Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
http://link.marktplaats.nl/m864814985
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gladoortje en koffieprut, wonen jullie niet toevallig in elkaars buurt?



Ja, de HK is elke dag open van 10.00-16.00uur, en in het weekend de middagen van 13.00-16.00 uur.

Fijn, want ik ga er ook vaak heen op zondagmiddag. Gewoon lekker daar wat zitten en kletsen terwijl de oudjes (niet oneerbiedig bedoeld hoor!) zitten te rummicuppen. Een spel waar ik zelf niets aan vind.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 10 november 2014 @ 00:49:

Ik heb een vraagje, kent iemand nog het bloemen maken met ijzerdraad en kralen? Iets wat in de tachtiger jaren gedaan werd. En bloemen maken met gekleurde panties en ijzerdraad. Je maakt dan een 'frame' van ijzerdraad in de vorm van een blaadje en spant de panty erover en zet het vast. Mijn oma deed dit beiden en het eindresultaat was dan vaak een boompje of plantje met bloemen erin en blaadjes. Alles dus van kleine glaskraaltjes en dun ijzerdraad. Van die pantybloemen kan ik me herinneren dat je met groen lint de stelen inwikkelde.



Kent iemand dit nog en weet je ook hoe het heet? Ik heb het ooit geweten maar kan niet op de naam komen. Ik heb zelf zitten priegelen met kralen en ijzerdraad maar dat is niet makkelijk. Panties verkopen ze tegenwoordig niet meer in alle kleuren van de regenboog dus dat zal wel niks worden om nu nog te doen.



jaaaa.. dat heb ik vroeger gedaan! In alle knutselzaken kon je stukken panty kopen, maar ik ging naar de hema, waar dat gewoon veel goedkoper was. Ik heb volgens mij nog wel ergens 'stampers', die je ook los kon kopen. Kralen gebruikte ik dan weer niet. Geen idee hoe het heet, trouwens. Heb nog wel in een souvenirwinkels dat ik op die manier vlinders gemaakt zie.







http://www.knutselidee.nl/nieuws/nylonbloemen168.htm







Ik heb zojuist weer een armpje voor m'n minion gemaakt. Wordt er wat moedeloos van, heb nu 3 armpjes in 3 diktes maar die laatste kan wel met de eerste, denk ik.

Nu alleen nog ogen en haar ... voor de ogen zoek ik nog steeds ijzeren ringen die groot zijn. Morgen eens bij de schoenmaker kijken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren




zoiets heeft mijn oma heel lang op haar bloes gedragen



Je kunt panty's trouwens ook verven he.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Trouwens heel leuk die pantybloemetjes. Ken ik ook nog wel van lang geleden.



Sterkte met je armpjes, Dream. De aanhouder wint
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er hier zoveel reacties komen op de bloemetjes van panty. Het zei me niets maar nu ik foto's zie heb ik toch een Aha-erlebnis.

Ik ben heul veul bloemetjes aan het haken. En heb in het weekend twee miniMinions gemaakt. Vast veel kleiner dan die van Dreamer... (je zou ook gewoon bij de kluswinkel / ijzerhandel kunnen kijken naar ijzeren ringen, daar hebben ze vaak ook nog wel van die platte ringen in verschillende maten).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ja, die ringen had ik al gezien, maar ik vond ze wat groot/massief. Ik heb zelf nog ijzerdraad, kan ze dus ook op de gewenste grootte maken, maar bij het ijzerdraad in de bak zit een dikke spin
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk, ja, dat is het. Nylonbloemen of pantybloemen. Het is uit de mode geraakt maar ik vind het nog steeds best mooi.



Ik wilde eigenlijk vooral bloemen maken met glaskralen, die nylonbloemen zijn leuk maar ik heb nog bergen kralen liggen. Ik ben niet op zoek naar materialen. Ik vind ze wel mooi, die pantybloemen maar eigenlijk wat te klein. Ik hou van grote nepbloemen. Die zou ik wel zelf willen maken, van stof ofzo.



Mijn oma had zo'n soort bonsai boompje van ijzerdraad en glaskralen gemaakt. Die wil ik ook maken, of iets wat erop lijkt, dat doet me aan haar denken. Ze is al een tijdje overleden namelijk.



In de zeventiger en tachtiger jaren deden mensen best leuke dingen qua knutselen. Ik ben verschillende dingen zoals tie and dye enzo opnieuw aan het doen, uit jeugdsentiment! Gemarmerd papier maken ed. En papier mache. In mijn jeugd heb ik zoveel geleerd van onze hippie leraren en ik hou er nog steeds van om die dingen te doen. En dan in de stijl en met de kleuren van nu.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk bonsaiboompje. Foto als,ie klaar is
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Alleen als ie gelukt is, haha. Ik mag nog geen plaatjes plakken. Als dat mag, wil ik eerst weten wat jullie van mijn geschilderde konijnen vinden. Ik vind ze goed gelukt maar wat zegt de objectieveling ervan, wil ik wel weten.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
ik ben wel heel benieuwd. Ik heb al lang niet meer meegeschreven omdat ik niets meer aan het doen ben. Ik blijf wel meelezen voor nieuwe tips ;)
Alle reacties Link kopieren
He leuk zeg, dat jeugdsentiment, Gladoortje.

Papier marmeren heb ik nog nooit gedaan, papier maché wel, en waar ik nu ook aan denk ineens: macramé. :lampje
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier nog van die scoobiedoo touwtjes liggen, waar iedereen een paar jaar terug mee knoopte.. dat was puur macarmee
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, hoe is het met je armpjes? Nog alles ongelijk? Succes ermee.



Die bloemen met draad en panties zijn leuk. Ook die boompjes met draad en kralen, die staat hier eentje in de kast. (vriend heeft iets met die naam).



EV, leuk dat dat HK elke dag open is.



Hier wordt weinig gehaakt, geen zin/inspiratie, maar lekker gekleurd. Veel ontspannender.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 13 november 2014 @ 11:09:

Dreamer, hoe is het met je armpjes? Nog alles ongelijk? Succes ermee.

Oei Beterschap
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja, 3 ongelijke (minion-)armpjes, maar de eerste en laatste kunnen best samen, heb ik besloten.

Ben alleen gisteren gevallen, dus haken is even pijnlijker dan het al was. Maar komt goed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh.. en gisteren zag ik zo'n mooi opschrijfboekje! Op de omslag een schilderij van een boekenkast met een grote stoel ervoor, waarin voorgelezen werd (door / aan dieren?) had ook een naam, dat schilderij.. geen idee meer. Maar bíjna liep het zo mee de winkel uit, dat boekje.. bíjna!



Later is nu
Alle reacties Link kopieren






Later is nu
Alle reacties Link kopieren
WEEEEKEND



Dreamer, jammer dat je even niet kunt haken. Maar wel goed nieuws dat arm 1 en 2 bij elkaar passen.



EV, Akakia, Koffieprut alles goed met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, knap dat je bijna bent gevallen voor het boekje en niet helemaal. Ik heb mijzelf een ACtion verbod opgelegd, las op een faceboek groep dat ze daar hele leuke kleurboeken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kleurboeken hebben ze dan bij de Action? Iets wat ik nog niet ken? Ik ken alleen de mandalaboekjes. Erg goedkoop trouwens.



WEEKEND!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier zijn gangetje wel Steph, verstand op nul, blik op oneindig.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi dansje Dreamer! Hopelijk dat je arm snel minder pijn doet.

voor koffieprut. Het zijn ongetwijfeld zware tijden voor je!

EV, dank voor je lange mail.

En Steph, dat Actionverbod ken ik... kijken hoe lang je het volhoudt

Alles redelijk hier, blij met...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven