ooit terug komt. Ik hoop dat we er ook actief mee aan de gang kunnen in de hoop dat voor ons allebei het plezier in seks terugkomt. Vraag is alleen hoe. Sexy lingerie vindt ze wel mooi, maar ze heeft niet zo de behoefte het ook aan te trekken. Ik heb een jaar of twee geleden een vibrator voor haar kocht en dat zorgde wel voor een korte opleving, maar de behoefte om hem erbij te pakken heeft ze nu ook veel minder. Ik hoop dat dit niet te veel overkomt als een klaagzang van een kerel die zo nodig meer seks wil, maar ik merk gewoon dat ik wel de behoefte heb aan het lichamelijke contact. Misschien hebben jullie tips, suggesties, of vinden jullie dat ik gewoon geduld moet hebben dat kan natuurlijk ook. Dank voor jullie hulp

groet
quote:Nastik schreef op 04 januari 2011 @ 10:24:

[...]





Maar dan zou ik dus ook zo'n vrouw zijn.



Maar dan wel eentje die zich bewust is van het probleem, alleen ik weet de oplossing niet echt te vinden. Wel "maak" ik veel vaker zin dan dat ik het er bij laat. Sex is de ultieme intimiteitsvorm.Zo kom jij op mij niet over, alsof je het uitbuit. En zo komt de vrouw van TO wel op mij over, zeker als ik lees dat TO allerlei dingen gaat doen om haar te ontzien (vandaar dat ik me afvroeg of ze soms ziek was), in de hoop er iets voor terug te krijgen wellicht?
Alle reacties Link kopieren
@Branca: Schuilde er bij jou dan niet meer achter dan "alleen geen zin in seks"?



En bij mij is het over het algemeen zo dat ik tijdens de seks wel opgewonden ben en er echt van geniet. Lukt dit niet, dan is het jammer maar dan stoppen we!



Ik heb nu de ervaring dat als het van mij af zou hangen, het niet zou gebeuren, of in ieder geval niet vaak. Dus daarom moet ik soms vaak even "doorbijten".
Alle reacties Link kopieren
Hoe langer ze wacht, hoe moeilijker het wordt.

Doe het gewoon, neem haar, en liefst zo vaak mogelijk, je zal merken dat haar systeem weer op gang komt, maar wees wel lief en attent .
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt ze er zelf over? Vind ze de hoeveelheid nu prettig? Voelt ze zich onder druk gezet, voelt ze zich verleid?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nastik schreef op 04 januari 2011 @ 10:23:

[...]



Jep. Hij ziet een stukje tiet en WHOPPAAA!



Maar ik, ik denk "man, opsouten met die piemel, ik sta de vaat te doen, moet straks kind ophalen en OH JEE, we moeten vanmiddag nog... "

En ja, ook mijn hij is aantrekkelijk.



Ik weet waar het probleem zit, maar kan het op de één of andere manier niet negeren, die lijstjes en plannen in mijn hoofd die allemaal eerst moeten, voor de sex.



Heel herkenbaar



Daarom hebben wij ook onze zondagsexafspraak, dan kan ik me er de hele week geestelijk op voorbereiden...



Wat een spanning en romantiek he? Hahahaa...
quote:Lorelay schreef op 04 januari 2011 @ 10:31:

@Branca: Schuilde er bij jou dan niet meer achter dan "alleen geen zin in seks"?

.



Nou, ik was wel heel erg moe in die periode, zat ook niet echt lekker in mijn vel en kon me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat mijn vriend in bed zin had in iets anders dan slapen.

Met dat zin maken ben ik over grenzen heen gegaan, waardoor er dus weerstand ontstond.

We hebben nu duidelijk afgesproken dat we dat niet weer laten gebeuren omdat we dan echt verder van huis zijn.



Wat bij ons overigens ook 'lastig' is, is het feit dat vriend en ik verschillende ritmes hebben. Hij is een avond-mens en heeft vaker 's avonds zin, wanneer ik vaak moe ben, zeker sinds we kinderen hebben. Ik ben meer een ochtend-mens en was vroeger vaker 's ochtends in de mood. Maar nu met kinderen die vaak vroeg wakker zijn en sowieso 's ochtends ineens aan je bed kunnen verschijnen is dat deel van ons seksleven helemaal weggevallen.
quote:roef schreef op 04 januari 2011 @ 10:32:

Hoe langer ze wacht, hoe moeilijker het wordt.

Doe het gewoon, neem haar, en liefst zo vaak mogelijk, je zal merken dat haar systeem weer op gang komt, maar wees wel lief en attent .Dit kan dus averechts werken....
Alle reacties Link kopieren
quote:Branca schreef op 04 januari 2011 @ 10:40:

[...]





Dit kan dus averechts werken....Die mogelijkheid bestaat, omdat ieder mens anders is, maar het is de moeite om het te proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:roef schreef op 04 januari 2011 @ 10:43:

[...]





Die mogelijkheid bestaat, omdat ieder mens anders is, maar het is de moeite om het te proberen.



Waarom zou je het risico lopen? Ik heb tot 2 jaar geleden vaginistisch gereageerd en heb 6 jaar allerlei therapieen gevolgd om hier vanaf te komen, dus forceren is niet aan te raden.



Eerst maar eens een goed gesprek hoe ze dit euvel op gaan lossen lijkt me en toch duidelijk maken dat er wat moet veranderen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lorelay schreef op 04 januari 2011 @ 10:49:

[...]





Waarom zou je het risico lopen? Ik heb tot 2 jaar geleden vaginistisch gereageerd en heb 6 jaar allerlei therapieen gevolgd om hier vanaf te komen, dus forceren is niet aan te raden.



Eerst maar eens een goed gesprek hoe ze dit euvel op gaan lossen lijkt me en toch duidelijk maken dat er wat moet veranderen!



Zijn vrouw heeft geen last van vaginisme, ze heeft gewoon geen zin.

Door het regelmatig toch te doen, kan die zin terugkeren.

Misschien niet de eerste keer, maar na dagelijkse herhaling misschien wel. Het hangt natuurlijk wel af van hoe het gebeurt, dus liefst rustigaan met het nodige voorspel.
Alle reacties Link kopieren
Beste Josd,



Even een praktische vraag. Slikt je vrouw de pil?

Bij een aantal vrouwen werkt die namelijk flink libido verlagend.

Zou natuurlijk, zowel voor je vrouw als voor jou, jammer zijn als haar "zin in sex" flink wordt getemperd door de hormonen in de pil.



Misschien is het slim om een andere vorm van geboorte-beveiliging te proberen? B.v. spiraaltje?



Zoek even op dit Viva forum.

Zij verschillende onderwerpen over geweest.



Succes, Dave
quote:Dave890 schreef op 04 januari 2011 @ 11:01:

Beste Josd,



Even een praktische vraag. Slikt je vrouw de pil?

Bij een aantal vrouwen werkt die namelijk flink libido verlagend.

Zou natuurlijk, zowel voor je vrouw als voor jou, jammer zijn als haar "zin in sex" flink wordt getemperd door de hormonen in de pil.



Misschien is het slim om een andere vorm van geboorte-beveiliging te proberen? B.v. spiraaltje?



Zoek even op dit Viva forum.

Zij verschillende onderwerpen over geweest.



Succes, DaveGeboorte-beveiliging?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 04 januari 2011 @ 11:02:

Geboorte-beveiliging?

.

Bedoelde ik inderdaad met een knipoog ha ha.





Maar het advies van de pil was wel heel serieus hoor.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:roef schreef op 04 januari 2011 @ 10:58:

[...]





Zijn vrouw heeft geen last van vaginisme, ze heeft gewoon geen zin.

Door het regelmatig toch te doen, kan die zin terugkeren.

Misschien niet de eerste keer, maar na dagelijkse herhaling misschien wel. Het hangt natuurlijk wel af van hoe het gebeurt, dus liefst rustigaan met het nodige voorspel.Daar heb je gelijk in, maar als ze niet wil en verkrampt gaat lopen doen, wordt t m niet, maar dat snapte je al
O ik had je al naar EAUSM verbannen
Alle reacties Link kopieren
quote:roef schreef op 04 januari 2011 @ 10:58:

[...]





Zijn vrouw heeft geen last van vaginisme, ze heeft gewoon geen zin.

Door het regelmatig toch te doen, kan die zin terugkeren.

Misschien niet de eerste keer, maar na dagelijkse herhaling misschien wel. Het hangt natuurlijk wel af van hoe het gebeurt, dus liefst rustigaan met het nodige voorspel.Dan zou je aan mij een slechte hebben. Ik ga het echt niet tegen mijn zin in doen en ik mag hopen anderen ook niet. Laat staan als het een geforceerd dagelijks zin-kom-terug-ritueel is. Alsjeblieft zeg.
Alle reacties Link kopieren
Klopt!

Dave heeft gelijk!

Man gesteriliseerd, ik van de pil en was niet meer te stuiten...
Alle reacties Link kopieren
@honingmeloen: Je hebt gelijk, maar als ik een man was, zou ik na 3.5 jaar geen genoegen meer nemen met "ik heb geen zin!". Dan maak je maar zin! En ja, om dan nou meteen iedere dag te doen, neuh, begin eerst eens met 1x per week ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honingmeloen schreef op 04 januari 2011 @ 11:07:

[...]



Dan zou je aan mij een slechte hebben. Ik ga het echt niet tegen mijn zin in doen en ik mag hopen anderen ook niet. Laat staan als het een geforceerd dagelijks zin-kom-terug-ritueel is. Alsjeblieft zeg.Maak je niet dik, het was maar een probeer-voorstel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lorelay schreef op 04 januari 2011 @ 12:06:

@honingmeloen: Je hebt gelijk, maar als ik een man was, zou ik na 3.5 jaar geen genoegen meer nemen met "ik heb geen zin!". Dan maak je maar zin! En ja, om dan nou meteen iedere dag te doen, neuh, begin eerst eens met 1x per week ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Onderstaande tekst heb ik even uit een reactie van mij geknipt uit een ander topic:



"Hier ook wel wat herkenning. We zijn al 20 jaar bij elkaar, we zijn een geweldig team, we kennen elkaar door en door en hoewel we ook wel eens moeilijke tijden hebben gehad (had niets te maken met dit, meer met stress en zo) waar we toch alleen maar sterker uit zijn gekomen is dit dus helaas één minpuntje in onze relatie. Maar zoals eerder geschreven hierboven, een relatie waar alles 100% op elkaar aansluit is wel heel zeldzaam, sommigen vinden dat geen sex een reden is om de relatie af te kappen maar ik denk dat er juist heel veel redenen kunnen zijn om je relatie wel te laten bestaan. Ook ik zou wel eens wat meer intimiteit willen hebben, we knuffelen nog wel eens maar nooit te lang want anders vind ze het "te benauwend" en ik zou wel eens lekker willen zoenen maar dat vind ze meer voor pubers, en wat vaker sex (nu ongeveer 1x per maand) zou ik ook wel heel graag willen maar ze vind het vaak zoveel gedoe, niet dat ze het vervelend vind als we het doen maar zoals hierboven ook al is geschreven, ze wil best wel maar "het is gewoon niet haar ding". Er zijn nu eenmaal vrouwen die makkelijker zonder kunnen leven, die ook niet ineens zullen denken "wat heb ik gemist" zoals Suzy65 (wel heel fijn voor je, meen ik echt) en ik heb dan zoiets van we passen op andere vlakken zo goed bij elkaar waarom zou zij zich dan aan moeten passen aan mij? (of beter gezegd: het is voor mij makkelijker aan te passen als voor haar) Tuurlijk hoop ik wel eens dat het nog wel eens anders wordt, ik ben ook maar een man, maar ik heb het wel geaccepteerd en los het op door af en toe mezelf even "terug te trekken" om in ieder geval aan de lichamelijke behoefte te voldoen."



Hier dus ook een stukje herkenning maar een andere manier om er mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook wel eens intiem met haar zonder dat het tot seks leidt. Dus aanraken, zoenen, masseren, whatever, maar dat dat het ook is en je niet meer 'probeert'.

Anders zou ik daarmee starten. Om een tijdje seks te schrappen en weer wat nader tot elkaar te komen, zonder dat zij afstand moet houden (want anders leidt het weer tot. En daar heeft ze weerstand tegen).

Als ze weet dat er niks volgt, durft ze haar misschien wat meer open te stellen.



Na een tijdje, als jullie weer meer emotioneel gebonden zijn en het op deze manier leuk hebben, heb je een grotere kans dat ze wel weer zin krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Mannen kunnen soms bekrompen denken (de meeste mannen).

Moeder zijn is het zwaarste beroep van de wereld. Kinderen leunen eerder aan de moeder dan de vader, als de kinderen ziek zijn is de moeder die slapeloze nachten heeft en voor de kinderen zorgt, het is de moeder die hun eten klaarmaakt en uit/aan kleedt, het is de moeder die het huishouden doet, wellicht een partime baan heeft erbij heeft. Het is de moeder die thuis de manager is en alles regelt.



Ja, de meeste mannen kunnen wel de kostwinner zijn maar na hun 40 uur werkweek vinden zij dat hun taak erop zit.



terwijl een moeder doorblijft werken.



Voordat wij (mijn man en ik kinderen hadden) was er veel romantiek en seks en was het echt super. Maar ik heb een tweeling en een man die superdruk is met zijn carriere. Ik ben vaak zo ontzettend moe dat ik onder een film in slaap val en vaak zo moe dat ik nieteens aan seks denk. Omdat ik doodop ben.



Ik heb een man die veel van seks houdt en hij vindt onze seks geweldig daarom wilt ie ook veel.

Als je jonge kinderen hebt is je seksleven anders, je moet je inhouden (anders veroorzaak je geluidsoverlast en worden de kinderen wakker), het kan niet spontaan buiten de slaapkamer (stel je voor dat je kind(eren)binnen 1 keer voor je neus staat in de woonkamer. Kinderen krijgen heeft een impact voor je seksleven.

Dat is een feit. daarom is het belangrijk om een paar keer in het jaar samen een weekend weg te gaan en een keer geen rekening hoeven te houden met slapende kinderen en kun je ook nog eens heerlijk uitslapen.
Alle reacties Link kopieren
@Mil_Spec

Als ik jouw stukje zo lees, kan ik daar wel begrip voor opbrengen, maar waarom zou het zo moeten zijn dat een van jullie aan het kortste eind trekt?

Valt er geen compromis te maken?



Seks is echt niet het belangrijkste, dat zal ik niet ontkennen, maar wel een onderdeel van, anders kan ik net zo goed met mijn beste vriendin samen gaan wonen, bij wijze van spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lorelay schreef op 04 januari 2011 @ 15:13:

@Mil_Spec

Als ik jouw stukje zo lees, kan ik daar wel begrip voor opbrengen, maar waarom zou het zo moeten zijn dat een van jullie aan het kortste eind trekt?

Valt er geen compromis te maken?



Seks is echt niet het belangrijkste, dat zal ik niet ontkennen, maar wel een onderdeel van, anders kan ik net zo goed met mijn beste vriendin samen gaan wonen, bij wijze van spreken.Het compromis is in dit geval een beetje dat ik haar niet push en zij niet moeilijk doet als ik af en toe eens op internet "surf" ik weet dat het geen ideale situatie is maar ach, als alles maar 100% moet zijn gaat dat denk ik ook frustreren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven