Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Wij hebben na het opruimen in de schuur ook wat kratten neergezet voor de kringloop, oud ijzer, hard plastic, er stonden er al voor lege flessen en weg te gooien glaswerk. Dat is wel echt fijn. Dan is het het huis uit en staat alles klaar om mee te nemen voor de volgende wegbreng ronde. Hoeft er niets meer bij elkaar gezocht te worden en slingert er ook niets doelloos rond. Enige voorwaarde is dat je er wat ruimte voor moet hebben, die luxe hebben we, maar aanrader dus.
Mijn man heeft dit weekend nog wat zooi weggebracht naar de werf, dus de meeste troep is nu ook echt weg. Zo fijn!



Iris is klaar met ons



Ik ben wel blij met de opruimactie van Iris, want mijn keuken is opgeruimd, mijn boekenkast, mijn kledingkast, de rommelkast op zolder en de hele zolderverdieping. En nu zo houden!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hè nicole van die lege planken na het opruimen!

Ik lees graag mee. Man en ik hebben al aardig wat opgeruimd maar zijn nog niet klaar.
Alle reacties Link kopieren
hmm, behalve een dozenpakhuis nu lekkage in het toilet Die wilden we niet verbouwen..... Gelukkig komt komende zaterdag de loodgieter toch voor de keuken, kan ie meteen het toilet bekijken



Slim Vlinder! Als je het zo kant en klaar ziet staan neem je het ook veel sneller mee. En als je er een plek voor hebt, stop je daar ook sneller dingen in. Mes snijdt aan twee kanten
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bezig mijn hele huis op te ruimen, ik krijg zondag een konijn namelijk en aangezien die beesten knagen als een malle en ik ruimte moest maken voor een kooi heb ik alles wat omgegooid. En daarbij komt een troep los o.O Er ligt nu nog steeds overal wel wat ik moet uitzoeken, maar de meubels zijn inmiddels verhuisd. Ik heb er een mooie boekenkast bij gekregen en een dressoir (met weinig opbergruimte) verkocht. Omdat ik nu ook alles moet afschermen voor het konijn heb ik van die handige bakken voor in de kallax gekocht en daar kan ik nu ook veel in uitsorteren, wat zit er een ruimte in die dingen o.O. Ben ook veel aan het weggooien moet ik zeggen, en het helpt om een een vuilnisbak zonder deksel er bij te hebben staan, dan flikker je snel en gemakkelijk dingen weg. Ook een tas gemaakt met dingen van waarde maar die ik niet meer gebruik, kijken of ik die kan verkopen.

Voor het scheiden van papier en afval heb ik sortera bakken, van de ikea, die kun je mooi stapelen en zijn zo ontworpen dat je er dan ook nog bij kan om er iets in te doen. Ideaal.

Wat een konijn allemaal al niet kan doen :p zat al eerder over een herindeling na te denken, maar vond het altijd teveel werk. Nu moest ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben moed aan het verzamelen om mijn kledingkasten uit te zoeken en opnieuw in te delen..
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn zondag met 3 dozen naar de rommelmarkt gegaan en met anderhalve terug gekomen.

Op mp lopen de verkopen ook niet goed.



Gisteren opnieuw door de kledingkast gegaan, toch weer een aantal shirtjes en coltruien weggedaan.



Het stapeltje verzamelde administratie bijgewerkt, deze keer niet gewacht tot het een enorme stapel was geworden! Was ook in een half uurtje gepiept.



Verder vooral bezig met poetsen, 2x per dag stofzuigen omdat de hond in de rui is en om de dag stofvegen want het dwarrelt echt rond in huis... nog een paar maanden en dan zijn de buren klaar met verbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Balen Phips, van die lekkage. Is het inmiddels verholpen?



Wat een konijn al niet teweeg kan brengen hè, Wild-Rose. Altijd fijn, zo'n stok achter de deur die je tot actie aanzet. Bij ons waren het vooral verhuizingen en de komst van beide kinderen waarbij er dingen helemaal op de schop moesten, dan is er opeens noodzaak. Die bakken die je gebruikt klinken handig!



Ik vind het een heel goede score hoor Noopes, de helft verkopen van je rommelmarktspullen! Ik zou met een kwart denk ik al blij zijn en ik denk dat dat ook een beetje het gemiddelde is. De mensen die langskomen moeten maar net op zoek zijn naar juist die dingen die jij verkoopt en er is allerlei aanbod naast jouw spullen.
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet, maar vreemd genoeg ligt er ook geen water meer in het toilet. De voegen zijn nog wel nat en ook in de kelder lag een klein plasje. We vragen zaterdag de loodgieter er meteen naar te kijken. Zaterdag is ie er toch want dan gaat de keuken er uit. We hadden mensen gevonden die hem zouden kopen maar ze zijn onbereikbaar. Telefoonnummer werkt niet meer, maar ze gingen verhuizen naar een andere stad dus dat zou kunnen en op mail reageren ze niet. Alles wat we niet meer nodig hebben nu is er uit, alleen wat we nog gebruiken deze twee dagen staat er nog in. Een deel daarvan verhuist alsnog naar boven vrijdagavond. Maar ik ga pas een sopje erdoor halen als ik zeker weet dat die mensen nog komen. Voor de vuilstort ga ik hem niet meer schoonmaken .



Verkopen op de rommelmarkt is altijd lastig Noopes. Je moet er vooral zelf lol in hebben daar te zitten. Ik heb het een keer gedaan en doe het in ieder geval nooit meer . Lang leve de kringloop
Ik heb vandaag de paar boeken die al een tijd op bol.com stonden verwijderd en in de kringloopzak gestopt. Er stond ook nog een nieuwe fotolijst (kerstcadeau van vriends werk) op MP, die ga ik nu kado geven aan iemand die helemaal gek is op dit merk. Vind het wel lekker om even niet bezig te zijn met dingen wegdoen.



Ik heb bij een schoonmaakbedrijf een prijsopgaaf gevraagd voor een grote schoonmaak van ons huis. Dingen als de badkamer grondig schoonmaken, de afzuigkap, oven, plinten en deuren kom ik niet aan toe en ik erger me er wel aan. Een hulp voor elke week of om de week vind ik niet nodig, maar dit lijkt me heerlijk. Ben benieuwd wat ze ervoor vragen...
Alle reacties Link kopieren
Kledingkast volledig uitgezocht, opgeruimd en uitgesopt.

Nog een kast uitgezocht en zelfs twee laden leeg gekregen.

Schoenenkast uitgezocht en opgeruimd.

Alle reacties Link kopieren
Wauw goed bezig discover!

En phips ik hoop dat de lekkage meevalt uiteindelijk.

Als we opruimen doen wij ook bijna alles naar de kringloop. Behalve dingen die de moeite waard zijn om te verkopen; motorpak, bed, etc.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het afgelopen met de lekkage phips?



Gister en vandaag wat op zolder opgeruimd; van de 3 dozen is er nog maar 1 over. Deel bij oud papier,deel naar de kringloop gebracht en nog wat liggen om aan bekende te geven die het kunnen gebruiken. Man moet nog 1 doos uitzoeken en daar kaan veel van weg denkt hij. Binnenkort nog kritisch kijken naar de plastic bakken die op de schap staan en dan zijn alle overbodige spullen daar opgeruimd.



Ook 3 volle vuilniszakken in de kledingcontainer gedaan die we afgelopen tijd hebben gevuld. Opruimen voelt zo fijn! Binnen 2 weken krijgen we ons nieuwe bed met bijbehorende nachtkastjes, moet ik mn oude nachtkastje leeghalen. Dat is hard nodig, ongemerkt verzamel ik zoveel dingen in die 2 kleine laden
Alle reacties Link kopieren
De loodgieter vermoed een lekke afvoer omdat de lekkage de laatste dagen weer weg was. Dus als hij hier van de week bezig is gaan we het toilet boven flink doorspoelen om te kijken of het weer gaat lekken en of we er achter kunnen komen waar het probleem zit. Beetje zonde om eerst te slopen en daarna pas te bedenken waar het probleem zou kunnen zitten .

Verder is het een grote puinhoop. Opruimen doe ik dus niet, alleen was bij houden. De oude keuken is er uit en ik heb heel veel zin in de nieuwe
quote:Phips schreef op 24 april 2016 @ 14:37:

De loodgieter vermoed een lekke afvoer omdat de lekkage de laatste dagen weer weg was. Dus als hij hier van de week bezig is gaan we het toilet boven flink doorspoelen om te kijken of het weer gaat lekken en of we er achter kunnen komen waar het probleem zit. Beetje zonde om eerst te slopen en daarna pas te bedenken waar het probleem zou kunnen zitten .

Verder is het een grote puinhoop. Opruimen doe ik dus niet, alleen was bij houden. De oude keuken is er uit en ik heb heel veel zin in de nieuwe

Je kunt vaak via je inboedelverzekering een onderzoek laten instellen.

Dan komt bijv de lekkagedokter ????die kan met een camera in je afvoer kijken waar evt het probleem zit.
Alle reacties Link kopieren
O, handig om te weten! Bedankt! Vooralsnog proberen we het zo, onze loodgieter is echt een kei.
Zo, ik ben gister eindelijk een middag lekker puin gaan ruimen bij mijn ouders. Het viel nog mee. Drie vuilniszakken met zooi voor de container, twee dozen met spullen en een hoop tassen voor de kringloop, twee backpacks die mijn schoonzus nog wel wil of ik anders daarna op marktplaats zet en een doos met oude brieven en kaarten die ik nog niet verder heb bekeken maar waar ik mij binnenkort met een grote pot thee en een dik stuk chocola eens lekker over ga buigen. Verheug me er op.



Moet alleen nog een keer terug voor de boeken maar die staan gewoon in een kast. Verder nog één doos met wat emozooi daar gelaten maar ik weet nu precies waar alles ligt of staat en wat erin zit.

En nog een grote verzameling kaleidoscopen uit de jaren zeventig maar hoop dat ik daar een handelaar/verzamelaar voor vind.
Alle reacties Link kopieren
Fijn NYC!



Ik heb net op de vrijmarkt Playmobil gescoord, blij mee! Is vrij zeldzaam op rommelmarkten en er waren maar weinig kleedjes, dus wel mazzel dat ik het vond. Verder was er vooral veel troep en babyspul. Een paar dingen twijfelde ik over, maar mijn ervaring leert me dat ik bij twijfel het beter niet kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Phips fijn dat de oorzaak achterhaald wordt!

Nog even wachten op de keuken...



NYC goed bezig!



Nicole dat is een goede koop! Voor ons geen vrijmarkt dit jaar.



Wel ben ik aan het bedenken wat ik op de vensterbank wil hebben. Er staan nu foto's, prullaria en 2 orchideeen. Ik denk dat ik de foto's naar het dressoir verhuis, de prullaria weggooi en ipv orchideeen sanseveria's neer ga zetten. Die zien er wat netter uit en kunnen tegen de zon als het goed is.



Vandaag staat het babykleding opruimen op de planning, de te kleine kleding van die maat kan weer in een bak naar de zolder. Dan even goed kijken hoeveel ik heb in maat 68 vooral broeken uitzoeken... we hebben een smal mannetje en die dikke-baby-broeken zakken zo van zijn pamperbillen af. Wel een goede reden om weer te shoppen ;)
Alle reacties Link kopieren
De puinhoop is nog steeds uiteraard, maar we vorderen wel. Het wordt echt heel erg gaaf, verheug me er zo op! Op de vrijmarkt een hele mooie, echt oude weegschaal gekocht. Die dingen op batterijen gaan hier altijd kapot, deze kan tot 10 kilo dus daar kan ik wel mee vooruit (met 3 veeletende pubers in huis kan ik dat wel gebruiken ) en een stapel leesvoer. 5 voor 2 euro, als ik ze uit heb zet ik ze in de minibieb bij ons in de straat en een rvs schaaltje. Dat zijn altijd mijn lievelingsschalen, kunnen niet kapot, stabiel in de vaatwasser en hij past ook nog precies tussen de rvs schaaltjes die ik al heb. Helemaal blij dus
God phips, wat een gedoe allemaal. Dat vraagt wat geduld. Komt goed allemaal, maar voor nu maar even incasseren, het is niet anders. Wat zullen je handen jeuken om aan de slag te gaan.



Onlangs mijn klerenkast opgeruimd, met veel moeite. Eigenlijk ben ik nog niet helemaal klaar. Het vraagt mentaal wat stappen merk ik, niet alles in een keer. Met spullen heb ik dat minder, maar met mijn eigen kleren is het een ander verhaal op de een of andere manier.



Een paar dingen op mp verkocht, de rest wilde ik naar een tweedehandskledingwinkel brengen. En er lagen nog wat kledingstukken van eerder, die konden nu ook meteen mee. Gisteren er naartoe en er stond er iemand anders in de winkel dan de afgelopen paar keer dat ik er was en diegene nam alles in! Ik vroeg of hij vervanger was tijdens de vakantie, maar hij vertelde dat hij altijd op do in de winkel staat. Meestal nemen ze niet alles in, H&M e.d. laat ik dan al thuis, dat accepteren ze sowieso niet, maar deze keer kon ik alles daar laten. Ik heb nog een stapel liggen voor het najaar, dus dan ga ik weer op donderdag langs

En op mp staat ook wat kinderkleding waarvan ik denk dat het nog interessant is voor anderen. Paar dingen verkocht en zelfs iemand die ineens 10 stuks afgenomen heeft. Mooi opgeruimd dus!
Alle reacties Link kopieren
Dat is en goeie om te onthouden Vlinder! Weg ermee, opgeruimd staat netjes. En in stappen werkt goed, dat merk ik ook met dingen waar ik ergens toch wel aan gehecht ben maar eigenlijk ook weg kunnen.



De troep houden we nog wel even vol hoor (kan ook niet anders haha). Braaf poets ik iedere dag de toiletten en de badkamer, ik hou de was en strijk bij en aan het eind van de dag gaat er weer een stofzuiger door het trappenhuis en de woonkamer. We eten van wegwerpbordjes met wegwerpbestek, dat scheelt heel veel afwas. Alleen wat pannen, dus dat is goed te doen. De troep is geconcentreerd in de woonkamer en onze slaapkamer, want daar staat de inhoud van de keuken. De kamers van de kinderen zijn netjes (naja, netjes..... vakantie en opruimen doen ze morgen wel (jaja))

De kat begrijpt er niets meer van. We sluiten haar overdag op en als ze 's avonds beneden komt staat ze echt zo te kijken van: wat hebben ze nou weer gedaan!

Vandaag wordt de vloer geëgaliseerd, dus dat wordt boven blijven voor haar tot het droog is....
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Vlinder! Krijg je dan zelf een deel van de opbrengst?



Even doorbijten dus nog Phips!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lekker aan het verkopen op Marktplaats. Heel veel erop gezet en de biedingen stromen nu binnen. Het kost wat tijd en moeite, maar levert wel driedubbel winst op: ruimte in ons huis, ik weet zeker dat er een blije nieuwe eigenaar is en ik krijg er nog geld voor ook!



In stappen werken is inderdaad een slim plan. Ik heb nog wel eens het idee om iets in 1x aan te pakken, bijv de zolder. En dan is het zo'n onoverzichtelijke berg werk dat ik er maar niet eens aan begin. Nu doe ik steeds een klein stukje/plankje/doos onder het motto: wat gedaan is is gedaan en dat werkt wel stimulerend!
Bij mij loopt het nu ineens ook heel goed via mp, Nicole, wat dat toch is. Tijden gebeurt er niets, en nu ineens vanalles in een paar weken tijd.



Ik had blijkbaar toch wat te vroeg gejuicht. Ik dacht dus dat alles wat ik wegbracht ingenomen was, maar meneer had me blijkbaar vergeten te vertellen dat de beoordeling nog gedaan moest worden, hij deed blijkbaar slechts een eerste shift. Krijg ik vandaag een bericht van wat er ingenomen is en daaraan zie ik dat er meer niet is ingenomen dan wel Vandaag gebeld, gezegd dat ze dat wel ff hadden kunnen zeggen. het is voor mij al zo lastig erheen te gaan, daarom had ik het zolang uitgesteld, gisteren kwam het net een keer goed uit. Ik kan de rest weer ophalen, of ik dat wil weet ik niet, het is niet om de hoek, ik denk erover na. Anders gaat het naar een goed doel.



Je krijgt inderdaad een deel van de opbrengst Nicole, maar je kunt echt veel beter via mp verkopen, het zijn geen interessante bedragen, maar dan brengt het nog iets op en degene die het koopt heeft er ongetwijfeld plezier van, je kleding krijgt dan zeker een tweede leven. Dus fijn dat mp zo goed loopt bij jou! Ik breng er alleen dingen heen die ik via mp niet verkocht krijg. Ook dingen die niet op mp hebben gestaan, maar dan heb ik geen zin gehad ze erop te zetten of net opgeruimd voordat ik ga. De vorige keer was een jaar geleden. Voor komend najaar wil ik wel weer een keer gaan, heb nog wat winterspullen liggen, vorig najaar niets daarheen gebracht. Wat ze wel en niet innemen is soms onnavolgbaar, wel is duidelijk dat het aanbod groot is. Eerder ging ik naar zo'n winkel die hier dichter in de buurt zit, maar toen ik op een gegeven moment met driekwart weer naar huis keerde was ik er klaar mee daar. Maar wie weet breng ik wat ik uit de eerste winkel terugkrijg daar nog wel heen om het daar nog eens te proberen. Ik kijk wel, als het een keer zo uitkomt. Mijn opgeruimde, lege zomerkledingkrat vond ik gisteren wel zo heerlijk om te zien dat ik het misschien wel zo laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven