Mannen die lopen te drammen om seks zonder condoom.....

08-10-2016 17:49 340 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat frustratie ventileren hoor

Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik met een man het bed deelde waarbij het zo'n gedoe was met het condoom. Ze wilden per se zonder. Ook toen in vertelde dat ik (om medische redenen) niet aan de pil ben. Wat is dat toch? Zijn die mannen op hun achterhoofd gevallen? Sparen ze SOA's?? Willen ze vrouwen bezwangeren!?

Ik heb een tijdje terug een scharrel gehad waarbij het steeds een gedoe was om hem aan het condoom te krijgen. Hij bleef maar drammen als een klein kind. Na de derde nacht ben ik zo boos geworden, en zei ik dat de lol er totaal af voor me was. Ik heb me aangekleed en ben weggegaan.

Van het weekend trof ik weer zo'n pannenkoek. Drammen en probeerde hem er toch in te krijgen terwijl ik al 3 keer 'nee' had gezegd. Nou, de lol was er meteen af; Doei! En je hoeft me ook niet meer te bellen.

Natuurlijk heb ik in het verleden ook lieve mannen getroffen, en ik weet ook wel dat dit lang niet bij iedereen zo is. Maar ik tref er nu al twee, en ben er best pissig over na gister. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Wat is er in godsnaam zooo geil aan om het zonder te doen? Helemaal als je misschien wisselende contacten hebt? Ik begrijp het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je seks met een condoom als een hoop stront ervaart, kun je er dan eigenlijk wel wat van (vraag ik me af)? Of heb je jezelf dan wijgemaakt hoe erg het is met en hoe fantastisch zonder. Dat het een self-fullfilling prophecy wordt. Seks is voor mij sowieso ook meer dat alleen een gevoeletje tussen mijn benen, is ook een heel deel mentaal (Dat bedoel ik ook met dat ik juist met condooms een "Jeuj, seks!" associatie heb).



Mij prima als iemand niet zonder wil, maar dan komt hij er ook niet in. En als hij dan gaat mauwen dan wordt mijn interesse er niet groter op.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:winkje87 schreef op 09 oktober 2016 @ 23:06:

[...]





Als dat de mening van de een is dan wordt er dan toch gewoon niet gesekst. De een wil niet met, de ander wil niet zonder. Maar daar ging het juist mis. Er werd doorgedramd en dan gaat het te ver. Een compromis valt niet tot de opties in dit verhaal.Precies. Case closed. En hij is een eikel dat-ie tot drie keer toe probeerde, dat ook.
quote:boebezoebe schreef op 09 oktober 2016 @ 23:12:

Als je seks met een condoom als een hoop stront ervaart, kun je er dan eigenlijk wel wat van (vraag ik me af)? Of heb je jezelf dan wijgemaakt hoe erg het is met en hoe fantastisch zonder. Dat het een self-fullfilling prophecy wordt. Seks is voor mij sowieso ook meer dat alleen een gevoeletje tussen mijn benen, is ook een heel deel mentaal (Dat bedoel ik ook met dat ik juist met condooms een "Jeuj, seks!" associatie heb).



Dat je zelf niet door hebt hoe aanmatigend je bent was al duidelijk hoor; je hoeft het echt niet nog erger te maken.
quote:winkje87 schreef op 09 oktober 2016 @ 22:45:

[...]





Het was een vervelende situatie en ik vind ook dat hij had moeten luisteren bij de eerste 'nee', maar ik kan goed van me afbijten en is uiteindelijk gelukkig niet veel gebeurd.



Ik vind ook wel dat je een beetje doordraaft. Heel lief dat je het voor me opneemt. Ik vind sommige opmerkingen ook onnodig en vooral kant nog wal raken, maar om nou te zeggen dat Amand voor verkrachting is is ook onzin.



Allereerst kan jij dan wel goed van je afbijten maar er zijn zat vrouwen en situaties dat dat moeilijker tot niet gaat. Vrouwen die niet heel boos worden maar timide.



Zelfs jij vindt dit "een dunne scheidslijn" en dat is het niet. Dit is de grens die zonder van je afbijten toch echt daadwerkelijk verkrachting wordt als die man vindt dat er echt zonder condoom geneukt moet worden. Het woordje nee is een duidelijke grens. Zeker 3x nee en tegenstribbelen.



Daarom vind ik de opmerking van Amand in die strekking erg ongepast.



Ga je trouwens nu nog wel vaker zo afspreken? Ik las namelijk daarover twijfel? Of denk jij dat het voor een vrouw, of specifuek jou, dan beter is het zo niet te doen?
Om iemand beter te leren kennen moet je kleine risico's nemen, je kunt voorzichtig zijn, maar garanties heb je nooit.

Soms heb je pech en in dit geval is het met een sisser afgelopen.

In feite is er niets aan de hand.

Doe even lekker rustig aan, twijfel niet aan jezelf of aan anderen.

Wees gewoon voorzichtig, de volgende keer heb je vast meer geluk.
Er komen altijd momenten dat grenzen, vaak ook per ongeluk, worden opgezocht, licht of zwaarder, worden overschreden. Je bent zelf tot een bepaalde hoogte verantwoordelijk deze aan te geven en de ander is verantwoordelijk om te blijven kijken waar grenzen liggen.



Soms is er het heetst van de strijd, andere ervaringen in het verleden. Met veel zaken hoef je niet te zitten en zeker als je jezelf leert kennen dat je daadwerkelijk ook goed je eigen grenzen aan kan geven.



Blijft wel het feit dat er op gewezen moet blijven worden dat een man die net een vrouw vrijt altijd wel goed die grens in de gaten moet houden en op moet passen dat zijn wensen in redelijke verhouding blijven die hij niet deammend en zejer niet fysiek persé wil doordrijven.



De mate waarin mannen proberen het zonder condoom te doen sneaky alswel met erg drammen of fysieke overmacht is absoluut voorbij de grens. Daarvoor met drammen simpelweg totaal een afknapper. Je ligt als man met een onbekende vrouw in een toch kwetsbaardere positie. Dan gedraag je je allereerst en brengt haar zeker niet in een afdwingende positie tegen haar wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 10 oktober 2016 @ 08:48:

[...]





Allereerst kan jij dan wel goed van je afbijten maar er zijn zat vrouwen en situaties dat dat moeilijker tot niet gaat. Vrouwen die niet heel boos worden maar timide.



Zelfs jij vindt dit "een dunne scheidslijn" en dat is het niet. Dit is de grens die zonder van je afbijten toch echt daadwerkelijk verkrachting wordt als die man vindt dat er echt zonder condoom geneukt moet worden. Het woordje nee is een duidelijke grens. Zeker 3x nee en tegenstribbelen.



Daarom vind ik de opmerking van Amand in die strekking erg ongepast.



Ga je trouwens nu nog wel vaker zo afspreken? Ik las namelijk daarover twijfel? Of denk jij dat het voor een vrouw, of specifuek jou, dan beter is het zo niet te doen?



Ik vond het ook ongepast, maar jouw laatste zin in je vorige post vond ik ook een beetje ver gaan. that's all.



Wat dat van die scheidslijn betreft, daar heb je denk ik wel gelijk in, dit ging ook te ver, maar het punt is dat als je in zo'n situatie zit dan twijfel je ook aan je eigen duidelijkheid. Snap je? Ik was wel erg boos, maar ik realiseerde me eigenlijk pas toen iemand me erop wees dat dit wel echt over het randje ging.



Ik blijf mijn leven leiden zoals ik dat nu ook doe. Ik vind ook niet dat ik, zoals sommige hier vinden, nou zo'n wild leven heb. Ja, ik heb wel eens seks buiten een relatie, daar geniet ik volop van, en daar ga ik niks aan veranderen.



Ik heb er even over nagedacht of ik dit wel neer wilde zetten, misschien haal ik het later weer weg, dus gelieve niet quoten.



Zelf heb ik helaas ook eens met seksueel geweld te maken gehad, dit was gewoon toen ik een wandeling in het bos ging maken op een warme zomermiddag. Het kan overal gebeuren, inderdaad mensen die je kent, binnen een relatie, maar ook gewoon op een willekeurige middag. Ik heb de man (helaas wel wat te laat) van me af weten te slaan, maar toch, dit was wel wat te laat.



Ik ben me heel bewust van de gevaren, en ik vind ook niet dat ik, in tegenstelling tot sommige hier, als ik na wat daten besluit om met iemand mee naar huis te gaan mezelf dusdanig meer in gevaar breng. Ik geniet liever van mijn leven dan dat uit angst dingen niet ga doen. Immers weet ik dat het overal kan gebeuren. Ik loop ook nog gewoon door het bos in de zomer.

En ook ik kan erg boos worden op mensen die denken dat als vrouwen zich seksueel wat vrijer opstellen dat ze het dan zelf een beetje uitlokken, maar even later denk ik " ach, laat maar gaan."
Ja precies. Het kan overal gebeuren en ik vind zelf dat je het voor jezelf best duidelijk op een rijtje hebt en weloverwogen de risico's bekijkt alsmede duidelijk voor je eigen vrijheid en eigen ja of nee opkomt.



Zelf ben ik uiteindelijk steeds meer de mening toegedaan dat het bij dit soort zaken niet iets is wat ik maar wil laten gaan.



Ik merk steeds meer onduidelijkheid over die grenzen en als mensen, mannen zeker, dit gaan bagatelliseren daar waar duidelijk nee een nee moet zijn, je de zaken uiteindelijk teveel afzwakt en het een soort van vergoeilijken wordt. Vandaar ook mijn wat felle reactie als iemand, zeker als man zijnde maar natuurlijk ook als vrouw, het op een bepaalde manier hiervoor opneemt of impliciet de schuld bij de vrouw probeert te leggen. Waarbij je als vrouw dan maar blijkbaar geen vrije seks zou mogen hebben of dat zonder condoom nu eenmaal voor mannen voor hen dé norm is en er geen enkele andere gradatie bestaat bij 'vrije seks' met een vrouw. Ik vind dat persoonlijk erg rigide en niet van toepassing op dit topic waar je als vrouw gewoon wel wil kunnen seksen en dat op deze manier ook gewoon mogelijk moet kunnen zijn bij veel mannen en er geen enkel uitganspunt zou moeten zijn met dat het zonder condoom moet en anders geen 'seks' is.



Prima dat een man zo persoonlijk denkt maar dan zal hijzelf dit beter vantevoren aan moeten geven of zo zelf niet afspreken. Anders krijg je al snel dat de boel wordt omgedraaid.
Het is heel simpel lieve dames



Mannen die zonder condoom willen neuken zijn achterlijk.



Als je een kort rokje draagt vraag je nooit om aanranding aanraking of wat dan ook.



Ik vind wel dat je je ogen er niet voor kan sluiten dat als je een heel kort rokje draagt dat je dan wel aandacht gaat krijgen.
Het is gewoon een feit dat het zonder condoom veel lekkerder is.
Alle reacties Link kopieren
We hebben het hier niet over fluitende bouwvakkers, Badmeester
Alle reacties Link kopieren
In Zweden valt seks zonder condoom, wanneer de vrouw dat niet wil of achteraf terugkomt op het feit dat ze het toch niet zonder had gewild, onder verkrachting. Dat is wat Jullian Assange ook is overkomen, die schijnt met twee vrouwen consensuele seks gehad te hebben waarbij geen condoom is gebruikt waarna deze vrouwen, maanden later, alsnog aangifte gedaan hebben dat ze dat eigenlijk niet hadden gewild, dus de daaruit volgende aanklacht voor verkrachting.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Blondie456 schreef op 10 oktober 2016 @ 13:15:

Het is gewoon een feit dat het zonder condoom veel lekkerder is.



Ja klopt... in eenzelfde situatie met of zonder. Is zonder heel vaak veel lekkerder. Vind ik ook. En dus?



Er zijn zat situaties zoals als je geen anticonceptie gebruikt, met een erg leuk iemand in bed ligt etc. waarbij de mate van "lekkerder" prima vaak nog kan verschuiven naar minder fijn omdat je zwanger kan raken van een onbekende of alsnog erg fijn omdat er veel handelingen zijn die ook erg lekker zijn om te doen met iemand die erg leuk blijkt.



Nee blijft gewoon nee. Hoe lekker het voor die persoon ook zou zijn als hij doordramt en over de grenzen van de ander gaat. En hoe niet lekker het voor hem dan anders zou zijn vind ik dan weer aanstellerij. Dan doe je iets anders of je begint er zelf niet aan.
In Nederland geldt gelukkig voor beide partijen dat dat moment daar is als je als vrouw op het moment zelf nee zegt of zelf niet meer bewust ja kan zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 10 oktober 2016 @ 13:21:

In Zweden valt seks zonder condoom, wanneer de vrouw dat niet wil of achteraf terugkomt op het feit dat ze het toch niet zonder had gewild, onder verkrachting. Dat is wat Jullian Assange ook is overkomen, die schijnt met twee vrouwen consensuele seks gehad te hebben waarbij geen condoom is gebruikt waarna deze vrouwen, maanden later, alsnog aangifte gedaan hebben dat ze dat eigenlijk niet hadden gewild, dus de daaruit volgende aanklacht voor verkrachting.

Kan je dan ook als vrouw terugkomen op het feit dat je toch helemaal geen seks wilde? En is het dan ook verkrachting?

Bijzonder dat dat zo werkt in Zweden.
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
quote:Diddie_Boho schreef op 10 oktober 2016 @ 13:34:

[...]



Kan je dan ook als vrouw terugkomen op het feit dat je toch helemaal geen seks wilde? En is het dan ook verkrachting?

Bijzonder dat dat zo werkt in Zweden.Ja, die kan daarop terugkomen, en daarvan een aanklacht indienen welke als een aangifte van verkrachting in de statistieken wordt opgenomen. Wat de uitkomst van de rechtszaak is daarentegen is natuurlijk weer geheel afhankelijk van hoe aannemelijk je jouw standpunt kunt verdedigen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Assange geval: Assange had een seksavondje met een van die dames, blijkbaar minstens 2x geneukt. Alleen deed hij dat blijkbaar de tweede keer zonder condoom terwijl ze sliep. Zij had vooraf alleen ingestemd met seks met condoom (de eerrste keer). De vraag is dus of ie de andere keer toen ze sliep wel zijn gang had mogen gaan met condoom. Of uberhaupt niet. Aangezien het op die manier seks tegen haar wil was, werd dat juridisch gezien verkrachting.



Saillant detail is nog dat de dame blijkbaar een SOA test wilde afdwingen bij Assange. Dat kan blijbkaar "alleen" als je aangifte doet van verkrachting of aanranding. Dus, dan maar aangifte doen.



Verder hebben we het nog niet over alle complottheorieen. Want waarom is jij bang uitgeleverd te worden door Zweden? Hij was in Engeland, dat net zo goed een uitleveringsverdrag heeft met Amerika.



In Zweden zijn de wetten rond sex relatief streng, maar desondanks moet je als vrouw nog steeds echt van goede huize komen om je aanklacht bewezen te krijgen.



Het is overigens onzin dat die vrouw er "achteraf" op terug kan komen dat ze geen seks wilden zonder condoom. Uitgangspunt is wel dat de vrouw vook vooraf geen toestemming zou hebben gegeven voor seks zonder condoom. Als Assange begint met seks terwijl die vrouw slaapt, dan neem hij natuurlijk wel een risico met een one night stand. Het is echt niet zo dat je achteraf nog even van mening kan veranderen. Bewijsvoering is echt weer lastiger.



Det wet wil men overigens veranderen. Dan zal een vrouw expliciet moeten instemmen. Dat is nu (en toen Assange bezig was) niet het geval. Nu moeteen vrouw heel duidelijk maken dat ze niet instem, wil de seks als ongewild beschouwd worden. Dat instemmen is ook iets dat wellicht weer door de omstandigheden bewezen zal worden. Het is niet zo dat men nu ineens met een neukcontract gaat "werken". (no pun intended met werken, betaalde seks is "ook al" verboden). Het is meer bedacht omdat het nogal schrijnend kon worden als een meisje verlamd van schrik verkracht werd door 5 kerels en dat daarna die kerels werden vrijgesrpoken omdat het meisje niet duidelijk genoeg had nee gezegd of had tegengesparteld.



Wat betreft drammen over condoomgebruik. Ik (als man) snap niet waarom je daarover zou drammen. Maar goed, er lopen onder mijn seksegenoten blijkbaar een hoop kleuters rond.
kastella wijzigde dit bericht op 10-10-2016 14:13
Reden: instemwet nu nog niet van kracht.
% gewijzigd
Als ik het goed begrijp gaat de zaak om het volgende:

"maar de ochtend erna profiteert hij van haar slaperigheid om haar te penetreren, waarbij hij "de regels van het spel verandert": hij heeft seks zonder condoom. Wanneer ze zich daarvan bewust wordt, durft ze hem niet tegen te houden."



"Omdat ik niet wist dat ik het recht had om absolute grenzen te stellen [...] aan een man waarmee ik al geslapen had."



Dat is eigenlijk hetzelfde als in Nederland. De spelregels werden veranderd. Ze was slaperig nog. Had eerst de avond daarvoor aangegeven het mét condoom te willen doen.



Maar het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat ook al slaap je vrijwillig met een man hij nog steeds niet alles mag flikken als jij als vrouw iets (toch) niet wil. En dat is in Nederland in principe wel het geval op helaas steeds meer dwalingen na. Zoals hier ook weer blijkt.



http://www.voxeurop.eu/nl ... 4601-wanneer-nee-echt-nee



Daarom is het ook voor mannen belangrijk dat de vrouw weet dat ze altijd nee kan zeggen. Dat voorkomt zaken zoals bij Assange.
Ja precies.



Verder is het natuurlijk ook belangrijk of iets duidelijk onder druk plaatsvindt óf ze inderdaad nee had kunnen zeggen. Zoals groepen, fysieke verschillen en dreiging op andere manieren.



Aan de andere kant moet seks wel leuk en ook veilig blijven ook voor mannen dat niet zomaar achteraf verkrachting of aanranding geroepen kan worden.



Voorlopig zijn vrouwen nog erg in het nadeel alleen maar om gehoord te worden met aangifte eventueel áls de man te ver gaat.
Ik heb wel eens een exemplaar getroffen die braaf het condoom omdeed, maar wel ondertussen mopperde dat hij dan minder voelde.

De penetratie werd afgewisseld met wat vingerwerk, ik voelde wat "gesjoemel" toen hij weer bij mij naar binnen wilde....

Bleek hij zijn condoom stiekem te hebben afgedaan



Ik heb nog nooit zo snel iemand mijn bed en huis uitgeflikkerd.
Tjeezus wat een klootzak, eentje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 10 oktober 2016 @ 13:15:

Het is gewoon een feit dat het zonder condoom veel lekkerder is.



Het is dan een even hard feit dat een zeurende bedpartner niet libido verhogend is. Of inderdaad zo eentje die tijdens de daad erover blijft mopperen. Nou, dan niet hoor. Ik blif erbij dat het ook een groot deel is wat je er van maakt. Ik heb genoeg mannen gehad die er niet over klaagden en de sterren van de hemel seksten (ook lange tijd het alleen met condooms gedaan, zeker een jaar).



Iemand die hem er uit haalt en stiekum zonder condoom bij je naar binnen wil is geen knip voor de neus waard, zó respectloos. Alsof je een gebruiksartikel bent. Bah.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Meningen over wel of niet lekker met of zonder condoom kunnen verschillen, maar daar gaat het mij eigenlijk ook niet echt om.

Mensen mogen van mij het per se zonder willen doen, ook als ze wisselende partner hebben, maar dan moeten ze iemand kiezen die daar geen moeite mee heeft.



Waarom zoooo graag zonder dat iemand zoals bij ikbenmeereentje zoiets achterlijks doet!? (retorische vraag hoor)

Gelukkig dat je er op tijd achter kwam!
Alle reacties Link kopieren
Ik vrij ook zonder condoom, met alle risico's en gevolgen van dien.

Wilt zij niet zonder dan probeer ik haar toch te manipuleren. Dit lukt niet altijd, maar als je het goed timed wat vrijwel betekent dat je lul er pas bij betrekt op het moment dat zij echt verlangt dan maak je kans. Wilt ze echter niet dan vrijen we niet. Ik ben dan wel niet zo netjes (om het zachtjes uit te drukken) maar ik heb nog nooit fysiek of met woord zitten doordrammen. Dan blijft het bij orale bevrediging en in enkel gevallen handwerk van haar of van mijzelf.



----

Ik vind het echt superfijn om zo openlijk tegen anderen mijn fouten toe te geven.

Zoiets kan je in real life nooit tegen iemand vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Maar we kunnen er lang of kort over praten, maar zo moeilijk is het toch niet?



Als je in de kroeg opgedoken scharrel het vertikt een condoom te gebruiken, houd je je benen bij elkaar en je onderbroek aan. Kan je gewoon helemaal zelf, toch? Dan zijn verdere discussies over zijn hoe of waarom en de mentaliteit van "mannen" al helemaal niet nodig. Dan krabbel je maar zélf even waar het jeukt.



Feit is nou eenmaal dat je mensen (mannen in dit geval) die je te hooi en te gras oppikt, niet kent en dus niet weet hoe ze met verschillende dingen omgaan. Een vent die je een uur tevoren in de kroeg bent tegengekomen en waar je spontaan jeuk van krijgt, prima hoor, maar dat kan dus tegenvallen, ook qua omgaan met condooms enzo. Dat weet je dan. Kan je 100 keer roepen dat het een onverantwoorde klootzak is, maar dat is het risico van het vak, zeg maar.



Als je een relatie aangaat met iemand, die eerst eens als mens leert kennen, hoe hij met andere mensen (en vrouwen) omgaat en pas dáárna tussen de lakens kruipt, heb je nog steeds geen garantie, maar in elk geval wel minder kans dat je opeens voor rare verrassingen komt te staan.



Vind je het echter spannender regelmatig iemand eenmalig ergens op te duiken, of dat nou het internet of de kroeg is, tja, dan moet je gewoon incalculeren dat er dingen anders kunnen gaan dan dat je wilt, maar dat is dan het risico van het vak.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven