Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Afhankelijk van het project. De sokkenCAL is 5 of 6 weken geloof ik. De mysterie-amigurumi's vaak 4 weken. Dekens variëren van 12-52 weken
Alle reacties Link kopieren
Dekens is veel te veel werk maar die andere klinken leuk ik ga eens neuzen... En ben dankzij jullie weer ijverig aan mijn sok bezig nu
Setje af:



X
Oh wat mooi Avondzon! Welk garen heb je gebruikt? Echt prachtig.
Dit is met garen van de Wibra: Bianca. Zit een heel licht verloop in, dat in dit patroon heel mooi uitkomt, zeker in de wanten. De wanten zitten trouwens erg fijn!
Wauw wat mooi , verliefd op die wanten <3
Ja mooi hè? Voor mij de eerste wanten die er leuk uitzien en die dus echt perfect passen. Van dit setje ga ik veel plezier hebben, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Mooi zeg avondzon!!! <3
Dank jullie wel voor de complimenten. Ik ben er zelf ook erg blij mee. Dit soort dingen vind ik ook echt leuk om te maken. Snel resultaat en zo lekker praktisch
Oh hebben jullie de cal van wolken gezien ? De eerste deken die ik wel heel mooi vind maar 115€ beetje duur .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 09 september 2016 @ 18:38:

Oh hebben jullie de cal van wolken gezien ? De eerste deken die ik wel heel mooi vind maar 115€ beetje duur .Je kan toch ander garen gebruiken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Doe eens een linkje, Pretzel? Ik heb het nog niet gezien/gehoord en googlen levert me heel veel wolkenplaatjes op
quote:Fame schreef op 09 september 2016 @ 18:48:

[...]





Je kan toch ander garen gebruiken.Dat kan zeker moet me er eens in verdiepen .
quote:Avondzon schreef op 09 september 2016 @ 20:48:

Doe eens een linkje, Pretzel? Ik heb het nog niet gezien/gehoord en googlen levert me heel veel wolkenplaatjes op http://www.wolplein.nl/blog/droomdeken-cal/
Je kan alleen niet op de plaatjes klikken inderdaad, dan krijg je wolkenplaatjes.
Oooohhhh, die ziet er wel mooi uit!
Ja he eindelijk eens geen granny squares , ga hem in elk geval iedere keer opslaan,
Ik denk dat je met Julia-garen van de Zeeman ook een aardig eind kunt komen. Het is wel een aardige deken hoor, 130x170. Wel jammer dat ze niet vertellen hoeveel bollen er in je pakket zitten.
Ze zeggen ergens 2500 meter maar iemand anders had uitgerekend 36 bollen . Dat komt inderdaad ongeveer overeen met de pakketprijs.
Wolplein zegt zelf inderdaad ergens 2500mtr.



Ik ben niet zo van de dekens. In 12 weken een deken af is voor mij nogal een opgave. Ik heb een deken gehaakt met elke week 2 uurtjes (die van 2016, grote vierkant). Dat duurde dus iets van 40 weken.
Als je de garens vergelijkt, dan kun je zien dat Julia en Phildar 6 dicht bij elkaar liggen qua dikte/stekenverhouding.

http://www.ravelry.com/yarns/library/phildar-partner-6

http://www.ravelry.com/yarns/library/zeeman-julia-2



Met Julia zul je genoeg hebben aan 15 bollen ongeveer. Stuk goedkoper!
Ik heb vorig jaar iets met Julia gemaakt maar vond het zo pluizen.

Zal eens alternatieven gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik haak even in.



Maar eigenlijk een verkapte tvp.



Komend weekend alles maar eens doorlezen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Geen Stylecraft die qua dikte in de buurt komt? Of Drops?

Of zit je dan aan dezelfde 115 euro?





Ik heb zelf mijn omslaghoek uitgehaald. Vond de wol mooi en de omslagdoek ook maar de combi niet. Nu haak ik een brede rechthoekige southbay sjaal aan het haken. Supersimpel want maar een paar toeren die je herhaald. Maar past goed bij mijn winterjas en past beter bij de wol.
Eigenlijk veel te warm om te haken maar ben een babyvestje aan het haken met Scheepjes Donna .

Onze overburen hebben een meisjestweeling gehad dus even wat leuks maken

( en d Donna was spotgoedkoop dit weekend op de plaatselijke braderie ;)



Deze is het

http://www.wolplein.nl/haakpatroon-partner-6-babyvestje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven