Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren gezocht naar de kleurboeken, maar ik heb ze niet gevonden bij de Action. Jammer, want ze leken mij erg leuk!



Vandaag druk aan de knutsel geweest. Het is een cadeau voor vriend en aangezien we samenwonen in een tweekamer woning moet ik het goed plannen. Hij was een paar uur in de tuin bezig met elektriciteit leggen, dus ik kon nu mooi in de woonkamer knutselen. Toch gemakkelijker dan op bed, zoals van de week. Het is een sint cadeau, dus het moet echt af deze week en door een weekje griep liep ik achter op schema. Nu weer even een inhaalslag gedaan.



Hoe was je workshop gisteren EV?
Alle reacties Link kopieren
Ha Kanon, jij hebt ze dus ook niet gevonden?



Inderdaad goochelen, zoals je te werk moet gaan met je Sintcadeau.

Wat wordt het, als ik vragen mag? (Ik neem aan dat hij hier niet meeleest?)



Workshop gisteren was erg geslaagd!

Ik was wel kapot na afloop, was pas tegen negenen 's avonds thuis (en dan vanaf 9.15u in de weer geweest daar).

10 vrouwen begeleiden, en op het laatst nog enkele werkstukken afmaken omdat de dames dan moe zijn of geen zin meer hebben. Maar ze hebben mooie dingen gemaakt! Allemaal heel verschillend, en dat is zo leuk om te zien, of het nu een kinderworkshop is of een verjaardagfeest-workshop zoals nu. Geeft echt voldoening!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat de workshop zo geslaagd was! Je lijkt mij een hele leuke instructrice/hulp/workshop geefster, crea als je bent.



Ik ben bezig met een dry erase bord. Mijn vriend wil graag een whiteboard, maar ik vind ze allemaal lelijk en/of te duur. Nu heb ik een grote plaat gekocht die ik in allerlei kleuren blauw met een klein beetje wit geverfd heb. Daar komen 4 fotolijsten op in 1 formaten. Daarin heb ik verschillende blaadjes gedaan, 1 kalender, 1 boodschappenlijstje, 1 to do lijstje en 1 'i love you because' zoals hieronder, maar dan leuker en minder vrouwelijk.



Hier het bord met de lijsten, maar dan zonder verf en invulling van de lijsten.

Alle reacties Link kopieren
Mijn plaatjes doen het niet zie ik, maar als je ze via je rechtermuisknop opent kun je ze wel zien als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, werkt niet (re.muisknop afbeelding weergeven).

Ook kopiëren lukt niet.. jammer!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Probeer nog 's?



En bedankt nog voor het compliment!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Zoets



Op dit bord

Alle reacties Link kopieren
Nee dus, dat werkt niet.

Met linkjes dan misschien?

https://www.dropbox.com/s/x8u01xd6zlyjf ... 0.jpg?dl=0



en



https://www.etsy.com/listing/121193085/ ... ref=market
Alle reacties Link kopieren
Nu met het nieuwe forum lukt het allemaal een stuk minder goed, of ik ben een stuk onhandiger geworden sinds het nieuwe forum. Dat kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Nog 5 dagen om een suprise te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het nu Kanon. Leuk idee, veel leuker dan zo'n lelijk whiteboard inderdaad.

Post je ook nog een plaatje wanneer het af is?



Piep, wat moet je maken? Kunnen we meedenken?



@Steph en EV, jullie spraken over het boek De geheime tuin. Bedoelen jullie het echte boek



of het kleurboek?





Ik bedoelde namelijk het echte boek, maar het kleurboek ziet er ook heel gaaf uit!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Kanon, ziet er leuk uit zeg.



Akakia, het kleurboek. Veel leukerder.
Ik heb de kleurboeken bij 'mijn' Action uiteindelijk bij de schildersdoeken gevonden, heb je daar al gekeken? Wil ook weer meer kleuren, maar grrrr ik kan niet te lang kleuren omdat ik van die houding erg snel 'slapende' vingers krijg. Een van de nadelen van mijn Lomp En Onhandig zijn



Voor Sinterklaas heb ik veel cadeautjes zelf gemaakt dit jaar, en dat vond ik toch leuk om te doen! Nu nog bezig met een trui voor mezelf, en dan wil ik een (grijze) trui voor mijn man breien, zodat hij die met kerst boven zijn mooie groene broek kan dragen. Het truien breien gaat eigenlijk veel beter dan ik dacht, en daarna heb ik nog genoeg andere ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zie het nu ook.



Ik bedoelde ook het kleurboek. Zo leuk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ohhhhhhhh hoe moet ik nou een eenvoudige doch leuke surprise maken.

Het is voor mijn vader 67 oud. Ik kan niet echt een surprise maken gebaseerd op zijn hobby's. Wat een ellende weer.
Alle reacties Link kopieren
En heb 2 linkerhanden. Niet geheel onbelangrijk.
Alle reacties Link kopieren
waar wil je de surprise dan op baseren?
Alle reacties Link kopieren
Oei piep, dat is lastig. Heb je geen enkel idee? Wat voor cadeautje ga je kopen? Misschien kunnen we wat meedenken. Trouwens... de deadline nadert :-)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Surprises, leuk!

Wat ga je geven, welke hobbys heeft je vader, wat voor werk heeft hij gedaan? Dan denken wij inderdaad mee
Alle reacties Link kopieren
Of: welke maffe gewoontes? Welke standaarduitspraken? Die laatste is heel makkelijk: foto groot uitprinten en er allemaal tekstwolkjes aan plakken met vaste uitspraken van je vader.



@Steph, nee, het kleurboek van de Geheime tuin kan nooit leukerder zijn dan het leesboek. Dat is namelijk een prachtig romantisch verhaal!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Nu werd ik dus wel nieuwsgierig waar dat boek dan over gaat:



Mary Lennox is in India opgegroeid en weet niet beter of iedereen heeft maar te doen wat zij beveelt. Als ze op haar negende jaar wees wordt, wordt ze opgenomen door een Engelse oom. Door de vriendschap met Dickon, een bijna met de natuur vergroeide jongen van twaalf jaar, en door de ontdekking van een geheimzinnige afgesloten tuin waar tien jaar lang niemand is geweest, begint ze langzamerhand te veranderen in een aardig, normaal kind. Dan ontdekt ze, dat er nog een jongen in huis woont. Deze is door overdreven zorg voor zijn gezondheid extreem verwend. Langzaam maar zeker sleept Mary samen met Dickon ook deze Colin naar een normaal en gezond leven. Een mooi en ontroerend verhaal. De karakters en ontwikkelingen van de diverse personages zijn duidelijk omschreven. Hun ontplooiing loopt parallel met de ontwikkeling van de planten in de geheime tuin. Na een ietwat taaie start wordt het boek daarna gedragen door een constante spanning, die voortkomt uit de verrassende ontdekkingen van de kinderen in hun omgeving. Het taalgebruik is mooi: iets ouderwets, maar dat past bij de sfeer.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:jacci schreef op 02 december 2014 @ 14:35:

waar wil je de surprise dan op baseren?Ja lastig. Ik pak er wel eentje uit dit rijtje en probeer er toch nog wat van te maken.

http://www.sinterklaasloo ... lijk.php?title=surprises3
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Pff, zit er even helemaal doorheen. Ik wilde vanavond nog wat knutselen aan het sintcadeau voor mijn vriend maar in plaats daarvan hang ik alleen maar op de bank.

Er speelt van alles op mijn werk en elke keer dat ik denk dat we in rustiger vaarwater zijn gekomen is er weer een nieuw voorval, echt om moedeloos van te worden.

Dan morgen maar aan de slag, want het cadeau moet zaterdagavond mee voor het grote pakjesfestijn van de familie Kanon (lees: allemaal volwassenen, die pakjesavond nog net zo vierden als toen zij kind waren. Met veel snoep, spanning en bergen cadeautjes want iedereen koopt inmiddels voor iedereen).



Zijn jullie klaar voor de sint, of doen jullie niet aan pakjesavond? En zitten er zelfgemaakte cadeaus in de zak?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven