Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Video's hebben wij weggedaan, sterker nog, de speler is er meteen achteraan uit gegaan nadat we de films die we graag wilden bewaren hebben gekopieerd..... Cd's hebben wij allemaal geript en ze staan nu op de vliering. Daar staan ze prima, in ieder geval totdat we het in ons hoofd krijgen de vliering op te ruimen. (voorlopig niet wat mij betreft, eerst maar eens zichtbaar de boel bijhouden, dan pas d onzichtbare zooi)
Alle reacties Link kopieren
Hm dan gaan de videobanden ook maar weg. Weer een doos leeg!
Alle reacties Link kopieren
Dat ruimt lekker op
Alle reacties Link kopieren
Ja he! We zijn vandaag begonnen aan het dressoir. Dat werd een verzamelplaats voor vanalles en nogwat, we willen nu dat alle administratie daarin komt en alles wat met kantoorartikelen te maken heeft.



Inmiddels zijn alle lege pennen weg, alle losse blaadjes weg, alle notitieblokjes liggen bij elkaar en alle enveloppen en insteekhoezen liggen ook netjes bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben er zin in Noppes, leuk!

Hier op maandag altijd weer goeie moed , de dagelijkse klusjes zijn al gedaan, nu alleen nog wat was opvouwen en strijken en het huis stofzuigen. Als ik het zo zeg klinkt het niet zo erg haha, de zolder ligt vol met was
Alle reacties Link kopieren
quote:noopes schreef op 16 april 2015 @ 17:45:

En cd's, hoe bewaren jullie die? We hebben er heel veel! En de meeste willen we bewaren, momenteel 2 verhuisdozen vol. We hebben wel van die losse cdrekken maar dat wordt één groot stofnest vandaar de dozen. En zoals nu, met het opruimen, vis ik er cd's uit.Alle hoesjes hebben we weggegooid, we hebben dus alleen de cd's (en dvd's) nog. En die zitten allemaal in zo'n grote dj-map. Alfabetisch, op artiest, dus we kunnen alles heel snel terugvinden. En het is nog makkelijker ook: vroeger zaten we altijd heel ongemakkelijk bij een lade of een cd-rek te hurken als we een cd'tje wilden zoeken, nu kunnen we gewoon met die map op schoot op de bank kiezen wat we willen horen. Een paar boekjes uit de hoesjes heb ik bewaard, omdat die heel mooi of bijzonder waren, maar de meeste heb ik ook weggegooid.
Ik heb de cd's nog in een doos, nu op zolder staan, al 3/4 jaar niet naar omgekeken dus ze zouden eigenlijk wel wegkunnen maar dat kann ik nog even niet. Dus ik denk dat ik ze straks maar gewoon van zolder naar zolder verhuis

Ik heb niet heel veel cd's (man wel, staan ook op dozen op zolder en die mogen niet weg).



Ik denk dat ik nog een keer of 6 ze door mijn handen moet laten gaan en ze dan uiteindelijk wel weg gooi.



Zo, hier net een zitzak verkocht, die stond al een jaar ongebruikt op de studeerkamer. Wow, de studeerkamer is ineens ruim!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier heeeeeel veel cd's maar die gaan echt niet weg !!

Ik heb wel van de week de box doorgeschoven naar vriendin die zwanger is, en ik heb iets van 250 video banden op MP gezet met de boodschap gratis af te halen.

En als het goed is worden die morgen opgehaald !!
En up



Hebben er nog mensen op de vrijmarkt gestaan?

Hier geen tijd voor gehad, wel een shopper vol kleding vannman weg gegaan naar de kledingbak.

En een shopper met hobbyspul waar ik noooit mer iets mee deed is opgehaald. Dus het is weer iets leger want we hebben ook niets gekocht op de vrijmarkt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet gestaan maar wel ingekocht Niks onnuttigs, sterker nog, superkoopjes! De kinderen hebben wel hun zakgeld aangevuld met muziek maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal hert huis niet uit geweest. Heerlijk.

In ons oude huis hoorde je altijd de vrijmarkt en hadden we er altijd last van. We woonden dicht bij het centrum en in onze straat stonden altijd de auto's flink dubbel geparkeerd. Op stoepen, in het gras.
Gisteren een grote groep eters gehad, dus ik moest de eettafel wel leeg ruimen. En ook de rest van het huis moest toonbaar. Nu er dus voor zorgen dat het zo blijft. Met name de eettafel, die een magneet voor zooi lijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ik de vrijmarkt al 11 jaar moet missen! Vond ik altijd heeerlijk!



Hier ook eindelijk begonnen met uitzoeken, opruimen en weggooien. Ik heb vorige week het boek van Marie Kondo gekocht en ben er van de week in begonnen. Mijn plan is om nu grof op te ruimen en weg te gooien en na de verhuizing (over 5 weken) alles via haar methode proberen aan te pakken en dan een half jaar uit te trekken om alles op orde te krijgen. Volgens haar methode hoef je daarna nooit meer op te ruimen, ik ben benieuwd

Weet niet of dat gaat lukken met twee kinderen in huis......
Alle reacties Link kopieren
Ben begonnen met het speelgoed maar volgens mijn dochters sparkelde alles joy
Nooit meer opruimen klinkt goed Beleza, ik ben benieuwd of t werkt!

Al 11 jaar geen vrijmarkt, woon je in t buitenland?
Alle reacties Link kopieren
quote:tiramisuusje schreef op 28 april 2015 @ 11:32:

Nooit meer opruimen klinkt goed Beleza, ik ben benieuwd of t werkt!

Al 11 jaar geen vrijmarkt, woon je in t buitenland?





Ik ben ook benieuwd, ben bang van niet omdat het met meerdere mensen in één huis een stuk lastiger is denk ik. Ik heb twee dochters en denk dat ze het niet vol kunnen houden om steeds alles op dezelfde plek terug te leggen.



Haar methode is dus dat je alles uitzoekt en de dingen weggooit die je geen fijn of prettig gevoel geven. Zo hou je alleen spullen over die iets toevoegen aan jouw leven. Die dingen berg je dan op een vaste plaats op en daar leg je het dus steeds terug na gebruik.



Nou ja ik ben net begonnen in het boek dus even verder lezen hoe je dat dan doet als je er spullen bij koopt
Alle reacties Link kopieren
Ik woon trouwens inderdaad in het buitenland, eerst drie jaar in Engeland en nu sinds 8 jaar in Japan
Ik will het boek ook nog steeds lezen, ik ken de uitspraak van sparkles joy ook wel. En hier vndt man dat alles joy sparkeled



En herkenbaar van die tafel, hier ook dit Weekend grote groep eters gehad, dus de hele tafel moest leeg. Snap ook nooit dat het altijd zich daar weer zo verzamelt. Maar dat heeft denk ik idd wel met vaste plaats te maken. Tafel is dan makkelijke plek om het 'even' neer te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren wel naar de vrijmarkt geweest !! Wou heel graag Avi-1 / Avi start boekjes vinden !! en dat is gelukt. Heb er 10 gekocht. Was daar 5 euro voor kwijt. Normaal heb je daar nog niet eens 1 nieuw avi boekje voor in de boekenwinkel.



Verder een zingende Ariel Barbie, 2 disney puzzels, iets van My Little Pony en kleding voor dochter.



En ben gelijk begonnen vandaag met ruimen, heb al het een en ander verkocht via FB regio hoeken

Hoera !!
Alle reacties Link kopieren
Good morning ladies!



Nog een paar uurtjes werken en dan kan ik thuis weer aan de slag. Mijn man heeft de boekenkast maar zolder verhuist, straks schoonmaken en dan kunnen de boeken er weer in. Ik had 2 series op Mp en Fb gezet maar helaas geen enkele reactie op... jammer! Want met 1x gelezen vind ik het ook zonde om weg te gooien.



Wij zijn niet naar de vrijmarkt geweest, ik heb die dag de vouw- en strijkwas weggewerkt.



Inmiddels ligt de eetkamertafel hier weer half vol en mijn 'papieren nog opruimen lade' puilt ook bijna uit, dus dat moet straks ook nog gebeuren...
Ik ben begonnen in het boek van marie kondo.



Vind het wel vrij zwammig. Zoveel hetzelfde... Pfff vind het soms bijna niet door te komen. Had er meer van voorgesteld, herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de herhaling ergens wel prettig. Zorgt voor een goede mantra. Maar het is wel heel erg gericht op mensen die er vanuit gaan dat ze het toch niet kunnen.



Ik ben wel bewust na het hoofdstuk "opruimen" gestopt. Eerst maar beginnen.



As we speak sta ik in een kamer vol kleren. Best overdonderend om alles zo bij elkaar te zien.

Dankzij de categorieën is het geen chaos. En dankzij het stappenplan door de sub-categorieën, voelt het minder naar de keel grijpend als voorheen.



Eerst maar eens bepalen wat in mijn leven mag blijven en wat ook in de toekomst joy zal sparckelen.
Vandaag de zolder eens flink leeggeruimd. Spullen (vooral cd's) voor de rommelmarkt en een hoop plastic/papier afval de container in gemikt.
Alle reacties Link kopieren
De babykamer is helemaal leeg!

Voor rommelmarkt en Mp hebben we op zolder een aparte hoek met dozen gemaakt. Wel jammer dat ik nauwelijks wat kwijt raak op Mp of Fb. Serie boeken? Geen interesse. En dat met meer dingen.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Noppes! Nu kan ie weer gevuld worden



Hier gisteren nieuw bureau en kast gekocht voor onze middelste. Zijn bureau was veel te hoog en hij maakt altijd zijn huiswerk op de grond daardoor. Gisteren Ikea dus leeggekocht, vandaag oude bureau uit elkaar (is een erfstuk, dus wat we er mee moeten weten we nog niet ) en nu is mijn man bezig alles in elkaar te zetten en dan kijken hoe we alles weer een plek kunnen geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven