Help!! Onze nieuwe kittens hebben vlooien

27-11-2016 21:39 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag hebben we 2 kittens opgehaald. Thuis aangekomen zag ik dat beide kittens onder vlooien zaten. Het is nu te laat om naar een dierenwinkel te gaan voor een middeltje. Dus de vraag is: wat nu? Hoe overbruggen we de nacht??

De kittens zijn al overal in huis geweest, ook boven... Daar ga ik zo nog even stofzuigen. De tapijt in de woonkamer ga ik ook stofzuigen, oprollen en opbergen. Is het verstandig om de tapijt en de bankkussens morgen buiten te zetten? En de belangrijkste vraag: hoe voorkomen we dat de beestjes zich vannacht verder verspreiden? Kunnen we de poesje in de badkamer opsluiten met een kattenbak, hun mandje, eten en drinken of is het echt not done? Kortom, alle tips welkom! Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Stronghold, alleen via de dierenarts verkrijgbaar is heel goed. Ook voor kitten's. Ook om te ontwormen.



Ik heb hetzelfde meegemaakt TO en binnen een dag was mijn kat weer 'schoon'.
Ik mag overigens hopen dat je deze week wel thuis bent voor die beestjes? Hoe kom je erbij om 2 kittens te nemen terwijl je 3 kinderen hebt en allebei bijna fulltime werkt? Die beestjes moeten sowieso opgevoed worden. Ze zijn pas 8 weken, dat is echt rijkelijk jong. En tja, dat jij dan hoopt dat het geen 'probleemgevallen' zijn.. Het zijn wel levende wezens waar je het over hebt. En daar heb je dus geen tijd voor.



Het is dat ze slechter af zijn bij die fokker, anders zou ik zeggen 'breng maar terug'. Vind dit ontzettend zielig voor die beestjes.
Alle reacties Link kopieren
Even een correctie... Ik kan me wel voorstellen dat ik dommig en onverantwoordelijk overkom als ik schrijf dat ik niet voor probleemgevallen zou kunnen zorgen... Zo heb ik het niet bedoeld, kon gisteren ook niet meer helemaal helder nadenken... Wat ik wilde zeggen is dat ik vrees dat ik ze waarschijnlijk niet de beste zorg kan bieden als de beestjes ernstig ziek blijken te zijn, gezien mijn gebrek aan ervaring en onze drukke leefstijl.

Verder is het niet zo dat we nooit thuis zijn. Ik werk vooral van huis mijn vriend soms ook, het is dus niet zo dat we van plan waren de kittens van jongs af aan hun lot over te laten...

Maar goed, het is nu zoals het is. We hebben voor 10 uur een afspraak bij de DA kunnen maken. Wordt vervolgd...
Succes zo bij de dierenarts. Ik hoor graag hoe t gegaan is.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er nog altijd mensen zijn die een huisdier aanschaffen zonder zich te verdiepen in de aanschaf en de verzorging van een dier.
Ik vraag me wel af hoe ze aan die teken zijn gekomen. Die kleintjes mogen toch helemaal niet naar buiten, en met dit weer zijn er toch ook geen teken?
quote:MinkeDeWit schreef op 28 november 2016 @ 09:48:

Ik vraag me wel af hoe ze aan die teken zijn gekomen. Die kleintjes mogen toch helemaal niet naar buiten, en met dit weer zijn er toch ook geen teken?Dat vraag ik me ook af.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 28 november 2016 @ 09:48:

Ik vraag me wel af hoe ze aan die teken zijn gekomen. Die kleintjes mogen toch helemaal niet naar buiten, en met dit weer zijn er toch ook geen teken?Die zijn waarschijnlijk 1 of meerdere keren naar buiten geglipt of gelaten. Dat gebeurt wel vaker met kittens van boederijkatten.
Succes bij de dierenarts, de kittens hebben het getroffen bij jou te komen, je zag dat ze zorg nodig hadden, gaat naar de dierenarts, kortom, je doet wat je kan ze te helpen!



Ik hoop dat ze snel ziekvrij en vlooi vrij zijn, en met drie kinderen die ook nog eens ze kunnen aandacht geven, spelen, knuffelen, ze zijn in een mooie verzorgende thuis gekomen!
quote:meaki schreef op 28 november 2016 @ 10:12:

[...]



Die zijn waarschijnlijk 1 of meerdere keren naar buiten geglipt of gelaten. Dat gebeurt wel vaker met kittens van boederijkatten.Maar dit zijn nepraskatten. Je zou toch verwachten dat zulke broodfokkers proberen de schijn op te houden. Nou ja, hopelijk blijft het bij wat ongedierte en zijn de katjes er na hun bezoek aan de dierenarts weer snel bovenop.
Kleine katten mogen toch best naar buiten? (ik heb al jaren geen nestje kitlens gehad, maar toen ik een zwangere poes in huis nam, liet ik haar en kittens ook lekker scharrelen in de tuin).



Wel raar dat de kittens meerdere teken hebben, heb er op mijn katten maar heel weinig gezien terwijl ze veel buiten waren

Ik kamde ze vaak dus het zou me denk ik wel op gevallen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kittens iig de tuin niet uitlaten. Sowieso, als ze schrikken en de weg kwijtraken zijn ze weg. Want kittens zijn schattig dus mensen nemen ze mee. Daarnaast kunnen ze met 5 maanden al vruchtbaar zijn. Zelf hield ik m'n katten binnen tot ze geholpen waren. Een tienerkat met kittens is erg onhandig.



Daarnaast zijn kittens nog speels en kunnen af en toe echt idiote dingen doen. Gevaarlijk als ze zomaar de weg op rennen oid.
Door veel vlooien en teken krijgen ze bloedarmoede, daarom is het van belang dat ze zo snel mogelijk behandeld worden. Stronghold gebruik ik ook want ook werkzaam tegen spoelwormen en oormijt. Je moet dan alleen nog iets hebben tegen lintworm. Het zijn allemaal middelen wat je sowieso moet aanschaffen.

Fulltime werken en twee kittens is echt geen probleem al moeten ze wel liefde en aandacht krijgen na het werk. Katten draaien al snel mee in de huishouding en een kat opvoeden heb ik nog nooit gezien. Ze springen bij mij nooit op het aanrecht omdat ik daar de bakjes niet vul, thats all.

Een check bij de dierenarts is altijd goed bij een nieuw dier. Verder vind ik het heel erg hoe deze katjes behandeld zijn. Onvoorstelbaar.

Ik zou ze in een kleine ruimte houden totdat ze volledig vlovrij zijn maar ook voor de rust want hun weerstand is nu laag.
En kittens horen niet buiten.
Verschrikkelijk, ik hoop op het beste voor de kittens. En geef die fokker aan! Een goede fokker laat kittens overigens pas een week ná de tweede enting verhuizen, dat is rond de 13 weken! Kittens hebben het ook nodig om tot die tijd bij moederpoes te zijn.
Kittens mankeren nu wat en je denkt er dan maar meteen over na om ze terug naar de fokker te brengen? Serieus? Hoe kun je met de wetenschap leven dat ze daar zo slecht verzorgd zijn en ze daar dan alsnog achterlaten? Als je het echt te druk er voor hebt, breng ze desnoods naar een asiel toe en verdiep je volgende keer in de aanschaf en verzorging van een dier.
quote:ElenaVera schreef op 28 november 2016 @ 02:01:

De poesjes zijn op dit moment 8 weken. Ze moeten dus volgende week nog gevaccineerd worden.



Ik zou ze wel willen houden maar ben bang dat ik de zorg niet aan kan mochten dit probleemgevallen blijken (we hebben onze handen vol aan drie jonge kinderen en werken allebei bijna fulltime...). Ik heb er ook weinig verstand van. Zo heb ik net de teken met een gewone pincet geprobeerd weg te halen, waardoor er, vrees ik, bij vele de kop is blijven zitten...



Pff wat een ellende...had ik maar naar mijn onderbuikgevoel geluisterd en de poesjes niet meegenomen...



Mocht het morgen meevallen bij de DA, zullen we de poesje houden maar in ieder geval ons geld terugeisen. Omdat de kittens X Britse korthaar waren (hoop ik, in ieder geval...) waren ze ook nog best wel prijzig. Dat geld kunnen we dan mooi gebruiken om de poesjes in orde te krijgen. Ben woedend op die fokkers! Dat is bewust niet alleen dieren, maar mensen in gevaar brengen.een britse korthaarfokker zal de katten nooit met 8 weken uit het nest halen, zal ze alle medische zorg geven die ze nodig hebben en ze alleen volledig gevaccineerd, medisch gekeurd en met paspoort afgeven. Ook krijg je er een stamboom bij. Je hebt bij een broodfokker gekocht. Waarschijnlijk zijn de katjes gewone huis tuin en keukenkatten. Maar je hebt ze nu, dus zorg voor ze.
quote:SpringDing schreef op 28 november 2016 @ 06:59:

[...]





Net zeg je dat €110 kostendekkend is? Is het toch? je bent goedkoper uit zelfs
quote:MinkeDeWit schreef op 28 november 2016 @ 09:48:

Ik vraag me wel af hoe ze aan die teken zijn gekomen. Die kleintjes mogen toch helemaal niet naar buiten, en met dit weer zijn er toch ook geen teken?waarschijnlijk in een stal of schuur? we hebben een warm najaar gehad he? Het vriest pas sinds deze week
quote:MinkeDeWit schreef op 28 november 2016 @ 09:48:

Ik vraag me wel af hoe ze aan die teken zijn gekomen. Die kleintjes mogen toch helemaal niet naar buiten, en met dit weer zijn er toch ook geen teken?Jawel hoor, er moet eerst heel goed gevroren hebben willen de teken dood gaan.
quote:S-Meds schreef op 28 november 2016 @ 12:28:

[...]



een britse korthaarfokker zal de katten nooit met 8 weken uit het nest halen, zal ze alle medische zorg geven die ze nodig hebben en ze alleen volledig gevaccineerd, medisch gekeurd en met paspoort afgeven. Ook krijg je er een stamboom bij. Je hebt bij een broodfokker gekocht. Waarschijnlijk zijn de katjes gewone huis tuin en keukenkatten. Maar je hebt ze nu, dus zorg voor ze.

+1000

En, mosterd na de maaltijd, maar als je je er ook maar een béétje in verdiept had had je dit op z'n minst kunnen weten...
Alle reacties Link kopieren
het is iig duidelijk dat je niet bij een nestje moet gaan kijken met de kinderen erbij...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Brownietaart schreef op 28 november 2016 @ 12:17:

Kittens mankeren nu wat en je denkt er dan maar meteen over na om ze terug naar de fokker te brengen? Serieus? Hoe kun je met de wetenschap leven dat ze daar zo slecht verzorgd zijn en ze daar dan alsnog achterlaten? Als je het echt te druk er voor hebt, breng ze desnoods naar een asiel toe en verdiep je volgende keer in de aanschaf en verzorging van een dier.



Door ze mee te nemen en niet terug te brengen maak je ook alleen maar nieuwe ruimte voor de broodfokker voor een nieuw nestje, dus of je nou deze red of de volgende ze worden meteen weer aangevuld, hoe meer vraag hoe meer handel en meer zielige katjes.

Ze hebben er toch al mooi aan verdient.

Dus ze had ze beter kunnen laten zitten ook al is dat zielig.
Alle reacties Link kopieren
Oh jemig, dat mensen nog steeds zo onwetend zijn. En dat je er überhaupt aan dacht om ze terug te brengen? Hoe idioot denk je dan? Je hebt de fout gemaakt om ze daar te kopen, geld ga je niet terugzien, want waarschijnlijk neemt hij zijn telefoon niet op of is niet meer in werking en de deur doet hij toch niet meer voor je open, dus zorg er nu gewoon voor dat die beestjes de medische hulp krijgen die ze nodig hebben.



Ik neem aan dat je onderzoek doet voordat je een levend wezen in huis haalt en nadenkt. Dit is de hele reden waarom die broodfokkers nog bestaan. Mensen denken niet na.
quote:alinea schreef op 28 november 2016 @ 13:01:

[...]





Door ze mee te nemen en niet terug te brengen maak je ook alleen maar nieuwe ruimte voor de broodfokker voor een nieuw nestje, dus of je nou deze red of de volgende ze worden meteen weer aangevuld, hoe meer vraag hoe meer handel en meer zielige katjes.

Ze hebben er toch al mooi aan verdient.

Dus ze had ze beter kunnen laten zitten ook al is dat zielig.



Ik snap je gedachtegang, maar in dit geval vind ik dat de koper dan meewerkt aan dierenmishandeling door ze terug te brengen. Nu duidelijk is in wat voor staat ze verkeren, kan dat op zo'n jong leventje wel met sterfte eindigen als ze teruggebracht worden. Bovendien heeft de fokker zijn geld al en ligt hij er waarschijnlijk toch niet wakker om en verkoopt hij hem gerust nog een keer voor dezelfde prijs..



Er zou veel meer aandacht aan besteed moeten worden, goede voorlichting en dat mensen zich er eens goed in verdiepen voordat ze zomaar ergens een kat voor de leuk weghalen. Triest dat die praktijken nog steeds bestaan helaas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven