Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Oja vla da's ook zo grappig. van Purrrsie lust geen yogurt en wel vla, Chippie lust geen vla maar wel yogurt maf he !

Mijn oude kater van vroeger thuis at het liefst augurken, borrelnootjes, chips en bladerdeeg. Alleen die augurken snap ik niet, die zijn toch hartstikke zuur getver.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



gladoortje74, hoe gaat het nu met je kat?

Bieb, oh die foto wat een mooierd...

blueeyes*3, ik weet niet hoelang je naar je ouders gaat? Mijn ouders wonen vlakbij en mijn moeder heeft altijd gezegd: 'als je langskomt en je wil *naamkat* meenemen dan kan dat gewoon hoor!' maar met honden en katten werkt dat toch anders denk ik. Een kat is het meest gelukkig in zijn eigen huis met kattenbak, eten en drinken en krabpaal. Maar ik kan het ook mis hebben en nogal beïnvloed zijn door het feit dat Poezenmans gewoon niet van reizen houdt... dan begint hij heel erg hard en klaaglijk te miauwen en proberen zijn reismandje uit te komen en dat vind ik zo ontzettend zielig... Maar iedere kat is weer anders en ik ben geen expert!



Vanmorgen vroeg een uur voordat ik op moest staan kwam Poezenmans bovenop me liggen en hij bleef maar kopjes en kusjes geven en zijn hoofdje langs mijn gezicht strijken... Daarna heeft hij een half uur bovenop me liggen spinnen, haha! Nu ligt hij heerlijk warm, knus en behaaglijk in zijn lekker warme pluche kattenknuffelhol.
Momenteel probeer ik haar te laten wennen aan haar reismandje, daar heeft ze namelijk niet meer ingezeten sinds ze hier is aangekomen.



En ze heeft de gekke gewoonte om, als ik op mijn zij op de bank lig, op mijn heup te gaan liggen... En dat vind ze dan ook nog handig...
Alle reacties Link kopieren
[quote]blueeyes*3 schreef op 13 november 2014 @ 12:59:

Momenteel probeer ik haar te laten wennen aan haar reismandje, daar heeft ze namelijk niet meer ingezeten sinds ze hier is aangekomen.



Ik zet een reismandje weleens een tijdje in de kamer met het deurtje open. Soms een beetje catnip of een brokje erin helpt zodat mijn katten de reismand minder eng vinden.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mijn katten nooit meenemen ergens naartoe. 1 is een echte stresskip en hij was heel erg angstig toen hij bij ons kwam wonen. Die andere kater wil (helaas) graag naar buiten en dat zal ik nooit doen in een andere omgeving, dan ben ik hem zo kwijt.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Katten! Willy heeft dus een abces in haar pootje gehad en moet even opknappen daarvan. Ze zat in een bench maar gisteravond vond ik het tijd om het deurtje open te zetten. Vooral omdat ze goed had gegeten en ik dacht dat ze dan gewoon met het eten binnen zou komen. Mispoes!



Gisteravond heeft ze de hele avond nog in haar bench gelegen met het deurtje open maar vanmorgen was ze weg. Ik zoeken. Was ze op de parkeerplaats naast ons pand, daar staan wat auto's en er is een hek omheen dus er kunnen geen andere mensen komen dan wij en een paar anderen. En ze wilde niet onder een auto vandaan komen. Geen ontbijt met medicatie gehad dus!



Dat duurde de hele dag dat mevrouw buiten bleef. s' Avonds hebben we nog in de werkplaats gezocht omdat iemand de deur open had laten staan. Nergens te vinden. En een uur later komt ze ineens heel schijnheilig de bank op springen! Nou, die komt dus even niet meer uit de bench. En ik vond haar nog wel zo'n ideaal patientje, vet gefopt ben ik gewoon!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 12 november 2014 @ 19:15:

Niet per se vies, maar ik weet niet hoe goed dat is. Ben nog nieuw op kattengebied, moet nog wennen. Vergelijk me maar met een overbezorgde moeder die alles steriel wil hebben voor haar babytje. Daarbij ben ik ook iets voorzichtiger als ik weet dat ik naar mijn ouders ga: mijn vader is namelijk ongeneeslijk ziek en daarmee kwetsbare doelgroep. En dan kan ik er wel tegen kunnen, maar hij kan er alsnog ziek van worden, en dat wil ik ook niet.



Over mijn ouders: zaterdag ga (weer) bij ze langs, en ze hebben aangegeven dat Juffrouw mee mag. Reisafstand is zo'n 30-45 min. Ik heb een goede bench om in te vervoeren, maar ik heb verder geen idee hoe het aan te pakken. Juffrouw is niet bang en erg gericht op mensen, ze houdt van aandacht en geaaid worden. Toen ze bij mij kwam was ze met een aantal uur onder de bank uit (kwam ze uit het asiel, ze kende zowel mij als het huis nog niet). Wat denken jullie: is dit een goed plan? Aan de ene kant denk ik van wel (wennen aan de bench, er achter komen dat die niet alleen naar een dierenarts leidt, ze is minder alleen, en mogelijk dat mijn ouders ook op kunnen passen in de toekomst - zo lang de gezondheid van mijn vader het toe laat, uiteraard), aan de andere kant twijfel ik (katten staan er niet om bekend zo ontzettend dol te zijn op verplaatsingen en veranderingen). Wat zouden jullie doen? En als ik haar mee neem, waar moet ik op letten, wat moet er nog meer mee?



Ik heb jarenlang allebei mijn katten het weekend meeverhuisd naar vriend. Ieder in een vervoerbench op de achterbank van de auto, netjes in de autogordels.

Vonden de dames helemaal prima. Bij vriend stond uiteraard ook een kattenbak, voerbakjes, slaapkussentjes ed. Autorijden was ook geen probleem.

Eerste weekend was even vreemd maar daarna waren zij daar ook helemaal thuis...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
boehoe, vanochtend kleine achtergelaten bij de d.a. voor sterilisatie. Moest al om 9:00 daar zijn en kreeg te horen dat ze waarschijnlijk nog tot de middag moest wachten omdat ze nog meer operaties hadden gepland. Kan niet goed tegen het idee dat ze daar nu zit in een vreemd hokje, met heel veel honger want sinds gisteravond 19:00 niet gegeten, en hartstikke bang natuurlijk. Was het maar vast vanavond, dan heb ik haar weer thuis en weet ik of alles goed is gegaan
quote:pokkewijf schreef op 14 november 2014 @ 04:35:

[...]





Ik heb jarenlang allebei mijn katten het weekend meeverhuisd naar vriend. Ieder in een vervoerbench op de achterbank van de auto, netjes in de autogordels.

Vonden de dames helemaal prima. Bij vriend stond uiteraard ook een kattenbak, voerbakjes, slaapkussentjes ed. Autorijden was ook geen probleem.

Eerste weekend was even vreemd maar daarna waren zij daar ook helemaal thuis...autorijden is hier dus wel een probleem, we zijn de straat nog niet uit of het zielige mauwen begint al... En we moesten dus wel met de auto vanochtend
Op dit moment probeer ik haar te laten wennen aan het reismandje. Mandje is verhuisd van de keuken (waar het naast haar etensbakje stond) naar de woonkamer, heeft een extra dekentje gekregen en ik heb er snoepjes in verstopt en catnip op de deken gespoten.



Ik hoop dat ze morgen al mee kan, zo niet, dan gaan we gewoon een wenproces opstarten zodat ze iig met kerst mee kan! (ik heb namelijk de indruk dat dat de achterliggende gedachte is: straks is ons kind minder bij ons vanwege poes, dus laten we poes ook uitnodigen).



Ondertussen heeft Juffrouw haar speelbal met snoepjes kwijtgemaakt. Iemand enig idee waar ik dat ding kan vinden? Hij ligt niet onder de bank, niet onder de verwarming, niet onder een kast, niet onder de tafel...
snoepjes met bal en al opgegeten? Ik weet niet of het voor haar mogelijk is de bal mee naar boven te slepen? Hier vind ik allerlei dingen op mijn bed terug die toch echt eerst beneden lagen



Onze kleine is weer thuis. Ze heeft een mooi rood rompertje aan en kan alweer spinnen. Ze wil graag wakker zijn maar kan haar ogen nog niet goed open houden Heb haar op een favoriet plekje gelegd en daar ligt ze nu te vechten tegen de slaap
Klinkt als een heel goed excuus om bij haar te gaan zitten en samen tv te kijken (oid).



Naar boven lijkt me sterk, ding past niet in dr bekje en boven hou ik de deuren dicht (als de wind erop staat, kan ze anders ingesloten raken).
Alle reacties Link kopieren
Flo kwam deze middag heel fier binnen met haar eerste halfdode muis. Fier dat ze was! Ik was er een beetje minder blij mee .
Alle reacties Link kopieren
En hallo iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom hier ook maar eens mee kletsen :-). We hebben 2 HTK katten, een van ruim 14, helemaal zwart, die ooit met zijn maatje hier kwam (helaas overleed deze het jaar erna ) en een van 6, die we als kitten in huis namen. Ben sinds we ze hebben een echte kattenliefhebber en mijn man inmiddels ook. Zitten zelfs over 2 kittens erbij na te denken, volgend jaar. En lijkt ons voor de kinderen ook hartstikke leuk. Die van 14 wordt wel echt wat oud en is doof. Die van 6 is de grootste knuffelkont, maar alleen bij mij. Ik vind het zo gezellig met die katten <3
naar newflow !



Welkom 5x5, leuk zijn ze he die katten !

Even een vraag of jullie dit herkennen, Chippie trekt heel vaak haar poot op als ze komt kroelen. Terwijl ze langs je benen strijkt dan trekt ze een willekeurige voorpoot op. Het is net een flamingo !

Meer poezels die dat doen ?
Wel dat Juffrouw me 'aanhaalt' met haar pootjes, of ik maar niet wil vergeten dat ze graag geaaid wil worden.



Speelbal is gevonden! Hij lag tussen de mand met thee (ja, ik heb een mand vol thee, en een heleboel theedozen, en een aantal potjes met losse thee) en de bank. Teruggevonden toen ik de theedozen ging bijvullen.



En van de week vond Juffrouw dat ze niet genoeg aandacht had gehad. En dat dat maar even om 5 uur 's ochtends ingehaald moest worden. Iets wat ze luid mauwend verkondigde, pal voor mijn slaapkamerdeur (ze mag de slaapkamer niet in). Tot een uur of 7...



O, en ik heb al een poosje een spelletje wat ze bijzonder leuk vindt: snoepjes verstoppen. Ik verstop in de woonkamer een aantal snoepjes (catisfactions vindt ze heerlijk en zijn geschikt voor kittens, jeej) die zij dan moet zoeken. Ze weet inmiddels een beetje waar de snoepjes dan komen, dus ik zoek steeds nieuwe verstopplekjes, of maak het moeilijker om ze te vinden. Erg leuk zijn in haar mandje, onder een stuk karton, in een doos, op de boksbal en tussen haar dekentje (in de plooien).
Nog even over reismandjes: Sammi houdt er NIET van.







Hij moest naar een pension tijdens onze vakantie. Vanmiddag hebben we hem weer opgehaald en hij is intens blij weer thuis te zijn. Wijkt geen meter van mijn zijde, echt zo schattig.



Welkom 5x5!
Alle reacties Link kopieren
Oké dan...



Na van 't weekend voor de zoveelste keer zitten mijmeren over kittens (weer) eens een kijkje genomen op de site van het dierenasiel... niet doen als je snel om bent



En daar zag ik een mooie! We waren gelijk op slag verliefd. Gisteren dus gebeld, maar er waren al vele reacties dus ik had niet veel hoop meer. 'S middags nog een keer bellen en hij zat er nog. Ben wezen kijken met de kinderen en hebben 'm mee naar huis genomen. En met recht een scheetje <3



Het accepteren door de andere katten lijkt tot nu toe probleemloos te gaan.



Werd alleen net wakker van wat gemiauw en dan is het net alsof ik weer net een pasgeboren baby heb haha. Kon niet meer slapen.



Morgen even uitzoeken hoe ik een foto plaats van mijn mooie katten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leukerd is Sammi!
Alle reacties Link kopieren
Oh en mijn broer belde ook nog dat hij nog ergens kittens wist. Maar ik ga niet kijken! Anders ben ik zo weer om en voor nu hebben we besloten dat 1 kitten toch even genoeg is. Wonen ook weer niet heel groot, en ook al kunnen ze naar boven en ook evt naar buiten (hoewel dat laatste niet mijn voorkeur heeft), ik gun ze de ruimte. Om nog niet te praten over kosten waar je toch rekening mee moet houden. Dan is 3 kinderen en 3 katten wel even genoeg. Mooi in evenwicht zo
Alle reacties Link kopieren
Oh ja zo herkenbaar! Mijn vriend en ik hebben onze huidige kat ook uit het asiel, een wat oudere kater. We zijn echt ontzettend gek op hem.

Nu ben ik lid van de facebookpagina van het asiel en zie ik zo vaak zo ontzettend leuke en lieve katers/poezen/kittens voorbij komen dat ik me regelmatig in moet houden.
Mijn Juffrouw (die ondertussen spinnend op mijn schoot en toetsenbord ligt) komt ook uit het asiel. Kon niet samen met de andere kat van de vorige eigenaren, dus werd ze naar het asiel gebracht. Superzielig voor haar natuurlijk, maar een gelukje voor mij, want nu heb ik haar als lief pluizig huisgenootje! En ze heeft het volgens mij prima naar haar zin bij mij .



Ik had overigens geen voorkeur voor een leeftijd, ik vond het belangrijker dat ik een klik had met het diertje. Dat was met haar. Als ze 10 jaar ouder was geweest had ik haar ook meegenomen!



Ik ben overigens nu met een Zeer Langzaam Wenprogramma bezig rondom het mandje. De deken uit het mandje ligt nu op haar favoriete bank.
Zijn er hier meer katten die pepermuntjes lusten? Juffrouw had er een uit het rolletje in mijn sporttas gevist... Vond ik niet zo'n goed idee



O, en sinaasappelschillen zijn interessant, aldus Juffrouw.
Alle reacties Link kopieren
Flo eet alles op. Als ik de keukendeur niet snel genoeg sluit, zit de kleine dame zelfs in de vuilzak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven