Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
quote:Avondzon schreef op 19 september 2016 @ 20:59:

[...]





Drops heeft een aantal verloopgaren. Ik heb er een omslagdoek mee gehaakt, maar dan zit je met meerdere bollen. Ik vind de Unikat-bollen prachtig. Die zijn volgens mij vanaf € 15,00. Met een paar bollen met verloopgaren zit je daar met een omslagdoek ook al snel op, denk ik.



Ik gebruikte voor mijn omslagdoek net iets meer dan 5 bollen Drops Delight, ongeveer 900mtr.



Ja ik heb bij drops gekeken, heb al wat mooie bolletjes van ze. Ben drops fan.



Maar inderdaad dan zit je meerdere bollen.



Ja de Unikat had ik gezien ja. Ziet er prachtig uit inderdaad Misschien gewoon doen dus.





Ik ben benieuwd wat je besluit!



Ik vind Bianca-garen van de Wibra ook een heel mooi en subtiel verloop hebben. Die haak ik met 3, dus een omslagdoek met 4.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je zover zijn dat je ook Engelse patronen kunt lezen, dan kun je je hart ophalen op www.ravelry.com Het patroon dat ik gebruikte is een kooppatroon met de naam Ten Times Mittens, te vinden op Ravelry.[/quote]



Bedankt voor het doorgeven! Engels niet echt mijn favoriet. Ik heb de site wel opgeslagen, maar ik denk dat ik het eerst nog maar hou bij Nederlandse patronen . Eerst nog maar even wat oefenen!
Doet iemand van jullie ook mee met de sokkenCAL van Kreafabriek? Ik heb moeten uithalen voor een minder brede teen/voet. En ik kom op 22 toeren bij de voet ipv 28. Het komt vast goed hoor, maar ik vroeg me af of iemand anders ook zulke grote afwijkingen op de standaard heeft.
quote:Avondzon schreef op 24 september 2016 @ 22:14:

Doet iemand van jullie ook mee met de sokkenCAL van Kreafabriek? Ik heb moeten uithalen voor een minder brede teen/voet. En ik kom op 22 toeren bij de voet ipv 28. Het komt vast goed hoor, maar ik vroeg me af of iemand anders ook zulke grote afwijkingen op de standaard heeft.

Heb alleen nog maar de tenen af die leken wel een beetje smal, maar zag op de foto's meer soortgelijke.

Morgen of overmorgen aan de voet beginnen zal laten weten of ik het voor elkaar heb gekregen ;)
Ik had al brede voetjes. Ik heb dus ook uit moeten halen omdat ik te breed zat. Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat.
Alle reacties Link kopieren
@2bloemen ik ben ook.bezig met die babycape. Erg leuk om te maken.



Die sokken met tenen haken lijkt mij best een uitdaging zo te lezen. Wel erg leuk om te doen.
Tenen klinkt heel wat voor het bovenste dopje van de sokken, daar waar de tenen straks inkomen. We hebben geen 'tenen' gehaakt hoor
Alle reacties Link kopieren
Avondzon, staat er geen gewenste stekenverhouding bij het patroon? Dat bijvoorbeeld 10 vasten zoveel centimeter moet zijn?

Dat is met breipatronen altijd wel en zo kun je precies de juiste naald bepalen voor een goede pasvorm.
quote:Avondzon schreef op 25 september 2016 @ 08:39:

Ik had al brede voetjes. Ik heb dus ook uit moeten halen omdat ik te breed zat. Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat.

Mijn 'tenen' zijn net groot genoeg voor mijn grote teen en de twee ernaast , ga zo eens aan de slag kijken of er veel aangepast moest worden.

Viel me bij de foto's wel op dat er al enorme verschillen waren , dus benieuwd of het bij iedereen wil lukken.
quote:stippensokken schreef op 25 september 2016 @ 09:34:

Avondzon, staat er geen gewenste stekenverhouding bij het patroon? Dat bijvoorbeeld 10 vasten zoveel centimeter moet zijn?

Dat is met breipatronen altijd wel en zo kun je precies de juiste naald bepalen voor een goede pasvorm.



Nee, zit er niet bij. Er wordt gezegd dat je gewoon steeds moet passen, zodat je hem passend op je voet kunt maken.



Ik ben wel blij met mijn brede tenendeel, anders krijg je zo'n tuutje als teendeel. Bij mij valt hij nu helemaal over de breedte van de voet. Al mijn tenen passen erin.
Foto is een beetje bewogen, maar je kunt wel zien dat de sok goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Ze worden mooi zo!
Leuk ! Mooi plaatje ook !

( hoe plaats je hier snel een foto, kan dat echt alleen via eerst uploaden ergens anders ?)
Ik doe het via TinyPic. Sneller dan dat gaat niet, denk ik.
quote:Avondzon schreef op 25 september 2016 @ 12:00:

Ik doe het via TinyPic. Sneller dan dat gaat niet, denk ik.Dankje ga ik even naar kijken.
het leek mij ook een mooi plaatje, tot ik zag dat hij bewogen was. Alles is al opgeruimd en ik vond het niet de moeite waard voor een nieuwe fotosessie
Oh zal de quote even weghalen sorry lees het nu pas .
Geeft niet, maar anders blijven foto's jarenlang zichtbaar. Ik vind een dag of 2 lang genoeg voor de geïnteresseerden hier op Viva
Mijn voetjes eindelijk tijd gehad .
Mooi!!! Ik vraag me wel af waarom we de steekmarkeerders van de teen moeten laten zitten, maar dat zal zich wel uitwijzen.
En oh ja, ik heb contact gehad met Kreafabriek en als ze straks nog labels (die met die hertjes) over hebben, dan krijg ik er 2 toegestuurd
Voor mij was het trouwens een compeet nieuwe steek, die verlengde vaste. Ik had er wel eens van gehoord, maar ik had hem nog nooit gehaakt. Ik vind hem wel mooi zo in onze sokken!
Hoeveel toeren heb jij gehaakt voor de voet?
Ja vind het ook een leuke steek en ook nog nooit mee gewerkt.

Ik heb 24 toeren vind het wel moeilijk schatten of het zo genoeg is.

Ben ook benieuwd hoe we die plaatjes moet verwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven