vriendin wilt bijna niet/ geen initiatief

25-04-2016 21:23 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeieavond !

ik zit met iets waar ik graag mening van andere bij wil..

ik ben 20 en mijn vriendin 19 (bijna 20)

wij hebben nu 2,5 jaar een relatie en het gaat erg goed tussen ons.

Het enigste is dat we bijna nooit meer seks hebben.



Het is al een tijdje aan de gang, en wil nu graag kijken wat andere mensen er van vinden.

Ik moet altijd het initiatief nemen dit doet zij niet.

stel, we liggen op bed en ik leg mijn hand op haar buik, schrikt ze gelijk een soort van. (bang dat ik wat ga doen ofso?)

als ik dan een keer probeer wat te doen dus met mijn hand verder naar beneden, is het gelijk of dat ze hoofdpijn of buikpijn en dergelijke heeft, of ze zegt gelijk niet doen ik heb geen zin.



Laatst hadden we toevallig weer is een keer seks. (wat je seks noemt) het was zo van ga je gang maar hup er in en er uit.

ze lag er nu ook echt bij (voorheen ook) als een dood bloempje. geen beweging geen geluid niks.

Omdat zij nooit begint, en ik het initiatief moet nemen en dus ook regelmatig word afgewezen, word ik hier best onzeker door.



Wat ik ook erg raar vond, dat is een maand ongeveer geleden. zitten we beneden op de bank en zit ze me uit te dagen enz. ik krijg zin, en vervolgens liggen we op bed en zegt ze, ik heb opeens geen zin meer??



Wat zou ik hier aan kunnen doen? ik heb er al over gepraat toevallig een paar dagen terug. en dan krijg ik te horen dat ik er te veel mee bezig ben? nu weet ik van mezelf dat dat niet zo is, maar wat ik wel weet is dat zij er helemaal NIET mee bezig is.



Wie kan me helpen? wie heeft tips?



Dankjewel alvast!
Alle reacties Link kopieren
quote:lipglossenluiers schreef op 25 april 2016 @ 22:18:

Klinkt als ons verhaal. Ons oude verhaal.



Dit heeft zo'n 2 jaar bij ons geduurd. Wat er voor nodig was om mijn libido omhoog te krikken was een verliefde vrouw op mijn man en stoppen met anticonceptie. Doordat ik was gestopt met de anticonceptie nam mijn libido erg toe (ik gebruikte de prikpil). De verliefde vrouw was een leuke bijkomstigheid waardoor we nu 1/2x per dag gemeenschap hebben. Niet tegen mijn zin in, genoeg om hem te pleasen en we hebben veel variatie (niet met speeltjes oid, die hebben we niet). Ik ben heel erg tevreden nu. Mijn partner voelde hetzelfde als wat jij nu beschrijft. Ik vind het ook echt sneu voor je. Ik vind het ook sneu voor mijn man dat ik hem een poos zo heb laten zitten.Ik snap 'm niet. Hebben jullie nu met z'n 3'en seks 1 a 2x per dag seks?
Even een hele serieuze optie, die ik al scrollend nog niet voorbij heb zien komen: valt je vriendin wel op mannen? Is zij zeker van haar geaardheid of is er in dat jaar misschien twijfel in geslopen? Wellicht is zij verliefd geworden op een collega/ vriendin/ studiegenoot en heeft dit haar aan het denken gezet?



Wat je schrijft is namelijk voor mij heel herkenbaar. Ik heb het 15 jaar met mijn eerste vriend uitgehouden, puur omdat ik zo veel om hem gaf. Daar heeft het echt nooit aan gelegen. Maar het was het stukje slaapkamergeluk wat altijd ontbrak, tot ik er achter kwam waar het aan schortte. En waar het dus ook nooit meer goed mee zou komen. Alle oefeningen, pillen, fantasieen, en verdere uitprobeersels ten spijt...
quote:Kwejeebo schreef op 25 april 2016 @ 22:22:

[...]





Ik snap 'm niet. Hebben jullie nu met z'n 3'en seks 1 a 2x per dag seks?Neeeeeee ooooh ik lees het nu ook terug en het klinkt best wel fout hahaha. Nee we hebben met z'n tweeën seks, niet met z'n drieën
Alle reacties Link kopieren
quote:lipglossenluiers schreef op 25 april 2016 @ 22:29:

[...]

Neeeeeee ooooh ik lees het nu ook terug en het klinkt best wel fout hahaha. Nee we hebben met z'n tweeën seks, niet met z'n drieën Haha had gekund natuurlijk! Was wel een bijzondere oplossing geweest haha. maar fijn dat het probleem bij jullie opgelost is, dat is ook weleens fijn om te horen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:-KING- schreef op 25 april 2016 @ 21:29:

geef dat wijf een mep.
Rise and shine! ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:-KING- schreef op 25 april 2016 @ 21:29:

geef dat wijf een mep.
Rise and shine! ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:demi-32 schreef op 25 april 2016 @ 23:00:

[...]



( sorry...was de verkeerde ???? )
Rise and shine! ;)
Alle reacties Link kopieren
Er is meer dan alleen sex. Mag je haar wel aanraken? Dan kan je misschien een massage voorbereiden: Kamer op temperatuur, kaarsjes, olie, handdoek. Vertel haar dat je dit voor haar doet, zij zich lekker moet ontspannen en dat het nergens op uit gaat draaien.



Douchen jullie wel eens samen, of samen in bad? Elkaar in zepen. Was haar haar. Ook hier hoeft het nergens op uit te draaien. (Hoe moeilijk dat voor jou misschien ook is) maar laat haar merken dat het even om haar draait en niet om de sex.
Ondanks dat je vriendin al 3 jaar? Aan de pil is, kan het daaraan liggen.

Ik herken me in haar gedrag. Ik had heel in het begin nog wel zin. Daarna verging me de lust.

Wel knuffelen maar geen ( absoluut geen) seks. Kon er ook gerirriteerd door raken...iedere keer die pogingen.

Lag uiteindelijk niet aan mijn ( nu) man maar aan de pil. Nooit geweten. 25 jaar lang geslikt. Man werd ook onzeker erdoor. Jarenlang van beide kanten frustratie.

Na het stoppen een " uitwerktijd" en hallooooo libido!



Mijn verhaal hoeft het jouwe niet te zijn natuurlijk.

Maar bespreek het met haar? En evt. Even langs de huisarts?

Wordt daar n.l niet " standaard" verteld.

Succes en heel veel sterkte..
Ik begon jong aan de pil en langzamerhand werd mijn libido steeds minder, welke pil ik ook probeerde. Toen ik stopte met de pil omdat ik toch geen seks meer wilde,kwam mijn libido langzaam steeds meer terug. Ik besprong zowat alles met een polsslag bij wijze van spreken. Echt overleg met je vriendin om dat eens te proberen want seks hebben jullie toch niet. En niet een maand maar minimaal 3 dan zou je al iets verschil kunnen merken.

Ik hoop dat jullie erachter komen wat er aan de hand is.
quote:-KING- schreef op 25 april 2016 @ 21:29:

geef dat wijf een mep.





Dr King... ik zie een programma met jou als therapeut
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 april 2016 @ 21:58:

[...]





Dan weet ik er ook nog 1:

Als ze je afwijst sta je op en zeg je dat je wat leuks met je vrienden gaat doen. Moet jij eens kijken hoe snel haar zin weer terug is.

En echt altijd en consequent. Beste tip die je gaat krijgen.



Praten helpt je niet. Smeken helpt je niet. Dreigen helpt je niet. Jouw gedrag gaat je helpen, of niet
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk! Ik zou doen wat knabbelenbabbel zegt. Haar masseren, samen douchen, het gezelschapsspel intiem verlangen spelen, gewoon in de zetel zitten met een hapje en een drankje en eens goed praten, etc.



Als dat niet helpt, zou ik toch eens via de huisarts hulp vragen.



Sterkte!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben jullie wat aan dit boekje uit 1680



https://books.google.nl/b ... &source=gbs_toc_r&cad=3#v=twopage&q&f=true
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ze word niet geil van je.
Ik vind het jammer dat het hier altijd meteen aan de man moet liggen. Zo te lezen is zijn vriendin gewoon een aseksueel ijskonijn. Ik zou de relatie verbreken en op zoek gaan naar iemand die er wel van houdt en niet zo moeilijk doet.
Alle reacties Link kopieren
Seks is niet iets waar je gewoon recht op hebt. Ook bijvoorbeeld succes en liefde krijg je toebedeeld of niet. Ook al word je nog zo kwaad.



Ik zou zeggen: koop een kunstvagina voor de ergste nood en dan kom je misschien ooit een leuk meisje tegen dat zoveel van je houdt dat ze je de fijne kneepjes wil leren waar jullie beiden van genieten. Succes!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Niet vandaag
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Finjie schreef op 26 april 2016 @ 07:28:

Niet leuk! Ik zou doen wat knabbelenbabbel zegt. Haar masseren, samen douchen, het gezelschapsspel intiem verlangen spelen, gewoon in de zetel zitten met een hapje en een drankje en eens goed praten, etc.



Als dat niet helpt, zou ik toch eens via de huisarts hulp vragen.



Sterkte!



Als iemand met een laag libido vind ik deze opmerkingen altijd frustrerend. Het bevestigd nogmaals het beeld dat geen zin hebben in seks per definitie wil zeggen dat er iets mis met je is. Dat is niet zo.



Naar de huisarts gaan is goed als de vriendin van TO zelf wil nagaan of er medische of psychologische zaken zijn die een invloed kunnen hebben op haar libido. En dat kan natuurlijk, en huisarts/seksuoloog kan dan zeker helpen. Als de vriendin haar lage libido wel goed vindt, dan hoeft zij daar niets aan te veranderen.



En dan zullen TO en vriendin een goed gesprek moeten hebben, om te kijken of ze de relatie willen verderzetten met het verschil in libido dat er is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de opmerkingen over de pil wel zinvol. Vraag haar eens of ze daarmee wil stoppen en stap over op condooms. Het wil nogal eens helpen.
Alle reacties Link kopieren
She's just not into you (anymore)... Je bent veel te jong om hier mee door te modderen. Al die opmerkingen over mogelijk laag libido van haar vind ik meer problematiek voor een vrouw in de overgang. Kom op zeg, in het begin van jullie relatie had ze toch wel zin? Dus nu is het tijd voor iets anders (lees: een meid die wel geil is ).
.
Waar zit de verandering? In de relatie. Wil je dat het weer wordt als in het begin? Verander de relatie naar hoe die toen was.



Minder zekerheid, meer alternatieven in beeld. BGB heeft het al uitgelegd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Toontjeb,



Ik herken sommige dingen wel, maar in mijn geval was ik degene die bijna geen zin meer had.. Heel toevallig was dit bij mij ook toen we ongeveer 2,5 jaar samen waren.

Uiteindelijk hebben wij er veel over gepraat, het bleek dat we eigenlijk gewoon echt in een dip zaten en mijn gevoel was niet meer zoals het was. Het ging toen een keer bijna uit, maar ik wilde het toch nog 1 kans geven en ik ben heel blij dat ik dat heb gedaan. Ik ging toen toch beseffen dat ik niet zonder hem kon, en wij hebben toen ook wat meer leuke dingen gedaan om de relatie leuk te houden. Nu zijn we alweer een jaar verder en nog steeds gek op elkaar, zelfs aan het kijken om een huis te kopen. Ik denk dat ieder stel wel eens een keer zo'n dip heeft, maar vaak wordt de relatie hierdoor juist sterker daarna.



Daarbij is het denk ik logisch dat de seks wel wat minder wordt dan helemaal in het begin. In het begin is alles nog nieuw en spannend, maar uiteindelijk gaat die echte verliefdheid over in houden van. Ik zou zeggen: praat er gewoon over met je vriendin. En dan inderdaad er geen genoegen mee nemen als ze dat niet wil.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens wel erg makkelijk van iedereen die zegt: je bent nog te jong voor dit probleem, neem gewoon een ander die wel zin heeft.. Als je gek op iemand bent dan geef je toch niet zomaar op?

Tuurlijk, seks hoort erbij, maar als je iemand gelijk dumpt omdat ze geen zin meer heeft, ben je in mijn ogen echt een eikel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontjeb schreef op 25 april 2016 @ 22:01:

Bugs, ze zegt dat ze nog hartstikke dol en verliefd op me is enzo.. dus weet het niet. Ja, dat zegt ze ja. Maar merk je het ook aan andere dingen? Vaker een knuffel, zoenen, intimiteit, beetje aan elkaar zitten, etc. Of is het alleen maar platonisch, dus zeggen "ik hou van jou" en ondertussen niet verder gaan dan samen op de bank zitten?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven