Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Leuk topic! Ik ben anderhalf jaar geleden verhuisd en we konden tot 800 kg meenemen. Dus veel weggedaan uit ons oude huis maar nu inmiddels weer veel erbij. Met drie kinderen ruimen we s avonds alles op. Iverdag begin ik er niet eens meer aan. Wasberg ook altijd groot. Schoonmaken besteed ik uit. Elke week schoonmakers over de vloer die met z'n 2-en het volledige huis doen. Heerlijk! Alleen moeten de kinderen daarna weer kleien, of papiertjes scheuren, tekenen Baby haalt ook alles overhoop.

Ben ook een fan van pinterest declutter!
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel handig, savonds opruimen. Eigenlijk een beetje zoals opruimen achter je kont!



Gisteren 2 uurtjes op zolder bezig geweest. 3 vuilniszakken met troep gevuld, schoolspullen uitgezocht en van 3 verhuisdozen naar 2 kleinere plastic dozen teruggebracht. Ik heb echt veel troep bewaard... folders, oude uit elkaar vallende boa (waarom zat dat bij mijn schoolspullen??) Tassen waar ik al een paar jaar niks mee doe. Weg ermee! Ook nog spellen gevonden, die willen we straks ook bij elkaar doen. Ze passen echter niet in een verhuisdoos, hoe en waar bewaren jullie spellen? We hebben er best wel wat.
Noopes, wij hebben de spelletjes bwneden in de speelgoedkast.

Voor Grote dingen op zolder hebben we extra grote dozen (via mijn werk maar kam vast ook via supermarkt oid)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laatst de spelketjeskast ook weer eens uitgemest. 3 stapels: weg, naar zolder, beneden. Alle beetjes helpen weer. Ook een stapeltje boeken voor de verkoop. (En er al 3 van verkocht, yes!) Nu nog gewoon schoonmaken , het huis is gewoon vies. Heb daar zo'n hekel aan maar weet grwoon niet waar te beginnen. Ik doe dan af en toe wel wat maar dat zet gewoon geen zoden aan de dijk...
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu 2 weken in ons nieuwe huis. Tot nu toe kan ik het goed schoonhouden. Tenminste van zondagavond tot zaterdagochtend. In het weekend zijn mijn man en schoonvader nog allerlei klusjes in huis aan het doen en dat geeft voornamelijk stof... Gelukkig doen ze het groffe werk (zagen) buiten, dus het meeste stof heb ik niet binnen.

Vanavond dus weer met een stoffer, doek en stofzuiger het huis door.



Spelletjes en puzzels... Dat wordt nog wat om op te ruimen, in ons oude huis lagen die achter het knieschot op zolder, maar ik heb nu geen zolder meer. Ik denk dat die ergens in de bijkeuken gaan komen. Of in de garage.



@liubi, dat is niet veel zeg, hoe kies je dan je spullen uit?
Alle reacties Link kopieren
Een spelletjeskast hebben we (nog) niet.

Phips, kunnen jouw kinderen en man niet wat meehelpen met poetsen? Al is het maar iets kleins (stoffen, stofzuigen) het is fijn om er niet alleen voor te staan.
Wij gaan ook meedoen! Over een tijdje wordt er een dakkapel geplaatst en de kamers moeten (zo goed als) vrij worden gemaakt voor de werkzaamheden. Een goede tijd om eens flink de bezem erdoor te halen. Gisteren al begonnen. Vooral allemaal van die loze dingen weggedaan. Dozen vol met oude mapjes, insteekhoesjes, knutselspulletjes, kaarten die je toch nooit meer gaat gebruiken om te versturen, decoratiespul etc.



Allemaal van die dingen die je maar bewaart 'want misschien komt het nog wel ooit van pas' maar die intussen jaar in jaar uit maar in een doos of la liggen. Als iemand anders je huis zou opruimen en het zou wegkieperen zou je het bij wijze van nooit meer weten dat je het had, maar heb je het zelf in handen dan ga je toch weer over alles nadenken: gaan we dit nog ooit gebruiken of niet?



Toch al twee grote boodschappentassen vol naar het oud papier/plasticzak/container.
Yeah, welkom nyc!

Ik vind een kast voor spelletjes (en ander speelgoed) wel heel handig.

Toen we nog geen Kind hadden hadden we die al, toen was het Maar 1 plank, rest was o.a. voor servies. Nu wordt het steeds Meer speelgoed

Maar ik vind het heel fijn dat uit het zicht te hebben.



Ik heb heel langzaam bij dochter in de week gelegd of haar Ikea keukentje weg mocht als we naar een ander huis gaan. Daar was ze het nog niet mee eens. Ga hem mss wel op haar slaapkamer zetten. Ze speelt er eigenlijk niet meer mee.



Ik heb de middag nuttig besteed. Man heeft de badkamer gedaan, dochter speelt bij de buren en ik heb belastingaangifte gedaan en ging van 1 verkeerd vinkje van paar duizend bij betalen naar paar duizend terug krijgen. Altijd fijn!
Oh en ik heb gisteren het jaaralbum van dochter en ons vakantiealbum afgemaakt dus die krijg ik hopelijk binnenkort ergens toegestuurd! Veel werk Maar altijd leuk als hij af is.
Alle reacties Link kopieren
Iets voor speelgoed en spelletjes gaat er wel komen, eerst nog een half jaartje wachten voor het kleintje er is!



We willen in mei klaar zijn met de zolder en de kamer die babykamer wordt. Gaat makkelijk lukken zo!



Welkom trouwens NYC! En inderdaad, als een ander zou opruimen zou je niet eens merken dat je iets mist.
Noopes!!!!!

Gefeliciteerd!! Dit had ik helemaal gemist! Leuk, volgens mij ging het toch ook niet zonder slag of stoot bij jullie toch?
Alle reacties Link kopieren
Noopes, gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Noopes, geweldig! Van harte!



Mijn man heeft na een rotjaar sinds september een nieuwe baan die hem zo'n 60 uur per week kost als het niet meer is. En omdat overspannenheid dreigde heb ik juist al zijn klussen overgenomen, dus nee, mijn man gaat geen poetsklussen doen. (En nee, minder werken wordt hem ook niet, de meeste tijd zit in voorbereidingen en die zijn het eerste jaar extreem veel en minder uren is financieel niet haalbaar) Mijn dochter moet eindexamen doen, Erg druk dus, dus ze hoeft alleen maar haar eigen kamer op te ruimen, mijn zoon heeft een dubbele school dus meer tijd dan om.zijn eigen kamer op te ruimen heeft hij ook niet echt. De jongste brengt braaf papier, glas en plastic weg, dekt de tafel enzo. Maar de tafel wordt wel braaf afgeruimd door de kinderen. Het is dus ook niet zo gek dat ik het af en toe even niet meer zie zitten. Gelukkig peppen jullie me altijd weer op!



Anna, wat een werk altijd hè, die foto'! Maar leuk als het klaar is!



Lekker ruimen NYC!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!!

Klopt, het was een ivf-traject, geen gevalletje 'oeps' haha!



Phips, jeetje dat is erg druk! Daar heb je toendertijd al iets van verteld, als het al die tijd al zo is snap ik dat je het niet meer bij kunt benen. Hou het maar gewoon bij het hoognodige en niet te precies, dat lukt voorlopig toch niet met de drukte.
Ik hoef alleen nog mijn koelkast, dat is relax.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het verder allemaal goed met je Noopes? Niet al te beroerd?

Ik doe ook niet meer dan het hoognodige, maar als mijn werk weer even heel veel is geweest kom ik daar ook niet meer aan toe. Dus dan is de achterstand ineens heel erg..... Maar ik hoop dat door kleine ( vooral zichtbare haha) stapjes te nemen we uiteindelijk weer in een wat leefbaarder huis komen.
Dank voor het lieve welkom!

Gefeliciteerd met het goede nieuws noopes!



Wij willen ook een andere kast in de woonkamer. Voor speelgoed, maar ook voor boeken, extra servies en glazen etc. We weten alleen nog niet precies hoe en wat en tot die tijd doen we het met de kasten die we hebben. Een expedit 8 vaks kast is nu voor 3/4 gevuld met spulletjes en speelgoed voor zoon en alleen in de bovenste 2 vakken liggen dingen van ons. Verder hebben we 2 dressoirs. Op 1 staat de tv en onderin liggen dvd's en de apparatuur en in de andere zit serviesgoed, glazen etc. Met kinderslot zodat zoon ze niet open maakt.

Maar ideaal vind ik het niet. Zijn dus nog steeds aan het uitkijken naar wat anders, maar we komen a) niks tegen dat we mooi vinden en b) een grote kast is meteen zo bepalend voor je interieur. Ook hoe of waar je alle meubels zet. Door de lage dressoirs oogt alles nu heel ruimtelijk. Lastig, want ideaal vind ik het ook niet.



Maar goed, eerst maar eens richten op de bovenverdieping!
quote:ikdus2010 schreef op 15 maart 2015 @ 12:41:

Wij wonen nu 2 weken in ons nieuwe huis. Tot nu toe kan ik het goed schoonhouden. Tenminste van zondagavond tot zaterdagochtend. In het weekend zijn mijn man en schoonvader nog allerlei klusjes in huis aan het doen en dat geeft voornamelijk stof... Gelukkig doen ze het groffe werk (zagen) buiten, dus het meeste stof heb ik niet binnen.

Vanavond dus weer met een stoffer, doek en stofzuiger het huis door.



Spelletjes en puzzels... Dat wordt nog wat om op te ruimen, in ons oude huis lagen die achter het knieschot op zolder, maar ik heb nu geen zolder meer. Ik denk dat die ergens in de bijkeuken gaan komen. Of in de garage.



@liubi, dat is niet veel zeg, hoe kies je dan je spullen uit?



De meubels, keuken, wasmachine ed hebben ee verkocht want ons nieuwe huis was gemeubileerd. Een aantal dingen liggen bij mijn ouders op zolder, voornamelijk boeken. Veel dingen hebben we weggedaan en de rest zoals de fietsen, kleding, speelgoed ed hebben ee meegenomen. De zwaarste items waren denk ik de doos met fietsgereedschap, mijn moederfiets en de doos met de houten treinbaan. Die was 25kg dacht ik.



Mijn man zit de hele week in de VS en het huis is een slagveld. Straks maar even een uurtje opruimen met de kinderen



@Noopes, gefeliciteerd!!
Fiets jij daar ook, liubi? Is het daar niet veel te warm voor?
's Avonds is het prima te doen. En in de wintermaanden (globaal van november tot maart, dan is het rond de 30 graden) gaat het ook prima. Vanaf half mei wordt het te warm. In juni/juli/augustus/september is het haast onmogelijk. Maar goed, dan zijn we er ook niet.



Heb alles opgeruimd. Goed bezig geweest. En nog wat papieren uitgezocht en versnipperd.
Alle reacties Link kopieren
Liubi, waar woon je dan?
Mag ik even juichen?



Ons bod is geaccepteerd! Yeah!

Nu druk notaris, badkamerboer etc. zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Anna!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Anna! Hoe snel kunnen jullie verhuizen?
Plan is binnen 4 weken, maar datum plannen gaat nog niet zo soepel (we willen allebei op korte termijn, maar allemaal een andere dag )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven