Partner heeft last van sexsomnia, hoe daar mee om te gaan?

08-10-2016 22:50 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_311997 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 16:20
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor jullie! Geen ervaring. Maar is de full time ploegendienst wel iets voor hem? Ikzelf zou daar he-le-maal niet tegen kunnen. Zeker niet als kinderen ook nog jullie slaapritme storen. Dat zou mij erg uit mentale balans brengen.



De kinderen zijn nou eenmaal de kinderen. Kan hij niet alleen overdag werken? Of een poosje, om te kijken of dat helpt en meer rust/balans geeft?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
anoniem_311997 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 16:24
98.26% gewijzigd
Gescheiden slaapkamers lijkt me een goed uitgangspunt.
Alle reacties Link kopieren
Goh jeetje wat vervelend. Ik kom niet verder dan belachelijke dingen zoals handboeien of z'n piemel aan z'n been vast tapen. Zijn er wereldwijd niet veel meer mensen met hetzelfde probleem die wel een oplossing hebben? Of artsen? Heel veel sterkte!
Je benoemd de sexsomnia als een probleem (naast het snurken) en hij kan (?) niets anders gaan doen vanwege de gouden handboeien. Dat jij het wat eenzaam vindt in bed daar wen je vast wel aan, naast dat het een impuls aan jullie seksleven kan geven.



Het enige echte probleem dat ik zie is het samen willen slapen (wat voor jullie beiden toch al niet werkt).



Tijd voor een pragmatische aanpak, me dunkt.
quote:Amand schreef op 08 oktober 2016 @ 23:10:

Je benoemd de sexsomnia als een probleem (naast het snurken) en hij kan (?) niets anders gaan doen vanwege de gouden handboeien. Dat jij het wat eenzaam vindt in bed daar wen je vast wel aan, naast dat het een impuls aan jullie seksleven kan geven.



Het enige echte probleem dat ik zie is het samen willen slapen (wat voor jullie beiden toch al niet werkt).



Tijd voor een pragmatische aanpak, me dunkt.Helemaal mee eens. Apart slapen geeft veel rust voor beiden. Bovendien kan het niet diep in slaap komen voor hem ook gedreven worden door een diepe angst om weer dingen te gaan doen die hij bij bewustzijn helemaal niet wil laten gebeuren.
Apart slapen vooralsnog. Stap over je eenzaamheid heen, zijn slaap is nu belangrijk!

En dan, rondkijken ander werk zonder ploegendienst. Misschien zelfs wel de oorzaak van het rare slapen nu. Apneu kan je hebben, maar omstandigheden en stress zijn dan toch vaak de triggers? Apneu is ook niet weg te poetsen, wel mee te leven, en daar hoort misschien dus ook niet meer werken in ploegen bij.

Samen slapen komt wel weer, zoals vroeger. Dus, hop, andere bedje in straks!
Alle reacties Link kopieren
Ik was allang naar de logeerkamer vertrokken. En leer je kinderen in bed te blijven snachts
gaat hij ook slaapwandelen, kamers van kinderen in of naar buiten, of thee zetten etc? Hoe onveilig is het eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt,



We hadden apart slapen inderdaad zelf ook bedacht maar vind dat zo ongezellig en misschien raar voor de kinderen??? Ik zal het er met mijn man over hebben. Het zal wennen zijn, maar zo werkt het ook niet langer.

Bedankt voor jullie berichten.
quote:Bonnyblue schreef op 08 oktober 2016 @ 23:24:

Bedankt,



We hadden apart slapen inderdaad zelf ook bedacht maar vind dat zo ongezellig en misschien raar voor de kinderen??? Ik zal het er met mijn man over hebben. Het zal wennen zijn, maar zo werkt het ook niet langer.

Bedankt voor jullie berichten.Als je de kinderen vertelt dat papa rustig moet slapen en dat dit niet lukt omdat zij telkens hun bed uit komen, dan denk ik dat het voor jullie allemaal wel eens positief uit zou kunnen pakken.
Alle reacties Link kopieren
Nee hij gaat niet slaapwandelen
anoniem_311997 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 10:52
36.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kinderen vinden niet gauw iets raar, die verzinnen hun eigen oplossing. Waarom zij wel een eigen kamer en jullie niet? Om maar een voorbeeld te noemen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hier kan ik wel wat mee, bedankt.... Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anderhalf jaar lang in een andere kamer geslapen. Ik moest goed slapen. De kinderen vonden dat helemaal niet raar ofzo. Geen centje pijn hoor. Inmiddels slapen we wel weer in één bed.
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft het ook, maar in duidelijk mindere mate.

Het gebeurt maar heel af en toe, en hij is vrij makkelijk weer van zijn plannen af te brengen, zeg maar.

Agressief is hij al helemaal niet.

Ik denk ook dat apart slapen de enige oplossing is voor nu. Het is idd niet gezellig, maar je moet toch wat.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Dat jij het "ongezellig" vindt, dat ene kwartiertje voor het inslapen, is nu van tamelijk ongeschikt belang, me dunkt.

Hij moet slapen, jij moet slapen.
En wat je kinderen daar wel of niet van vinden is natuurlijk al helemaal niet belangrijk. Dat nemen ze voor kennisgeving aan.
quote:Bonnyblue schreef op 08 oktober 2016 @ 23:27:

Nee hij gaat niet slaapwandelen, dat doet onze zoon soms wel.....helaas.... Het is wat die slaap stoornissen.ha gelukkig, en ja, je zoon kan er over heen groeien! Nou hoop dat jullie, zo ieder in eigen bed, toch lekker kunnen slapen. En anders, matrasje op de grond voor jou of hem, is een optie wellicht.
Als je man nachtdienst heeft slaap je sowieso niet samen.

Meid, mijn man heeft ook wisseldiensten en alleen daarom slapen we al apart. Om elkaar niet wakker te maken tijdens de slaap maar ook omdat ik hele bossen omzaag in mijn slaap.

Wat betreft het gezellige samen slapen..je kan dat niet zo noemen omdat hij die slaapziekte heeft. Niks gezelligs aan.

Lekker allebei je eigen bed. En voor seks kan je het door je hele huis doen..zonder of met bed.
De matrassen een meter uit elkaar zetten met een bak koud water ertussen?
Ik snap niet dat je partner zichzelf niet veel eerder naar de logeerkamer heeft verplaatst. Verschrikkelijk als je onbewust je vrouw aanrandt. Hij kan er niks aan doen dat hij sexsomnia heeft, maar hij kan wel voorkomen dat hij jou er mee lastig valt!

Gescheiden slaapkamers lijkt me veel praktischer. Wat is daar vreemd aan? Ken meerdere mensen die ivm slaapproblemen (snurken, apneu, rusteloze benen) apart slapen.

En al wil je man niet dat je z'n sexsomnia bespreekt, je kan toch wel met een vriendin praten over je slaapgebrek of verdere hulp zoeken? Verbloem het dan gewoon als "man slaapt onrustig en ik word daar vaak wakker van, ivm met de kinderen trek ik het echt niet meer".
quote:Amand schreef op 08 oktober 2016 @ 23:10:

Je benoemd de sexsomnia als een probleem (naast het snurken) en hij kan (?) niets anders gaan doen vanwege de gouden handboeien. Dat jij het wat eenzaam vindt in bed daar wen je vast wel aan, naast dat het een impuls aan jullie seksleven kan geven.



Het enige echte probleem dat ik zie is het samen willen slapen (wat voor jullie beiden toch al niet werkt).



Tijd voor een pragmatische aanpak, me dunkt.Helemaal eens met Amand (oh jee)
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 09 oktober 2016 @ 02:29:

De matrassen een meter uit elkaar zetten met een bak koud water ertussen?Haha, dat zou ik doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven