Hekel aan kerst

09-12-2014 21:03 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vreselijke hekel aan kerst. Zet ook geen boom neer en blijf het liefste lekker thuis in mijn pyjama. Helaas wordt dat in mijn omgeving bijna niet geaccepteerd. Mensen kijken je aan of je gek bent als je zegt dat je niet aan kerst doet. Zie het meer als 2 dagen vrij waarin ik geen verplichtingen wil hebben. Lijkt wel of iedereen het een fantastisch feest vindt. Ligt het dan aan mij of zijn er meer mensen die er niets mee hebben?
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Ik vind er ook niks aan. En Kerst duurt idd helemaal geen twee dagen. Je wordt er in de weken daarvoor ook al mee doodgegooid. Maar er valt goed mee te leven hoor! Mijn ouders waarderen het enorm als ik op 1e Kerstdag aanschuif aan de dis. Dat doe ik dus ook als ik in het land ben. Mij interesseert dat kerstgedoe geen biet, kan ik net zo goed hen een plezier doen. 2e Kerstdag ga ik meestal eerst de sportschool en dan de kroeg in.
Alle reacties Link kopieren
quote:missyd schreef op 09 december 2014 @ 21:33:

Waarom gedoemd?

Nou omdat ik een partner heb die het wel gezellig vindt om bij/met familie iets te gaan doen.

Nou wat een treurnis om 2 hele dagen per jaar iets voor je partner te doen

Gelukkig zijn er 2 dagen

1 voor hem om te doen wat hij wil

1 voor jou om je lekker gedoemd te voelen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 09 december 2014 @ 21:58:

[...]



Nou wat een treurnis om 2 hele dagen per jaar iets voor je partner te doen

Gelukkig zijn er 2 dagen

1 voor hem om te doen wat hij wil

1 voor jou om je lekker gedoemd te voelen





Vooral met je motto erbij.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik doe dan weer niet aan bomen versiersels en toestanden

Alleen toen ik maandag in de Action liep kon ik het toch niet nalaten om:

Witte bloemen met lichtjes erin, een slinger met witte bloemen en lampjes, 8 hele grote zilverkleurige ballen en nog meer kaarsen te kopen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:WishfulThinking schreef op 09 december 2014 @ 21:49:

[...]



Ik, maar ook op alle andere dagen (doordenkertje ).Ja maar jou ken ik niet toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 09 december 2014 @ 21:36:

[...]





In plaats van je gedoemd voelen kun je ook proberen er wat leuks van te maken.

Of blijf thuis. Ook leuker voor de familie, hoeven die niet met een sjagrijn aan tafel.



Echt als er mensen zijn die liever niet met mij kerst vieren heb ik liever dat ze weg blijven. Scheelt mij energie.



Wie zegt er dat ik chagrijnig ben?

Het heeft bij mij een oorzaak dat ik kerst niet leuk vind, maar ik probeer er altijd maar het beste van te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 09 december 2014 @ 22:02:

Oh ik doe dan weer niet aan bomen versiersels en toestanden

Alleen toen ik maandag in de Action liep kon ik het toch niet nalaten om:

Witte bloemen met lichtjes erin, een slinger met witte bloemen en lampjes, 8 hele grote zilverkleurige ballen en nog meer kaarsen te kopen



En dat moest lachen om mij vorig jaar!

Ik heb nog niks kerstigs in huis.

Maar ik vind Kerst ook stom, dus 2 dagen vantevoren is ook vroeg genoeg.

Totdat ik een keer iets enorm kitscherig tegenkom in een winkel natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:missyd schreef op 09 december 2014 @ 22:04:

[...]





Wie zegt er dat ik chagrijnig ben?

Het heeft bij mij een oorzaak dat ik kerst niet leuk vind, maar ik probeer er altijd maar het beste van te maken.

Nou ja, je hebt het zelf over gedoemd en zo

Straalt nou niet echt gezelligheid uit.

Maar dat kan ik helemaal verkeerd begrijpen hoor

Misschien is gedoemd wel heel cosy en zo....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 09 december 2014 @ 22:04:

[...]





En dat moest lachen om mij vorig jaar!

Ik heb nog niks kerstigs in huis.

Maar ik vind Kerst ook stom, dus 2 dagen vantevoren is ook vroeg genoeg.

Totdat ik een keer iets enorm kitscherig tegenkom in een winkel natuurlijk

Allemaal de schuld van de Action

Ken je de verhalen van die vrouwen die ineens met een man aan het seksen zijn.

Daar waarvan we allemaal zeggen....oh viel je pardoes over zijn piemel heen?



Nou dat heb ik dus met kerstspullen van de Action

Het is sterker dan dat ik ben...het overkomt me
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Echt een heel zwaar leven
Ik heb ook een hekel aan Kerst.... quote:StoraHuntur schreef op 09 december 2014 @ 21:06:

Ik heb dat met hemelvaartsdag, echt waar gáát dat over. (Serieus, waar gaat dat over?)maar Hemelvaart daarentegen: Dauwpop!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 09 december 2014 @ 22:07:

[...]



Allemaal de schuld van de Action

Ken je de verhalen van die vrouwen die ineens met een man aan het seksen zijn.

Daar waarvan we allemaal zeggen....oh viel je pardoes over zijn piemel heen?



Nou dat heb ik dus met kerstspullen van de Action

Het is sterker dan dat ik ben...het overkomt me



Gelukkig zit de Action niet bij mij om de hoek!

Hoewel ik vorig jaar dus het Kruidvat leeg kocht
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt dat, dat jij zo´n hekel hebt aan kerst? Nare herinneringen, te opgeprikt, te veel dwang? Anorexia?
Een troost, het wordt vanzelf januari, en laat echtscheidingsadvocaten het dan toevallig extra druk krijgen zo na de feestdagen!
Alle reacties Link kopieren
quote:missyd schreef op 09 december 2014 @ 22:04:

[...]





Wie zegt er dat ik chagrijnig ben?

Het heeft bij mij een oorzaak dat ik kerst niet leuk vind, maar ik probeer er altijd maar het beste van te maken.Tja gedoemd en er het beste van maken klinkt nou niet echt heel vrolijk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 09 december 2014 @ 22:07:

[...]



Allemaal de schuld van de Action

Ken je de verhalen van die vrouwen die ineens met een man aan het seksen zijn.

Daar waarvan we allemaal zeggen....oh viel je pardoes over zijn piemel heen?



Nou dat heb ik dus met kerstspullen van de Action

Het is sterker dan dat ik ben...het overkomt me
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 09 december 2014 @ 22:07:

[...]

Nou dat heb ik dus met kerstspullen van de Action

Het is sterker dan dat ik ben...het overkomt me



Me too, ik stond van de week bij de Blokker zomaar ineens bij de kassa met een mand vol, veel te duur kerstspul en dat gebeurt me elk jaar. Jou overkomt het tenminste nog bij de Action moet je maar denken



De kerstdagen zelf kunnen mij gestolen worden, ik vind de sfeer erom heen erg leuk, janken bij kerstfilms, de lichtjes overal, de Top 2000 luisteren, etc..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo´n mooi kerstspul, ik heb het hart niet om dat niet elk jaar op te hangen. Ik koop dus niets bij, tenzij het er nog bij past. Maar niet ter vervanging.



Nu heb ik weer hele mooie oude porseleinen kerstballen gekocht met echte kersttafereeltjes erop in de typische warme kerstkleuren zoals warmrood, groen, beetje goud....
Kerstversiering vind ik eigenlijk gewoon troep. Kerstmuziek vind ik irritant. En kerstarrangementen vallen altijd tegen. Maar kerst zelf vind ik hartstikke gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de tijd er naar toe heerlijk. De dagen zelf denk ik vaak: waarom maakt iedereen zich zo druk hierover.toch verheug ik me echt nu al op de twee dagen en vooral dag twee als ik met mijn huispak en een Lidl kerstmaal op de bank lig. Echt, wat kijk ik daar naar uit.



Waar ik wel van baal is er overal kunstkerstbomen staan en je niet meer die heerlijke dennengeur ruikt als je ergens komt
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet van Kerst, word lang van te voren al narrig.

Vroeger kon ik gelukkig meestal werken met Kerst, lekker in de nachtdienst. Helaas kan dat niet meer.

Ik kan niet tegen het opgefokte gedoe van reclames en folders met gezinnen aan tafels, en vrouwen met blote jurkjes. Ik heb het alleen maar koud en vind zoveel mensen aan tafel 3 keer niks. En dan ook nog al die films, ik heb al een hekel aan films en die van de Kerst zijn nog veel erger. De muziek is ook vreselijk.

Mijn man geniet ervan, koken, weken van te voren groot kerstdorp bouwen (en ik maar stofzuigen). Dus ik doe mijn best.

Maar ik ben verdrietig als mijn kinderen bij hun vader zijn met kerst en ik ben ook verdrietig als ze hier zijn omdat ik zo depri word van Kerst. Maar ik had het altijd al, dus het ligt niet aan het aan-of afwezig zijn van de kinderen.

Ik zou niet weten waar het vandaan komt. Ik denk een allergie. Kerstallergie. De rest van het jaar ben ik een zeer normaal mens.



Begin januari is dochter jarig en hoera, alle Kerstmeuk het huis uit en het gewone leven met slingers weer in.

TO, dank dat ik het even kwijt kon hier .
Alle reacties Link kopieren
quote:sorende schreef op 09 december 2014 @ 22:48:

Kerstversiering vind ik eigenlijk gewoon troep. Kerstmuziek vind ik irritant. En kerstarrangementen vallen altijd tegen. Maar kerst zelf vind ik hartstikke gezellig.

Oh, mij gaat het vooral om de kerstbomen met de glimmende versiering en de lichtjes! Als die er niet waren geweest, had de kerst voor mij wel gestolen kunnen worden. Jarenlang kerst gevierd zonder mijn eigen familie, en alleen met mijn man. Dit jaar pas voor het eerst met mijn moeder en mijn zus erbij. En dat vind ik echt heel gezellig hoor. Maar als we met tweeen zijn heb ik het ook goed naar mijn zin.

Maar goed, we hebben dan ook geen last van familiedruk.
Alle reacties Link kopieren
Dennegeur vind ik heerlijk maar ruik ik nergens. Zelf heb ik kunstkerstbomen, maar bij echte bomen ruik ik ook niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind al die lichtjes en versieringen wel leuk. Maar 1e Kerstdag met een meergangen diner hoeft van mij echt niet. Ik heb liever gelijk het hoofdgerecht. Dat is het enige waar ik naar uitkijk. Al vind ik een amuse of soepje vooraf wel lekker. Maar dan ben je al voor een deel gevuld. Nu is dat bij mijn moeder en stiefvader thuis wel te doen. Niet zo zwaar. Maar de laatste jaren is die dag bij zijn dochter gevierd. Zij doet overal room in en dat vult enorm. Ze eten ook altijd zo laat en dat voelt niet goed. De spanning is ook om te snijden. Want het botert niet tussen die dochter en de andere familieleden. Ook met ons niet. Dit jaar vieren we het niet meer met haar. We hebben er geen zin meer in.

Ik ga ook nooit naar de Kerstlunch van mijn werk. Vind die feestdagen al druk en om dan nog eens iets apart met collega's te doen. Nee, geen behoefte aan.

Tweede Kerstdag vind ik wel leuk, omdat we dan altijd gourmetten of fondue-en. Dat duurt soms ook 2 uur, maar dan ben je bezig en gaat de tijd veel sneller. Achteraf kijken we film of doen een spelletje.



Wat ik onzinnig vind is nieuwjaar wensen. We sturen altijd Kerstkaartjes en daar staat het ook al op. En op Facebook. Ik snap niet waarom het nog eens persoonlijk moet. Op mijn werk roep ik het 1 keer in het algemeen. En zo meerdere collega's.

Ook vind ik die feestdagen veel te kort op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:hondenmens schreef op 09 december 2014 @ 23:06:

Ik vind al die lichtjes en versieringen wel leuk. Maar 1e Kerstdag met een meergangen diner hoeft van mij echt niet. Ik heb liever gelijk het hoofdgerecht. Dat is het enige waar ik naar uitkijk. Al vind ik een amuse of soepje vooraf wel lekker. Maar dan ben je al voor een deel gevuld. Nu is dat bij mijn moeder en stiefvader thuis wel te doen. Niet zo zwaar. Maar de laatste jaren is die dag bij zijn dochter gevierd. Zij doet overal room in en dat vult enorm. Ze eten ook altijd zo laat en dat voelt niet goed. De spanning is ook om te snijden. Want het botert niet tussen die dochter en de andere familieleden. Ook met ons niet. Dit jaar vieren we het niet meer met haar. We hebben er geen zin meer in.

Tweede Kerstdag vind ik wel leuk, omdat we dan altijd gourmetten of fondue-en. Dat duurt soms ook 2 uur, maar dan ben je bezig en gaat de tijd veel sneller. Achteraf kijken we film of doen een spelletje.



Wat ik onzinnig vind is nieuwjaar wensen. We sturen altijd Kerstkaartjes en daar staat het ook al op. En op Facebook. Ik snap niet waarom het nog eens persoonlijk moet. Op mijn werk roep ik het 1 keer in het algemeen. En zo meerdere collega's.

Ook vind ik die feestdagen veel te kort op elkaar. Drie feestdagen in 1 week. Oud en Nieuw in de zomer lijkt me veel gezelliger.Dit heb je toch al in je eigen topic verteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven