Bed verschonen

14-12-2014 17:43 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een kleine discussie gevoerd met schoonmams.



Zij verwisseld het laken 1x per twee weken en het gehele beddengoed pas 1x per 4 weken. Dan kan makkelijk vond ze.



Ik, en mijn vriend, wij verwisselen elke week het gehele bed. Draaien op de week het topmatras om, en eens per 4 weken het matras.



De vraag; Hoevaak verwissel jij de lakens/beddengoed en draai je je matras om?
bats!
In de winter 1x per 2 weken, in de zomer elke week, soms zelfs vaker. Als de zon schijnt en de week is nog niet om, maar morgen gaat het regenen, dan mik ik het vandaag in de machine, buiten drogen heeft de voorkeur, dus vandaar.



Matrassen draaien houd ik me niet mee bezig, 2x per jaar is echt voldoende, wij hebben een zomerkant en een winterkant.



Voor jouw systeem ben ik te lui
Met schoonmoeders moet je niet in discussie gaan!
Ik verschoon het beddengoed meestal om de week.

Matras omdraaien gebeurd eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Eén keer in de 2-3 weken alles verschonen. Omnium rerum mensura ego sum, dus jullie zijn te smetvrezerig en schoonma te vies.



Matras omdraaien gebeurt hier nooit; knappe huisvrouw die dat voor elkaar krijgt.
Liever elitair dan een pauper!
Elke zondag alle lakens, elke 2 weken ook de molton en draai ik gelijk de matrassen om.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak het mezelf wel makkelijk, 's ochtends haal ik hele meuk eraf, mik het in de wasmachine dan daarna in de droger en dan gaat het er weer op, soms kijk ik daarom een half jaar tegen hetzelfde aan maar als ik slaap zie ik dat toch niet.
verba volant, scripta manent.
Waarom zou je de matrassen eigenlijk om moeten draaien?
quote:_Flower_85 schreef op 14 december 2014 @ 18:08:

Waarom zou je de matrassen eigenlijk om moeten draaien?



Heb al een antwoord gevonden.

Had te maken met kuilvorming.

Blijkbaar hoeft dat met de matrassen van tegenwoordig niet meer. Behalve als het matras van een mindere kwaliteit is.
quote:MarianneDavids schreef op 14 december 2014 @ 18:07:

Ik maak het mezelf wel makkelijk, 's ochtends haal ik hele meuk eraf, mik het in de wasmachine dan daarna in de droger en dan gaat het er weer op, soms kijk ik daarom een half jaar tegen hetzelfde aan maar als ik slaap zie ik dat toch niet.Dat doe ik ook. Werkt het snelst en vind ik ook het lekkerste fris.
Alle reacties Link kopieren
Iedere week. Max. 2 weken.

De kussenslopen gooi ik tussendoor ook nog wel eens in de was.

Man is een nachtzweter. En ik ben dol op kraakvers beddengoed.



Maar matrassen omdraaien? Dat gebeurd hier nooit eigenlijk. Nooit gehoord dat dat ergens goed voor is.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 14 december 2014 @ 18:02:

Met schoonmoeders moet je niet in discussie gaan!Oh met de mijne kan dat prima hoor, heb een leuke schoonmoeder! In tegenstelling tot sommige 'horror-schoonmoeders' kan ik met de mijne thee drinken, winkelen en nutteloze discussie voeren(zoals beddengoed verschonen). Ze bedoeld het alleen maar goed, maar ik kreeg n beetje het idee dat wij het abnormaal vaak verschoonde.
bats!
Alle reacties Link kopieren
Het matras omdraaien hoeft maar één keer in het half jaar. Dat is tenminste wat ik als richtlijn had, toen ik nog als thuishulp werkte. De theorie erachter was, dat een matras zoveel tijd nodig heeft om het vocht goed af te drijven. Vaker draaien van een matras is dus eigenlijk niet zo fris als het lijkt. Als de theorie klopt.



Verder verschoon ik elke week mijn bed en de molton één keer in de maand.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:goededag schreef op 14 december 2014 @ 18:01:

Op zaterdag haal ik mijn bed af en was ik alles wat in de wasmand ligt en wat ik zie liggen in huis .

De matras draai ik vrijwel elke week om soms ook alleen hoofd naar voeteneind.

Ik slaap graag in een fris bedje en het is ook leuk om naar een ander dekbedovertrek te kijken .

Het maakt ook uit of je schoonmoeder alleen slaapt of dat je samen in bed ligt.Van hoofd- naar voeteneind vind ik niet zo fris.
verba volant, scripta manent.
Beddengoed wordt elk weekend verschoond. Matras draai ik als ik er aan denk
Mijn matras weegt 30 kilo ofzo en het is een hele klus om het om te draaien. Toevallig heb ik het laatst voor het eerst gedaan (sinds bijna 5 jaar). Beddengoed doe ik ongeveer een keer per maand, maar ik slaap alleen dus het wordt ook eigenlijk niet vies.
Ik ben nog niet zo lang lid hier, dus dit is mijn eerste 'bedverschoontopic'



Bij mij varieert het, het ligt eraan hoe vaak per week ik op de bank in slaap val.



Maar een discussie met je schoonmoeder? Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk hetzelfde als met alles: als het gaat stinken...
Occam's razor
In mijn bed wordt momenteel niet gesekst Ik slaap er alleen in.



Verschonen doe ik om de twee of drie of vier weken. Ik weet het niet precies. Als ik de was ga doen ofzo bedenkt ik me dat het tijd wordt om mijn bed te verschonen, schema's heb ik niet. Ik heb me voorgenomen om mijn kussensloop wat vaker te verschonen, maar in de praktijk komt daar weinig van terecht. Matras heb ik niet omgedraaid sinds ik hier een jaar geleden ben komen wonen, dat is ook zo'n vijfjarenplan.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 14 december 2014 @ 18:18:

[...]



Van hoofd- naar voeteneind vind ik niet zo fris.



oke..grappig daar heb ik nooit over na gedacht.misschien heb je wel gelijk maar mijn matras ziet er wel gewoon erg schoon /wit uit dus een zichtbaar verschil tussen hoofd en voeteneind is er niet.

Ik vraag me ook af wat er dan viezer is...de voeten of het kwijl lekkende hoofd ?

Een mens is zo ie zo een zwetend vocht lekkend wezen aan alle kanten.

Daarom verschoon ik (minimaal) 1 keer per week mijn bed,Ik bedoel..je slaapt er minimaal 8 uur per nacht in (ik dan..ik ben altijd moe) net zo lang als je je kleding draagt.En kleding verschonen mensen veel vaker dan hun bed (uhhhm..dat neem ik even aan dan voor de goede orde ).

Grappig dat iedereen een andere visie kan hebben op een bed verschonen.
Mijn matras draai ik nooit!



Dan lig ik op de klemmen waarmee ik het matras aan mijn spiraal vastklik!
Alle reacties Link kopieren
Lig je alleen in een 2-persoonsbed dan kun je ook nog een week aan de ene kant slapen en een week aan de andere kant.



Op die manier heb je iedere week een schoon bed terwijl je maar om de 2 weken verschoont.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Draakje90 schreef op 14 december 2014 @ 18:15:

[...]





Oh met de mijne kan dat prima hoor, heb een leuke schoonmoeder! In tegenstelling tot sommige 'horror-schoonmoeders' kan ik met de mijne thee drinken, winkelen en nutteloze discussie voeren(zoals beddengoed verschonen). Ze bedoeld het alleen maar goed, maar ik kreeg n beetje het idee dat wij het abnormaal vaak verschoonde. Met de mijne dus niet, en zeker niet over huishouden. Mijn schoonmoeder is de halve dag bezig met voorkomen dat haar huis vies wordt. De rest van de dag maakt ze haar schone huis nog schoner. Nieuwste idee van schoonmoeder; op verjaardag kwam er een schaaltje chocola langs. Merci-chocolade, zonder de wikkels, die had ze van te voren al vast uitgepakt. Dan zat niet iedereen met die papiertjes, die dan weer achteloos op tafel werden gegooid!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 14 december 2014 @ 18:55:

[...]





Met de mijne dus niet, en zeker niet over huishouden. Mijn schoonmoeder is de halve dag bezig met voorkomen dat haar huis vies wordt. De rest van de dag maakt ze haar schone huis nog schoner. Nieuwste idee van schoonmoeder; op verjaardag kwam er een schaaltje chocola langs. Merci-chocolade, zonder de wikkels, die had ze van te voren al vast uitgepakt. Dan zat niet iedereen met die papiertjes, die dan weer achteloos op tafel werden gegooid!geinig lijkt een beetje op mijn moeder die staat je bord al af te wassen als je de laatste hap nog in je mond steekt.
Alle reacties Link kopieren
Beddengoed verschonen is zwaar overrated. Ik vind dat je schoonmoeder overdreven schoon is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven