Bah, poes is ziek

30-05-2016 12:28 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn katten was al een paar dagen aan het braken, en begon zich steeds meer af te zonderen. Vandaag naar de dierenarts geweest die bloedonderzoek heeft gedaan. Er is in elk geval iets helemaal niet goed met zijn lever. Wellicht heeft hij een tumor. Morgen kan ik terecht bij een andere dierenarts voor een buikecho.

Kat voelt zich niet fijn en wil het liefst met rust gelaten worden. Het liefst zou ik hem de hele dag aaien nu, maar ik denk niet dat hij daar blij van wordt.

Iemand tips wat ik kan doen om het een beetje aangenaam voor hem te maken? Of moet ik 'm maar gewoon laten.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Is er al met de DA besproken of hij pijn heeft? Anders wellicht een pijnstillend middel (evt een prikje) vragen. De meeste dieren, vooral katten, blijven idd het liefst ergens verstopt als ze ziek zijn.

Hopelijk is er nog iets voor poes te doen, en anders gewoon kijken waar hij zelf zin in heeft, evt wat verwennen met zijn favoriete eten. Maar gezien dat het in zijn lever zit vermoed ik dat poes ook niet meer eet. Zorgen dat hij geen pijn heeft en lekker warm ligt is het beste voor hem nu. Arm poezenbeest, en arme jij



PS. problemen met de lever zorgt vaak voor misselijkheid. Kijk of je bij de DA iets tegen de misselijkheid kan krijgen, want dat is echt ellendig om de hele tijd misselijk te zijn
Alle reacties Link kopieren
Poezen zonderen zich graag af dan . Misschien een kartonnen doos neerzetten? In een hoekje, lekker dekentje er in en water en eten er naast.

Sterkte met poezebeest.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een injectie met iets tegen misselijkheid gekregen. Vond hij echt niet leuk. En antibiotica, voor de zekerheid.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Hij ligt nu in een mandje in een hoekje onder het bureau. Er staat ook een doos voor hem in de badkamer, omdat hij daar gisteren steeds naar toe ging.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Ach wat vervelend. Hier vorige week ook een zieke poes, zo ineens.

Ook spugen, niet meer eten en drinken en ze zinderde zich af en gaf nog weinig beweging als we bij haar gingen zitten.



Ze had een tumor van 8 cm op haar darmen zitten, wij hebben haar in laten slapen omdat er volgens dierenarts niet veel aan te doen was dan onnodig lijden.



Wat wij deden toen ze nog thuis was, was haar met rust laten, maar af en toe naar haar toe om te laten weten dat we er waren, dat vond ze al fijn.

Probeer iets van een lekker snoepje te geven wat ze lekker vind, of iets anders wat ze lekker vind.



Het is heel vervelend, vooral omdat ze niet kunnen vertellen hoe ze zich voelen.

Hoe reageert hij als je aan de buik zit? Als hij dat vervelend vind even vragen om een roesje zodat hij de echo niet zo meekrijgt.

Ik hoop voor je dat het meevalt en het gewoon een griepje is of iets dat goed te verhelpen is.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Oldwood! Ik ben bang dat onze stoere kater helaas iets meer dan een griepje heeft. Ik weet wel dat ik niet op de zaken vooruit moet lopen, maar zit toch te bedenken wat ik zou moeten doen als er geopereerd oid zou moeten worden. Nu ja, daar zal de dierenarts wel goed advies in geven.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts geeft daar zeker goed advies in, ik was ook zo zenuwachtig over wat we moesten gaan doen voor behandeling als dat nog zin zou hebben.

Je weet niet hoever je kunt gaan en in hoeverre het zin heeft.



Het is gewoon even afwachten totdat er meer duidelijkheid is, en bij een echo is dat snel.

En daarna moet je pas verder gaan denken. Nu gewoon zo aangenaam mogelijk voor hem maken met een extra kleedje of handdoek, en dan morgen verder kijken hoe of wat.
Alle reacties Link kopieren
Net even bij hem gezeten. Hij wilde wel even geaaid worden.

Hoe oud was jouw poes, Oldwood?
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Ze was 7, nog niet zo oud dus.

Maar ze is altijd erg klein gebleven, dus dan komt een ziekte ook harder aan denk ik.



Hoe oud is die van jou? En reageert hij al een beetje anders door de prik tegen misselijkheid?
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is 8, dus ook nog niet oud. Hij is heel groot, maar is behoorlijk afgevallen. Hij wil ook nu nog niets eten. Drinkt af en toe wel.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Wat rot!! Heel veel sterkte!

Als dieren wegkruipen voelen ze zich vaak heel ziek en willen met rust gelaten worden. Je liefde en zorg hebben ze dan hard nodig.

Sterkte met de onderzoeken en diagnose.. En ik hoop dat de dierenarts eerlijk zal zijn over wat er wel en beter niet gedaan kan worden bij het beestje, want de mijne heeft onnodig een lange lijdensweg gekregen..omdat de arts maar door wilde gaan met allerlei dingen proberen terwijl het al een gedane zaak bleek en het dier alleen maar zieker werd en wekenlater doodziek overleed.. Vervolgens bracht de dierenarts ook nog doodleuk alle kosten in rekening zonder enige coulance. Er waren veel klachten over die dierenarts, dat hij heel erg financieel dacht. (Klootzak dus). Denk alsjeblieft na en ga zelf ook alles uitzoeken over de eventuele ziekte en volg vooral je intuïtie. Voor je lieve kat..
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 30 mei 2016 @ 13:33:

Wat rot!! Heel veel sterkte!

Als dieren wegkruipen voelen ze zich vaak heel ziek en willen met rust gelaten worden. Je liefde en zorg hebben ze dan hard nodig.

Sterkte met de onderzoeken en diagnose.. En ik hoop dat de dierenarts eerlijk zal zijn over wat er wel en beter niet gedaan kan worden bij het beestje, want de mijne heeft onnodig een lange lijdensweg gekregen..omdat de arts maar door wilde gaan met allerlei dingen proberen terwijl het al een gedane zaak bleek en het dier alleen maar zieker werd en wekenlater doodziek overleed.. Vervolgens bracht de dierenarts ook nog doodleuk alle kosten in rekening zonder enige coulance. Er waren veel klachten over die dierenarts, dat hij heel erg financieel dacht. (Klootzak dus). Denk alsjeblieft na en ga zelf ook alles uitzoeken over de eventuele ziekte en volg vooral je intuïtie. Voor je lieve kat..

Wat erg dat je zo'n slechte dierenarts had! Die van mij vertrouw ik wel, maar ik zie wel op tegen een moeilijke beslissing. Misschien is er gewoon iets aan te doen hoor, maar 't arme beest is nu zo ziek... Ik vrees het ergste eerlijk gezegd.

Maar goed... niet op de zaken vooruit lopen.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Ook nog niet zo oud dus.

Maar wel een redelijk goed teken dat hij drinkt, dat deed die van mij niet terwijl ze normaal verzot op water was, het liefst goed koud water.



Nu gewoon zo lief mogelijk voor hem zijn en laten weten dat je bij hem bent.

Meer kun je niet doen.
Och wat naar.....inderdaad af en toe een aai over de bol. Doe ik ook als ze ziek zijn en alleen willen zijn. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je kat zich ziek voelt! En ook lastig voor jou om het aan te zien. Ik weet er helaas alles van. Fijn dat hij net wel geaaid wilde worden. Ik zou hem gewoon zo nu en dan even opzoeken, even (proberen te) aaien, tegen hem praten.Veel sterkte, ik hoop dat het weer goed komt met hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:OldWood schreef op 30 mei 2016 @ 13:31:

Ze was 7, nog niet zo oud dus.

Maar ze is altijd erg klein gebleven, dus dan komt een ziekte ook harder aan denk ik. Sterkte, OldWood. Wat kun je zo''n beestje missen, hè?
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heeft poes wat rondgelopen. Is op zijn favoriete plekje in de kamer gaan liggen, maar heeft niets gegeten. Vannacht heeft-ie in de badkamer gelegen op de koude tegels, terwijl er ook een dekentje lag, en een doos. Hij zit daar nu nog.

Straks moet ik 'm antibiotica geven. Ik ben bang dat hij het meteen weer uitspuugt. Arm beest. Om half twaalf moet ik met hem bij de dierenarts zijn voor de echo.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren




Ik hoop dat het goed gegaan is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug. Het onderzoek ging goed, maar met poes is het goed mis. Dierenarts zag van alles wat er niet hoorde, geen gezwel, maar lucht en vocht en 'iets'. Het hele verhaal ging een beetje langs me heen. Er is een biopt genomen en daar krijg ik waarschijnlijk morgen de uitslag van. Ik moet in elk geval doorgaan met de antibiotica en ik ga straks aan m'n eigen dierenarts om pijnstillers vragen.

Ik ben erg verdrietig nu.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Ik leef met je mee, Ellius, en je verdriet is herkenbaar. Ik hoop zo dat je kat er goed uitkomt. Nogmaals een en heel veel sterkte voor je kat en voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Dank je!

Poes wil nu niet dat ik bij hem ga zitten. Misschien is hij nog boos op me vanwege de autorit, en het onderzoek.
Mind the gap
Sterkte met wachten op de aanvullende uitslagen.

Je eigen dierenarts zal waarschijnlijk ook wel de uitslag van de echo krijgen, misschien dat je hem/haar om wat extra uitleg kan vragen. Kan me voorstellen dat op het moment zelf er zoveel op je afkomt, dat je weinig meekrijgt van het precieze verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu te wachten tot ik teruggebeld word door de assistente. Het is er druk. Ze moet de dierenarts vragen welke pijnstilling poes mag hebben. Ga ik straks ophalen, en dan zal ik inderdaad vragen of ze kunnen uitleggen wat er nu bij die echo zichtbaar was. Ik begreep in elk geval van de echo-dierenarts dat hij het ook niet goed wist, maar dat het wel serieus slecht met poes gaat.

Loop met mijn ziel onder mijn arm. Zó niet leuk dit.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk die spanning en het niet weten wat er aan de hand is (en hoe ernstig). Ik blijf duimen en je topic volgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven