Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend op een rommelmarkt ook aardig wat verkocht! Meer dan de helft van wat we meegenomen hadden zijn we kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn noopes, nu de rest nog?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! dit is al een ouder topic maar ik zie dat het nog best actief is. Mag ik ook nog meepraten ? Het is hier namelijk ook echt tijd om het huis eens goed onder handen te nemen! Altijd al een enorme hekel gehad aan schoonmaken en stel het dus ook zo lang mogelijk uit, maar sinds kort ben ik erachter dat ik een huisstofmijtallergie heb en nu moet ik er dus echt maar wat aan doen
Wow noopes, dat was een effectieve dag!

Ik overweeg nog op de vrijmarkt te gaan staan, maar ik heb nu vooral nog veel kinderkleding, dus wss kan ik Dan beter naar een kledingbeurs..

En ik kom er achter dat veel kasten niet in ins nwe huis passen... Dus die moet ik ook nog zien te slijten.



Welkom monochra! Hopelijk heb je veel aan dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ijver weer hier! Lekker hoor, al die spullen weer kwijt!

Hier onze oude wasmachine nog weten kwijt te raken. Heeft een week onder aan de trap gestaan , maar iemand kon hem nog wel gebruiken

Verder afgelopen week niets gedaan van wat ik me had voorgenomen , deze week is weer enorm druk dus ik vrees dat ik na de pasen weer volledig vooraan kan gaan beginnen



Welkom Monochra!
Alle reacties Link kopieren
Wat mee terug is gekomen zetten we op fb, wat dan niet weg is zetten we apart op zolder om volgend jaar weer op die rommelmarkt te zetten. Op de vrijmarkt staan doe ik niet meer, 1 keer gedaan en van snachts tot in de avond maar 2 dingen verkocht...



Welkom monochra! Het helpt om op te ruimen zodat je snel klaar bent met poetsen. Overal prullaria staan ziet er gezellig uit maar kost zoveel tijd om te poetsen, dan heb ik vaak geen zin meer om te beginnen. Nu het steeds leger wordt poets ik ook sneller!



Vanmiddag haal ik me een nieuwe vloerveger, een leifheit versie van swiffer waar je mee kunt dweilen en vegen. Ik had er een van blokker zelf maar die is van roestigheid uit elkaar gevallen.



Phips, een keer niks of weinig doen is ook lekker! Na vandaag heb ik ook weer een drukke werkweek, jammer voor thuis maar daar maak ik me na Pasen wel weer druk om.
Alle reacties Link kopieren
Oja, zo'n leifheit ding heb ik ook, al heel erg lang, volgens mij al zo'n jaar of 18. Ben er nog steeds erg blij mee. Net de administratie weer gedaan, me rot gezocht naar id kaart zoon omdat ik al heel lang beloofd had nu toch echt een betaalrekening voor hem te openen (verjaardagskadootje, maar o je, wat is het al weer lang geleden dat ie jarig was ) Dus de eerste grote klus is toch echt verder met die administratie opruimen.

En vanmorgen flink ruzie gemaakt met de kinderen: resultaat: kamers waren in bijzonder hoog tempo opgeruimd . Zal maar geen kasten en laatjes opentrekken zo

Verder een beetje zenuwen om dochter: zit in haar examenjaar: ze heeft nu net mondeling gehad en ik hoor maar niks......
Alle reacties Link kopieren
Zo! Vandaag de zoldertrap, overloop en waskamer schoongemaakt. Daarna was ik er wel weer klaar mee haha. Als alles dan eindelijk schoon is is de uitdaging het schoon te houden... Dus morgen maar een schema opstellen! Zijn er hier meer die met een schema werken en zo ja; hoe ziet die eruit?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Phips! Weet je inmiddels al of ze het gehaald heeft?



Vanmiddag toch maar een swiffer gekocht, stind zo te twijfelen! Wilde voor de leifheit gaan, maar die gebruik ik dan alleen beneden en ik zag ook andere dingen vam leifheit om de vloer mee te dweilen. Geen mop, maar een mix tussen schrobber em dweil leek het wel. Maar ja beide zijn duur...



Monochra ik heb geen schoonmaak schema, ik werk onregelmatig en daar past een schema zich niet op aan.

Stofzuigen doen we dagelijks. Boven 1x per week. Stoffen beneden iedere week, boven tussen de 1x per 2 weken en 1x per maand, ligt er ook een beetje aan hoeveel stof er ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, gelukkig heeft ze dat ook weer binnen . Vandaag nog 2 schoolexamens en dan kijken of er nog wat herkanst moet worden en dan op voor de laatste horde....



Ik heb al tig schema's gemaakt maar ze belanden uiteindelijk allemaal in de vuilnisbak . Ik heb wel een lijstje met dingen die ik iedere dag wil/moet doen en vaak lukt dat ook wel. En als het een keer niet lukt is dat ook niet erg want dan komt het morgen wel weer. En een lijstje met wekelijkse dingen, soms lukt dat wel maar te vaak ook niet. En dan de grote dingen probeer ik te volgen volgens de zones van fly lady, maar als het te druk is lukt dat ook niet, maar dan komt de volgende maand die zone weer op de lijst en kijk ik dan wat ik daar doe.
Alle reacties Link kopieren
een heleboel gedaan vandaag Woonkamer geruimd, gesopt, gezogen, schoenenkast ontruimd, schoongemaakt, winterschoenen gepoetst en opgeruimd, ramen buiten gezeemd, papier, glas en plastic weg gegooid (door zoon), hele trits rotboodschapjes heeft dochter voor me gedaan, ben helemaal blij. Morgen probeer ik nog even te dweilen. (maar in tegenstelling tot een ander topic vind ik eens in de drie maanden dweilen best nog wel acceptabel )
Goed bezig Phips! Hier net een wasmand vol naar de kringloop gebracht, liep er al maanden mee te leuren op mp en fb dus heb er nu maar definitief afscheid van genomen.
Alle reacties Link kopieren
Wow goed bezig Phips! Daar zul je wel een goed gevoel over hebben, heerlijk!



Anna, best vervelend als je het op mp en fb niet kwijt kunt. Als het me te lang duurt gooi ik het ook weg (oke kleding in de box).



Dweilen doe ik eens in de 3 of 4 weken... stofzuigen 1-2x per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel wat vaker dweilen hoor Noopes, maar het komt er gewoon niet van. Stofzuigen doe ik iedere dag, de woonkamer dan, als het lukt..... De rest van het huis zo'n 2 keer per week.



Je bent het nu in ieder geval kwijt Anna, dat is ook wel lekker.



Nou, nog een druk werkweekend voor de boeg dus ik ga gauw weer verder.....
Ik vind het prima oor dat het nu naar de kringloop is.

Ik zette het in het begin ook wel eens gratis op fb, maar dat doe ik niet meer. Als ik er letterlijk een appel en een ei voor vraag will niemand het en bij gratis slaan ze elkaar bijna de hersens in.



En iedere dag stofzuigen...... ik zal Maar niet zeggen hoe vaak het hier gebeurd.
Ik heb mijn kofferbak weer vol.

Dus ik rij zo nog even naar de kringloop.

Man is vandaag aan het werk, dus die krijgt niet mee dat ik weer veel weg doe, als het goed is mist hij het meeste straks niet
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een hond, dan moet ik wel dagelijks stofzuigen... Vanmiddag gedweild, ondertussen de hond met een botje in de tuin gelaten. Heeft ze gegraven! Snuit en poten helemaal zwart! Grrr nu weer hond poetsen voor die binnen kan.



Ja erg he, bied je het voor 2 euro aan willen ze er nog wat vanaf! En is het gratis slaan ze elkaar zowat de kop in.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat ben ik dan blij dat we geen huisdieren en kinderen hebben, ik (en man ook niet) heb geen tijd en zin om iedere dag te stofzuigen. Dweilen kunnen we niet, we hebben in het hele huis een gindvloer liggen. Op de badkamer na dan, maar daar liggen de vloertegels wel al, maar er is nog niet gevoegd, dus dat maag nog niet nat worden.



Ik hoop dat het dit weekend eindelijk weer eens mooi weer weordt!, in ieder verval droog. Dan kan ik wat in de tuin doen. Nou ja tuin, nu alleen nog maar klei. Rond het huis ligt een drainage, maar het grind moet er nog opgedaan worden, dat hoop ik dit weekend te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ach, behalve rotzooi krijgen we vooral heel veel plezier van de kinderen en dieren, dus zo schokkend is het nou ook weer niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Phips schreef op 03 april 2015 @ 21:20:

Ach, behalve rotzooi krijgen we vooral heel veel plezier van de kinderen en dieren, dus zo schokkend is het nou ook weer nietOh zo bedoel ik het ook niet hoor, maar ik hou gewoon niet van stofzuigen en dweilen.
Die grindvloer van jou moet je toch ook stofzuigen?



Ik weet wel dat de vloer veel uitmaakt, we hebben een hele lichte plavuizenvloer gehad, vreselijk, net gedweild en je kon eigenlijk alweer opnieuw beginnen.

Nu een kleur laminaat waar je echt nagenoeg niets op ziet. Voor ons nwe huis gaan we dus iets soortegelijks uitzoeken qua laminaat voor boven
Alle reacties Link kopieren
Grindvloer moet zeker weel gezogen worden. Alleen niet dweilen. En meer beide fulltime werken en dus green kinderen en huisdieren wordt het niet zo vies dat we vaker dan 1x per week stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet nodig is, is het niet nodig. Zou ook niks meer doen dan strkt noodzakelijk hoor

Wij hebben marmoleum in het hele huis, ook ideaal! Hiervoor hadden we parket beneden, wat een darma was dat, stond in de olie, en uiteindelijk moest dat wel iedere week wilde het er een beetje uitzien. Dus op een gegeven moment was het of ik de deur uit of de vloer .
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn hier ook weer goed aan de opruim. Heel veel spulletjes van dochter verkocht (kleding, speelgoed)
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik ontdek het net en zal het eens doorlezen voor tips.



Wij gaan eind mei verhuizen en ik ben daarom ook flink aan het opruimen. Eigenlijk was ik daar al goed mee op weg in december vorig jaar en heb echt heel veel weggegooid en weggegeven. Maar ik schrok best toen de verhuizer mij vertelde dat hij denkt 140 dozen te moeten gebruiken voor de verhuizing We laten ons verhuizen en ze pakken het ook in dus ik wil wel voor die tijd alles uitgezocht hebben.



Een vriendin vertelde mij dat ze haar huis opgeruimd heeft volgens de methode van 'The Life-Changing Magic of Tidying' is er hier iemand die dat boek ook als hulpmiddel heeft gebruikt? Zij is er helemaal vol van dus ik zit er aan te denken om dat boek aan te schaffen.



We gaan dan wel naar een groter huis (van 105 m2 naar 163 m2) maar ik wil toch wel erg graag netjes en opgeruimd beginnen in het nieuwe huis.

Ik weet uit ervaring dat het heerlijk voelt om weinig spullen en rotzooi te hebben, we hebben nml een stacaravan aan de kust in Nederland en daar is alles wat we hebben minimaal en praktisch. Voelt wel heerlijk eigenlijk als we daar zijn zonder onnodige zooi



Nu mijn man nog overhalen om alle oude computerspullen/ game consoles en draden bende uit te zoeken en weg te doen (daar mag ik absoluut niet in grutten )!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven