Droogtrommel em jaarlijkse kosten (gemiddeld)

24-11-2015 16:48 44 berichten
Ben al een paar weken aan het bedenken of ik een droogtrommel zal kopen. Ik heb er eentje gevonden doe me bevalt. De prijs/kwaliteitverhouding is meer dan goed. Hij heeft een B label. Maar wat ik me afvraag is wat de gemiddelde gebruikskosten zijn van een droogtrommel. Jaren geleden had ik er eentje, maar dat was een oudje, die heeft het 22 jaar gedaan.

Wat zal ik doen? Keuzes keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Ga voor een B-label uit van ongeveer ¤0,50 per droogbeurt.



(ik heb die dingen verkocht, dat was toen ongeveer de rekensom)
Ik lees net dat een droogbeurt voor een condensdroger B label 2,23 is.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 november 2015 @ 16:54:

Ik lees net dat een droogbeurt voor een condensdroger B label 2,23 is.Whut?!
http://www.greenem.nl/wat-kost-een-wasdroger-per-keer/
Alle reacties Link kopieren
Kies iig voor a+ of hoger. Dan kan je hem gebruiken wanneer je wil. Die heb je al vanaf 4 uur (warmtepomp ). Ik heb er ook 1. Is goedkoper dan een b label en je hebt hem er zo uit
http://www.nibud.nl/consumenten/wassen-douchen-en-bad/

Wasdroger



Per droogbeurt zijn de kosten ongeveer 1,30 euro. Het drogen van was met een wasdroger is duurder dan een wasbeurt omdat er veel warmte en dus energie nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel 400¤ euro :/.



Echt. Een a plus of hoger is bij een droger wel aan tebevelen
Je portemonnee gaat in ieder geval vrolijk worden als je een nieuwe aanschaft, een stuk goedkoper dan eentje van 22 jaar oud
quote:-RoseRed- schreef op 24 november 2015 @ 17:02:

http://www.greenem.nl/wat-kost-een-wasdroger-per-keer/

Dank je Rose.



50 cent, 19 cent en 2,23 euro.



Ik krab mij achter de oren.
quote:poldervrouw schreef op 24 november 2015 @ 17:03:

Kies iig voor a+ of hoger. Dan kan je hem gebruiken wanneer je wil. Die heb je al vanaf 4 uur (warmtepomp ). Ik heb er ook 1. Is goedkoper dan een b label en je hebt hem er zo uitIk zal eens rondneuzen. Dank voor de tip.
quote:-RoseRed- schreef op 24 november 2015 @ 17:06:

Je portemonnee gaat in ieder geval vrolijk worden als je een nieuwe aanschaft, een stuk goedkoper dan eentje van 22 jaar oudDie van mij is al jaren geleden vredig ingeslapen. Ik heb hem met een traantje in de ogen uitgezwaaid. Zo maken ze ze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een warmtepomp. Gebruikt veel minder stroom, kleding is ook niet heet na het drogen. Ideaal. Duurt soms wel iets langer dan een condensdroger..
A+ of hoger doen inderdaad en dan zijn de kosten echt geen 2 euro. Eerder die 19/50 cent.
Kan een warmtepompdroger in een gewone kamer geplaatst worden?
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je hem echt nodig?
Je bent zelf een theepot
http://www.consumentenbon ... epompdroger-afvoerdroger/
quote:SuzanneSuus schreef op 24 november 2015 @ 17:21:

Maar heb je hem echt nodig?Niemand heeft hem echt nodig. Net als een vaatwasser.
quote:Cateautje schreef op 24 november 2015 @ 17:17:

Kan een warmtepompdroger in een gewone kamer geplaatst worden?Ja.
quote:Goede-Fee schreef op 24 november 2015 @ 17:35:

[...]





Niemand heeft hem echt nodig. Net als een vaatwasser.

een vaatwasser heb je niet nodig, maar een droger is wel praktisch als je een koud vochtig etage woning heb.

Dan kan je tegen de klippen op stoken om je was droog te krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 24 november 2015 @ 17:35:

[...]





Niemand heeft hem echt nodig. Net als een vaatwasser.



Als je echt nauwelijks je was kunt drogen aan een lijn is het wel handig, toch?

Ik had dat ding echt nodig toen de kinderen jonger waren, nu niet meer. Mijn droogmogelijkheid is beperkt maar nu afdoende
Je bent zelf een theepot
quote:Goede-Fee schreef op 24 november 2015 @ 17:35:

[...]





Niemand heeft hem echt nodig. Net als een vaatwasser. Nodig is een groot woord, maar in een huis zonder zolder, met drie slaapkamers en twee kinderen, werd ik toch echt gillend gek van de was in de huiskamer. Die hing ik op als we naar bed gingen en ruimde ik dan 's mogens op. Maar in sept en okt, maart en april was het nooit droog in de ochtend. Dus toen was niet ik er heel blij mee, vond ik het ding wel echt onmisbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook over te denken dus ik lees mee. Wat ik me vooral ook ofvraag is of die krengen nog steeds zo slecht zijn voor je kleding... of is dat iets van de oude drogers van vroeger en telt dat niet meer met modernere varianten?
Alle reacties Link kopieren
Hier een samsung van rond de 500 euro. Aangeschaft vanwege weinig droogruimte binnen (geen zolder/grote kamer). Past heel veel in, dus gemakkelijk twee wassen. Door de warmtepomp wordt hij niet zo heet en kan ik gerust alles bij elkaar gooien. (behalve de echte tere kleding). Hij staat hier gewoon in een kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven