Gezellig kattenklets-topic

20-05-2016 23:06 277 berichten
Ooit, voor het viva-forum ge-update werd, was er een katten-klets-topic. Hier wisselden we verhalen uit over onze poezels, gaven we antwoord op vragen en vertelden welke speeltjes en snoepjes top of flop waren.



Wie doet er mee met een herstart?



Wees welkom mede-katten-eigenarendinaren!
quote:dignity schreef op 21 mei 2016 @ 17:42:

Ik schuif ook graag aan!!



Meteen een vraag: ik overweeg al een tijdje zo'n krabton voor mijn kat te kopen. Ik vind ze echter nogal duur. De goedkoopste modellen zijn toch al snel 60-70 euro en vanaf daar gaat het alleen maar omhoog. Ik hou al een tijdje marktplaats in de gaten maar daar komt ook niet echt iets voorbij. Hebben jullie goede ervaringen met zo'n ding? Ik ben zo bang dat ze het links laat liggen. Eigenaresse van de Pets Place zei dat ze bijna geen verhalen hoorde waar dat het geval is, maar ja zij is natuurlijk niet representatief .Ik heb er één en eerst werd er inderdaad niet naar omgekeken, maar hij staat nu in de keuken voor het raam. Ze liggen er beiden graag op, maar in de gaten gaat alleen de jongste als er bezoek is (is heel heel erg bang voor vreemden). Echt eraan krabben zie ik ze niet vaak doen.
quote:dignity schreef op 21 mei 2016 @ 17:42:

Ik schuif ook graag aan!!



Meteen een vraag: ik overweeg al een tijdje zo'n krabton voor mijn kat te kopen. Ik vind ze echter nogal duur. De goedkoopste modellen zijn toch al snel 60-70 euro en vanaf daar gaat het alleen maar omhoog. Ik hou al een tijdje marktplaats in de gaten maar daar komt ook niet echt iets voorbij. Hebben jullie goede ervaringen met zo'n ding? Ik ben zo bang dat ze het links laat liggen. Eigenaresse van de Pets Place zei dat ze bijna geen verhalen hoorde waar dat het geval is, maar ja zij is natuurlijk niet representatief .



Ik heb 2 krab/klimmeubels, allebei met een krabton. Eentje met 2 en de andere met 3 gaten.

Kat 1 krabt aan een van de tonnen en ligt/slaapt vaak in één van de holletjes van een ton. Ook zit hij vaak bovenop een ton.

Kat 2 krabt alleen aan de palen, niet aan tonnen. Ze gebruikt een van de tonnen voornamelijk om dode muizen die ze niet eet in te verstoppen. Slapen en spelen doet ze het liefst in de hoge hangmatjes van de krabmeubels. In de tonnen alleen als ik er met een touwtje in zit te klieren, niet uit zichzelf.



Het gebruik verschilt hier dus nogal per kat.
Wij hebben ook zo'n ton en er wordtoch wel degelijk aan gekrabd. Onze schuwe kat ligt er ook altijd in. Maar het ding staat ook midden in de kamer dus dan is ze toch bij ons in de buurt
quote:SpringDing schreef op 21 mei 2016 @ 00:26:

[...]



De PeeWee, ik dacht al een paar keer dag ik even wen update moest geven. Maar in 1 woord: ge-wel-dig! Echt ideaal! Het was even zoeken naar wat handig was, maar ik doe nu eerst een kattenbakzak, dan een krant en dan wat korrels. Het schoonmaken is dus een kwestie van zak oprollen, nieuw spul erin en klaar. En dagelijks even poepjes scheppen natuurlijk. Maar ben er echt heel blij mee!

Enige minpuntje is wat mij betreft dat de voorste rand niet heel hoog is, dus poes weet nog aardig wat korrels eruit te schoppen met graven. Maar dat weegt echt niet op tegen het gemak verder!



Goed om te horen dat de bak bevalt

Hier schopt kat ook korrels uit de bak hoor. Ik dacht dat mijn kat iets te fantiek was, maar misschien ligt het wel gewoon aan de bak.
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 asielzoekers in huis, nu ongeveer 8 en 12 jaar. De jongste een ontzettend angstig lieverdje die nu steeds meer los komt. Als ik nu op de bank ga liggen met een dekentje over me heen komt ze er gezellig bij liggen. De ander komt dan gezellig onder dat zelfde dekentje liggen.



Ze verharen op dit moment wel als een gek ja.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
quote:dignity schreef op 21 mei 2016 @ 18:34:

[...]





Ja gelukkig wel. Ik heb nu een simpele krabpaal: zo'n vierkant met alleen een paal erop, zonder poespas. Die wordt gelukkig goed gebruikt. Ze komt niet aan de meubels verder, heel af en toe pakt ze de kokosmat bij de deur maar dat vind ik niet zo erg. Ze houdt verder wel van kleine ruimtes waar ze in kan kruipen. Maar goed, matige reacties bij jullie dus. Dan ga ik iig niet voor de volle prijs. Ik blijf marktplaats wel even in de gaten houden, en de aanbiedingen. Misschien dat ik overstag ga als hij bij de pets Place alsnog een keer afgeprijsd is.Ik heb 2 krabpalen/meubels staan hier en de gesloten lig gedeeltes worden niet/nauwelijks gebruikt. De ligplanken bovenop zijn erg in trek.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:zus1987 schreef op 21 mei 2016 @ 15:38:

Wat ik altijd wel vervelend vind is dat mijn ene kater een echte jager is en altijd de meest grote beesten mee het huis in neemt en altijd als mijn man op zakenreis is...

Als mijn man op zakenreis mogen de katten bij mij op bed, maar toen de laatste keer mijn kat op mijn slaapkamer een konijn (denk ik) aan het verslinden was heb ik besloten dat ik dat niet meer doe.



Hebben jullie ook van die jagers?Ja vreselijk, laatst was ik alleen thuis en zat rustig tv tekijken en vervolgens zie dat poezenbeest een muis in zijn bek heeft en toen begon het hele loslaten vangen, al was de muis nog niet ernstig verwond want daarna was het alsof ik naar een aflevering van Tom & Jerry zat tekijken . ik durfde me echt niet te bewegen haha
Alle reacties Link kopieren
De mijne heeft wel een keer een muis gevangen. Ik wist toen niet dat ik muizen had (binnenkat) dus ik schrok me rot. Dat hele jagen en vangenspel duurde een uur. Toen de muis dood was heb ik poes geprobeerd af te leiden met het lekkerste natvoer dat ik in huis had. Je zag haar twijfelen met die muis in haar bek maar gelukkig overwon de lekkere trek. Muis opgeruimd. Vervolgens hele huis gestofzuigd en gedweild maar de geur van die prooi bleef natuurlijk nog dagen hangen dus poes is al die tijd nog erg onrustig door het huis aan het zoeken geweest.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Je wist niet dat je muizen had, maar eenmaal dood rook het hele huis ernaar? Dakannie.

Poes was gewoon de prooi kwijt en bleef daarom zoeken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
wauw dacht dat je alleen als de muis een tijd dood is je kunt ruiken, die van mij vreet hem echt met huid en haar op, kom er niet eens tussen
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 21 mei 2016 @ 21:55:

Huh? Je wist niet dat je muizen had, maar eenmaal dood rook het hele huis ernaar? Dakannie.

Poes was gewoon de prooi kwijt en bleef daarom zoeken.De muizen bleken uiteindelijk achter de keukenkastjes te zitten. Toen ik per ongeluk een kastdeurtje open had laten staan, is er eentje uitgeglipt. Het was dus niet zo dat ze al het hele huis verkend hadden....
Alle reacties Link kopieren
Ik word trouwens ook zo´n 10-20 minuten voordat de wekker af gaat gewekt .... ook in het weekend als ik de wekker niet gezet heb.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Hier drie dames en vier heren (waarvan drie aangelopen zwervers).



Vandaar ook dat wij geen bakjes hebben voor brokjes, maar silo´s. En als er eentje leeg is, gaat madame Nona er geduldig naast zitten, net zolang totdat die silo weer gevuld is.



Nina is dol op de wuppies van de AH (heeft nog iemand eentje liggen, stuur ze svp naar mij).



De rest is relatief normaal. Maar wat ze in het bos achter ons huis uitspoken weet ik natuurlijk niet. Gelukkig zijn ze wel allemaal aan mijn werktijden gewend, dus we hoeven de deur pas 238x open en dicht te maken vanaf half vijf ´s middags. Dat scheelt wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:snjokorn schreef op 21 mei 2016 @ 22:10:

Ik word trouwens ook zo´n 10-20 minuten voordat de wekker af gaat gewekt .... ook in het weekend als ik de wekker niet gezet heb.Ook als je de wekker niet gezet hebt word je 10-20 minuten voor de wekker gewekt? Das knap!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pyjamabroek schreef op 21 mei 2016 @ 22:21:

[...]





Ook als je de wekker niet gezet hebt word je 10-20 minuten voor de wekker gewekt? Das knap!





Volgens mij snap je best wel wat ik bedoel.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Pyjamabroek schreef op 21 mei 2016 @ 17:53:

[...]





Ai, in dat geval ben ik spontaan blij dat mijn kat geen muizen vangt

Ik ook.. terwijl ik vanmorgen nog liep te mopperen dat mijn maffe psycho vega kat aan werkweigering doet.

Niet dat ze nooit thuis kwam met iets, briefjes, bonnetjes en een x toen ik net ruzie met haar had gehad kwam ze een keer thuis met een plastic waterlelie die ze hoopvol voor mn voeten deponeerde
quote:streepjessokken schreef op 21 mei 2016 @ 09:36:

[...]



Oh dáár is de Bijenkorf gebleven!



Tsja, zielig... ik moest zo hard lachen (stond even met de buurman te kletsen toen t gebeurde dus we zagen t beide gebeuren) dat ik er keelpijn van had

je weet dat je katten nooit uit moet lachen he , dan zijn ze beledigd .



Ik ben 2 maanden terug verhuisd, mijn kat mag sinds kort naar buiten. Vanmorgen heeft ze niet erg zachtzinnig kennis gemaakt met de buurkat .

Voor de zekerheid het wondje op haar pootje maar even schoon gespoeld en ontsmet.

Met een stuk kiwi erbij om haar rustig te houden, werkt altijd al ging ze er niet eeg hard op...
Zo kwam een van mijn katten soms thuis met speelgoedmuizen. In een geval zat de prijssticker er nog op. Ik vraag me nog steeds af uit welk huis hij die gejat heeft.



Echte muizen zijn bij hem nog nooit gelukt omdat hij doof is.
quote:Zelatrice schreef op 21 mei 2016 @ 23:02:

[...]



Ik ook.. terwijl ik vanmorgen nog liep te mopperen dat mijn maffe psycho vega kat aan werkweigering doet.

Niet dat ze nooit thuis kwam met iets, briefjes, bonnetjes en een x toen ik net ruzie met haar had gehad kwam ze een keer thuis met een plastic waterlelie die ze hoopvol voor mn voeten deponeerde



Met een beetje mazzel neemt hij papiergeld mee.



Geweldig die waterlelie!!
Vandaag kreeg ik nieuwe buren. En die moesten wat boren. Mejuffrouw hier besloot toen dat 'dicht bij kattenmamma' toch echt de veiligste plek was. En kwam dus naast me zitten op de bank (doet ze niet vaak).
quote:miekemv schreef op 21 mei 2016 @ 23:15:

Zo kwam een van mijn katten soms thuis met speelgoedmuizen. In een geval zat de prijssticker er nog op. Ik vraag me nog steeds af uit welk huis hij die gejat heeft.



Echte muizen zijn bij hem nog nooit gelukt omdat hij doof is.



Hier geen muizen, maar af en toe een versgebakken kippenpoot die duidelijk uit één of andere keuken komt.

En toch echt niet de onze.



We weten nog altijd niet welke buren we niet meer onder ogen moeten durven komen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 21 mei 2016 @ 23:31:

[...]





Hier geen muizen, maar af en toe een versgebakken kippenpoot die duidelijk uit één of andere keuken komt.

En toch echt niet de onze.



We weten nog altijd niet welke buren we niet meer onder ogen moeten durven komen .Af en toe nog wel! Zijn wel hardleerse buren dan
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Mietrot schreef op 21 mei 2016 @ 23:31:

[...]





Hier geen muizen, maar af en toe een versgebakken kippenpoot die duidelijk uit één of andere keuken komt.

En toch echt niet de onze.



We weten nog altijd niet welke buren we niet meer onder ogen moeten durven komen .Hij heeft wel smaak
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic!

Hier broer en zus van inmiddels alweer 15 jaar.

Zusje klein en dik, broertje groot en slank, beiden een pikzwarte glanzende vacht.

Het zijn voor mij de liefste wezentjes op aarde! Poes is vaak op zichzelf en komt af en toe kroelen.

De kater is echt een 'mama's kindje', die moet altijd OP mij en hangt heel erg aan me. Hij is mijn grote knuffelkont en ben smoorverliefd op hem



Zijn zusje is zoooo lief en onschuldig, bij haar oogjes en mauwtjes smelt ik gelijk! Ze houdt niet heel erg van knuffelen en ligt nooit heel lang op schoot maar ze ligt wel altijd in de buurt en laat zich altijd aanhalen.



Mijn beestjes zijn mijn alles, hoop dat ze nog een aantal jaren in goede gezondheid mee mogen gaan!
Ahh kleptomanische katten, kan ik over meepraten..

Hij is inmiddels gaan hemelen maar mijn gehandicapte homo-kater kon er ook wat van.

Zijn pronkstuk: tijdens het WK kwam hij een x van boven (daar was het balkon) met een grote oranje wuppie in zn waffel .

Eigenaar was gelukkig makkelijk te vinden want er stonden maar 2 deuren open.

De buurvrouw lag helemaal dubbel toen mij ex dat ding terug ging brengen met de mededeling dat onze kat dat gejat had .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven