libido vrouw

04-01-2011 08:05 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezer,

mijn vrouw heeft sinds de geboorte van ons eerste kind, z'n 3,5 jaar geleden, een laag libido. Nu is dit iets wat je natuurlijk vaker hoort op het moment dat er kinderen komen. Gevolg hiervan is wel dat ze eigenlijk nauwelijks tot nooit zin heeft in seks. Zelf vindt ze dat ook niet prettig, maar ik merk dat ik er meer problemen mee heb. Zij heeft zoiets van, het is nu eenmaal zo en ik hoop dat het ooit terug komt. Ik hoop dat we er ook actief mee aan de gang kunnen in de hoop dat voor ons allebei het plezier in seks terugkomt. Vraag is alleen hoe. Sexy lingerie vindt ze wel mooi, maar ze heeft niet zo de behoefte het ook aan te trekken. Ik heb een jaar of twee geleden een vibrator voor haar kocht en dat zorgde wel voor een korte opleving, maar de behoefte om hem erbij te pakken heeft ze nu ook veel minder. Ik hoop dat dit niet te veel overkomt als een klaagzang van een kerel die zo nodig meer seks wil, maar ik merk gewoon dat ik wel de behoefte heb aan het lichamelijke contact. Misschien hebben jullie tips, suggesties, of vinden jullie dat ik gewoon geduld moet hebben dat kan natuurlijk ook. Dank voor jullie hulp

groet
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zin niet zomaar terugkomt. Ik denk dat je ook niet de illusie moet willen hebben dat het persè alleen `echt` is als het spontaan gebeurt. Dat was vroeger. Nu niet.



Ik geloof dat er meer moeite voor gedaan moet worden. Ik vind ook dat je elkaar die moeite ook schuldig bent. Als het niet spontaan gaat, dan maar een dag/tijd prikken. En inderdaad kijken of je `gewoon zin moet maken`.



Als je een tijdje geen sex meer hebt gehad verdwijnt de lust, die komt niet zomaar weer terug.



Ik denk dat de kunst is te weten wanneer je te hard pushed en wanneer je genoeg aandringt.



Van opmerkingen dat moeder zijn het zwaarste beroep van de wereld is wordt ik eerlijk gezegd altijd een beetje flauw en zeikerig. Dan denk ik: ja en? Dan verzin je maar een andere manier om elkaar te plezieren. (`k ben het er wel mee eens dat het de eerste jaren wat zwaar is met jonge kinderen).
quote:donderstraal schreef op 04 januari 2011 @ 22:27:

Als je een tijdje geen sex meer hebt gehad verdwijnt de lust, die komt niet zomaar weer terug.



.



Dit lees ik vaker en herken ik eerlijk gezegd helemaal niet. Waar is dit op gebaseerd? Werkt dit voor 'jullie' allemaal wel zo?

Ik vind het een vreemde veronderstelling, de lust van TO verdwijnt toch ook niet doordat hij al een tijdje weinig tot geen sex heeft.



In mijn geval kwam de lust juist terug door een tijd geen sex te hebben gehad. Maar misschien ben ik de uitzondering die de regel bevestigt...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt het in ieder geval wel zo. Als ik een tijd geen man meer heb gevoeld en heb gewild verdwijnt bij mij echt de lust en onstaat een gelatenheid.

Als die man dan met me wil vrijen vind ik dat al snel veel te veel moeite.



Dat staat natuurlijk los van het feit dat je als je het gevoel hebt te `moeten` in een relatie en dan ineens een tijd `vrij `krijgt , het ook kan zijn dat je daardoor nou juist weer een gezonde eetlust krijgt.



En (optie 3), kan het zijn dat e.e.a. niet meer zo spontaan gaat als vroeger en dat je dus er meer moeite voor moet gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:madina schreef op 04 januari 2011 @ 14:47:

Ja, de meeste mannen kunnen wel de kostwinner zijn maar na hun 40 uur werkweek vinden zij dat hun taak erop zit.



terwijl een moeder doorblijft werken.



Ja, dat is ook mijn ervaring, de meeste mannen helpen wel (een beetje) zo kookt die van mij altijd, maar het gesjouw met kleine kinderen, kleertjes die weer vies zijn, snotneuzen en ga maar door, mijn man laat rustig kleren 3 dagen in de droger zitten, of in de wasmachine. Dus de suggestie die hier al gegeven is dat hij meer moet meehelpen, vind ik echt zo gek nog niet. OOk als zij niet buiten de deur zou werken, dan juist, dan ben je toch doodop met 2 van die kleintjes de hele dag om je heen!
Alle reacties Link kopieren
Ze zegt: "Zij heeft zoiets van, het is nu eenmaal zo". En het is je niet duidelijk nu? De geweldige energie die ze er in steekt om tegemoet te komen aan datgene waar jij een probleem mee hebt? Hoe ze met je meeleeft en probeert er alles aan te doen om ook dit tot een goed einde te brengen? Ze leeft heel erg met je mee en probeert hier met al haar gevoel, liefde en noem maar op een beetje aan jou te denken? Nah, denken misschien wel ja, maar dat is stap 1. Dingen doen, das een tweede stap...........
Alle reacties Link kopieren
quote:toetyfroety schreef op 04 januari 2011 @ 23:56:

[...]





Ja, dat is ook mijn ervaring, de meeste mannen helpen wel (een beetje) zo kookt die van mij altijd, maar het gesjouw met kleine kinderen, kleertjes die weer vies zijn, snotneuzen en ga maar door, mijn man laat rustig kleren 3 dagen in de droger zitten, of in de wasmachine. ....Mag ik dan ff off-topic opmerken dat ik er als man ook wel eens de rambam van krijg, dat als ik net de handdoeken uit de droger heb opgevouwen, ik m'n kont nog niet gekeerd heb of er ligt al weer een hele berg vieze handdoeken?
Alle reacties Link kopieren
Wat een kolder, al weet ik dat een kind inderdaad naar de moeder toetrekt, overig over zacht doen ect KOLDER!quote:madina schreef op 04 januari 2011 @ 14:47:

Mannen kunnen soms bekrompen denken (de meeste mannen).

Moeder zijn is het zwaarste beroep van de wereld. Kinderen leunen eerder aan de moeder dan de vader, als de kinderen ziek zijn is de moeder die slapeloze nachten heeft en voor de kinderen zorgt, het is de moeder die hun eten klaarmaakt en uit/aan kleedt, het is de moeder die het huishouden doet, wellicht een partime baan heeft erbij heeft. Het is de moeder die thuis de manager is en alles regelt.



Ja, de meeste mannen kunnen wel de kostwinner zijn maar na hun 40 uur werkweek vinden zij dat hun taak erop zit.



terwijl een moeder doorblijft werken.



Voordat wij (mijn man en ik kinderen hadden) was er veel romantiek en seks en was het echt super. Maar ik heb een tweeling en een man die superdruk is met zijn carriere. Ik ben vaak zo ontzettend moe dat ik onder een film in slaap val en vaak zo moe dat ik nieteens aan seks denk. Omdat ik doodop ben.



Ik heb een man die veel van seks houdt en hij vindt onze seks geweldig daarom wilt ie ook veel.

Als je jonge kinderen hebt is je seksleven anders, je moet je inhouden (anders veroorzaak je geluidsoverlast en worden de kinderen wakker), het kan niet spontaan buiten de slaapkamer (stel je voor dat je kind(eren)binnen 1 keer voor je neus staat in de woonkamer. Kinderen krijgen heeft een impact voor je seksleven.

Dat is een feit. daarom is het belangrijk om een paar keer in het jaar samen een weekend weg te gaan en een keer geen rekening hoeven te houden met slapende kinderen en kun je ook nog eens heerlijk uitslapen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zegt altijd, dat je elkaar moet blijven versieren, elkaar het gevoel moet blijven geven dat je speciaal bent voor elkaar. En dat de zin dan vaak vanzelf komt.



Ik heb zelf ervaring met echt helemaal geen zin hebben. Zin maken? daar geloof ik niet zo in. Er is dan wel een verchil tussen denken "neeeeeee nu niet" en "ach eigenlijk hoeft het niet zo maar ok".



In de 2e situatie zit ik regelmatig omdat mijn libido echt 0 is. Maar goed, dan ga je er in mee en dan is het eigenlijk helemaal niet zo verkeerd. Ook al omdat mijn man mij dus het gevoel blijft geven dat ik speciaal voor hem ben. Wij raken elkaar regelmatig aan zonder dat dit tot sex hoeft te lijden en wij kunnen ook vrijen zonder dat het tot penetratie hoeft te komen. En dan valt er echt een last van je schouders.



Bij mijn ex man was dat wel anders. Als ik hem welterusten kuste zat ie er bij wijze van spreken al zowat in. Bang werd ik van die man! En bij iedere toenadering van hem, schreeuwde mijn lichaam nee.



Je hoort weleens dat vrouwen het moeilijk vinden om naast moeder ook vrouw/partner te zijn. Zij voelen zich onzeker omdat de media nu eenmaal een ideaalbeeld oplegt wat voor veel vrouwen na de geboorte van hun kind niet meer haalbaar is, omdat je zwangerschapsstriemen hebt, of een beetje een hangbuikje wat je niet meer wegkrijgt. Geef je haar nog steeds het gevoel dat ze voor jou de mooiste is? Besteed je weleens tijd alleen aan haar? Mijn man wil dat namelijk ook weleens, dan wil ie alleen maar met mij spelen. Niet alleen blijf je als vrouw helemaal gek achter maar je krijgt ook het gevoel dat je voor je man niet alleen maar een sextoy bent als hij geil is.



Je zegt dat dit is sinds de geboorte van je oudste. Er is dus ook een jongste, die dus nog best wel klein is. Geeft je vrouw borstvoeding of heeft ze dat gegeven? Borstvoedingshormonen kunnen ook een libido verlagend effect hebben op een vrouw, net zoals inderdaad de hormonen in de pil.



Kort samengevat, zou ik zeggen, praat erover (ruzie maken zou ik dan weer niet doen, dat werkt echt niet libido verhogend), maak duidelijk dat ze mooi is (tegen die onzekerheid), knuffel regelmatig zonder dat het aanleiding geeft tot sex, speel met elkaar zonder penetratie, kijk of ze ervoor open staat om samen haar libido terug te vinden.



Dat van die sexy lingerie snap ik niet zo goed, waarom zou zij zin krijgen in sex wanneer ze dit draagt?

Die vibrator snap ik dan weer wel, pak die er dan zelf bij als je dat wilt. Maar leg de focus meer op haar clitoris en niet per se penetreren met de vibrator.



Die suggestie van Roef zou ik maar niks mee doen, hij stelt voor dat je haar verkracht en dat ze daar dan zin van krijgt. Dat hoefde mijn man maar 1x te proberen en dan ging ik weg met m'n kindjes, om nooit meer terug te komen.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft het hier nu over verkrachten, je kan het toch heel subtiel aanpakken, en je vrouw laten voelen dat jij het wel nodig hebt, en dat door het dagelijks te doen, misschien de lust weerkeert.

Volgens mij helpt het.
Alle reacties Link kopieren
Even vraagje... slikt ze de pil? Dit kan bij sommige vrouwen ook een verlaagd libido veroorzaken...
Alle reacties Link kopieren
quote:roef schreef op 04 januari 2011 @ 10:32:

Hoe langer ze wacht, hoe moeilijker het wordt.

Doe het gewoon, neem haar, en liefst zo vaak mogelijk, je zal merken dat haar systeem weer op gang komt, maar wees wel lief en attent .



Kijk je eerste zin klopt wel, maar daarna gaan bij mij de nekharen overeind staan. "Doe het gewoon, neem haar en het liefst zo vaak mogelijk"

Dat klinkt al niet lief en attent. Dat klinkt zo van, trek d'r broek van d'r kont en schuif em erin.

Dat gebeurde hier maar 1 x en dan was het einde relatie. Dat noem ik verkrachting.



Ik blijf erbij, het hof blijven maken, blijven flirten en haar laten merken dat het niet direct om penetratie gaat.

Daarnaast, gebruikt zij de pil? Een andere proberen. Geeft ze misschien nog borstvoedig of heeft ze dat kortgeleden gegeven, dan komt daar haar lagere libido vandaan. De hormonen die de borstvoeding reguleren remmen het libido. Dan moet je even doorbijten. Wanneer was haar bevalling, heeft ze misschien een knip of scheur gehad en daar nog pijn aan, vraag het haar want niet iedereen durft erover te praten. Ga samen douchen, masseer elkaar, heb elkaar lief, dan komt het vrijen vanzelf. Je zegt dat je relatie verder goed is. Dus praat. Misschien wil ze wel een vluggertje maar heeft ze geen energie voor een uitgebreide vrijpartij.



Mijn man en ik praten heel veel over onze sexrelatie en zo komen we alleen maar dichter bij elkaar en word ons sexleven alleen maar beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik besef dat deze discussie al een tijdje is afgelopen, maar aangezien ik op het moment erg geinteresseerd ben in dit onderwerp, waag ik er toch nog een reactie aan.



Ik herken enorm veel. Ik ben zelf degene die al járen geen zin heeft in seks. En zo af en toe doe ik het dan toch, probeer ik zin te maken en komt het ervan.

Wat ik daaruit haal is toch een gevoel van verbondenheid. Wat mijn man eruit haalt is alleen een leeg gevoel, want hij wil vrijen met een vrouw die ook zin in hem heeft.



Aan liefde voor mijn man schort het niet, maar door het moeizame seksuele contact (en ook druk gezin en andere alledaagse zorgjes) is ook de emotionele intimiteit achteruit gegaan. En als gevolg hiervan nóg minder zin. Neerwaartse spiraal dus.



Inmiddels voelt mijn man (en ikzelf ook) zich heel eenzaam in onze relatie. We bedoelen het echt goed met elkaar, maar het komt er niet zo uit zeg maar.

Mijn man heeft nu ook aangegeven dat hij voorlopig geen seks meer met míj wil, om zichzelf te beschermen.

Drama dus.

Hij wil me verstandelijk ergens niet kwijt, maar ziet ook niet voor zich dat het weer helemaal goed voelt.

Nu wil ik proberen om de emotionele intimiteit weer terug te krijgen en te proberen mijn man weer te 'versieren'. Ik hoop dat dat lukt en dat we na een tijdje een nieuw tijdperk in kunnen gaan en aan een nieuw seksleven kunnen gaan beginnen, al zal het dan nog steeds wel moeilijk zijn om mijn man ervan te overtuigen als ik dan wél zin heb.

Overigens ben ik ook van plan om naar de huisarts te gaan en daar te kijken of er geen lichamelijke oorzaak is ofzo (doodeng).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven