Bed verschonen

14-12-2014 17:43 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een kleine discussie gevoerd met schoonmams.



Zij verwisseld het laken 1x per twee weken en het gehele beddengoed pas 1x per 4 weken. Dan kan makkelijk vond ze.



Ik, en mijn vriend, wij verwisselen elke week het gehele bed. Draaien op de week het topmatras om, en eens per 4 weken het matras.



De vraag; Hoevaak verwissel jij de lakens/beddengoed en draai je je matras om?
bats!
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 14 december 2014 @ 17:47:

Pfff vermoeiend zo een welles nietes gezeur.. Hoop je dat we zeggen dat je schoonmams vies is?



Ik verwissel ze als de bedwantsen te veel de overhand krijgen..Hahhahaha #vindikleuk
Elke 3 à 4 weken.

Een molton heb ik er gewoon niet op liggen.

Matras omdraaien daar begin ik niet meer aan (in begin een paar keer gedaan, maar ik zie er echt het nut niet van in).



Wat mijn schoonmoeder daarvan vindt is haar probleem.

Mijn vent klaagt sowieso al dat ik het te veel doe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 14 december 2014 @ 20:33:

Elke 3 à 4 weken.

Een molton heb ik er gewoon niet op liggen.

Matras omdraaien daar begin ik niet meer aan (in begin een paar keer gedaan, maar ik zie er echt het nut niet van in).



Wat mijn schoonmoeder daarvan vindt is haar probleem.

Mijn vent klaagt sowieso al dat ik het te veel doe.Maar na 3 of 4 weken is je beddegoed toch allang niet meer fris? En hoezo klaagt die vent als jij het bed verschoont, ligt hij liever onder een klamme doorgezweten lap van 3 weken oud dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 14 december 2014 @ 20:42:

[...]





Maar na 3 of 4 weken is je beddegoed toch allang niet meer fris? En hoezo klaagt die vent als jij het bed verschoont, ligt hij liever onder een klamme doorgezweten lap van 3 weken oud dan?



Hij vindt elke 6 à 8 weken tijd genoeg.



Bovendien mag hij het gevecht aangaan om de propere donsovertrek er rond te krijgen.

Mij lukt het met geen mogelijkheid (waarom ze geen overtrekken met ritsen aan de zijkanten maken, is mij echt wel een raadsel).





Ik zou hier dus echt niet moeten afkomen met stelselmatig na 2 weken al vervangen, want dan verklaart ie me echt voor gek.
Alle reacties Link kopieren
quote:gwenn81 schreef op 14 december 2014 @ 20:20:

[...]





Hahhahaha #vindikleuk? je zit niet op twitter
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 14 december 2014 @ 20:46:

[...]





Hij vindt elke 6 à 8 weken tijd genoeg.



Bovendien mag hij het gevecht aangaan om de propere donsovertrek er rond te krijgen.

Mij lukt het met geen mogelijkheid (waarom ze geen overtrekken met ritsen aan de zijkanten maken, is mij echt wel een raadsel).





Ik zou hier dus echt niet moeten afkomen met stelselmatig na 2 weken al vervangen, want dan verklaart ie me echt voor gek.Sorry, maar dan vind ik hem een vuilak, en ik zou als ik zijn partner was en écht die overtrekken er niet omheen zou kunnen krijgen, de vuile er gewoon vanaf trekken elke week en dan moet hij wel, of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 14 december 2014 @ 21:02:

[...]





Sorry, maar dan vind ik hem een vuilak, en ik zou als ik zijn partner was en écht die overtrekken er niet omheen zou kunnen krijgen, de vuile er gewoon vanaf trekken elke week en dan moet hij wel, of niet?



Ik vind zelf elke week of 2 weken echt wel overbodig. Da's mijn mening.

Vandaar dat ik het elke 3 à 4 weken doe (ik ben bij mijn ouders ook opgegroeid met gemiddeld elke 3 weken).

En hij mag dan 's avonds een overtrek er rond trekken .



Maar ik krijg dus wel geregeld de opmerking van mijn man "nu weeral? dat was toch nog niet nodig?".

Ik ben er ooit 1 keer verder op ingegaan en toen had hij echt wel iets dat zo'n overtrek toch wel 1.5 à 2 maanden mee kon.

Tegenwoordig reageer ik niet meer op zijn opmerking en doe ik het zo vaak ik het nodig vind ;).
Alle reacties Link kopieren
Ik verschoon al mijn beddengoed 1 keer per week, mijn kussenslopen elke dag. Mijn beddengoed en topper (dons) gaat eens per kwartaal naar de stomerij. Matras keer ik ook eens per kwartaal.



Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand in een bed wil slapen dat meer dan 2 weken niet verschoond is. Bah.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:dignity schreef op 14 december 2014 @ 17:46:

Een keer per twee weken lakens en dekbedovertrek. De moltondeken was ik tweemaal per jaar ofzo. De matras heb ik echt nog nooit omgedraaid.Hier exact zo. Matras kan hier geloof ik niet eens omgedraaid worden.
Alle reacties Link kopieren
Gatverderdamme wat een smerige mensen lopen er rond zeg.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Mietrot schreef op 14 december 2014 @ 21:09:

[...]





Ik vind zelf elke week of 2 weken echt wel overbodig. Da's mijn mening.

Vandaar dat ik het elke 3 à 4 weken doe (ik ben bij mijn ouders ook opgegroeid met gemiddeld elke 3 weken).

En hij mag dan 's avonds een overtrek er rond trekken .



Maar ik krijg dus wel geregeld de opmerking van mijn man "nu weeral? dat was toch nog niet nodig?".

Ik ben er ooit 1 keer verder op ingegaan en toen had hij echt wel iets dat zo'n overtrek toch wel 1.5 à 2 maanden mee kon.

Tegenwoordig reageer ik niet meer op zijn opmerking en doe ik het zo vaak ik het nodig vind ;).Dat het bestaat?! Is hij voor de rest wel fris?
quote:hatsetats schreef op 14 december 2014 @ 21:25:

Gatverderdamme wat een smerige mensen lopen er rond zeg.



?



Waarom is dat smerig? Al helemaal niet als je lekker schoon fris gedoucht in je bed stapt en weinig last hebt van transpiratie 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Dekbedden naar de stomerij? Gewoon in de wasmachine en de droger, ik heb geen tweepersoons dekbedden, onhandig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Langer dan twee weken met een dekbed doen vind ik smerig.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 14 december 2014 @ 17:48:

Is'ie weer hoor, de jaarlijkse discussie. Gooi er meteen in: hoe vaak douche je, in de avond of ochtend?, en hoe lang doe je met een handdoek.JAAAA, en dan heb je ook nog mensen , echt waar, die niet elke dag douchen
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 14 december 2014 @ 21:58:

[...]





JAAAA, en dan heb je ook nog mensen , echt waar, die niet elke dag douchen



ontopic; hoeslaken elke twee week, dekbedovertrek eens per maand
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 14 december 2014 @ 21:58:

Langer dan twee weken met een dekbed doen vind ik smerig.OOhh daar komen die beestje vandaan
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 14 december 2014 @ 22:00:

[...]



OOhh daar komen die beestje vandaan Draakje, je doet toch wat je zelf wil?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 14 december 2014 @ 21:50:

Dekbedden naar de stomerij? Gewoon in de wasmachine en de droger, ik heb geen tweepersoons dekbedden, onhandig.Ligt aan het materiaal. Ik heb scheerwol van schapen uit Tessel (staat op de zak) en dat kan niet in de wasmachine.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik lig alleen in bed, dus maak het 'n stuk minder vies dan seksende mensen, dus ik verschoon zo eens in de 2-3 weken. Matras omdraaien doe ik 1 keer per jaar ofzo. De molton matrasbeschermer wassen doe ik 1 of 2 keer per jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldwood schreef op 14 december 2014 @ 17:50:

[...]



Het is bijna eind december hé, dus het werd nu wel eens tijd voor zo'n topic als dit Nu is het weer wachten op het topic: Hoe vaak gebruik je je handdoek?
Alle reacties Link kopieren
De bedden in ons huishouden worden 1 x per week verschoond. Schoon hoeslaken, schoon dekbedovertrek en schone sloop. Ik vind het heerlijk om in een fris bed te stappen. Molton onderlaken en molton kussenslopen worden 1 keer per 4 weken gewassen, dan worden ook de matrassen gekeerd. Dekbedden worden 1 keer per half jaar gestoomd.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 1x per week. Soms wat vaker en een paar keer per jaar komt het voor dat het er 1,5 tot 2 weken op ligt. Ik vind het heerlijk om in een pas verschoond bed te liggen. De dekbedden en kussens doe ik om de paar maanden in de wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 14 december 2014 @ 17:47:

Pfff vermoeiend zo een welles nietes gezeur.. Hoop je dat we zeggen dat je schoonmams vies is?



Ik verwissel ze als de bedwantsen te veel de overhand krijgen..



Haha, ja, ik verschoon ook maar eens per twee, soms drie weken

Elke week, pff, ik heb al was genoeg. Ik douche toch elke ochtend dus waarom zou ik me zoveel werk op de hals halen? Tenzij iemand het bed onderkotst of schijt natuurlijk, of met zware koorts mijn hele bed onder zweet. Dan meteen en zo vaak als nodig is.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Zij-van-boven schreef op 14 december 2014 @ 22:07:

De bedden in ons huishouden worden 1 x per week verschoond. Schoon hoeslaken, schoon dekbedovertrek en schone sloop. Ik vind het heerlijk om in een fris bed te stappen. Molton onderlaken en molton kussenslopen worden 1 keer per 4 weken gewassen, dan worden ook de matrassen gekeerd. Dekbedden worden 1 keer per half jaar gestoomd.[/quote]





Serious? Heb ik echt nog nooit laten doen. Ik hang ze gewoon uit het raam, zijn ze ook weer fris. Heb donzen dekbedden en kussen. Echt niet dat ik die ga wassen of laten stomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven