Vriend onzeker in bed

06-04-2015 18:30 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds drie jaar een relatie met mijn vriend. We zijn over het algemeen erg gelukkig met elkaar. We houden van dezelfde dingen en er is veel plezier in onze relatie. Zo houden we van reizen. Ze zeggen soms dat reizen een goede relatietest is. We voelen elkaar hierbij echt goed aan.



Mijn vriend is echter vaak onzeker en dit heeft een grote impact op ons seksleven. Hij is erg lief en zorgzaam. Misschien zelfs een beetje té. In bed geeft hij voor het algemeen en neemt hij eigenlijk niets. Hij houdt ervan om mij te plezieren, maar blokkeert als ik hetzelfde bij hem probeer te doen. Hij houdt er zelfs niet van als ik zijn geslachtsdelen aanraak. Ik heb hier eerder al een topic over geopend. Hij is erg goed in wat hij doet, maar helaas is zijn repertoire nogal beperkt. Ik mis vooral wat spontaniteit en passie. Hij lijkt zich altijd bewust te zijn van zichzelf, van de geluiden, van zijn lichaam, zijn zweet,... Hij kan zich nooit volledig laten gaan. Het probleem lijkt alsmaar groter te worden. Als ik hem vraag over zijn dromen in het leven, kan hij er urenlang over vertellen en fantaseren. Als ik hem vraag wat hij nog wil doen in bed, blokkeert hij. Als ik hem over mijn fantasieën vertel dan weet hij niet hoe hij ermee moet omgaan.



Op één van onze reisjes hadden we een hele gezellige avond in een restaurantje. We zijn wat blijven plakken en er is wat alcohol gedronken. Toen we terug op onze hotelkamer waren was hij meer opgewonden dan ik hem ooit had gezien. Plotseling konden er dingen die hij altijd had afgeketst. Het was erg passievol. Ik vond het heerlijk, maar toen hij de volgende dag ontnuchterd was schaamde hij zich voor wat er gebeurd was. Hij zei dat hij het erg vond dat hij de controle verloren had en hem zo had laten gaan. Helaas is hij sindsdien terug erg zelfbewust geworden.



Nu merk ik dat de twijfels bij mij steeds groter worden. In het ‘gewone’ leven, lijken we elkaar zo goed aan te voelen, maar in bed lukt het steeds minder. Hij is mijn eerste (seksuele) relatie en ik vind het zo jammer dat de passie die we op jonge leeftijd zouden moeten voelen er niet is. Ik zie hem graag en wil nog zoveel met hem proberen. We zouden nog volop in de ‘konijnenfase’ moeten zitten.

Kan je blijven werken aan je seksleven en kan ik blijven hopen op verandering? Zijn er manieren om wat passie te krijgen in de slaapkamer? Ik lees vaak dat wanneer de klik er niet is, die ook nooit kan komen. Ik ben zo bang dat dit bij ons ook zo is. Is dit voor iemand herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:forumnaam2015 schreef op 06 april 2015 @ 20:12:

@ Hij praat moeilijk over zijn pestverleden, al lukt dit de laatste tijd steeds beter. Hij kan al beter onder woorden brengen wat hem precies onzeker maakt. Ik lees dat je je vroeger ook preuts voelde. Stamde dit ook vanuit je verleden? Wat heb jij precies gedaan om dit achter jou te laten? Heeft je partner daar een rol in gehad?



Hier ook een laatbloeier. Ik was erg introvert (wel sociaal, maar weinig gevoelens laten zien) en ik snapte ook weinig van wat mijn emoties betekenden. Mijn emoties heb ik (met therapie en veel praten met partner en vrienden) leren begrijpen. Dat was voor iedereen (behalve miss. de psych) soms vast erg vermoeiend, maar het heeft mij veel losser gemaakt. Ook zeker wat seks betreft, ben ~180 graden gedraaid.



Mijn conclusie: hoe je staat tegenover seks is een weerspiegeling van je innerlijk leven. Als er innerlijk iets scheef zit (laag zelfbeeld door jarenlang pesten?), heeft dat linksom of rechtsom effect op je seksleven. Bij jouw vriend werkt dat misschien sterk remmend.



Wil je van die rem af, moeten jullie misschien toch aan de bron beginnen... Kost veel energie, maar levert heel lang ook heel veel op.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
@forumnaam....."als ik hem vraag waarom hij het niet fijn vindt dat ik hem daar aanraak, zegt hij dat hij er geen behoefte aan geeft en dat het niet prettig voelt (lichamelijk). Daar kan ik natuurlijk weinig tegen inbrengen want ik voel niet wat hij voelt"



Dit vind ik zorgelijk.

Je kunt natuurlijk open blijven staan voor wat er van hem komt,maar het klinkt nu alsof hij er wel oke mee is,zoals het gaat. Maar dat is het niet. Je wilt je vriend mogen en kunnen aanraken. Als hij accepteert dat dat gewoon niet gaat gebeuren, accepteert hij dat jouw natuurlijke behoefte niet wordt bevredigd. En als jij het accepteert heb je op den duur dus een vriend wiens penis je nooit zal mogen aanraken, afzuigen en wat dies meer zij.

Wil je dat?



Met andere woorden: hij zal er toch iets aan moeten doen, omdat het tegen jouw gevoelens in gaat. Voor altijd zie je dit namelijk misschien niet zitten, en wachten tot hij ineens wel die behoefte krijgt na 3 jaar lijkt me wat onzinnig. Die behoefte zal niet ineens opkomen. Dus ook aan jou is er een keuze hierin: als er niets veranderd, kun je dan gelukkig zijn met hem?



Natuurlijk is het vreselijk voor hem dat hij het zo akelig vind, maar voor jou is het ook kut. Op den duur heb je iets van hem nodig, en dat zou hem niet zo koud moeten laten als bovenstaande voor mij (als buitenstaander) leest. Bijvoorbeeld zou hij naar de huisarts kunnen gaan als hij lichamelijke pijn (?) heeft als je hem aanraakt.



Bovenstaande klinkt hard, wellicht.

Maar ik vind bovenstaande uitspraak (die veel zegt over zijn houding hierin: hij vind het best zo) echt zorgelijk.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:VivalaVida19 schreef op 06 april 2015 @ 21:34:

Hoi! Ik herken je verhaal deels. Ik heb nu een half jaar een nieuwe relatie met iemand die nog geen seks heeft gehad. Voor mij mijn tweede partner. Veel verder dan zoenen en een beetje frunniken zijn we nog niet gekomen. Ook bij ons lijkt het alsof hij niet durft, zich schaamt.Ik leid zijn handen steeds naar plekken waar ik dat wil. Soms doet hij iets, soms trekt hij zijn hand terug want: moe, niet fit, ziek.... Of na een minuut stopt hij abrupt.



Wanneer ik bij hem iets doe, wordt dat ook snel afgekapt. Het schijnt pijn te doen bij hem, zelfs als ik supervoorzichtig ben. Gevraagd of er iets aan de hand is, maar hij zegt van niet.



Herkenbaar! Bij ons heeft hij het wel nooit een probleem gevonden om mij te bevredigen. Op dit punt heb ik niets te klagen. We hebben het ook een tijdje bij frunniken gehouden en ik vond dit best fijn. Als hij nog weinig ervaring heeft, kan het waarschijnlijk nog veel beter worden. Kunnen jullie er goed over praten?

Als hij pijn heeft, kan het dan niet zijn dat hij een te strakke voorhuid heeft of iets dergelijks? Lichamelijke pijn lijkt mij nooit normaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook wel eens heb gelezen is dat het helpt om zijn thuissituatie beter te kennen. Hoe werd bij hem thuis vroeger tegen seks en lichamelijkheid aangekeken?

Ik heb hierover gelezen in de context van communicatie: als er in een gezin bijvoorbeeld heel luidruchtig werd gecommuniceerd, met veel gebaren en misschien stemverheffing (in de normale/expressieve zin van het woord) kan dat op een partner die in een gezin opgroeide waar helemaal niet of juist heel kalm werd gecommuniceerd intimiderend overkomen.

Denk dat dit ook wel toegepast kan worden op seks: dus wie weet is hij vroeger op een bepaalde manier opgevoed die zijn houding tov seks kan verklaren?

Dat jij veel vrijer daarin bent opgevoed?



Dat zou ook een ingang kunnen zijn, dat in een normaal gesprek eens uit te vinden.........
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 06 april 2015 @ 21:55:

Hij zal er toch iets aan moeten doen, omdat het tegen jouw gevoelens in gaat. Voor altijd zie je dit namelijk misschien niet zitten, en wachten tot hij ineens wel die behoefte krijgt na 3 jaar lijkt me wat onzinnig. Die behoefte zal niet ineens opkomen.Idd, de wens tot verandering moet (ook) in hem zitten. Anders wordt het lastig.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
@forumnaam2015: Dit verhaal is zo herkenbaar, ik had zo je vriend kunnen zijn.. Heb niet alle berichten gelezen, maar wat ik denk dat jij het beste kan doen, heb het namelijk zelf ook gehad, is goed praten met hem. Als je hem echt leuk vindt en geduld wilt hebben om het te doen slagen moet je hem eerst op zijn gemak leren stellen in bed rondom het bed, alles.. Mijn ex kon had daar helaas geen geduld voor bij mij en dat maakte haar zo aan het twijfelen dat het uiteindelijk uit ging. Zij was voor mij ook de eerste meid waarmee ik seks had, zij had al meer ervaring maar daar voelde ik me niet prettig bij, althans op het begin wel, maar leek steeds moeilijker te gaan en alsof ik het soms zelfs wilde ontwijken op momenten dat ik het niet zag zitten seks te hebben (terwijl het soms spontaan wil ineens ging). Waar ik, vooral op het begin moeite me had, was dat ik me gewoon niet genoeg op me gemakt voelde en teveel nadacht over alles wat er speelde op het moment dat het intiem werd, stink ik niet? Wat vindt ze van mijn piemel? Kom ik niet te snel klaar? etc etc. Terwijl zij het zo geil vond wat ik bij haar deed dat ze zelfs vroeg of ik les had gehad in een vrouw plezieren. Dat gedeelte ging ook altijd goed, tot het 'mijn beurt' was, dan ging het altijd vrij stroef… Maar geloof me, heb geduld, begin bij de basis en praat met hem!
Alle reacties Link kopieren
Bugs: dit "hoe je staat tegenover seks is een weerspiegeling van je innerlijk leven" vind ik een hele mooie en zinnige opmerking.

In die trant zat ik ook te denken en ik dacht: vriend van TO zal misschien zich ook op andere gebieden in de relatie niet helemaal willen laten kennen en (aan)raken....zou hij bv wel op emotioneel gebied nabijheid zoeken en kunnen handelen?

Waren vragen die bij me opkwamen.

Ik denk dat je uitspraak veel hout snijdt.



In mijn geval (terugkijkend) was/is dat ook zo (geweest).

Toen ik een bar slecht zelfbeeld had liet ik mannen mij ook bar slecht behandelen (in en buiten het bed). Toen dit verbeterde, werden mijn relaties steeds fijner en evenwichtiger. Seks is ook een heel tere spiegel, een beetje als een meer waarin iets wordt weerspiegeld. Het luistert in bed altijd net iets nauwer dan daarbuiten, vind ik, en zaken worden er ook wat meer duidelijk en uitgekristalliseerd dan bijvoorbeeld op werkgebied of met vrienden.........
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
@ Misia: ik vind het nogal moeilijk om hem hierop af te rekenen. Ik kan hem niet dwingen om van iets te genieten.

Ik heb hem wel al gezegd dat ik me soms afgewezen voel, egoïstisch in bed en alsof ik iets niet goed doe. Hij troost me hier wel in, zegt dat dit absoluut niet nodig is. Hij geniet van de dingen die ik doe. Hij vindt mij opwindend. Aanraken doe ik soms wel, maar het lijkt alsof hij het enorm tegen zijn zin doet en dan is het plezier voor mij natuurlijk heel ver te zoeken. Pijpen probeer ik zelfs niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:masterofdisasterr schreef op 06 april 2015 @ 22:20:

@forumnaam2015: Dit verhaal is zo herkenbaar, ik had zo je vriend kunnen zijn.. Heb niet alle berichten gelezen, maar wat ik denk dat jij het beste kan doen, heb het namelijk zelf ook gehad, is goed praten met hem. Als je hem echt leuk vindt en geduld wilt hebben om het te doen slagen moet je hem eerst op zijn gemak leren stellen in bed rondom het bed, alles.. Mijn ex kon had daar helaas geen geduld voor bij mij en dat maakte haar zo aan het twijfelen dat het uiteindelijk uit ging. Zij was voor mij ook de eerste meid waarmee ik seks had, zij had al meer ervaring maar daar voelde ik me niet prettig bij, althans op het begin wel, maar leek steeds moeilijker te gaan en alsof ik het soms zelfs wilde ontwijken op momenten dat ik het niet zag zitten seks te hebben (terwijl het soms spontaan wil ineens ging). Waar ik, vooral op het begin moeite me had, was dat ik me gewoon niet genoeg op me gemakt voelde en teveel nadacht over alles wat er speelde op het moment dat het intiem werd, stink ik niet? Wat vindt ze van mijn piemel? Kom ik niet te snel klaar? etc etc. Terwijl zij het zo geil vond wat ik bij haar deed dat ze zelfs vroeg of ik les had gehad in een vrouw plezieren. Dat gedeelte ging ook altijd goed, tot het 'mijn beurt' was, dan ging het altijd vrij stroef… Maar geloof me, heb geduld, begin bij de basis en praat met hem!Dit geeft enorm veel herkenbaarheid, vooral het vette deel. Daar is hij ook altijd mee bezig. 's Morgens altijd eerst even douchen en tanden poetsen, omdat hij continu bezig is met geurtjes. Hij houdt nog steeds zijn ondergoed aan tot het moment van penetratie,... Is het bij jou dan spontaan overgegaan met veel geduld en praten? Was het bij jou uit onzekerheid omdat je vriendin wel al ervaring had of was er meer aan de hand? Ging het bij volgende relaties dan meteen beter? (hoef je helemaal niet op te antwoorden hoor als het te persoonlijk, ik ben al heel dankbaar voor je reactie en de herkenbaarheid.)
Alle reacties Link kopieren
@masterofdisaster: wat een mooie, open en eerlijke post, vind het prachtig hoe je dit hier zo met ons deelt en ik denk dat TO er zeker veel uit kan putten....



Zulke berichten van mannen als jij geven me altijd hoop (haha, alsof ik die nodig heb als Groot Fan Van De Man - nee hoor...)

Maar toch en zonder gekheid: posts als die van jou vervullen me altijd met hoop.

Want wat ik vooral lees, en ook erg hoopvol vindt bij de vriend van TO: jullie zijn mannen die géven. Die erg hun best doen voor hun vriendin en dat wijst voor mij op een enorme betrokkenheid die dieper gaat dan het plezier geven in bed. Die wijst op een enorme betrokkenheid ook daarbuiten en die is ook hoopvol bij het oplossen van problemen, omdat die basis er dus is.



(kan het niet beter verwoorden, het is wellicht niet helemaal duidelijk wat ik bedoel, maar wordt gewoon heel blij van open en eerlijke posts als die van jou, masterofdisaster)
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 06 april 2015 @ 22:24: Vriend van TO zal misschien zich ook op andere gebieden in de relatie niet helemaal willen laten kennen en (aan)raken....zou hij bv wel op emotioneel gebied nabijheid zoeken en kunnen handelen?



Het luistert in bed altijd net iets nauwer dan daarbuiten, vind ik, en zaken worden er ook wat meer duidelijk en uitgekristalliseerd dan bijvoorbeeld op werkgebied of met vrienden.........Helemaal mee eens, zowel wat betreft TO en wat betreft seks. De oplossing voor problemen in bed ligt volgens mij bijna altijd buiten bed. En andersom zie je problemen buiten bed (bv werkstress) vaak terug tussen de lakens.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Jep, bugs. Erg eens!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
@ Misia: Ik heb de indruk dat het steeds beter en beter gaat om zijn emoties bij mij te tonen. We kunnen steeds beter praten over moeilijkere onderwerpen, zoals zijn onzekerheden en pestverleden. Maar langs de andere kant kan ik ook met mijn zorgen bij hem terecht. Het is niet zo dat hij de moeilijkere onderwerpen ontwijkt. Hij heeft trouwens op hetzelfde reisje als het alcoholincident vertelt dat hij zich zich echt op zijn gemak voelt bij mij en dat hij zichzelf kan zijn zonder bang te zijn om afgewezen te worden. Ik hoop dat dit ook wat heeft bijgedragen tot onze heerlijke vrijpartij en dat het niet alleen de alcohol was .
Alle reacties Link kopieren
@forumnaam2015: Vindt het totaal niet erg om erover te praten, zit zelf nu ook keihard in een dip (zie vorige topics bv), zo erg dat ik mezelf niet meer lijk te zijn sinds het uit is en er gek van wordt! Maar heb wel geleerd van wat er gebeurd is, of dat nu goede of slechte dingen zijn..



Toen ik bijvoorbeeld voor het eerst met haar zou gaan douchen had ik hier ook best moeite mee, uiteindelijk is het niet zo ver gekomen en hebben we een soort gescheiden gedoucht, mede omdat zij ging douchen, ik net een vers biertje van haar vader had gekregen en ik met haar ouders aan het babbelen was, we moesten er vroeg uit de dag erna, daarom ging zij alvast douchen. Maar ik deed me best om toch het biertje snel op te drinken om naar boven te gaan, wilde haar niet teleurstellen wat betreft het douchen samen. Dus uiteindelijk toen ik naakt de douche in kwam, wat ik niet gemakkelijk vond, stonden we samen echt misschien 5 minuten onder de douche en ging ze er onderuit en maakt ik mijn douche af. Toch een stukje preutsheid denk?



Toen ik na een zaterdagavond bij haar langs ging, dachten we voor het eerst te gaan vrijen maar omdat het voor mij voor het eerst was, kreeg ik hem gewoon niet omhoog, puur door de spanningen en alles wat er speelde, kwam voor het eerst bij haar thuis, ouders lagen de kamer ernaast. Had in mijn hoofd dat ik moest presteren en niet echt kon ontspannen helaas. Gaf ik later ook aan bij haar, dat ik ervan baalde enz enz. Zij gaf aan het niet erg te vinden en dat ik me niet te druk moest maken. Dat deed mij goed en gaf me vertrouwen zodat het de keren erna eigenlijk wel gewoon lukte, al kwam ik wel snel klaar bij haar, maar dit was niet echt een punt.



Deze relatie is pas sinds kort uit dus weet niet hoe het bij een volgende relatie zal zijn, wel weet ik dat het bij iemand moet zijn waar ik me echt op mijn gemak moet voelen en niet teveel moet denken aan al het presenteren in best etc. etc.



@misia: bedankt voor de complimenten, haha. Zo ben ik nu eenmaal altijd denk, ben ik iemand die ergens wel echt voor staat als ik ergens voor ga, maar waarschijnlijk was ik voor mijn ex 'te lief' en wilde ik het te goed hebben voor haar, omdat ik bang was haar te verliezen denk, terwijl zij juist een beetje tegengas nodig had en dat had ik niet door…



@bugs: klopt zeker, merk dat er bij mij thuis niet echt open gepraat wordt over seks, als het op tv komt kijk ik ook altijd liever weg, is misschien gek, maar als je dat thuis nooit gedaan hebt enz kun je er weinig aan doen. Dat was ook de reden dat ik, als ik af sprak met mijn ex dat we bij haar thuis zaten, daar had ik er geen moeite mee over 'rare' onderwerpen te praten. Ook zijn ze bij mij thuis niet gewend dat een stelletje weleens 'naar boven gaat', terwijl dit heel normaal is en je echt niet gelijk hoeft te neuken samen. Bij haar was dit allemaal de normaalste zaak (al wilde ik graag dat dat bij mij thuis ook zo was) en was ik altijd veel liever bij haar thuis, daar was niks een punt en dat stelde me op me gemak
Alle reacties Link kopieren
"Hij heeft trouwens op hetzelfde reisje als het alcoholincident vertelt dat hij zich zich echt op zijn gemak voelt bij mij en dat hij zichzelf kan zijn zonder bang te zijn om afgewezen te worden. Ik hoop dat dit ook wat heeft bijgedragen tot onze heerlijke vrijpartij en dat het niet alleen de alcohol was ."



Dat weet ik wel zeker. Wat lief, TO, dat hij dit zei. Dit is ook alweer zo'n hoopgevend iets.

T komt wel goed hoor...
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Een iets ander verhaal........maar ik ken een stel, over hun seksleven weet ik niks. Maar hij was heel erg bang. Door dingen uit het verleden, om een relatie aan te gaan. Hij vond haar geweldig. Maar hij hield een relatie af, alle pijn, verdriet enz, om zijn verleden kwam omhoog als ze dan dichterbij kwam (figuurlijk).....

Dat heeft een tijd zo voortgeduurd tot zij op een avond gewoon bij hem is gaan liggen en hem alleen maar heeft vastgehouden. Hij moest huilen vertelde hij en t was volgens mij allemaal erg heftig. Maar doordat zij gewoon bij hem kwam liggen en niet weg ging, brokkelde zijn muur af.

Nu zijn ze alweer tien jaar getrouwd.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Masteofdisaster: bij een eerste keer zoals jij die had zou bijna elke man denk ik zich niet erg vrij hebben gevoeld: met de ouders in de kamer ernaast ( !!!). Ik lees niets dat ik daarbij extra 'preuts' vind, ook niet in je verhaal over het douchen .

Misschien ook eens goed om meningen van buitenstaanders hierover te horen. Misschien viel je ongemakkelijkheid daarin best mee en kon goed verklaard worden door de (niet ideale!!!!) omstandigheden voor de eerste keer? En door t feit dat je in je laatste alinea beschrijft: dat je van huis ook niet gewend was om over seks te praten en praten over 'rare' onderwerpen normaal te vinden.....



Kortom: misschien was die ongemakkelijkheid minder iets 'van jou' dan je denkt?

Sterkte trouwens met het verwerken van de breuk, liefdesverdriet s*cks...
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Oja, en wil degene wier/wiens eerste keer een geweldig succes was opstaan?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in bijna dezelfde situatie. Al heb ik dan geen relatie, maar nog wel de sporen van een pestverleden.



Stel dat ik in een relatie zou zitten en het zou net zo moeilijk bij mij als bij jullie gaan. Dan zou ik het enorm waarderen om te kunnen praten en de vrouw in kwestie te kunnen vasthouden, bijvoorbeeld tegen elkaar aan liggen. En dan te praten en te praten en te praten. Wel belangrijk voor mij zou dan zijn dat ik het initiatief in bed over zou nemen, zodat ik weet dat het ok is. Wel een beetje een grens aan stellen, bijvoorbeeld een paar week.



Ik weet niet of je weet wat pesten kan doen met iemand. Veel mensen die niet gepest zijn, weten dat ook niet. Misschien is het handig om daar literatuur over te lezen, ik ga morgen even kijken hoe een bepaald boekje ook alweer heette. Dan kun je je inlezen, heb je nog meer begrip voor wat het kan doen met je.



Ik ben trouwens zelf assertief op dit onderwerp, ik zou het zelf snel willen bespreken als ik merk dat het niet loopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 06 april 2015 @ 23:04:..tot zij op een avond gewoon bij hem is gaan liggen en hem alleen maar heeft vastgehouden...Iets als dit kan inderdaad zo goed zijn voor het vertrouwen, gesteund worden door iemand die jou lief heeft. Het gevoel is heerlijk om op nummer 1 te staan bij iemand
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel 'goed' om te lezen dat er blijkbaar zoveel herkenbaarheid is. Vaak is er toch wat minder begrip als een man onzeker is in bed. Het is soms alsof het bij anderen altijd vanzelf lijkt te gaan. Ik moet dus veel geduld blijven hebben met een vleugje relativering. Dit heb ik er echt wel voor over.



@ masterofdisasterr: bedankt voor je eerlijke reacties en veel sterkte. Liefdesverdriet is inderdaad niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet teveel verwachten van zo'n onzekere man.



Ga er ook maar vanuit dat hij gepest is door die onzekerheid. Als hij gewoon een sterk karakter had dan was hij met hetzelfde lichaam niet gepest hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me alleen wel nog af vraag, je bent 3 jaar bij elkaar en hebt er nu pas een 'probleem' mee? In het begin wil je elkaar toch opvreten en kom je al vrij snel achter zoiets? Althans, dat wij bij mij wel het geval.. Nu is iedereen weer anders in zijn onzekerheden, maar toch, als je al 3 jaar een relatie hebt.
Alle reacties Link kopieren
masterofdisasterr schreef op 07 april 2015 @ 06:44
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:masterofdisasterr schreef op 07 april 2015 @ 15:57:

Wat ik me alleen wel nog af vraag, je bent 3 jaar bij elkaar en hebt er nu pas een 'probleem' mee? In het begin wil je elkaar toch opvreten en kom je al vrij snel achter zoiets? Althans, dat wij bij mij wel het geval.. Nu is iedereen weer anders in zijn onzekerheden, maar toch, als je al 3 jaar een relatie hebt.Het is eigenlijk iets die over de jaren gegroeid is. Hij heeft er lang over gedaan om hem naakt voor mij te tonen. In die periode heeft hij me wel bevredigt. Ik heb op dat vlak niet te klagen. Ik dacht als dit in orde is, dat de rest ook in orde zou komen. Ik had ook nog geen ervaring, ik wist niet veel beter. Ik dacht dat er nog heel wat kan veranderen als hij over zijn onzekerheden heen is en wilde hem hiervoor de tijd geven dat hij nodig had. Ik wilde hem niet dwingen om van iets te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven