Geld & Recht alle pijlers

Platinum Tickets Ticketmaster

04-05-2024 10:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een idioot gedoe zeg! Was gisteren aan het kijken voor kaartjes voor een concert en in de goedkopere prijsklassen zijn nog een hoop kaartjes over. Ticketmaster heeft die allemaal aangemerkt als Platinum Tickets waardoor ze nu dus het dubbele kosten. Ben gekke Henkie niet dus die koop ik niet, vind het zelfs wat weg hebben van oplichting.

Weet iemand of Ticketmaster dat Platinum er ook nog vanaf haalt op een later moment als het kaartje toch niet verkoopt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je op de site gekeken?

“De prijzen zijn dynamisch en worden real-time op basis van vraag en aanbod bepaald, vergelijkbaar met hoe de hotel- en luchtvaartindustrie werkt.”

https://www.ticketmaster.nl/feature/platinumtickets/

Voor populaire concerten vind ik het een nogal opportunistische aanpak, ticketmaster stelt zich op als een opkoper en doorverkoper- terwijl zij pretenderen de betrouwbare verkooppartner te zijn.
Voor minder populaire en “gewone”’concerten vind ik de aanpak beter passend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat heb ik gelezen en vond het maar vaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij dynamisch prijzen gaat de prijs weer omlaag als er weinig vraag is. Dat is toch al je antwoord?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
04-05-2024 10:59
Bij dynamisch prijzen gaat de prijs weer omlaag als er weinig vraag is. Dat is toch al je antwoord?
En dat gebeurt wss nooit…
Alle reacties Link kopieren Quote
Platinum tickets zijn gewone tickets ;) zit niets extra's bij, geen bijzondere plekken.

Je hebt het over Billie Eilist neem ik aan ?

In mijn "favoriete "vak (110) kosten ze meer dan 300 euro.. Nou dat is dan heel jammer, maar laat ik aan me voorbij gaan.

Bij Taylor swift krijg je tenminste nog goodies bij je vip kaarten.

TIcketmaster gaat hier de Amerikaanse kant op, veel vraag -> dure kaarten.. Bizar
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
04-05-2024 11:06
En dat gebeurt wss nooit…
Dat vermoeden heb ik dus ook. Vind dat hele platinum systeem echt idioot. Ticketmaster is de enige officiële verkoper voor het concert dus iedereen moet daar z'n kaartjes kopen en later doorverkopen als men toch niet kan later. En dan nog extra willen verdienen ook. Als ze de originele prijzen te goedkoop vinden hadden ze alle kaartjes maar wat duurder moeten maken. Het is toch stom dat degene die naast je zit tijdens het concert het dubbele heeft betaald of maar de helft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel erg stom inderdaad. Voor twenty one pilots waren staplaatsen 88 euro en binnen een paar minuten waren ze 'opeens' platinum en kostten de kaarten 178 per stuk. :roll: Ik geloof ook niet dat het vaak zal voorkomen dat de prijzen weer naar beneden gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
04-05-2024 11:19
Dat vermoeden heb ik dus ook. Vind dat hele platinum systeem echt idioot. Ticketmaster is de enige officiële verkoper voor het concert dus iedereen moet daar z'n kaartjes kopen en later doorverkopen als men toch niet kan later. En dan nog extra willen verdienen ook. Als ze de originele prijzen te goedkoop vinden hadden ze alle kaartjes maar wat duurder moeten maken. Het is toch stom dat degene die naast je zit tijdens het concert het dubbele heeft betaald of maar de helft.
Nou inderdaad.
Wat een onzin ook. Ik vind het ook niet te vergelijken met vliegtickets, want als ik een ticket op zaterdag te duur vind, dan kan ik kiezen voor de impopulaire maandag.
Billy Eilish of wie dan ook, geeft gewoon 1 concert dan en dan en dus heb je niks te kiezen. Verder is het altijd al zo geweest dat de eerste rang duurder is dan achterin.
En een populaire artiest is ook altijd al duurder geweest dan een onbekend bandje.

Dit is gewoon weer de zoveelste methode om geld te verdienen.
Jammer, want ik ga graag naar concerten, maar als dit de normale praktijk wordt, zal het een stuk minder worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
04-05-2024 12:06
Nou inderdaad.
Wat een onzin ook. Ik vind het ook niet te vergelijken met vliegtickets, want als ik een ticket op zaterdag te duur vind, dan kan ik kiezen voor de impopulaire maandag.
Billy Eilish of wie dan ook, geeft gewoon 1 concert dan en dan en dus heb je niks te kiezen. Verder is het altijd al zo geweest dat de eerste rang duurder is dan achterin.
En een populaire artiest is ook altijd al duurder geweest dan een onbekend bandje.


Dit is gewoon weer de zoveelste methode om geld te verdienen.
Jammer, want ik ga graag naar concerten, maar als dit de normale praktijk wordt, zal het een stuk minder worden.
Ja klopt en ik vind het ook niet erg. Maar nu is een kaartje achterin vak 209-210 van Ziggodome duurder dan een kaartje in vak 103-110. Niet dat ik die in vak 209-210 wil hebben maar 212 of 203 was nog wel een optie op zich maar ook allemaal platinum. Ben nog aan het nadenken of ik het de artiest waard vind om toch dat duurdere kaartje in vak 103-110 te kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al kaarten gekocht in de pre-presale, wel voor 140 pp maar ik heb hele mooie plekken, bewust gekozen.

Maar toen waren er wel goedkopere kaarten. 68-82 euro per kaart was er zeker nog wel.
Eergisteren in de presale van Mojo ook.

Hoe het gisteren was weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
04-05-2024 10:59
Bij dynamisch prijzen gaat de prijs weer omlaag als er weinig vraag is. Dat is toch al je antwoord?
En ik ben de paashaas... Ticketmaster heeft een monopoly en dat weten ze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook irritant. Zat er aan te denken om vanavond naar een concert te gaan in de buurt mits ik nog een goedkoper kaartje kan scoren. De doorverkooptickets op Ticketmaster zijn ineens foetsie en op Ticketswap staat er eentje maar in de voorwaarden staat dat voor het concert alleen mobiele kaartjes worden geaccepteerd die gescant moeten worden in de ticketmaster app of website. Neem aan dat Ticketswap kaarten dan niet geldig zijn.

Concert is ook nog lang niet uitverkocht maar vind de normale prijs een beetje te duur.

Er was gisteren trouwens een item bij Radar over de Platinum tickets, een minster wil er kamervragen over stellen maar dat heeft nu geen prioriteit blijkbaar...
Alle reacties Link kopieren Quote
uiteindelijk is het geen recht van iemand op een kaartje voor een bepaalde prijs en mag de organisator en/of artiest vragen wat hij wil.. .en dat mag ook dynamisch inderdaad, net als bijv. hotels.. en je hebt altijd zelf de keuze of wel of niet gaat, of naar een ander concert gaat of thuis blijft..
als er genoeg mensen niet gaan wordt het vanzelf goedkoper en verkopen de kaartjes alsnog dan volgende keer nog duurder, dat is de marktwerking.

Verder dacht ik dat niet alle kaarten platinum waren, maar slechts een gedeelte van de kaarten.

Het is al erg mooi dat er in de Nederlandse theaters vaak met vaste "lage" prijzen gewerkt wordt, en dan een loting, zodat iedereen een kans heeft om je favoriete band /optreden/show te zien.. Vaak zat wil ik ergens heen en word ik uitgeloot, waarbij ik dan denk: ik had best het dubbele willen betalen ...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven