Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Kampeerspullen zoals tent en slaapzakken bij ons in een kast op zolder. Daar staat een kastenwand over de hele breedte van de kamer, een deel voor mijn dochter (want zij slaapt daar ook) ander deel voor kampeerspul, reistassen, dekbedden, dekens, kussens enz.

Matjes liggen op de vliering, grote kampeerspullen zijnde geen tent of slaapzak (dus de rest, pannen, borden enzo, stoeltjes, tafeltje, gassstel en al die zooi) laten we in de aanhanger liggen (en die staat in een stalling)

Dat is geloof ik het enige wat op orde is hier , voordat de aanhanger terug de stalling ingaat vul ik alles aan en gaat alles weer in de juiste krat. Dus als we weggaan van de zomer zijn we zo ingepakt...
Alle reacties Link kopieren
Haaaaai !!! Ik ben er ook nog ! En het is hier een bende !!

wel super veel dingen verkocht trouwens, dat ruimt wel lekker op.

Dit weekend vieren we dochter haar verjaardag, dus moet zaterdag nog ff flink aan de bak.

Volgende week ben ik vrij, en dan wil ik wel het een en ander aanpakken
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen starten met opruimen, volgende maand gaan we verhuizen. Vorig jaar heb ik al een eerste opruimactie gehouden, morgen nog een keer.

Veel spullen op marktplaats zetten en anders hier in het weggeef-topic.



Wel lastig, in 13 jaar veel spullen verzameld of gekregen. Maar we willen echt niet alles mee verhuizen. Zeker de spullen niet die nu ook alleen maar stof liggen te happen.
Alle reacties Link kopieren
Hey fanatic! Wat leuk je weer te lezen! Fijn hoor dat je veel hebt kunnen verkopen.



Welkom ikdus!

Het verzamelen ken ik, dan wel niet van zoveel jaar maar had toch heel wat op zolder gedumpt wat ik wilde bewaren. Gelukkig kan ik nu beter weggooien!



Mijn opruimdoel van vandaag was 2 keukenlades en 1 keukenkastje opruimen, het waren verzamelpunten van veel opbergdozen, kommen, schaaltjes en glaswerk. Maar helaas.... vochtprobleem. Voorraadkast is te vochtig (vanmorgen 70%) en op de vensterbank van de waskamer zat schimmel... luchten dus! En vochtvreters halen. En poetsen... maargoed ik kan inmiddels poetsen en een beetje troep weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Ja het gaat best goed met de verkoop Noopes !!

Jij bent dus ook lekker bezig met opruimen?

Hoop volgende week echt even lekker aan de slag te kunnen....
Alle reacties Link kopieren
@Ikdus: Welkom, succes!

Oei, veel te doen vandaag, maar niet zoveel tijd (tenzij de afspraak die ik heb niet door gaat, hoor ik straks)



Voor nu, korte lijst

Heb al gedaan:

-boodschappen

-Berg afwas

-Was

-Grondig Stofzuigen (glas op de hele trap kapot gegaan..)

-Woonkamer

-Wat op marktplaats zetten
Alle reacties Link kopieren
Oei Qian, dat is niet fijn. Heb je de trap inmiddels al grondig gezogen? Zo irritant dat je overal glas tegenkomt als het kapot is.



Oud papier staat in dozen klaar om weggebracht te worden.

Deze week ga ik beginnen aan de boekenkast, daar liggen ook tijdschriften in en ik vermoed dat daar een deel van weg kan.



Verder baal ik, onze hond heeft een stukje van de bank af geknauweld... ze is er ruim een jaar niet aan gekomen (wel kussens, oud papier bak, matten en keukenlade) en nu dus wel.... baal er echt heel erg van, had nog jaren met dezd bank willen doen. Kan nog, maar het irriteert me nu al. Helaas geen geld voor een nieuwe... moeten sparen voor nieuw dak op de garage, tuin, spaarpotje voor andere auto (binnen 5 jaar verwachten we)... valt financieel niet mee.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben vandaag verjaardag van dochter gevierd.. laat ik het zo zeggen : Het is maar goed dat ik het een en ander had verkocht...
Up!



hier komt morgen de grijze bak dus ik heb nu man er niet is snel een rondje zolder gedaan
Alle reacties Link kopieren
Haha en veel weggegooid annavanandelle?



Hier helaas geen tijd voor grote opruimactiviteiten, wel merk ik dat ik meer weggooi. Bijvoorbeeld in de opbergdoos voor winterlaarzen een dik maar oud vest gevonden wat ik nauwelijks draag; weg ermee. Sokken die ik niet meer draag; weg ermee. Boeken van ikea en woonboulevards; weg ermee. Decoprul wat niet onze smaak is; weg!
Een halve grijze Container noopes, zoveel plek was er nog



Soms heb je ineens zo'n mood te pakken he? Dan kan je ineens van alles weg doen. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ja die mood was heerlijk! Jammer dat het sinds vrijdag puinzooi is in huis... De eetkamertafel ligt vol, het dressoir ligt vol, de keuken is rommelig en er wachten 3 manden strijkwas.



Ik begin zo met de eetkamertafel, daarna de keuken. Vanavond het dressoir en de woonkamer stoffen. Met een beetje geluk kan ik morgenavond de kerstboom zetten.

Baal er wel van dat we daar dit weekend geen tijd voor hadden, ik heb nu het gevoel dat ik een stuk mis.



Dames hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Nou, beroerd Maar iedere maandag begin ik weer opnieuw, dus de badkamer en wc is schoon, de wasmachine draait, nu eigenlijk even de administratie doen. Straks nog het hele huis stofzuigen en dan geloof ik het wel weer voor vandaag.....
Hier gaat het redelijk,

dit weekend ivm bezoek ook weinig gedaan (en wel veel extra was; logees....)



Maar man is gisteren nog even de zolder op geweest en er mocht zo waar wat weg, dus dat probeer ik nu op fb te slijten

En als het niet lukt kan het over 1,5 week weer mee in de grijze bak.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het hier gaat?

Eh... prut... hahahaha
Zo, net weer 2 bloempotten via de weggeefsite opgehaald.



Komt het fan? Vent al wel weer mobiel?
Alle reacties Link kopieren
Mwah, goed genoeg dus



Phips, goed van je dat je toch iedere maandag weer opnieuw begint. Schoon is belangrijker dan opgeruimd!



Annavanandelle, wat fijn dat je wat weg mocht doen, en nog fijner dat je al wat kwijt bent.



Fanatic, hoe gaat het inmiddels met je man?
Alle reacties Link kopieren
Nou, vent is inmiddels gipsloos, maar heb toch een week of 8 alles alleen moeten doen. En dan kom je tot de ontdekking dat dat gewoon niet gaat in je eentje...

Dus ik heb achterstand, en het helpt niet dat ik ook hele volle weekenden heb (gehad).
Alle reacties Link kopieren
Het lukt inderdaad niet in je eentje. Als het belangrijkste maar schoon is, de rest komt wel een keer. Loopt helaas niet weg!



Met deze drukke weken moet ik regelmatig een theedoek uit de stapel nog-te-strijken-was trekken
Alle reacties Link kopieren
Theedoeken strijk ik niet, dat scheelt .

Verder is schoon maar oppervlakkig schoon Maar ja, ik kan ook maar 1 ding tegelijk......
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kan niet meer dan mijn best doen hier.

Ik probeer het ook maar los te laten
Strijken? Wat is dat?

iIk strijk niets, bevalt goed
Alle reacties Link kopieren
Theedoeken móeten gestreken worden! Echt! Net zoals zakdoeken! Ik word een beetje gek als ik een stapeltje theedoeken met gekreukte rand zie liggen



Wil ik eindelijk de kerstboom versieren, kom ik erachter dat ik te weinig lampjes heb. Great.... morgen extra halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef een poosje actief mee, maar ik heb nu een poos niet veel opgeruimd. Er zijn andere dingen even belangrijker.



Ik zie wel dat het me echt veel heeft gebracht! Vooral de keuken is zo heerlijk praktisch. Alles heeft een plek, bijna niks is overbodig, en het is zo makkelijk als het een keer een chaos is, alles ligt zo weer op z`n plek.

En de zolder is inmiddels ook aardig overzichtelijk!



Natuurlijk is er nog veel meer te doen, oneindig proces.. Nu te veel andere dingen in m`n leven, dus ik schrijf even niet meer. (blijf wel af en toe een doosje vullen, en denk aan jullie ). Wie weet kom ik later weer meedoen.



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dat opruimen is een blijvend proces!

Dat doe je niet een keer, je moet dat blijven doen.



Geldt voor je huis (en voor jezelf): repareren, opknappen of wegdoen als het overbodig is.



Hier juist weer de tafel vol met keukenspul, omdat er een muur (eigenlijk gemetselde vakkenkast/ onder vensterbank onder keukenramen) bijgestuct is. Daar waren in de loop der tijd stukken afgebroken.

Dat stucen is nu klaar, dan kan ik verven.

Dan kan alles weer terug. En verse warmwitte rolgordijnen liggen klaar voor na de verfklus. Ik had die muren rondom die keukenramen mint geverfd, maar dat ben ik alweer zat, dat wordt weer wit (9010).

En als het klaar en opgeruimd is, dan mag de boom er pas in.



Verder blijft het opletten met meteen was opvouwen en zo min mogelijk nieuwe spullen binnenhalen, papier en plastic en flessen zsm weg te brengen, alles meteen terugleggen op zijn plek.



Ik heb een kookeiland en dat oogt snel rommelig, zeker nu de afwasmachine het niet doet en ik maar 1 spoelbak heb, dus bij houden van die afwas komt er nog bij.

Ik heb geen kleine kinderen meer thuis, wel een klussende zoon. Die knapt eea op, maar er blijft ook altijd nieuwe rotzooi achter, hahaha.



Ik heb de luxe van een werkkamer, dus de grote pc gaat daarheen verhuizen ipv op tafel in de woonkamer. Dan moet het bureau daar dus leeg (en die hele kamer trouwens, die intussen als washok/droogrek in gebruik is en soort kledingdepot voor dochter als ze hier is).

Op eoa manier lijkt die kamer maar nooit leeg te komen: die blijft maar in beslaggenomen door van alles. Misschien wel omdat ik niet precies weet wat ik ermee wil, met die ruimte.



Kan er ook lekker mijn eigen ruimte van maken, oefeningen doen, yogamat, rust/meditatie, boek lezen oid?

Woonkamer is al zo'n beetje mijn eigen domein, en veel groter/ruimer, dus ik weet het nog niet precies.



Ik wens iedereen veel succes met opruimen: tis echt fijn om leeg te maken, ruimte te maken!



Sinds nee-nee-sticker op de brievenbus een hoop minder ongevraagde zooi op de deurmat.

Terugkerende rekeningen betaal ik tegenwoordig automatisch, dat scheelt ook veel post (en herinneringen!)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven