Hekel aan kerst

09-12-2014 21:03 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vreselijke hekel aan kerst. Zet ook geen boom neer en blijf het liefste lekker thuis in mijn pyjama. Helaas wordt dat in mijn omgeving bijna niet geaccepteerd. Mensen kijken je aan of je gek bent als je zegt dat je niet aan kerst doet. Zie het meer als 2 dagen vrij waarin ik geen verplichtingen wil hebben. Lijkt wel of iedereen het een fantastisch feest vindt. Ligt het dan aan mij of zijn er meer mensen die er niets mee hebben?
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Ik ga lekker werken met kerst.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo gedoemd om kerst te vieren?

Dan vier je het toch lekker niet?

Ik zie echt het punt niet hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:matroesjka_ schreef op 09 december 2014 @ 21:20:

Toen ik single was vond ik de kerst juist heerlijk. Ik deed er niks aan (hoogstens 1 avond bij mijn moeder eten). Mijn huisgenoten waren weg, op straat was het doodstil en ik sloot me op in huis met een koelkast vol heerlijk eten, mijn huispak, de verwarming lekker hoog, kaarsje aan en een filmmarathon. Ultiem relaxen.



Ik krijg altijd het idee van mensen die een hekel hebben aan kerst dat ze 1. verplichtingen hebben waar ze geen zin in hebben of 2. geen verplichtingen hebben maar die stiekem wel graag zouden willen. En zich daarom zitten te ergeren aan mensen die kerst wel leuk vinden.En dan heb je ook nog de categorie 'kijk mij eens vrijgevochten zijn en helemaal mezelf en geen kuddedier: ik durf zo maar hardop te zeggen dat ik een hekel heb aan kerst!'
Alle reacties Link kopieren
Ik ben moslim, maar zelfs ik vind de kerst iets hebben. De sfeer, lichtjes warmte trekt mij. Met kerst zet ik wel een kerstboom, alleen omdat ik het gezellig vind. lekker op de bank en mooie kerstfilms kijken en het liefst dat het buiten sneeuwt..

Alleen waar ik echt een hekel aan heb is dat mensen vlak voor de kerst zo'n dikke stress hebben om niks. Alleen omdat de supermarkt 1 of 2 dagen dicht zit raken ze in paniek. Zo komische om die mensen te zien met de overvolle supermarkt karren.. en dan denk ik van; wat eet je nou meer in die 2 dagen? ze doen alsof er oorlog uitbreekt en voedselvoorraad binnenhalen.. en ook alsof ze kunnen koken... (dit geldt niet voor iedereen maar voor de meeste wel)..
First World Problem, met een sausje gekte. Waarom mensen lastig vallen met jouw afkeer van kerst? Waarom die fantasie dat iedereen geïnteresseerd is in jouw bezigheden met kerst?
lekker doen waar je zin in hebt..



ik heb hetzelfde met hemelvaart.. ook zo'n dag waar ik niets mee kan maar wel geniet van het vrij zijn.
quote:StoraHuntur schreef op 09 december 2014 @ 21:06:

Ik heb dat met hemelvaartsdag, echt waar gáát dat over. (Serieus, waar gaat dat over?)

Dat vier je toch niet, je bent alleen lekker vrij en doorgaans nog 'n lang weekend ook en dat ook nog 'ns in de beste tijd van 't jaar qua weer.



Heb zelf niets met oudjaar. Tegen die tijd ben ik het vele vreten wel weer zat en 'n nachtmens ben ik ook niet, dus dan kijk ik liever 'n dvdtje en ga op tijd naar bed.
Wij vieren het al een paar jaar niet meer. De hele kerstshizzle weggegeven en heerlijk! Ik vond er nooit geen moer aan. Drie weken staat je huis op zijn kop omdat er zo nodig een boom in moet. Bij wie en met wie gaan we het "vieren"?

Maar wat een zaligheid dat we er niet meer aan doen. Ik zorg altijd dat ik voor mijn werk ingedeeld ben met kerst, we eten gewone kost. En verder gaat het leven gewoon door.
Leuke ava Kip. Is dat een kipkabouter?



Alle reacties Link kopieren
Waarom gedoemd?

Nou omdat ik een partner heb die het wel gezellig vindt om bij/met familie iets te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rzm schreef op 09 december 2014 @ 21:26:

en dan denk ik van; wat eet je nou meer in die 2 dagen?

Nou, ik ken mensen die zich met Kerst aardig volstouwen hoor.

En op 1 januari moet de hele goegemeente weer horen dat ze gaan lijnen
You don't have to fit into the format
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 december 2014 @ 21:31:

Leuke ava Kip. Is dat een kipkabouter?



Ouwetje van een paar jaar geleden, vond ik ergens tussen de spinnenwebben op mijn harde schijf
Alle reacties Link kopieren
quote:missyd schreef op 09 december 2014 @ 21:33:

Waarom gedoemd?

Nou omdat ik een partner heb die het wel gezellig vindt om bij/met familie iets te gaan doen.



In plaats van je gedoemd voelen kun je ook proberen er wat leuks van te maken.

Of blijf thuis. Ook leuker voor de familie, hoeven die niet met een sjagrijn aan tafel.



Echt als er mensen zijn die liever niet met mij kerst vieren heb ik liever dat ze weg blijven. Scheelt mij energie.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 09 december 2014 @ 21:06:

Je moet ook gewoon zeggen: Ik ben dol op kerst, heerlijk twee dagen vrij in mijn pyjama op de bank. Geweldig. Kijkt niemand meer raar.



Ja zo ja!



Ik ken eigenlijk niemand die gek is op Kerst.

Nee ik lieg, ik ken welgeteld 1 persoon die er dol op is.

De rest gaat ook maar mee in de flow en maakt er het beste van.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt er wel een enorm dramading van zeg.



Ik vind kerst ontzettend gezellig, twee extra vrije dagen waarop ik alle tijd heb om iets leuks te doen met mijn familie en schoonfamilie.



Heeeel naar
quote:missyd schreef op 09 december 2014 @ 21:33:

Waarom gedoemd?

Nou omdat ik een partner heb die het wel gezellig vindt om bij/met familie iets te gaan doen.Doe je dat toch één dagje en de tweede dag ga je lekker bankhangen met 'n paar goeie films en lekkere gemakshapjes.
Ach jee. Ik zou het als een gewone dag behandelen dan.
Alle reacties Link kopieren
bootje-op-de-golven, ik maak er helemaal geen "dramading" van. Ik vraag alleen of er meer mensen zijn die er een hekel aan hebben. En zo te lezen zijn die er :-)
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Nee, ik kijk nooit iemand raar aan. Ik kijk alleen maar naar andere liefhebbers, sommige dan
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Vind er niks aan. Wie heeft toch verzonnen dat het leuk is om zo'n boom naar binnen te sjouwen en vol te hangen met ballen en lampjes?!

Ik doe het voor de kinderen, die vinden het wel gezellig, maar anders...



En altijd de vraag: waar vieren we het? Zucht. Mijn moeder is alleen, dus daar 'moet' ik altijd wel heen, vind het dan tóch vervelend als ze helemaal alleen zit. Maar die andere dag is voor onszelf en dan moet er niks. Lekker in doordeweekse kloffie op de bank, evt boswandeling en dan met z'n allen een film kijken met lekkere hapjes op tafel.



Maar het állerliefst ben ik een week weg, naar een bungalowpark. Heer-luk!

Lekker zwemmen, speeltuin, schaatsen, wandelen, bowlen of weet-ik-het, daarna kneuterig gourmetten en tenslotte in pyjama op zo'n bank (die voor geen meter zit), en lekker All you need is Love kijken.

Helaas lukt dit financieel niet elk jaar. Maar als het aan mij ligt: volgend jaar weer!
Ik vind het juist steeds leuker worden! Niet zozeer al die verplichtingen maar meer het gevoel erom heen. Waar blijft nog toch de sneeuw jongens?



Toen ik mijn vrouw ruim 5 jaar geleden leerde kennen was zij veel meer van de kerst en ik van sinterklaas, inmiddels leef ik meer naar kerst toe dan zij. Jaaaa, een boom optuigen. Jaaaa, chocomel uit de kerstmokken



Met verplicht komen opdraven op de 25e of 26e heb ik ook niet zoveel, heb 't meer over beleven van de wintertijd. Maar waarom is het nou toch niet koud en ligt er geen sneeeeeeuw? *Wil reis naar Lapland boeken*
Same here. Met man nog ruzie om gemaakt ik wou samen op vakantie maar hij Moest En Zou kerst vieren met de hele goegemeente, dus nu gaan we weer, eerste kerstdag bij zijn familie op audiëntie, tweede kerstdag bij mijne. Jeeejj......



Ik vind het trouwens best gezellig om met (schoon-)familie wat te doen, da's het punt niet. Ik snap gewoon dat hele kerst niet. Ik geloof niet in god, Jezus is niet eens geboren met kerst ( 't is van oorsprong een feest van de romeinen of de germanen ofzo dat de christenen hebben ingepikt) en ik snap al helemaal niet wat ap dat eten en kerstbomen ermee van doen hebben.

Ik ben ook nogal gevoelig voor een winterdepressie dus al die mensen ervaren gezelligheid en ik vind het koud, donker en nat en voel me daardoor doorgaans nogal droevig.



Ga liever in de zomer uitgebreid picknicken met familie dan kerst vieren. Maar goed man doet het zo graag dus ik ga maar weer mee, zucht.
quote:S0LEIL schreef op 09 december 2014 @ 21:36:

[...]





Ja zo ja!



Ik ken eigenlijk niemand die gek is op Kerst.

Nee ik lieg, ik ken welgeteld 1 persoon die er dol op is.

De rest gaat ook maar mee in de flow en maakt er het beste van.Ik, maar ook op alle andere dagen (doordenkertje ).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Kerst het meest heerlijke feest van het jaar. Die knusse gezelligheid en even extra stil staan bij de familie en vrienden waar ik van hou. Ik hou van het kneuterige en de bezinning die deze periode voor mij met zich meeneemt.



Maar euh...als je het niet wilt vieren dan doe je dat toch gewoon niet. Meestal nemen mensen genoegen met een verklaring als "omdat ik me daar prettig bij voel" als het om levensinrichting gaat. En dan breng je die dagen door zoals jij dat wil.
I choose happy!
quote:mamaonbekend schreef op 09 december 2014 @ 21:46:

Ik ook. Vind er niks aan. Wie heeft toch verzonnen dat het leuk is om zo'n boom naar binnen te sjouwen en vol te hangen met ballen en lampjes?!Blij dat je het zegt, ik snap daar ook de ballen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven